ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Η Σιδηροδρομική Εγνατία και ο Νομός Σερρών

Ένα θέμα που αρκετές φορές ο Καθημερινός Παρατηρητής έχει παρουσιάσει στο μέγεθός του, με αρθρογραφία αλλά και παρατηρήσεις στη στήλη Παρά Τύπος, βλέπουμε ότι επανέρχεται στο δημόσιο διάλογο και βέβαια θα το στηρίξουμε.

Ένα θέμα που αρκετές φορές ο Καθημερινός Παρατηρητής έχει παρουσιάσει στο μέγεθός του, με αρθρογραφία αλλά και παρατηρήσεις στη στήλη Παρά Τύπος, βλέπουμε ότι επανέρχεται στο δημόσιο διάλογο και βέβαια θα το στηρίξουμε.

Ένα θέμα που αρκετές φορές ο Καθημερινός Παρατηρητής έχει παρουσιάσει στο μέγεθός του, με αρθρογραφία αλλά και παρατηρήσεις στη στήλη Παρά Τύπος, βλέπουμε ότι επανέρχεται στο δημόσιο διάλογο και βέβαια θα το στηρίξουμε.

Η Σιδηροδρομική Εγνατία έχει πλέον ανακοινωθεί και πιθανόν να παρακάμπτει όλη την Περιφερειακή Ενότητα Σερρών, με ό,τι σημαίνει αυτό ειδικά για την περιοχή του πρώην Δήμου Κερκίνης καθώς ο κ Σπίρτζης δήλωσε «για νέα χάραξη μεταξύ Θεσσαλονίκης – Καβάλας»

 

Η νέα γραμμή προς Καβάλα μπορεί υπό προϋποθέσεις, να δώσει μία προοπτική στην παραθαλάσσια περιοχή των Κερδυλλίων  και την Αμφίπολη, αλλά θα απομονώσει την μόνη περιοχή του Νομού μας με δυναμική τουριστική κίνηση, που είναι ο παλιός Δήμος Κερκίνης, στα όρια του σημερινού Δήμου Σιντικής, με μοναδικής ομορφιάς χωριά όπως πχ τα Άνω Πορρόια, την Μακρυνίτσα, τα Πλατανάκια , το χωριό Κερκίνη και την λίμνη καθώς και το εμπορικό κέντρο της περιοχής την Ροδόπολη.

 

Στην ουσία, η θεωρούμενη ως η πλέον τουριστική περιοχή της περιοχής των Σερρών φέρεται να μένει χωρίς σύνδεση με Μέσα Μαζικής Μεταφοράς και η απαξίωση της γραμμής Θεσσαλονίκη-Κιλκίς-Ροδόπολη-Σιδηρόκαστρο-Σέρρες, θα οδηγήσει σε έναν συγκοινωνιακό αποκλεισμό και θα προκαλέσει ανυπολόγιστη ζημία, όχι μόνο στην ανάπτυξη, αλλά και στην εξυπηρέτηση των αναγκών της καθημερινότητας, για την ευρύτερη περιοχή.

Όλα αυτά, την στιγμή που η υπάρχουσα γραμμή τρένου, δεν κάνει εύκολη την μετακίνηση τουριστών και ετεροδημοτών από και προς την περιοχή, αλλά ούτε και των μόνιμων κατοίκων, που επιθυμούν ή υποχρεώνονται να μεταβούν προς τα μεγάλα αστικά κέντρα και κυρίως την Θεσσαλονίκη μέσω τρένου, λόγω του υψηλότατου κόστους της μετακίνησης με Ι.Χ.

Και αντί να συζητάμε την βελτίωση ενός τόσο σημαντικού προβλήματος, αντί να συζητάμε για την «περιφερειακή προαστιακή σύνδεση με την Θεσσαλονίκη» (που μάλλον μπήκε στο «χρονοντούλαπο…») κάποιοι φέρνουν την πλήρη απαξίωση!

Με βάση τον σχεδιασμό που φέρεται να συζητείται, τα δρομολόγια της γραμμής Θεσσαλονίκη-Κιλκίς-Ροδόπολη-Σέρρες, θα τα προτιμούν μόνο οι κάτοικοι της περιοχής και …όποιος μπερδευτεί, αφού η κύρια σύνδεση για Έβρο δεν θα περνά από τις Σέρρες.

Αν προχωρήσει το συγκεκριμένο σχέδιο, σε λίγο καιρό η συγκεκριμένη γραμμή δεν θα είναι απλώς «απαξιωμένη», θα καταντήσει «νεκρή»… Και, η φυσιολογική και συνάμα τραγική συνέπεια θα είναι ο πλήρης συγκοινωνιακός αποκλεισμός της ευρύτερης περιοχής της Δημοτικής Ενότητας Κερκίνης, με το οδικό δίκτυο κατεστραμμένο, το Κ.Τ.Ε.Λ. ανύπαρκτο και τα τρένα σταματημένα…

Τι πρέπει να γίνει; 

Πρέπει οι φορείς του τόπου, οι θεσμικοί παράγοντες, να συνειδητοποιήσουν την έκταση του προβλήματος και να πιέσουν, εγκαίρως και προς κάθε κατεύθυνση για την αναβάθμιση της γραμμής και την τοποθέτηση νέων δρομολογίων