Πρωτοσέλιδο

«Ιφιγένεια εν Αυλίδι» του Ευριπίδη, σε Αμφίπολη και Σέρρες

Αύξηση μεγέθους γραμματων Μείωση μεγέθους γραμματων Επαναφορά μεγέθους γραμματωνprint

Μία από τις ωραιότερες δημιουργίες το Ευριπίδη, η τραγωδία «Ιφιγένεια εν Αυλίδι» περιοδεύει στην Αθήνα και σε ολόκληρη την Ελλάδα  αυτό το καλοκαίρι, σε σκηνοθεσία Αιμίλιου Χειλάκη και Μανώλη Δούνια. Με συνοδοιπόρους την -ειδικά γραμμένη για την παράσταση -πρωτότυπη μουσική του Σταμάτη Κραουνάκη, την καινούρια μετάφραση του διακεκριμένου ποιητή Γιώργου Μπλάνα και υιοθετώντας το πρότυπο των τριών υποκριτών, ο Αιμίλιος Χειλάκης γίνεται Αγαμέμνονας και Αχιλλέας, η Αθηνά Μαξίμου γίνεται Κλυταιμνήστρα και Μενέλαος και η Λένα Παπαληγούρα Ιφιγένεια και Πρεσβύτης.

Μαζί τους ένας 9μελής γυναικείος χορός που με ζωντανή μουσική μας αφηγούνται την τραγική ιστορία της Ιφιγένειας και κυρίως τις συνθήκες που οδήγησαν στη θυσία της. Γιατί το πραγματικό διακύβευμα της τραγωδίας δεν είναι η άδικη σφαγή μιας αθώας κοπέλας, αλλά η διαφθορά αυτών που κατέχουν την εξουσία. Προσπαθώντας να κατακτήσουν ακόμα μεγαλύτερη δύναμη και επιρροή, θυσιάζουν τα πάντα, χωρίς όμως ποτέ να αναλαμβάνουν την ευθύνη των πράξεων τους. Για τους Έλληνες  η αρπαγή της Ωραίας Ελένης ήταν απλά ένα πρόσχημα για να εκστρατεύσουν κατά της Τροίας και να επιστρέψουν με τα λάφυρα των νικητών. Και φυσικά ούτε η «θυσία» μιας αθώας κοπέλας θα μπορούσε να σταθεί εμπόδιο στα σχέδιά τους.

Όταν ο Αγαμέμνονας σκοτώνει το ιερό ελάφι της θεάς Άρτεμις, εκείνη για να τον εκδικηθεί, προκαλεί άπνοια καθηλώνοντας έτσι τον ελληνικό στόλο στην Αυλίδα. Ο μόνος τρόπος για να εξευμενίσει ο Αγαμέμνονας την θεά και να ξεκινήσει ο ελληνικός στρατός για τον Τρωικό πόλεμο είναι να θυσιάσει την κόρη του, Ιφιγένεια. Με το φόβο του στρατού που είναι έτοιμος να εξεγερθεί, ο Αγαμέμνονας καλεί την Ιφιγένεια να έρθει στην Αυλίδα με το πρόσχημα ότι θα την παντρέψει με τον Αχιλλέα. Όταν εκείνη καταφτάνει στο στρατόπεδο μαζί με την μητέρα της Κλυταιμήστρα συνειδητοποιεί ότι τίποτα δεν πρόκειται να σταματήσει τους Έλληνες από το να εκδικηθούν για την αρπαγή της Ωραίας Ελένης και να λεηλατήσουν την Τροία – ούτε καν ο άσκοπος θάνατος ενός παιδιού που δεν έφταιξε σε τίποτα.

