Πρωτοσέλιδο

ΤΟ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΑΝΤΙΣΤΕΚΕΤΑΙ… Αρθρο του Δημήτρη Κ. Χατζηπαναγιώτου

Αύξηση μεγέθους γραμματων Μείωση μεγέθους γραμματων Επαναφορά μεγέθους γραμματωνprint


 Είναι κοινότοπο να υπερθεματίζεται η ανάδειξη, η ισχυροποίηση και η βελτιστοποίηση του ελληνικού Δημόσιου Σχολείου ως αντίδοτο στην πολυπρισματική κρίση που βιώνει η χώρα μας την τελευταία οχταετία. Τα ευχολόγια είναι δυστυχώς η κοινή πρακτική, ενώ οι ταγοί της χώρας μας προβάλλουν την οικονομική δυσπραγία ως τη βασική αιτία για την αδυναμία τους να συμβάλλουν καταλυτικά στην αναμόρφωση του εκπαιδευτικού συστήματος, ωσάν να μην έχουν ακούσει τα λόγια του Βίκτορος Ουγκώ - στη Συντακτική Συνέλευση της Γαλλίας, το 1848- που διατυμπάνιζε ότι η αμάθεια ενέχει μεγαλύτερη κίνδυνο από τη φτώχεια και πως, όταν η κρίση σφίγγει σαν μέγγενη ένα έθνος, είναι αναγκαίο να διπλασιαστούν τα ποσά που απευθύνονται στις γνώσεις και στη μόρφωση των νέων.

 Έτσι, το ελληνικό Δημόσιο Σχολείο χωρίς τα απαραίτητα οικονομικά μέσα, με ελλιπή υλικοτεχνική υποδομή, περικυκλωμένο από τις γραφειοκρατικές αγκυλώσεις του κρατικού μηχανισμού, έρμαιο μικροπολιτικών και κοντόθωρων πολιτικών επιλογών, βάλλεται και απαξιώνεται, πολλές φορές και εσκεμμένα, από την κοινωνία. Οι λειτουργοί του θεωρούνται από τη μια συλλήβδην ανίκανοι, με ελλιπείς γνώσεις και αδύναμοι να μεταλαμπαδεύσουν αξίες, γνώσεις, δεξιότητες στους μαθητές τους, αλλά από την άλλη  αποσιωπούνται –τυχαίο;- στατιστικά στοιχεία που καταδεικνύουν ότι οι εκπαιδευτικοί της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, σε ποσοστά πολύ υψηλότερα από άλλους κρατικούς υπαλλήλους, είναι κάτοχοι μεταπτυχιακών και διδακτορικών τίτλων, επιζητούν τη διαρκή επιμόρφωσή τους και παράγουν εκπαιδευτικό έργο χωρίς την αναγκαία υλική και ηθική στήριξη από την Πολιτεία. Εφαρμόζουν δηλαδή, στην πλειονότητά τους, την αριστοτέλεια θεώρηση για την παιδεία που υπερθεμάτιζε το ρητό «ταύτην κοινήν ποιητέον», καθιστώντας τους μαθητές μη «βαναύσους», αλλά βασιζόμενοι στο φιλότιμο, στην υπευθυνότητα και στην υψηλή αίσθηση του καθήκοντος προσφέρουν αφειδώλευτα ό,τι μπορούν.

   Στο πλαίσιο αυτό τα Σχολεία μέσα στην πόλη μας διακονούν την εκπαίδευση, αποβλέπουν στην υλοποίηση των γνωστικών και ψυχοκινητικών στόχων και επιδιώκουν την ευρύτερη καλλιέργεια των μαθητών τους . Η διαπίστωση αυτή δεν απορρέει μόνο από τις επιδόσεις των μαθητών τους στις Πανελλήνιες Εξετάσεις ( το ποσοστό των επιτυχόντων μαθητών και οι πρωτιές σε περιζήτητες σχολές είναι αδιάψευστα στοιχεία), αλλά και από τη επιτυχή συμμετοχή σε επιστημονικούς, καλλιτεχνικούς και αθλητικούς διαγωνισμούς, τη διοργάνωση ποικίλων εκδηλώσεων και την υλοποίηση του «ανοιχτού Σχολείου στην κοινωνία».

