Πρωτοσέλιδο

«Ιφιγένεια εν Αυλίδι» του Ευριπίδη, σε Αμφίπολη και Σέρρες

Αύξηση μεγέθους γραμματων Μείωση μεγέθους γραμματων Επαναφορά μεγέθους γραμματωνprint

Μία από τις ωραιότερες δημιουργίες το Ευριπίδη, η τραγωδία «Ιφιγένεια εν Αυλίδι» περιοδεύει στην Αθήνα και σε ολόκληρη την Ελλάδα  αυτό το καλοκαίρι, σε σκηνοθεσία Αιμίλιου Χειλάκη και Μανώλη Δούνια. Με συνοδοιπόρους την -ειδικά γραμμένη για την παράσταση -πρωτότυπη μουσική του Σταμάτη Κραουνάκη, την καινούρια μετάφραση του διακεκριμένου ποιητή Γιώργου Μπλάνα και υιοθετώντας το πρότυπο των τριών υποκριτών, ο Αιμίλιος Χειλάκης γίνεται Αγαμέμνονας και Αχιλλέας, η Αθηνά Μαξίμου γίνεται Κλυταιμνήστρα και Μενέλαος και η Λένα Παπαληγούρα Ιφιγένεια και Πρεσβύτης.

Μαζί τους ένας 9μελής γυναικείος χορός που με ζωντανή μουσική μας αφηγούνται την τραγική ιστορία της Ιφιγένειας και κυρίως τις συνθήκες που οδήγησαν στη θυσία της. Γιατί το πραγματικό διακύβευμα της τραγωδίας δεν είναι η άδικη σφαγή μιας αθώας κοπέλας, αλλά η διαφθορά αυτών που κατέχουν την εξουσία. Προσπαθώντας να κατακτήσουν ακόμα μεγαλύτερη δύναμη και επιρροή, θυσιάζουν τα πάντα, χωρίς όμως ποτέ να αναλαμβάνουν την ευθύνη των πράξεων τους. Για τους Έλληνες  η αρπαγή της Ωραίας Ελένης ήταν απλά ένα πρόσχημα για να εκστρατεύσουν κατά της Τροίας και να επιστρέψουν με τα λάφυρα των νικητών. Και φυσικά ούτε η «θυσία» μιας αθώας κοπέλας θα μπορούσε να σταθεί εμπόδιο στα σχέδιά τους.

Όταν ο Αγαμέμνονας σκοτώνει το ιερό ελάφι της θεάς Άρτεμις, εκείνη για να τον εκδικηθεί, προκαλεί άπνοια καθηλώνοντας έτσι τον ελληνικό στόλο στην Αυλίδα. Ο μόνος τρόπος για να εξευμενίσει ο Αγαμέμνονας την θεά και να ξεκινήσει ο ελληνικός στρατός για τον Τρωικό πόλεμο είναι να θυσιάσει την κόρη του, Ιφιγένεια. Με το φόβο του στρατού που είναι έτοιμος να εξεγερθεί, ο Αγαμέμνονας καλεί την Ιφιγένεια να έρθει στην Αυλίδα με το πρόσχημα ότι θα την παντρέψει με τον Αχιλλέα. Όταν εκείνη καταφτάνει στο στρατόπεδο μαζί με την μητέρα της Κλυταιμήστρα συνειδητοποιεί ότι τίποτα δεν πρόκειται να σταματήσει τους Έλληνες από το να εκδικηθούν για την αρπαγή της Ωραίας Ελένης και να λεηλατήσουν την Τροία – ούτε καν ο άσκοπος θάνατος ενός παιδιού που δεν έφταιξε σε τίποτα.

