Πρωτοσέλιδο

Στους δανειστές πηγαίνει το αντίτιμο από τον σταθμό διοδίων στον Προμαχώνα Σερρών, που κακώς κατασκευάστηκε.

Αύξηση μεγέθους γραμματων Μείωση μεγέθους γραμματων Επαναφορά μεγέθους γραμματωνprint
Στο... βιβλίο με τις γκάφες του ελληνικού κράτους έχει γραφτεί η ιστορία του κάθετου άξονα της Εγνατίας Οδού που συνδέει τον Προμαχώνα με τις Σέρρες και τη Θεσσαλονίκη.
   Ο συγκεκριμένος δρόμος, παρότι ακόμα δεν έχει ολοκληρωθεί, συνδέει την Εγνατία Οδό με τα ελληνοβουλγαρικά σύνορα, στο τελωνείο του Προμαχώνα. Λίγα μέτρα πριν από το τελωνείο, επί ελληνικού εδάφους, άρχισε να λειτουργεί τον Ιούλιο του 2016 σταθμός διοδίων, προκαλώντας αμέσως την αντίδραση των ευρωπαϊκών οργάνων, καθώς η λειτουργία του είναι παράνομη, δεδομένου ότι ο δρόμος κατασκευάζεται με χρήματα ευρωπαϊκού ταμείου.Σύμφωνα με ρεπορτάζ της Φανής Χαρίση στη "Δημοκρτία"οι αρμόδιες ευρωπαϊκές Αρχές ζήτησαν ή να σταματήσει η λειτουργία των διοδίων ή να επιστρέψει η Ελλάδα τα χρήματα που έδωσαν για την κατασκευή του δρόμου.«Πράγματι ζητήθηκε από την Ελλάδα να επιστρέψει τα χρήματα. Τελικά, έπειτα από διαπραγματεύσεις η τρόικα δέχτηκε τα έσοδα από τα διόδια να πηγαίνουν στην αποπληρωμή του δημόσιου χρέους» είπε στη «δημοκρατία» η διευθύνουσα σύμβουλος της εταιρίας Εγνατία Οδός Α.Ε. Γλυκερία Καλφακάκου.Ετσι, βάσει της τροποποίησης της σύμβασης εντολής μεταξύ του Ταμείου Αξιοποίησης Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου και της Εγνατία Οδός Α.Ε., η Εγνατία καταθέτει κάθε μήνα σε λογαριασμό της Τραπέζης της Ελλάδος τις εισπράξεις του σταθμού διοδίων του Προμαχώνα.Από τον Ιούλιο του 2016 έως τον Φεβρουάριο του 2017 τα έσοδα από τα διόδια ήταν 4.368.057 ευρώ συν 800.000 ευρώ ΦΠΑ, ενώ υπάρχει πρόβλεψη ότι έως το τέλος του έτους τα έσοδα θα ανέλθουν στα 8.500.000 ευρώ, συμπεριλαμβανομένου του ΦΠΑ.
Το έργο του κάθετου άξονα, μήκους 96 χλμ., άρχισε το 2001 και η ολοκλήρωσή του (απομένουν λίγα χιλιόμετρα) αναμένεται φέτος τον Μάρτιο.

Το συνολικό έργο κόστισε 400.000.000 ευρώ, εκ των οποίων το 65% προήλθε από το Ευρωπαϊκό Ταμείο Περιφερειακής Ανάπτυξης (ΕΤΠΑ) των περιόδων 2000-2006 και 2007-2013.

Newsletter

Σαν σήμερα...

1913 | 

Απελευθερώθηκε η Νιγρίτα από τους Βουλγάρους.

1926 | 

Στις 3 το μεσημέρι, στην αίθουσα του κινηματογράφου «Ορφεύς» οι μαθήτριες του εξαταξίου διδασκαλείου Σερρών έδωσαν καλλιτεχνική παράσταση υπέρ του σχολικού τους ταμείου. Το πρόγραμμα χωρίζονταν σε δύο μέρη, περιελάμβανε στο πρώτο μία διάλεξη του διευθυντή της σχολής Χ. Παπανικολαϊδη «περί της Σοφοκλέους Αντιγόνης», καθώς και διδασκαλία της αρχαίας τραγωδίας «υπό των μαθητριών του Διδασκαλείου, εις καλλιτεχνικήν έμμετρον μετάφρασιν». Το δεύτερο μέρος της εκδήλωσης περιελάμβανε την κωμωδία «Το κοντό φόρεμα της Κυρίας» καθώς και «τα χορικά της Αντιγόνης» με συνοδεία μουσικής Μέντελσον και Σακελλαρίδη, ενώ «…θα τραγουδήσουν αι μαθήτριαι και θα χορεύσουν ρυθμικώς».

1931 | 

Ξεκίνησε το ποδοσφαιρικό πρωτάθλημα Νομού Σερρών και τα σωματεία που έλαβαν μέρος σ' αυτό χωρίστηκαν σε τέσσερις ομίλους

1931 | 

Πραγματοποιήθηκε χοροεσπερίδα στη Στρατιωτική Λέσχη υπό την προστασία του Νομάρχη Στέφανου Νίκογλου προς ενίσχυση των Προσκοπικών Ομάδων.

1932 | 

(Κυριακή) Κυκλοφόρησε η εφημερίδα «Λαϊκή Φωνή» που ήταν «Εβδομαδιαία πολιτικοικονομική εφημερίς εν Σέρραις»,» με διευθυντή τον Κων. Χ. Παπαδόπουλο και οικονομικό διευθυντή της τον Ι. Σουκιούρογλου. Η εφημερίδα ήταν τετρασέλιδη, σε σχήμα 37Χ51 και τιμή φύλλου 1 δρχ. Κυκλοφόρησε μέχρι τον Ιούλιο του 1932.

1951 | 

Διενεργήθηκε από το υποκατάστημα της ΑΤΕ δημοπρασία για την κατασκευή 100 κάρων για τις ανάγκες των «συμμοριόπληκτων» της περιφέρειας από τα οποία 20 θα είναι «ιππόκαρα» και 80 «βοδόκαρα».
Ιστορικό ημερολόγιο των Σερρών
Επιμέλεια: Σ. Π. Αραμπατζής
(δημοσιογράφος ΕΡΑ Σερρών)

Τα πιο διαβασμένα

Τις τελευταίες 7 ημέρες