Η εμπειρία μου τα τελευταία τέσσερα χρόνια, όπου υπηρετώ τη Δημόσια Εκπαίδευση στο 4ο Γενικό Λύκειο Σερρών, επιβεβαιώνει την παραπάνω διαπίστωση, καθώς η συγκεκριμένη Σχολική Μονάδα υλοποιεί καινοτόμες δράσεις, είναι ένας οργανισμός που απάδει των συνηθισμένων γραφειοκρατικών αγκυλώσεων και επιδιώκει να καλλιεργήσει τις ποικίλες δεξιότητες των μαθητών. Αν θελήσει κάποιος να σταχυολογήσει κάποιες ενδεικτικές δράσεις/χαρακτηριστικά του 4ου Γενικού Λυκείου, θα επισήμανε:

Ø  Τη λειτουργία ασύγχρονης ψηφιακής μορφής εκπαίδευσης σε πολλά μαθήματα με τη χρήσηεκπαιδευτικού λογισμικού.

Ø   Τη δυνατότητα της άμεσης ενημέρωσης - μαθητών και γονέων-, μέσω διαδικτύου και προσωπικών κωδικών,αναφορικά μετις επείγουσες ανακοινώσεις, τις απουσίες, τους βαθμούς και γενικότερα την καθημερινότητα του Σχολείου.

Ø   Την οργάνωση και παρουσίαση υψηλών προδιαγραφών θεατρικών παραστάσεων από μαθητές, τη συγκρότηση ομάδων για δημιουργία ψηφιακών ραδιοφωνικών εκπομπών και εφημερίδας και την ανάδειξη της οικολογικής ευαισθησίας μέσω πολλών δράσεων.

Ø   Την υλοποίηση εκπαιδευτικών επισκέψεων στο εξωτερικό ( Cern, Milano, Geneva) και την αδελφοποίηση με σχολικές μονάδες του εξωτερικού ( με το LyceoScientificoAssisi/Italy και με το LinguisticGymnasiumLviv/Ukraine), προσφέροντας έτσι τη δυνατότητα βιωματικήςπροσέγγισης της κοινωνικής, επιστημονικής και εκπαιδευτικής ευρωπαϊκής πραγματικότητας.

Ø   Τη διεξαγωγή επιστημονικών ημερίδων από εγκεκριμένους φορείς για την ενημέρωση των μαθητών και την ενδοσχολική επιμόρφωση του εκπαιδευτικού προσωπικού.

Ø   Την εμπέδωση ενός υγιούς σχολικού κλίματος με την καλλιέργεια της συλλογικότητας, της ατομικής ευθύνης και της υπευθυνότητας και της αγαστής συνεργασίας με το Σύλλογο Γονέων.

 

 

                                                   Δημήτριος Κ. Χατζηπαναγιώτου,

ΠΕ02, M.Sc., M.A., Υποδιευθυντής 4ου ΓΕΛ Σερρών.


Newsletter

Σαν σήμερα...

1903 | 

Ο Ίωνας Δραγούμης έφθασε στο Ελληνικό Προξενείο Σερρών, αντικαθιστώντας προσωρινά τον πρόξενο Στορνάρη και παρέμεινε έως τις 21 Ιανουαρίου 1904.

1926 | 

(Πέμπτη) Στην «Ομόνοια» δόθηκε από τον θίασο Λ. Κουκούλη - Π. Συριώτη, «Η τιμητική παράστασις του κ. Π. Συριώτη με την κοινωνικήν σάτυραν του Θ. Ν. Συναδινού «Ο Καραγκιόζης»».

1928 | 

Η χορωδία του «Ορφέα» και μέλη του συλλόγου πραγματοποίησαν επίσκεψη - εκδρομή στο Τσάγιαζι και στη Νιγρίτα.

1934 | 

(Κυριακή) Συνελήφθη από όργανα του τμήματος Ασφαλείας Σερρών «ο εν παύσει διατελλών κομμουνιστής Δήμαρχος Δ. Μενύχτας διότι ούτος εφωράθη την πρωίαν της ιδίας ημέρας μετ' άλλων δύο κομμουνιστών οι οποίοι διένεμον προκηρύξεις επαναστατικού περιεχομένου». Ο Μενύχτας προσήχθη την επομένη (17.9.1934) στον ανακριτή αλλά ύστερα από την απολογία του αφέθηκε ελεύθερος.

