ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Προκηρύχθηκε ο διαγωνισμός για την κατασκευή του αγωγού ΤΑΡ

Προσφυγές στο Συμβούλιο της Επικρατείας για τη χωροθέτηση  του σταθμού συμπίεσης στο νομό Σερρών και Δράμας.

Προσφυγές στο Συμβούλιο της Επικρατείας για τη χωροθέτηση  του σταθμού συμπίεσης στο νομό Σερρών και Δράμας.

Τον διαγωνισμό για την κατασκευή του χερσαίου τμήματος του αγωγού ΤΑΡ προκήρυξε την Τετάρτη  η Κοινοπραξία του έργου. Πρόκειται για αγωγό διαμέτρου 1,6 μέτρων και μήκους 760 χιλιομέτρων, από τα ελληνοτουρκικά σύνορα μέχρι τις ακτές της Αλβανίας, η εργολαβία για τον οποίο όπως ανακοίνωσε η Κοινοπραξία μπορεί να μοιραστεί σε μικρότερα τμήματα, ανάλογα με τις προσφορές που θα υποβληθούν.

Ανησυχία όμως προκαλούν στο ΥΠΕΚΑ οι περιπέτειες στις οποίες έχει εμπλακεί το σχέδιο του αγωγού φυσικού αερίου ΤΑΡ. Οι συνεχιζόμενες αντιδράσεις των τοπικών κοινωνιών εστιάζουν κυρίως στην όδευσή του στους νομούς Καβάλας και Δράμας και στη χωροθέτηση του σταθμού συμπίεσης στο νομό Σερρών. Στην καλύτερη περίπτωση θα προκαλέσουν καθυστερήσεις.

Τα πράγματα εκτιμάται ότι θα γίνουν  δυσκολότερα για την εταιρεία  στην περίπτωση που γίνουν πραγματικότητα οι συζητούμενες προσφυγές στο Συμβούλιο της Επικρατείας, κινήσεις για τις οποίες προετοιμάζονται μαζικοί φορείς από τους δύο νομούς.Με δεδομένο ότι το έργο είναι ιδιωτικό, τα περιθώρια κρατικής παρέμβασης είναι περιορισμένα. Από την άλλη ωστόσο, δεδομένο είναι και το ότι για τη στήριξη του έργου η Ελλάδα έχει αναλώσει διπλωματικό και πολιτικό κεφάλαιο.

Επιπλέον στην ολοκλήρωση του αγωγού στηρίζεται η ασφάλεια του ενεργειακού εφοδιασμού όχι μόνο της Ελλάδας, αλλά και γειτονικών χωρών όπως η Βουλγαρία, η Αλβανία και άλλες γειτονικές χώρες όπως η ΠΓΔΜ που έχουν εκδηλώσει ενδιαφέρον να διασυνδεθούν με τον ΤΑΡ.

Υπογραφή

Ο διαγωνισμός προκηρύσσεται μετά από τη διαδικασία προεπιλογής που ξεκίνησε το Μάιο ενώ η υπογραφή των συμβολαίων αναμένεται στα τέλη του 2015 και η κατασκευή του έργου προβλέπεται να ξεκινήσει το 2016.Σύμφωνα με τις δηλώσεις του αρμόδιου διευθυντή της Κοινοπραξίας κ. Knut Steinar Kvindesland, ο συγκεκριμένος διαγωνισμός είναι ο μεγαλύτερος από όλους τους διαγωνισμούς που θα προκηρύξει ο ΤΑΡ. Ο επόμενος διαγωνισμός θα αφορά την κατασκευή των σταθμών συμπίεσης φυσικού αερίου που θα κατασκευαστούν στην Ελλάδα και την Αλβανία.

Μέτοχοι του ΤΑΡ είναι οι εταιρίες BP (20%),
SOCAR (20%), Statoil (20%), Fluxys (19%), Enagás (16%) and Axpo (5%).

Δ.Φ.