Πρωτοσέλιδο

Ο μυθικός Αίας, η λάσπη, και η σύγχρονη Πολιτική-Του Ζήση Μητλιάγκα

Αύξηση μεγέθους γραμματων Μείωση μεγέθους γραμματων Επαναφορά μεγέθους γραμματωνprint
Όταν ο Γεώργιος Παπανδρέου ο νεότερος εισήγαγε στη Βουλή Νόμο-εν γνώσει του ότι θα ματώσει από την διαφθορά και η ίδια η δική του παράταξη-ο οποίος Νόμος
όριζε ότι δεν παραγράφονται τα πολιτικά αδικήματα για μαύρο χρήμα και ότι αίρεται το απόρρητο τον τραπεζικών καταθέσεων για να αποκαλυφθεί το μαύρο χρήμα, 
οι τιμηταί της κάθαρσης δεν εψήφισαν αυτόν τον νόμο,
 γιατί θα αποκαλύπτονταν όπως και αποκαλύφθηκε ο θησαυρός πλουτισμού στελεχών της αριστεράς του χαβιαριού
.

Ενσωματωμένη εικόνα 2
Ο μύθος για τον Αίαντα, στη μια του εκδοχή, αναφέρει ότι ο περίφημος ήρωας του Τρωϊκού Πολέμου, ήταν ακατανίκητος, διότι ήταν άτρωτος σ' όλο του το σώμα, εκτός από την μια του μασχάλη που ήταν τρωτός, όπου βέβαια ήταν αδύνατο να τον πλήξουν.
Οι εχθροί του λοιπόν, δεν μπορούσαν να τον εξοντώσουν με τίποτα και απελπισμένοι ρώτησαν το μαντείο των Δελφών. Η Πυθία τους απάντησε ότι, αν τον βάλουν σε μια μεγάλη λακκούβα και τον σκεπάσουν με λάσπη, τότε θα τον πλήξουν στο τρωτό σημείο, δηλαδή στην μασχάλη, που δεν μπορούσαν αλλιώς να τον προσεγγίσουν, και έτσι ο Αίας θα πεθάνει. Έτσι εξόντωσαν τον μέχρι τότε ανίκητο ήρωα!
Μύθος διδακτικός ανανδρίας και δολιότητας, όταν δεν μπορεί κανείς να αντιπαρατεθεί στα ίσια και τίμια με κάποιον αντίπαλο του. Σοφό παράδειγμα της πλούσιας μυθολογίας μας για την κακή πλευρά της ανθρώπινης λειτουργίας.
Έχω τον πειρασμό να επισημάνω, ακόμα κι αν δυσαρεστήσω μερικούς καλόβουλους, ότι η σημερινή πολιτική μας ηγεσία, κυρίως, και όχι μόνον αυτή, όντας εντελώς απαίδευτη για τις ιδέες και τις αξίες του πανανθρώπινου Ελληνικού Πολιτισμού, κράτησε από την πολιτισμική μας κληρονομιά τον μύθο του Αίαντα για την λάσπη! Και έτσι τα τελευταία κυρίως χρόνια, μια ομάδα εξουσίας, με πρόσχημα τα υψηλά ιδανικά της αριστερής ιδεολογίας, και με αφορμή τη δυσαρέσκεια των πολιτών για την οικονομική κρίση, αντί να αρθρώσει έναν υπεύθυνο, καθαρό και σοβαρό λόγο και να παρουσιάσει μια πρόταση και ένα πρόγραμμα εξόδου από την κρίση, ακολούθησε και ακολουθεί μια πολιτική λόγων και έργων με στόχο την πλήρη απαξίωση του παρελθόντος ακόμα και των θετικών σημείων, και με εξουθένωση πολιτική, ακόμα και ανθρώπινη, των αντιπάλων με λασπολογία και κατασυκοφάντηση, που ξεπερνά τα όρια της μυθικής παράδοσης για τον Αίαντα και ομοιάζει, μέσα από το εργαστήριο λάσπης της Κουμουνδούρου, προπαγανδιστικό όργανο σταλινικής υφής για εξόντωση των αντιτιθέμενων πολιτικών απόψεων και ανθρώπων. Δεν απαξιώνουν βέβαια τα στηρίγματα τους, τον ολετήρα ( καταστροφέα) πρωθυπουργό, Κώστα Καραμανλή (2004-2009), κύριο υπεύθυνο για τον δημοσιονομικό εκτροχιασμό με τα τεράστια ελλείμματα και, ακόμα, συγκυβερνούν με τα εξαπτέρυγα του (Παυλόπουλο, Παπαγγελόπουλο, Καμμένο και άλλους). Ακόμα καπηλεύονται αδιάντροπα ιστορικές προσωπικότητες του Δημοκρατικού προοδευτικού χώρου, όπως πρόσφατα έκανε ο Τσίπρας για τον Ανδρέα Παπανδρέου με σκοπό να παραπλανήσουν πολλούς αφελείς δημοκρατικούς πολίτες που συγκινούνται ακόμα με τα προδομένα από τους λασπολόγους υψηλά ιδανικά της αριστεράς.

