Πρωτοσέλιδο

Προϋπολογισμός 2017: η «αυταπάτη» συνεχίζεται |

Αύξηση μεγέθους γραμματων Μείωση μεγέθους γραμματων Επαναφορά μεγέθους γραμματωνprint

Ο κ. Τσακαλώτος και η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ συντηρούν καταστροφικές αυταπάτες και υπόσχονται καλύτερες ημέρες για τους πολίτες, ευχόμενοι να γίνουν, έστω για λίγες ώρες, πιστευτοί εντός και εκτός χώρας. 

Το Προσχέδιο του Κρατικού Προϋπολογισμού για το 2017 προβλέπει ανάπτυξη 2,7%, πρωτογενές πλεόνασμα 1,8% του ΑΕΠ, επιπλέον φόρους 2,5 δισεκατομμύρια ευρώ (για να εισπραχτούν 1.8 δισεκατομμύρια) και μείωση της δαπάνης για τις συντάξεις που φτάνει ή θα ξεπεράσει το μισό δισεκατομμύριο ευρώ. 

Η εκτίμηση για αυτό τον τόσο υψηλό ρυθμό ανάπτυξης αμφισβητείται από το δημοσιονομικό συμβούλιο καθώς στηρίζεται σε πολύ αισιόδοξες εκτιμήσεις για την πορεία της κατανάλωσης και των επενδύσεων.  

Ο κ. Τσακαλώτος είναι τραγικά μόνος όταν θεωρεί "θετικά για την ελληνική οικονομία" όσα συντελέσθηκαν το 2015 και 2016.

Υπενθυμίζουμε ότι το 2015 ήταν η χρονιά του τρίτου μνημονίου, του αποκλεισμού από την πρόσβαση στο φθηνό χρήμα της ΕΚΤ, των capital controls, του μηδενισμού της αξίας συμμετοχής του δημοσίου στο μετοχικό κεφάλαιο των τραπεζών και τελικά του αφελληνισμού των τραπεζών. 

Το 2016 είναι η χρονιά της συνεχούς εκκρεμότητας των κόκκινων δανείων, της αύξησης των ληξιπρόθεσμων οφειλών της γενικής κυβέρνησης, της εκτίναξης σε πάνω από 90 δισεκατομμύρια ευρώ των ληξιπρόθεσμων οφειλών προς το δημόσιο. 

Η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ πώς σκοπεύει να επιτύχει τους μεγαλόπνοους στόχους που βάζει με αυτό το Προσχέδιο Προϋπολογισμού; 

Με αφηγήσεις για μία διετία που τάχα όλα πήγαν ρολόι; 

Χωρίς μεταρρυθμίσεις που θα μετασχηματίσουν το προβληματικό παραγωγικό πρότυπο που οδήγησε στην κατάρρευση της οικονομίας; 

Με ποια χρηματοδότηση αφού οι τράπεζες δεν μπορούν ακόμη να επιτελέσουν τον αναπτυξιακό τους ρόλο;

Με αντικρουόμενες δηλώσεις και αποφάσεις υπουργών σχετικά με το ρόλο και την ανάγκη για ιδιωτικές επενδύσεις;

Με την συνεχή αύξηση των φορολογικών βαρών σε ολοένα λιγότερους φορολογούμενους;

Με τη διαφάνεια και την ανεξαρτησία των θεσμών να είναι πλέον στα ζητούμενα; 

Με την κατάλυση Ανεξάρτητων και Ρυθμιστικών Αρχών στο βωμό ιδεοληψιών; 

Η χώρα χρειάζεται ευρύτερες συναινέσεις, αποκατάσταση της διάκρισης των εξουσιών και σεβασμό των κανόνων δικαίου και των θεσμών. Αυτές είναι βασικές προϋποθέσεις για να προσελκυσθούν ιδιωτικές επενδύσεις, που με τη σειρά τους θα φέρουν ανάπτυξη, σταθεροποίηση των δημοσιονομικών μεγεθών και πόρους για να στηριχτούν όσοι έχουν θιχτεί από την πολύχρονη κρίση. 

Αυτές οι προϋποθέσεις σήμερα δεν υπάρχουν και με τις αυταπάτες που καλλιεργούνται από την κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ ΑΝΕΛ ζημιώνεται σταθερά η αξιοπιστία της χώρας.


Newsletter

Σαν σήμερα...

1806 | 

Ο αρματολός Νικοτσάρας από το Βλαχολείβαδο του Ολύμπου επιστρατεύοντας 500 επίλεκτα παλικάρια, αποβιβάστηκε στην Κατερίνη και δια μέσου της οροσειράς Μπέλες έφτασε στο Νέο Πετρίτσι (Βέτερνα), απ' όπου πέρασε το Στρυμόνα και κατέληξε στο Σιδηρόκαστρο. Από εκεί έφτασε στις Σέρρες, όπου και πολιορκήθηκε σε ένα από τα κεντρικά χάνια της πόλης από 4.000 Τούρκους και Αλβανούς, οι οποίοι διατελούσαν κάτω από την καθοδήγηση του Ισμαήλ Μπέη των Σερρών. Ο Νικοτσάρας και τα παλικάρια του κάψανε το χάνι και διέφυγαν προς το Μενοίκιον όρος και από εκεί στη Ζίχνη, την οποία και κατέλαβαν. Εναντίον τους εκστράτευσαν δεκαπέντε χιλιάδες τούρκοι αλλά ο Νικοτσάρας επιχείρησε αντιπερισπασμό εξορμώντας προς τις εκβολές του Στρυμόνα και ελπίζοντας ότι θα τον περιμένουν ο Ρωσικός στόλος και ο ναύαρχος Σινιάβιν. Οι προσδοκίες του διαψεύσθηκαν και με τα εναπομείναντα 250 παλικάρια του επιχείρησε με μια ηρωική προσπάθεια να περάσει τη γέφυρα του ποταμού Αγγίτη που τη φρουρούσαν χιλιάδες Οθωμανοί. Ο Νικοτσάρας έσπασε με το σπαθί του τις αλυσίδες της γέφυρας καταφέρνοντας να περάσει και με τους εναπομείναντες 150 άνδρες του έφθασε στο Πράβι (Ελευθερούπολη) κατέβηκε στον κόλπο του Ορφανού και από εκεί κατέληξε στη Χαλκιδική.

1938 | 

Στον θερινό κινηματογράφο «Τιτάνια» προβλήθηκε η ταινία «Ο Πρίγκιψ και ο πτωχός» με τον Έρολ Φλιν και στον «Έσπερο» η Ελληνική ταινία με τον Παρασκευά Οικονόμου και την κεφάτη Ρένα Ντόρ «Αρραβών μετ' εμποδίων».

1994 | 

(Σάββατο) Πραγματοποιήθηκε η πρεμιέρα του θεατρικού έργου «Εκκλησιάζουσες» του Αριστοφάνη από το Δημοτικό Περιφερειακό Θέατρο Σερρών.
Ιστορικό ημερολόγιο των Σερρών
Επιμέλεια: Σ. Π. Αραμπατζής
(δημοσιογράφος ΕΡΑ Σερρών)

Τα πιο διαβασμένα

Τις τελευταίες 7 ημέρες