ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Κρίση και πολιτική αστάθεια «βούλιαξαν» τις θερινές εκπτώσεις

Του Καγιογλίδη Παναγιώτη  Σε ρηχά νερά κινήθηκαν για ακόμα μία φορά οι θερινές εκπτώσεις, παρά τις «γενναίες» εκπτώσεις σε όλα τα είδη που έφταναν μέχρι και το 70% οι καταναλωτές έμειναν «ασυγκίνητοι» με αποτέλεσμα τα προϊόντα να παραμείνουν στα ράφια των καταστημάτων. Πέρα από την οικονομική κρίση ο επιχειρηματικός κόσμος βρέθηκε αντιμέτωπος με τα capital control αλλά και τις κλειστές τράπεζες μέτρα τα οποία επιβλήθηκαν λίγο πριν την εκκίνηση των εκπτώσεων. 

Του Καγιογλίδη Παναγιώτη  Σε ρηχά νερά κινήθηκαν για ακόμα μία φορά οι θερινές εκπτώσεις, παρά τις «γενναίες» εκπτώσεις σε όλα τα είδη που έφταναν μέχρι και το 70% οι καταναλωτές έμειναν «ασυγκίνητοι» με αποτέλεσμα τα προϊόντα να παραμείνουν στα ράφια των καταστημάτων. Πέρα από την οικονομική κρίση ο επιχειρηματικός κόσμος βρέθηκε αντιμέτωπος με τα capital control αλλά και τις κλειστές τράπεζες μέτρα τα οποία επιβλήθηκαν λίγο πριν την εκκίνηση των εκπτώσεων. 

 Του Καγιογλίδη Παναγιώτη

 Σε ρηχά νερά κινήθηκαν για ακόμα μία φορά οι θερινές εκπτώσεις, παρά τις «γενναίες» εκπτώσεις σε όλα τα είδη που έφταναν μέχρι και το 70% οι καταναλωτές έμειναν «ασυγκίνητοι» με αποτέλεσμα τα προϊόντα να παραμείνουν στα ράφια των καταστημάτων. Πέρα από την οικονομική κρίση ο επιχειρηματικός κόσμος βρέθηκε αντιμέτωπος με τα capital control αλλά και τις κλειστές τράπεζες μέτρα τα οποία επιβλήθηκαν λίγο πριν την εκκίνηση των εκπτώσεων. Το γεγονός αυτό επηρέασε αρνητικά την πρώτη εβδομάδα των εκπτώσεων όπου παραδοσιακά παρατηρείται το μεγαλύτερο ποσοστό επισκεψιμότητας των καταναλωτών στα καταστήματα.

 Καταλυτικό ρόλο διαδραμάτισαν και οι πολιτικές εξελίξεις καθώς τόσο δημοψήφισμα αλλά και η προκήρυξη εκλογών της 20ης Σεπτεμβρίου επηρέασαν αρνητικά την ψυχολογία του κόσμου που φέτος «ψαλίδισε» και τα απολύτως απαραίτητα φοβούμενος για το αβέβαιο μέλλον. Να σημειωθεί πως κάτι παρόμοιο είχε συμβεί και κατά την διάρκεια των χειμερινών εκπτώσεων όταν έγινε και η προκήρυξη των εκλογών της 25ης Ιανουαρίου.

 ΕΣΕΕ: «Καλοκαιρινός Αρμαγεδώνας»

 Σύμφωνα με στοιχεία τα οποία δημοσιοποίησε η Ελληνική Συνομοσπονδία Εμπορίου και Επιχειρηματικότητας το φετινό καλοκαίρι ήταν ένας οικονομικός Αρμαγεδώνας για την Ελληνική επιχείρηση και έπεται η συνέχεια. Φωτεινή εξαίρεση αποτέλεσε το πρώτο δεκαπενθήμερο του Αυγούστου όπου η χαλάρωση των capital controls από την μία και η γιορτή του Δεκαπενταύγουστου από την άλλη αναθέρμαναν έστω και για λίγο το ενδιαφέρον των καταναλωτών.