Το βρώμικο 89'

Στόχος τους βέβαια είναι από παλιά η περιθωριοποίηση του Δημοκρατικού προοδευτικού χώρου ο οποίος εξασφαλίζει την ισορροπία του κοινωνικοπολιτικού συστήματος και εγγυάται την σταθερότητα προόδου και ευημερίας.
Στη χώρα μας βέβαια, εκτός από την κορύφωση του φαινομένου της λασπολογίας στα σημερινά, ως μέσο πολιτικής αντιπαράθεσης και εξόντωσης των αντιπάλων, υπάρχουν δυστυχώς παραδείγματα τέτοιας άνανδρης πολιτικής αντιπαράθεσης, με κορυφαίο το βρώμικο 89', όπου Μητσοτάκης και Φλωράκης επεδίωξαν με λάσπη και με ειδικά δικαστήρια να εξοντώσουν πολιτικά, ηθικά, ακόμα και ανθρώπινα, τον Ανδρέα Παπανδρέου, που καπηλεύονται ξεδιάντροπα οι διάδοχοι του πολιτικού μορφώματος των ΣΥΡΙΖΑΝΕΛ.
Όμως ο Ανδρέας φάνηκε πιο δυνατός ακόμα και από τον μυθικό Αίαντα, και με τη λάσπη που πήγαν να τον σκεπάσουν σκεπάστηκαν και καταμαύρισαν οι ίδιοι εις αεί.
Στις μέρες μας βέβαια αντί να εκφράσουν τον λόγο της αλήθειας, δημαγωγούν ασύστολα και προσβλητικά για την νοημοσύνη μας, παριστάνουν κραυγαλέα τον Αριστερό αγωνιστή, αλλά οδηγούν σε εξουθένωση τα πλατιά λαϊκά στρώματα, για τα οποία δήθεν αγωνίζονται, οδηγώντας όλο τον Ελληνικό λαό στη γενική φτωχοποίηση.
Με πρωτοφανή και χονδροειδή άμεση και έμμεση προπαγάνδα μέσα από τα κρατικά μέσα ενημέρωσης, που τα πληρώνει όλος ο Ελληνικός λαός και όχι μόνο οι αριστεροδεξιοί συνεταίροι, με τον εξωνημένο δημοσιογραφικό υπόκοσμο προσπαθούν λασπολογώντας να απαξιώσουν τον καθένα από τον οπαίο κινδυνεύει η διαχείριση και νομή της εξουσίας. Συκοφαντούν έτσι ύπουλα την προσπάθεια ανασυγκρότησης του δημοκρατικού προοδευτικού χώρου, και βέβαια χύνουν άπλετη λάσπη στον πολιτικό φορέα ( αξιωματικοί αντιπολίτευση) από τον οποίο κινδυνεύει άμεσα η εξουσία τους.
Ενώ στο υγές δημοκρατικό πολίτευμα, την ενοχή ή την αθωότητα των πολιτών και των πολιτικών την κρίνει και την αποφασίζει η δικαιοσύνη, εδώ αντικαταστάθηκε η δικαιοδοτική αρχή από τα εγκάθετα όργανα και την δημοσιογραφία......του Σταλινικού λασπορυχείου της Κουμουνδούρου.
Χείριστο δείγμα πολιτικής λειτουργίας που κάνει ομιχλώδες το πολιτικό και κοινωνικό τοπίο στην χώρα μας, η οποία έχει την πιο πολύτιμη δημοκρατική παράδοση του φωτός, την αλήθεια και τα πιο υψηλά ιδανικά της ανθρωπότητας.
Το πλαστό βέβαια και υποκριτικό των παρουσιαζομένων ως αγγέλων της κάθαρσης είναι το ότι, όταν ο Γεώργιος Παπανδρέου ο νεότερος εισήγαγε στη Βουλή νόμο, εν γνώσει του ότι θα ματώσει από την διαφθορά και η ίδια η δική του παράταξη, ο οποίος νόμος όριζε ότι δεν παραγράφονται τα πολιτικά αδικήματα για μαύρο χρήμα και ότι αίρεται το απόρρητο τον τραπεζικών καταθέσεων για να αποκαλυφθεί το μαύρο χρήμα, αυτοί οι τιμηταί της κάθαρσης δεν εψήφισαν αυτόν τον νόμο γιατί θα αποκαλύπτονταν όπως και αποκαλύφθηκε ο θησαυρός πλουτισμού στελεχών της αριστεράς του χαβιαριού.
Ακόμα και όταν, με την ρομφαία της κάθαρσης, έκαναν εξεταστική επιτροπή για το χρέος, υποκριτικά και με σκοπό την εξόντωση του Δημοκρατικού προοδευτικού χώρου, άφησαν εκτός της εξεταστικής επιτροπής αυτόν τον Πρωθυπουργό ( Κ.Καραμανλής 2004-2009) που εκτίναξε το Δημόσιο χρέος στο 170% επί το ΑΕΠ από το 92% που ήταν το 2004.
Αυτός βέβαια που την πληρώνει, αλλά και με δική του ευθύνη συχνά, είναι ο Ελληνικός λαός, ο πάντα ευκολόπιστος και πάντα προδομένος.
Ζήσης Μητλιάγκας Φιλόλογος

