ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Μέσω Θεσσαλονίκη- Προμαχώνα Προοπτικές δρομολογίων σε Ρουμανία, Ουκρανία

Προβλέψεις για δραστηριοποίηση σιδηροδρομικών εταιρειών για τη μεταφορά εμπορευμάτων στις γραμμές.

Προβλέψεις για δραστηριοποίηση σιδηροδρομικών εταιρειών για τη μεταφορά εμπορευμάτων στις γραμμές.

Προγραμματισμένα έργα είναι η αναβάθμιση και ηλεκτροκίνηση στο τμήμα Θεσσαλονίκη – Σέρρες – Προμαχώνας (120 χλμ.), η αναβάθμιση, ηλεκτροκίνηση, σηματοδότηση και τηλεδιοίκηση στο τμήμα Στρυμόνας - Δράμα - Αλεξανδρούπολη (367 χλμ.) και οι αντίστοιχες παρεμβάσεις στο τμήμα Αλεξανδρούπολη – Ορμενίο (195 χλμ.).

Οι γραμμές Θεσσαλονίκη - Ειδομένη και Θεσσαλονίκη - Προμαχώνας έχουν τα προβλήματά τους, αλλά όσοι βλέπουν άνθιση των σιδηροδρομικών μεταφορών υποστηρίζουν ότι επειδή οι αποστάσεις δεν είναι μεγάλες - 82 χλμ για Ειδομένη και περίπου 143 χλμ. για Προμαχώνα- τα έργα που απαιτούνται μπορούν να γίνουν σχετικά εύκολα, ενώ στην περίπτωση των εμπορευματικών συρμών δεν απαιτούνται μεγάλες ταχύτητες, αφού μία ταχύτητα 80χλμ/ώρα κρίνεται ικανοποιητική.Ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει το άρθρο της δημοσιογράφου
Άννης Καρολίδου
  στη voria.gr.

Θεσσαλονίκη - Προμαχώνας:
 
Τα δρομολόγια στη γραμμή Θεσσαλονίκη - Στρυμόνας - Προμαχώνας, γίνονται με ντιζελομηχανές, κάτι που ίσως κάνει μη ανταγωνιστικό το κόστος. Πέραν αυτού, η Βουλγαρία, εξυπηρετείται σε σημαντικό βαθμό από τα λιμάνια της σε Βάρνα και Μπουργκάς.
Η ηλεκτροκίνηση του άξονα Θεσσαλονίκη - Προμαχώνας, όμως θα έκανε το κόστος ανταγωνιστικό αλλά το έργο, που βρίσκεται στη φάση των μελετών και σχεδιάζεται να χρηματοδοτηθεί από το ΕΣΠΑ 2014-2020, έχει προϋπολογισθεί στα 120 εκατ ευρώ και απαιτείται τουλάχιστον μία 4ετία για να υλοποιηθεί.
Η εκτέλεση του παραπάνω έργου θα δημιουργούσε προοπτικές εξυπηρέτησης και άλλων φορτίων, που κατευθύνονται βορειότερα, π.χ. σε Ρουμανία, Ουκρανία ( σιτηρά), Ρωσία ενώ θα διευκόλυνε και τα πλοία που θέλουν να αποφύγουν τα Δαρδανέλια.
 
Το κόστος
Σύμφωνα με όλες τις εκτιμήσεις, εάν και εφόσον οι υπηρεσίες που παρέχονται σε αυτές τις δύο γραμμές είναι σύγχρονες και τα κόστη ανταγωνιστικά, τότε οι μεταφορές εμπορευμάτων, χύδην αλλά και σε containerς, θα αυξηθούν καθώς ο σιδηρόδρομος, σε σχέση με τις οδικές μεταφορές, προσφέρει συγκεκριμένους και σταθερούς χρόνους μεταφοράς, αρκεί βεβαίως να μην έχουμε φαινόμενα τύπου Ειδομένης και το κράτος να φροντίζει να παραμένει το δίκτυο ελεύθερο και σε λειτουργία.