 Νάνου-Μήτρακα: «Οι πολιτικές εξελίξεις επηρέασαν αρνητικά την αγορά»

 «Μία από τα ίδια, δηλαδή τίποτα» σχολιάζουν με σαρκαστική διάθεση οι Σερραίοι έμποροι οι οποίοι κάνουν λόγο για μία ακόμη μία χαμένη εκπτωτική περίοδο. Οι καταναλωτές ήταν ιδιαίτερα επιφυλακτικοί στις αγορές τους οι οποίες γίνονταν κατόπιν εξαντλητικής έρευνας αγοράς ενώ για ακόμη μία φορά την τιμητική τους είχαν τα «παζάρια». Σύμφωνα με την Σερραία επιχειρηματία κ. Νάνου-Μήτρακα: «Τα πράγματα δεν πήγαν καλά ήταν αναμενόμενο, ωστόσο περιμέναμε να έχει περισσότερη κίνηση. Δυστυχώς ο κόσμος έχει πάρα πολλές υποχρεώσεις μετά από όσα συνέβησαν στην Χώρα αυτοί την στιγμή αδυνατούν να έχουν περισσότερα χρήματα για να διαθέσουν στην αγορά. Είχαμε μεγάλες εκπτώσεις όλα τα καταστήματα αλλά δυστυχώς δεν ήταν αυτό που αναμέναμε δεν υπήρξε ο κόσμος στην αγορά όπως άλλα χρόνια δηλαδή το καταναλωτικό κοινό ήταν διστακτικό και διέθετε ελάχιστα χρήματα στην αγορά. Εμείς έχουμε πάντα μία ελπίδα πιστεύω πως θα συνεχίσει στα καταστήματα η διάθεση των επιχειρηματιών σε προσφορές. Μέσα στα καταστήματα έτσι και αλλιώς κάνουμε διάφορες προσφορές οπότε και εμείς προσπαθούμε να βοηθήσουμε τον κόσμο και ο κόσμος εμάς. Ας ελπίσουμε πως τα πράγματα θα καλυτερεύσουν για όλους μας. Οι πολιτικές εξελίξεις δεν επηρέασαν μόνο τις εκπτώσεις αλλά γενικά θα επηρεάσουν την αγορά. Γνωρίζουμε όλα αυτά τα χρόνια ότι όταν προκηρύσσονται οι εκλογές δυστυχώς όλα πάνε πίσω και όλα σταματάνε».  

 Μαρίνα Λουτράδη: «Απώλειες 30-40% μετράει η αγορά »

 «Ήταν πρωτοφανές αυτό που συνέβη στις φετινές εκπτώσεις. Εξαιτίας της ασταθούς πολιτικής κατάστασης η αγορά κατέγραψε απώλειες της τάξης του 30-40% με την ζημία να ποικίλει ανά είδος. Τους μήνες Ιούλιο-Αύγουστο η αγορά επηρεάστηκε αρνητικά λόγω capital controls τα οποία είχαν αντίκτυπο αρνητικό αντίκτυπο στην ψυχολογία του κόσμου. Οι εκλογές πάντα φέρνουν προβλήματα στον εμπορικό κόσμο, κανένας καταστηματάρχης δεν θέλει την πολιτική αστάθεια ήταν ότι χειρότερο. Πιστεύω πως την υπάρχουσα κατάσταση δυσχέραναν τα ΜΜΕ τα οποία και τρομοκράτησαν τον κόσμο ιδιαίτερα την περίοδο του δημοψηφίσματος.   Περισσότερο επηρεάστηκε ο χώρος της υπόδυσης και της ένδυσης ενώ στην αντίποδα υπήρξε αύξηση στον τομέα των τροφίμων. Βέβαια τον Ιούλιο παρουσιάστηκε και ένα οξύμωρο φαινόμενο όπου οι καταναλωτές υπό τον φόβο του κουρέματος των καταθέσεων προέβη στην αγορά ακριβών προϊόντων όπως τα αυτοκίνητα και οι ηλεκτρικές συσκευές πιστεύοντας πως έτσι θα διαφυλάξουν τα χρήματά τους».