Newsletter

Σαν σήμερα...

0 | 

Εορτή των Αγίων Κωνσταντίνου και Ελένης. "Αναστενάρια". Τα αναστενάρια ξεκίνησαν στις αρχές του αιώνα από το χωριό Κωστί της επαρχίας Σωζοαγαθουπόλεως στην Ανατολική Ρωμυλία. Στο νομό Σερρών οι τόποι όπου τελούνται σήμερα είναι η Αγία Ελένη και η Κερκίνη. Η "πυροβασία" ή "ακαϊα" αποτελεί το κύριο χαρακτηριστικό του εθίμου που διανθίζεται από ενδιαφέρουσες μυσταγωγίες και ιεροπραξίες όπως, η τελετουργική θυσία των ζώων και η έκσταση των πιστών, με την αδιάλειπτη παρουσία της μουσικής από λαϊκούς οργανοπαίκτες. Η λαϊκή θρακική λατρεία των αναστεναρίων έχει διασωθεί από την αρχαιότητα και εκτός από τη βακχεία των αναστενάρηδων, διασώζει πολλά κατάλοιπα της διονυσιακής λατρείας. Η τελετή ξεκινά την παραμονή της εορτής των Κωνσταντίνου και Ελένης στις 20 Μαΐου. Την ημέρα αυτή γίνεται η θυσία του ζώου (Κουρμπάνι), καθώς και η μεταφορά των εικόνων (του Αγίου Κωνσταντίνου και Ελένης) από την εκκλησία στο κονάκι του χωριού. Εκεί τελείται η αγρυπνία αλλά και η προετοιμασία των μυστών για την οιστροπληξία, που κορυφώνεται την επομένη ημέρα. Το πρωί της 21ης Μαΐου οι αναστενάρηδες μεταφέρουν τα εικονίσματα και τα εναποθέτουν στο αγίασμα, ένα τόπο ιερό. Το απόγευμα τελείται η πρώτη πάνδημος πυροβασία. Όταν σχηματισθεί η θράκα ειδοποιούνται οι αναστενάρηδες και υπό τους ήχους παραδοσιακών οργάνων φτάνουν σε πομπή και αρχίζουν τον κυκλικό χορό γύρω και πάνω από τη φωτιά. Ανάλογες τελετές, κλειστές αυτή τη φορά μέσα στο κονάκι, γίνονται και την ημέρα της εορτής του Αγίου Αθανασίου στις 18 Ιανουαρίου.

1859 | 

Έφτασαν στα Σέρρας αξιωματικοί του επιτελείου "του εν Βιτωλίοις Οθωμανικού στρατού ίνα ενεργήσωσι την κλήρωσιν των στρατευσίμων δια τα έτη 1859, 1860 και 1861". Ένας συνταγματάρχης επισκέφθηκε τον Υποπρόξενο Γεώργιο Δ. Κανακάρη και "ανέφερεν ότι η Υ. Πύλη έχουσα μεγάλην ανάγκην στρατού διέταξε το μέτρον τούτο και ότι οι μη αποδειχθησόμενοι κληρούχοι θέλουσιν εγγραφή εις το Τάγμα των Εφέδρων (Ρεδίφ), ούς η Πύλη θέλει προσκαλέσει εις τα όπλα εν καιρώ ανάγκης…".