Συντελεστές

Μετάφραση:                   Γιώργος Μπλάνας

Σκηνοθεσία:                   Αιμίλιος Χειλάκης – Μανώλης Δούνιας

Μουσική:                        Σταμάτης Κραουνάκης

Σκηνικά – Κοστούμια:    Κωνσταντίνος Ζαμάνης

Φωτισμοί:                       Νίκος Βλασόπουλος

Κίνηση:                          Αγγελική Τρομπούκη

Βοηθός Σκηνοθετών:     Αλέξανδρος Βάρθης

Μουσική Διδασκαλία:    Άννα Λάκη

Βοηθός Σκηνογράφου:   Βάσια Χριστοπούλου

B Bοηθός Σκηνοθετών: Μαρία Χανδρά

Πρωταγωνιστούν

Αιμίλιος Χειλάκης

Αθηνά Μαξίμου

Λένα Παπαληγούρα

και οι

Δήμητρα Βήττα, Ελεάνα Γεωργούλη, Σμαράγδα Κάκκινου,

Άννα Κλάδη, Άννα Λάκη, Βάσια Λακουμέντα,

Φραγκίσκη Μουστάκη, Δώρα Στυλιανέση, Μαρία Τζάνη.

ΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ


ΑΥΓΟΥΣΤΟΣ


ΤΡΙΤΗ 8/8 ΑΜΦΙΠΟΛΗ

ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 25/8 ΣΕΡΡΕΣ

 


Newsletter

Σαν σήμερα...

1906 | 

Σφαγιάσθηκε στα χωράφια του από βουλγάρους κομιτατζίδες ο Στογιάννης Αγγέλου από την Καρλίκοβα, προύχοντας.

1928 | 

Οι Φιλελεύθεροι γιόρτασαν στις Σέρρες την εκλογική τους νίκη αλλά και την επανεμφάνιση του Βενιζέλου στην ενεργό πολιτική ζωή της χώρας. Σε σχετικό τους κάλεσμα ανέφεραν: «…σήμερον ώρα 8 μ.μ. εν τη πλατεία όπου θα ομιλήσουν προς τον λαόν οι βουλευταί του Νομού από του εξώστου της οικίας του βουλευτή κ. Δημοσθένη Μέλφου».

1932 | 

Στο κινηματογράφο «Κρόνιον» προβλήθηκε η ταινία «Γαμβρός από πείσμα».

1940 | 

Πραγματοποιήθηκε στον θερινό κινηματογράφο «Ρεξ» η πανηγυρική προβολή της ταινίας «Τα οχυρωματικά έργα - Η γραμμή Μεταξά» που ταυτόχρονα συμπληρώνονταν και από την ταινία του Σαντού «Τα μαργαριτάρια του θανάτου».

1999 | 

Έφυγε τα ξημερώματα (Σάββατο 5:30 π.μ.) από τη ζωή ο λογοτέχνης, ποιητής και μελετητής Ευάγγελος Ασπιώτης, αφήνοντας πίσω του μια μεγάλη πνευματική κληρονομιά για τα Σερραϊκά και όχι μόνο, γράμματα. Γεννήθηκε το 1921 στην Ερμούπολη της Σύρου. Μετά τις εγκύκλιες σπουδές του γράφτηκε στη Νομική Σχολή του Πανεπιστημίου Αθηνών, την οποία σύντομα εγκατέλειψε για ν' αφοσιωθεί στα Νεοελληνικά Γράμματα. Υπήρξε μέλος του φιλολογικού Συλλόγου «Παρνασσός», της Εθνικής Εταιρείας Ελλήνων Λογοτεχνών, της Ελληνικής Εταιρείας Χριστιανικών Γραμμάτων, της Εταιρείας Κυκλαδικών Μελετών, της Ιστορικής και Λαογραφικής Εταιρείας Σερρών - Μελενίκου και άλλων πνευματικών και πολιτιστικών συλλόγων. Από τον Απρίλιο του 1953 ζούσε και δημιουργούσε στις Σέρρες. Έχει εκδώσει επτά ποιητικές συλλογές και άλλες τόσες μελέτες. Πολλές άλλες εργασίες του είναι δημοσιευμένες σε εφημερίδες, ενώ ένα μεγάλο μέρος της δημιουργίας του είναι ανέκδοτο.
Ιστορικό ημερολόγιο των Σερρών
Επιμέλεια: Σ. Π. Αραμπατζής
(δημοσιογράφος ΕΡΑ Σερρών)