ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Δημιουργία υπόγειου πάρκιγκ στη περιοχή του Δημοτικού Γηπέδου και όχι στην Πλατεία Εμπορίου

Δημοσιοποιήθηκε η «μελέτη αστικής κινητικότητας» που αφορά την πόλη των Σερρών και εκπονήθηκε από την εταιρεία «ΑΚΚΤ Σύμβουλοι Μηχανικοί-Μάριος Μιλτιάδου» μετά από διαγωνισμό που διενεργήθηκε στα τέλη του 2014 με προϋπολογισμό 52.720€.  

Δημοσιοποιήθηκε η «μελέτη αστικής κινητικότητας» που αφορά την πόλη των Σερρών και εκπονήθηκε από την εταιρεία «ΑΚΚΤ Σύμβουλοι Μηχανικοί-Μάριος Μιλτιάδου» μετά από διαγωνισμό που διενεργήθηκε στα τέλη του 2014 με προϋπολογισμό 52.720€.  

 Δημοσιοποιήθηκε η «μελέτη αστικής κινητικότητας» που αφορά την πόλη των Σερρών και εκπονήθηκε από την εταιρεία «ΑΚΚΤ Σύμβουλοι Μηχανικοί-Μάριος Μιλτιάδου» μετά από διαγωνισμό που διενεργήθηκε στα τέλη του 2014 με προϋπολογισμό 52.720€.



Η έκθεση προτείνει δύο προτάσεις. Μια με τις ελάχιστες παρεμβάσεις και μία με τις μέγιστες, με τους μελετητές να καταλήγουν να προτείνουν τη δεύτερη πρόταση.Η έκθεση προτείνει κάποιες άμεσες παρεμβάσεις (εντός του 2016) και κάποιες με ορίζοντα το 2025 με βάσει τη πρόβλεψη για το πώς θα είναι η πόλη των Σερρών τότε.Τα βασικά σημεία της έκθεσης είναι:

Προτείνει δημιουργία δεύτερου υπόγειου πάρκιγκ στη περιοχή του Δημοτικού Γηπέδου
Προτείνει την μείωση των τιμών στο πάρκιγκ της Νομαρχίας για την ολιγόωρη χρήση του.
Προτείνει την αξιοποίηση του υπαίθριου πάρκιγκ της Νομαρχίας που τώρα χρησιμοποιείται από τους υπαλληλους με την επιβολή αντιτίμου για την χρήση του.
Προτείνει την απομάκρυνση του ΚΤΕΛ Νιγρίτας και τη μεταφορά του στο Σταθμό Λεοφωρείων.
Προτείνει την αξιοποίηση της τεχνολογίας (GPS) για τον έλεγχο της κυκλοφορίας των αστικών λεωφορείων.
Προτείνει τη χρήση των πρώην στρατοπέδων Εμμ.Παπά και Κολοκοτρώνη
Προβλέπει την επέκταση των ποδηλατόδρομων και τη χρήση ποδηλάτων με ενοίκιο
Προτείνει να ΜΗΝ επεκταθεί η πεζοδρόμηση της οδού Μεραρχίας (νυν Κ.Καραμανλή) μεχρι την οδό Θεσσαλονίκης καθώς θα δημιουργήσει πρόβλημα στην πρόσβαση στο υπόγειο πάρκιγκ.
Προβλέπει τον ορισμό ζωνών ελεγχόμενης στάθμευσης με αντίτιμο (0,6€/ώρα) για το κέντρο της πόλης τις ώρες λειτουργίας της αγοράς, αλλά και δωρεάν χρήση από τους μόνιμους κατοίκους του κέντρου.
Προτείνει τη ΜΗ δημιουργία υπόγειο πάρκινγκ στη Πλατεία Εμπορίου καθώς θα επιτείνει το κυκλοφοριακό πρόβλημα στο κέντρο της πόλης.



Μακροχρόνιος ορίζοντας (έτος 2025)

Κόμβος Αθ. Αργυρού – Νιγρίτης – Αν. Θράκης: Κατάλληλη κατασκευαστική διαμόρφωση με μόνιμη κατασκευή κυκλικού κόμβου για τον διαχωρισμό των κινήσεων των διερχόμενων οχημάτων.

Απαντήσεις σε αιτήματα πολιτών, φορέων και επιβλέπουσας υπηρεσίας
Προβληματική διασταύρωση οδών Ουμβέρτου Αργυρού – Φλέμινγκ – ενδεχόμενη μονοδρόμηση οδών στην περιοχή οδών.

