ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Ερχεται ρύθμιση χρεών «νέου τύπου» στα Ταμεία

Τις ανείσπρακτες ασφαλιστικές οφειλές έβαλε στόχο το υπ. Εργασίας. Στα σκαριά νομοθετική πρωτοβουλία για να εισπράξει έστω ένα μέρος από τα περίπου 30 δισ. ασφαλιστικών χρεών. Για ρύθμιση με βάση τις πραγματικές δυνατότητες των οφειλετών κάνει λόγο ο Τάσος Πετρόπουλος.

Τις ανείσπρακτες ασφαλιστικές οφειλές έβαλε στόχο το υπ. Εργασίας. Στα σκαριά νομοθετική πρωτοβουλία για να εισπράξει έστω ένα μέρος από τα περίπου 30 δισ. ασφαλιστικών χρεών. Για ρύθμιση με βάση τις πραγματικές δυνατότητες των οφειλετών κάνει λόγο ο Τάσος Πετρόπουλος.

 Τις ανείσπρακτες ασφαλιστικές οφειλές έβαλε στόχο το υπ. Εργασίας. Στα σκαριά νομοθετική πρωτοβουλία για να εισπράξει έστω ένα μέρος από τα περίπου 30 δισ. ασφαλιστικών χρεών. Για ρύθμιση με βάση τις πραγματικές δυνατότητες των οφειλετών κάνει λόγο ο Τάσος Πετρόπουλος.

Ρύθμιση που θα λάβει υπόψη της την πραγματική οικονομική κατάσταση και τις δυνατότητες των οφειλετών και δεν θα βασίζεται στη λογική των προηγούμενων προσπαθειών, με στόχο είσπραξη μέρους των ληξιπρόθεσμων οφειλών που εκτιμώνται περίπου σε 30 δισ. ευρώ, σχεδιάζει το υπουργείο Εργασίας.

Στόχος είναι, όπως επισημαίνει ο υφυπουργός Κοινωνικής Ασφάλισης Τάσος Πετρόπουλoς, “η μόχλευση των δυνατοτήτων είσπραξης των ασφαλιστικών οφειλών, οι οποίες για το ΙΚΑ εκτιμούνται σε περίπου 17 δισ. ευρώ και για τον ΟΑΕΕ σε περίπου 12 δισ. ευρώ”.

Ο κ. Πετρόπουλoς εκτιμά ότι η “νέου τύπου” ρύθμιση θα πρέπει να εξυπηρετεί την είσπραξη των ποσών που σήμερα δεν εισπράττονται, με αποτέλεσμα 29 δισ. ευρώ να έχουν μετατραπεί σε βραδυφλεγή βόμβα στο εσωτερικό του συστήματος κοινωνικής ασφάλισης. δ

100 δόσεις

Σύμφωνα με πληροφορίες, το αμέσως επόμενο διάστημα θα αναπτυχθούν πρωτοβουλίες προκειμένου με νέα νομοθετική ρύθμιση να επανενταχτούν στο σύστημα όσοι δεν κατάφεραν να αντεπεξέλθουν στην τελευταία ρύθμιση των 100 δόσεων, η οποία μάλιστα, σύμφωνα με τα όσα δήλωσε ο υφυπουργός Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης στον τηλεοπτικό σταθμό ΣΚΑΙ, έθετε γενικές προϋποθέσεις για ένταξη, με συνέπεια να ευνοούνται οφειλέτες που δε χρειάζονταν διευκόλυνση, ενώ αντίθετα πλήττονταν αδύναμοι που πραγματικά δεν μπορούσαν να πληρώσουν.