1934 | 

Στην «Αίθουσα Κυριών» δόθηκε ρεσιτάλ κιθάρας από την Λ. Μακρίδη.

1934 | 

Στο κινηματογράφο «Κρόνιον» προβλήθηκε η ταινία «Ο Βόλγας στις φλόγες».

1937 | 

Στον θερινό κινηματογράφο «Τιτάνια» προβλήθηκε η ταινία «Ρωσσική θύελλα» με τον Βίλλυ Μπίρκελ.

1940 | 

Στον θερινό κινηματογράφο «Ρεξ» προβλήθηκε η ταινία «Η ζωή του Αιμιλίου Ζολά» με τον Πωλ Μιούνι και η «Μυστηριώδης νεκρανάστασις» με τον Χάρυ Πηλ.

1944 | 

Ο βούλγαρος διοικητής Σερρών Πωπώφ δύο ημέρες ύστερα από την είσοδο του ΕΛΑΣ στην πόλη των Σερρών με διαταγή του που τοιχοκολλήθηκε στην πόλη διέταζε: να παραμείνουν οι δημόσιοι υπάλληλοι στις θέσεις τους, να σφραγιστούν «παρά βουλγάρων ανταρτών (!) τα χρηματοκιβώτια των κρατικών, δημοτικών, κοινοτικών καταστημάτων, που στη συνέχεια θα τα φυλάνε βούλγαροι παρτιζάνοι και έλληνες αντάρτες, να ανοίξουν όλα τα εμπορικά, επαγγελματικά και βιομηχανικά καταστήματα, όλα τα είδη να πουλιούνται σε τιμές ελεύθερες και κανονικές, ενώ οι παραβάτες των παραπάνω διαταγών θα συλλαμβάνονται και θα παραπέμπονται εις το Λαϊκόν δικαστήριον».

1956 | 

Απεβίωσε ο Μακεδονομάχος Παναγιώτης Κεχαγιάς του Δημητρίου. Γεννήθηκε στις Σέρρες το 1881. Παντοπώλης στο επάγγελμα υπήρξε μέλος της οργανωτικής Επιτροπής του Μακεδονικού Αγώνα στις Σέρρες, πράκτορας του Ελληνικού Προξενείου Σερρών και σύνδεσμος του με τις ανταρτικές ομάδες. Για το σκοπό αυτό ανέπτυξε στενές σχέσεις και συνεργασία με τους Προξένους Ίωνα Δραγούμη, Σαχτούρη, Δημοσθένη Φλωριά, Καψάμπαλη και άλλους. Πρωτοστάτησε στην ίδρυση του ομίλου «ΟΡΦΕΥΣ», που ως γνωστόν είχε φανερό μεν σκοπό την διάδοση της μουσικής, την αθλητική και καλλιτεχνική διαπαιδαγώγηση και ψυχαγωγία της Σερραϊκής νεολαίας αλλά μυστικά ενίσχυε και στήριζε τον Μακεδονικό Αγώνα εναντίον των Βουλγάρων Ο Παναγιώτης Κεχαγιάς συνέχισε την εθνική του δράση και μετά τη λήξη του Μακεδονικού Αγώνα, κατά τη διάρκεια των Βαλκανικών Πολέμων αλλά και κατά τον Β΄ Παγκόσμιο Πόλεμο.

1965 | 

(Πέμπτη) «Εκ του ΟΤΕ ανακοινούται, ότι ήρξατο η λειτουργία αυτομάτου τηλετυπικού κέντρου εις Σέρρας, χωρητικότητος 40 συνδέσεων. Ούτω το σύνολο των εις την χώρας μας λειτουργούντων αυτόματων τηλετυπικών κέντρων ανήλθεν εις 18».
Ιστορικό ημερολόγιο των Σερρών
Επιμέλεια: Σ. Π. Αραμπατζής
(δημοσιογράφος ΕΡΑ Σερρών)

Τα πιο διαβασμένα

Τις τελευταίες 7 ημέρες