Συντελεστές

Μετάφραση:                   Γιώργος Μπλάνας

Σκηνοθεσία:                   Αιμίλιος Χειλάκης – Μανώλης Δούνιας

Μουσική:                        Σταμάτης Κραουνάκης

Σκηνικά – Κοστούμια:    Κωνσταντίνος Ζαμάνης

Φωτισμοί:                       Νίκος Βλασόπουλος

Κίνηση:                          Αγγελική Τρομπούκη

Βοηθός Σκηνοθετών:     Αλέξανδρος Βάρθης

Μουσική Διδασκαλία:    Άννα Λάκη

Βοηθός Σκηνογράφου:   Βάσια Χριστοπούλου

B Bοηθός Σκηνοθετών: Μαρία Χανδρά

Πρωταγωνιστούν

Αιμίλιος Χειλάκης

Αθηνά Μαξίμου

Λένα Παπαληγούρα

και οι

Δήμητρα Βήττα, Ελεάνα Γεωργούλη, Σμαράγδα Κάκκινου,

Άννα Κλάδη, Άννα Λάκη, Βάσια Λακουμέντα,

Φραγκίσκη Μουστάκη, Δώρα Στυλιανέση, Μαρία Τζάνη.

ΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ


ΑΥΓΟΥΣΤΟΣ


ΤΡΙΤΗ 8/8 ΑΜΦΙΠΟΛΗ

ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 25/8 ΣΕΡΡΕΣ

 


Newsletter

Σαν σήμερα...

1908 | 

«Εις Πορόιαν εδολοφονήθη υπό βουλγαρικής συμμορίας ορθόδοξος ελληνόπαις 12ετής». Έκθεση του Μητροπολίτη Μελενίκου Αιμηλιανού Δάγγουλα αναφορικά με τις βιαιότητες του Βουλγαρικού κομιτάτου τον μήνα Φεβρουάριο 1908.

1908 | 

Ο «Ορφέας» ανέβασε στο παρθεναγωγείο «Γρηγοριάς» την Γκόλφω του Σπ. Περεσιάδη

1928 | 

Στην αίθουσα του «Ορφαία», φιλοξενήθηκε η αριστουργηματική ταινία «Ο Σαρλώ χρυσοθήρας» με τη Λίντα Γκρέυ και τον αμίμητο Τσάρλι Τσάπλιν.

1929 | 

Η εφημερίδα των Αθηνών «Ημερήσιος Τύπος» έγραψε: «…Η νέα Μακεδονική τραγωδία - Ανά τον κάμπον που κατέκλυσε παφλάζων και μαινόμενος ο Στρυμών - Εικόνες φρίκης, τρόμου και απελπισίας - Χιλιάδες οικογένειαι πλανώμεναι εις την υγράν έκτασιν - Μέγιστος ο κίνδυνος εκ της τήξεως των χιόνων».

1933 | 

Στο «Πάνθεον» προβάλλονταν η ταινία «Ο βασιλεύς των λούστρων» με τον αμίμητο κωμικό Ζώρζ Μίλτων.

1949 | 

«Η Διοίκηση Χωρ/κής Σερρών ανακοινεί είς το κοινόν της πόλεως, κατόπιν της υπ' αριθ. Α.Π. 977 ε΄ έτους διαταγής της Δ.Χ.Σ. τα κάτωθι. 1) Απαγορεύεται απολύτως το άνοιγμα των θυρών των οικιών μετά την παύσιν της κυκλοφορίας είς οιουδήποτε άτομον. 2) Η μόνη περίπτωσις καθ' ην θα ανοίγωνται αι θύραι είναι, όταν του το ζητείται από τας Στρατιωτικάς ή Αρχάς Χωροφυλακής και ίνα διαπιστωθεί η ταυτότης τούτων ή θέλει σταθμεύση έξωθι της οικίας τεθορακισμένον αυτοκίνητον ή άρμα ή αυτοκίνητον. Εκ της Δ/νσεως Χωρ/κής Σερρών».

1954 | 

Καταστράφηκε η Κερκίνη και η αποκατάσταση των ζημιών ήταν ιδιαίτερα δύσκολη.
Ιστορικό ημερολόγιο των Σερρών
Επιμέλεια: Σ. Π. Αραμπατζής
(δημοσιογράφος ΕΡΑ Σερρών)

Τα πιο διαβασμένα

Τις τελευταίες 7 ημέρες