Πρωτοσέλιδο

Αγωγός TAP: Ο δεύτερος σταθμός στις Σέρρες θα προσδώσει μεταφορική ικανότητα 20 δισ. κ.

Αύξηση μεγέθους γραμματων Μείωση μεγέθους γραμματων Επαναφορά μεγέθους γραμματωνprint

Ο Διαδριατικός Αγωγός (Trans Adriatic Pipeline - TAP) είναι ένα έργο κατασκευής αγωγού φυσικού αερίου ο οποίος θα μεταφέρει φυσικό αέριο από την περιοχή τη Κασπίας στην Ευρώπη.

Ο TAP θα διασυνδεθεί με τον αγωγό φυσικού αερίου Ανατολίας (TANAP) στα ελληνοτουρκικά σύνορα και θα διέρχεται από τη Βόρεια Ελλάδα, την Αλβανία και την Αδριατική Θάλασσα προτού καταλήξει στις ακτές της Νότιας Ιταλίας όπου θα συνδεθεί στο ιταλικό δίκτυο φυσικού αερίου.

Το έργο στις Σέρρες βρίσκεται επί του παρόντος στη φάση της κατασκευής του αγωγού, η οποία ξεκίνησε εντός του 2016.Επίσημα, οι εργασίες κατασκευής του αγωγού ξεκίνησαν πέρσι (2016) στις 17 Μαϊου με μία τελετή εγκαινίων που πραγματοποιήθηκε στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης παρουσία του Πρωθυπουργού της χώρας Αλέξη Τσίπρα και εκπροσώπων των χωρών από τις οποίες θα περνά ο αγωγός φυσικού αερίου.

Το Ελληνικό τμήμα του Αγωγού έχει μήκος 550χλμ και είναι και το μεγαλύτερο σε μήκος τμήμα (σε σχέση με Αλβανία και Ιταλία). Ξεκινά από τους Κήπους (στον Έβρο) στα σύνορα με την Τουρκία και καταλήγει στην περιοχή της Ιεροπηγής στα σύνορα με την Αλβανία.
Πέρα από την κατασκευή του αγωγού, προβλέπεται η κατασκευή ενός σταθμού συμπίεσης στην περιοχή των Κήπων με μεταφορική ικανότητα 10 δισ. κ. μ. και ενός δεύτερου σταθμού κοντά στις Σέρρες σε περίπτωση μελλοντικής αναβάθμισης της μεταφορικής ικανότητας του αγωγού σε 20 δισ. κ. μ. Κατά μήκος της διαδρομής του ελληνικού τμήματος του αγωγού θα κατασκευαστούν 22 βαλβιδοστάσια.
Ο τερματικός σταθμός παραλαβής θα είναι το κέντρο παρακολούθησης και ελέγχου του TAP.
ΣΥΜΒΑΣΕΙΣ ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ
Η κατασκευή του έργου είναι πολυσύνθετη, πολυεθνική και έτσι έχουμε σειρά από συμβάσεις που έχουν να κάνουν με την κατασκευή αλλά και επιμέρους έργα ή υπηρεσίες, χρήσιμες για τον TAP. Στην Ελλάδα οι συμβάσεις Μελέτης, Προμήθειας και Κατασκευής έχουν ανατεθεί:
1.Στη SPIECAPAG (Γαλλία), για το τμήμα μήκους 185 χλμ. αγωγού από τους Κήπους έως την Καβάλα. Σε αυτό το έργο ως υπεργολάβος δραστηριοποιείται και ο ΑΚΤΩΡ.
2.Στην Κ/Ξ Bonatti (Ιταλία)- J&P ΑΒΑΞ για το τμήμα μήκους 360χλμ αγωγού από την Καβάλα,Σέρρες μέχρι την Ιεροπηγή (ελληνο-αλβανικά σύνορα).

Η ολοκλήρωση του έργου έχει προγραμματιστεί για το 2020.

Newsletter

Σαν σήμερα...

1899 | 

Η εφημερίδα «ΕΜΠΡΟΣ» έγραφε: «Περί των εν Σέρραις συμβασών σκηνών ελήφθησαν χθές αι εξής νεώτεραι πληροφορίαι. Οι εισελθόντες Βούλγαροι αντάρται προ του χωρίου Πορόγια, ημίσειαν ώραν απέχοντος των Σερρών, κατέσφαξαν τους προκρίτους της αυτόθι ελληνικής κοινότητος Χατζηδημητρίου και Τσαμπάζην. Το γεγονός ανεστάτωσεν τους Έλληνας, οίτινες είναι σφόδρα εξηρεθισμένοι κατά των Βουλγάρων, φόβοι δε υπάρχουσι συγκρούσεων».

1908 | 

(παλ. Ημερολόγιο) Έφτασε στη Τζουμαγιά καβάλα στο άλογό του με τους άντρες του ο καπετάν Στέργιος Βλάχμπεης, περνώντας από το Αηδονοχώρι και τη Νιγρίτα προκαλώντας απερίγραπτο ενθουσιασμό.

1925 | 

Δημοσιεύεται στον ημερήσιο τύπο προκήρυξη δημοπρασίας από τον Μητροπολίτη Ζίχνης Αλέξανδρο για την κατασκευή μητροπολιτικού μεγάρου στην Ν. Ζίχνη

1925 | 

Στο κινηματοθέατρο «Ομόνοια» ο θίασος της Ασπασίας Σανδή ανέβασε τη σάτιρα «Τράβα Κορδόνι».

1951 | 

Καταρρακτώδεις βροχές στην ύπαιθρο προκάλεσαν μεγάλες πλημμύρες.

1967 | 

Τελείωσε η δημαρχιακή θητεία του Ανδρέα Ανδρέου που ξεκίνησε το 1964. Ακολούθησαν τα σκοτεινά χρόνια της επτάχρονης δικτατορίας των συνταγματαρχών και το «σύστημα» των διορισμένων δημάρχων. Έτσι τη θέση του δημάρχου κατέλαβε στη συνέχεια ο Ι. Μπεσίρης (21/7/1967).

1969 | 

Τελείωσε η δημαρχιακή θητεία του διορισμένου δημάρχου Γ. Βασιλείου (23/8/1967 - 20/7/1969). Στη θέση του τον διαδέχθηκε ο Δημ. Ελευθεριάδης.
Ιστορικό ημερολόγιο των Σερρών
Επιμέλεια: Σ. Π. Αραμπατζής
(δημοσιογράφος ΕΡΑ Σερρών)

Τα πιο διαβασμένα

Τις τελευταίες 7 ημέρες