ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΡΙΟ ΓΙΑ ΑΕΠ Ο Ν. Σερρών υπολείπεται κατά 1,62 δις ευρώ από το μέσο όρο όλων των νομών της χώρας

Ο Πρόεδρος του ΕΒΕ Σερρών επισημαίνει  τη δυσμενή οικονομική θέση των επιχειρήσεων του νομού Σερρώνκαθώς κατατάσσεται ο νομός στην προτελευταία θέση  αναφορικά με το κατά κεφαλήν ΑΕΠ πολιτών της χώρας μας.

Ο Πρόεδρος του ΕΒΕ Σερρών επισημαίνει  τη δυσμενή οικονομική θέση των επιχειρήσεων του νομού Σερρώνκαθώς κατατάσσεται ο νομός στην προτελευταία θέση  αναφορικά με το κατά κεφαλήν ΑΕΠ πολιτών της χώρας μας.

Επιστολή του Προέδρου του Επιμελητηρίου,  Χρήστου Μέγκλα προς τον Υπουργό  Υποδομών. Χρήστο Σπίρτζη,τη Σερραία υφυπουργό Μ.Κόλλια και τη διοίκηση της Εγνατίας Οδού Α.Ε. για τα προβλεπόμενα  διόδια στον κάθετο άξονα 60 και στην Αμφίπολη.

 Ο Πρόεδρος του ΕΒΕ Σερρών επισημαίνει  τη δυσμενή οικονομική θέση των επιχειρήσεων του νομού Σερρώνκαθώς κατατάσσεται ο νομός στην προτελευταία θέση  αναφορικά με το κατά κεφαλήν ΑΕΠ πολιτών της χώρας μας.

Προτείνει αντί τη δημιουργία διοδίων σε Αμφίπολη και Στρυμονικό, τη δημιουργία Σ.Ε.Α. (Σταθμοί Εξυπηρέτησης Αυτοκινήτων) στις ίδιες θέσεις.

Στην επιστολή ο κ. Μέγκλας αναφέρει:

 

Τα Διόδια επιβαρύνουν δυσβάσταχτα τα κόστη:

- Των επαγγελματιών που μεταφέρουν εμπορεύματα και προϊόντα από και προς τη Θεσσαλονίκη και τις περιοχές μετά από αυτήν.

- Των Εργαζομένων από και προς τη Θεσσαλονίκη και λοιπές παραπέρα περιοχές.

- Των πολιτών που ταξιδεύουν για χίλιους δυο λόγους, όπως υγείας, και τόσους άλλους από και προς εκεί.

- Των Φοιτητών Σπουδαστών τόσο του ΤΕΙ Σερρών (Κεντρικής Μακεδονίας) όσο και των πολλών χιλιάδων Σερραίων και των οικογενειών τους.Αυτά και πολλά άλλα κόστη που ανεβαίνουν αυτόματα, καθιστούν το μέχρι τώρα πλεονέκτημα της γειτνίασης του Ν. Σερρών με τη Θεσσαλονίκη και το λιμάνι, καθώς και της ολοκλήρωσης του κάθετου άξονα 60, σε μειονέκτημα για τους επαγγελματίες και τους πολίτες του Ν. Σερρών.Για το λόγο αυτό αιτούμαστε, αντί για τη λειτουργία των Σταθμών Διοδίων στο ύψος του Στρυμονικού και της Αμφίπολης, τη λειτουργία Σταθμών Εξυπηρέτησης Αυτοκινητιστών (Σ.Ε.Α.).Δεδομένου ότι ο κάθετος άξονας εξυπηρετεί κυρίως τη μετακίνηση εμπορευμάτων από και προς Βουλγαρία και άλλες χώρες της Νοτιοανατολικής Ευρώπης, παρακαλούμε όπως εξετάσετε την εξαίρεση που προβλέπεται στην Υπουργική Απόφαση .Επίσης υπενθυμίζει:

ü  Ο Ν. Σερρών υπολείπεται κατά 1,62 δις ευρώ σύμφωνα με το κατά κεφαλήν ΑΕΠ από το μέσο όρο όλων των νομών της χώρας.

ü  Ο Ν. Σερρών σημείωσε δραματική μείωση του πληθυσμού κατά 20.200 περίπου κατοίκους, μεταξύ του 2001 και 2011, σύμφωνα με τα στοιχεία των αντίστοιχων απογραφών.