Τροχαία ατυχήματα

Σύμφωνα με τα συλλεχθέντα στοιχεία τροχαίων ατυχημάτων, τα οποία παρουσιάζονται αναλυτικά στην 1η Τεχνική Έκθεση, στο συγκεκριμένο σημείο έχουν καταγραφεί κατά τα έτη 2013-2014 δύο ατυχήματα υλικών ζημιών (1 κάθε έτος), γεγονός που δεν καθιστά τη διασταύρωση μελανό σημείο. Ως εκ τούτου προτείνεται διαμόρφωση της βλάστησης για την απομάκρυνση των οπτικών εμποδίων των οδηγών (στη συμβολή με Φλέμινγκ) με κατεύθυνση από ανατολικά προς δυτικά.

Πρόβλημα ως προς την πρόσβαση των οχημάτων προς τον σταθμό αυτοκινήτων Σ.Α.Σ. Α.Ε. επί της οδού 29ης Ιουνίου λόγω εργασιών στην οδό Μεραρχίας – αλλαγή της υπάρχουσας κατεύθυνσης κυκλοφορίας στην οδό Π. Μελά, από την διασταύρωση με την οδό Ερμού έως την διασταύρωση με την οδό 29ης Ιουνίου, με νέα κατεύθυνση προς την οδό 29ης Ιουνίου.

Στις εναλλακτικές προτάσεις παρεμβάσεων προτείνεται η αλλαγή κατεύθυνσης στην οδό Π. Μελά (από την οδό Ερμού έως την οδό Θεσσαλονίκης) με ειδική διάταξη για είσοδο στον σταθμό από την οδό 29η Ιουνίου (contraflow λωρίδας) αλλά και μέσω της Μεραρχίας, όπου προτείνεται η μετατροπή σε ήπιας κυκλοφορίας από Ιουστινιανού έως Θεσσαλονίκης για το 2025, καθώς και διαδρομές με καθοδηγητική σήμανση από τις εισόδους της πόλης.

Μονοδρόμηση οδών Λ. Κούση και Παπακωνσταντίνου λόγω περιορισμένου πλάτους – Αμφιδρόμηση τμήματος της οδού Αίνου από την Εμ. Ανδρόνικου έως την Κυζίκου – προβληματική είσοδος σε παρακείμενη οικοδομή, γενικότερη προβληματική κίνηση των οχημάτων στην περιοχή και ειδικότερα λόγω της λειτουργίας του 9ου Δημοτικού Σχολείου (αίτημα που προσυπογράφεται από 60 κατοίκους της περιοχής).

Μονοδρόμηση

Μελετώντας τα στοιχεία της υφιστάμενης κατάστασης (1η Τεχνική Έκθεση) ενδεχόμενη μονοδρόμηση της οδού Παπακωνσταντίνου θα αυξήσει σχεδόν στο τριπλάσιο το μήκος της διαδρομής πρόσβασης στην κεντρική περιοχή για τους κατοίκους των παρακείμενων οικοδομικών τετραγώνων.

Η οδός Λ. Κούση προτείνεται για μονοδρόμηση με κατεύθυνση από ανατολικά προς δυτικά. Η επιτόπια έρευνα κατέδειξε ότι το 90% των σταθμευμένων παρά την οδό Ι.Χ. οχημάτων έχουν την εν λόγω κατεύθυνση.

Όσον αφορά την οδό Αίνου προτείνεται η μονοδρόμηση στο σύνολό της και η αναβάθμιση σε αυτήν των υποδομών πεζών (πεζοδρόμια) εξαιτίας και της εγγύτητας με το 9ο Δημοτικό Σχολείο.

Ενδεχόμενη αμφιδρόμηση της οδού θα επέφερε απαγόρευση της στάθμευσης στη μια πλευρά της οδού στο τμήμα μεταξύ των οδών Κυζίκου και Εμ. Ανδρόνικου και ολική απαγόρευση της στάθμευσης στο τμήμα μεταξύ των οδών Κυζίκου και Παπακωνσταντίνου.

Αναβάθμιση της περιοχής Ομόνοιας και ειδικότερα το τμήμα της που συνδέει την πόλη με το αθλητικό πάρκο της Ομόνοιας – ιδιαίτερη προσοχή στις οδούς Πιττακού και Άνδρου, οι οποίες έχουν χαρακτηρισμένους ως Κ.Χ. τα Ο.Π. 498 και 502.

Περιοχή συνημμένων
Προεπισκόπηση συνημμένου Εργα-πλατεία-εμπορίου-Σέρρες.jpg
[Εικόνα]