1906 | 

Στο κέντρο της γέφυρας "Τσέλιος" πραγματοποιήθηκε η "επιχείρηση τιμωρίας" των Βουλγαροδιδασκάλων ή ο γιουχαϊσμός τους. Τη μέρα αυτή οι άνθρωποι του Ελληνικού Προξενείου Σερρών διοργάνωσαν σε συνεργασία με τις Ελληνικές Κοινοτικές αρχές και άλλους παράγοντες του εθνικού αγώνα συνεστίαση στην οποία παραβρέθηκαν και οι Βούλγαρου διδάσκαλοι. Η παρουσία τους όμως αποδοκιμάστηκε έντονα. Έκτοτε δεν τόλμησαν οι Βούλγαροι να μεταβούν για φαγητό ή για διασκέδαση σε κέντρα στην Ελληνική συνοικία "Βαρόσι" και να συμπεριφέρονται με αλαζονεία και πρόκληση.

1907 | 

Στο Ερνί-κιοϊ άγνωστοι Έλληνες φόνευσαν τον Βούλγαρο προεστό.

1910 | 

Τελέσθηκαν με μεγάλη επιτυχία οι ενδέκατοι στη σειρά ετήσιοι σχολικοί αθλητικοί αγώνες "εν τω περιβόλω της ημετέρας κοινότητος" παρουσία των τουρκικών και ελληνικών τοπικών αρχών. Συμμετείχαν μαθητές του Γυμνασίου, της Κεντρικής σχολής και της Αστικής σχολής Καμενικίων.

1925 | 

Ο "Μουσικοδραματικός θίασος Σανδή-Αμηρά" ανέβασε στο "Πάνθεον" το δράμα του Γκριμπάλτσερ "Το στοιχειό του πύργου" που "απαγορεύεται αυστηρώς εις τας εγκύους και τους νευρασθενικούς".

1927 | 

Αρχίζει να λειτουργεί δίπλα στις φυλακές ο καλοκαιρινός κινηματογράφος "Ορφέας" που προσφέρει δροσιά και θέαμα με φτηνό εισιτήριο. Η έναρξη των προβολών του θα γίνει με το έργο του Γκαίτε "Φάουστ".

1931 | 

Ξανακυκλοφόρησε πανηγυρικά, μετά τη διακοπή της πρώτης περιόδου, η εφημερίδα "Ελεύθερος Πολίτης" ως "καθημερινή εφημερίς εν Σέρραις -όργανον της Δημ. Νεολαίας του Νομού Σερρών, φιλελεύθερων αρχών" σε σχήμα 34Χ50 και με διευθυντή τον Πάνο Πιέρρο.

1931 | 

Άρχισαν στο Δημοτικό Γυμναστήριο Σερρών οι τριήμεροι Β΄ Παμακεδονικοί Αγώνες Στίβου αφιερωμένοι την επέτειο 25ετίας από την ίδρυση του "Ορφέα". (αριθ. διατάγματος Γ.Δ. Μακεδονίας 3707/23.3.1931)

1933 | 

Στο κινηματογράφο "Πάνθεον" προβάλλεται η ταινία "Μαντάμ Ντυμπαρύ" με τη μεγάλη τραγωδό Νόρμα Νταλματζ και τον Κόντραντ Νάγκελ. Στο "Κρόνιον" προβάλλεται η ταινία "Βερντέν".

1934 | 

Στο κινηματογράφο "Πάνθεον" παίζεται η ταινία "Έρως με μοτοσυκλέτα" με τη Μάγδα Σνάιντερ.

1937 | 

Εγκαινιάσθηκε για δεύτερη φορά η θερινή αίθουσα κινηματογράφου "Έσπερος" που άρχισε τη λειτουργία του τον Ιούνιο του 1936 με την ταινία "Μαύρα Ρόδα" (Λίλιαν Χάρβεϋ - Βίλλυ Φριτς), μετά την ανακαίνιση του από τον Αυστριακό αρχιτέκτονα Ράϊζερ. Ιδιοκτήτες του νέου αυτού κινηματογράφου είναι ο Περιστέρης Κωστόπουλος και ο Νικόλαος Κασάπης, που τον προηγούμενο χρόνο στην προσπάθειά τους να έχουν ένα δικό τους καλοκαιρινό κινηματογράφο, είχαν συνεργαστεί με το εξοχικό κέντρο του Χρήστου Καρεκλά μετατρέποντάς το για ένα μικρό χρονικό διάστημα σε αίθουσα κινηματογράφου, την οποία είχαν ονομάσει προσωρινά "Έσπερος".

1949 | 

Η εφημερίδα «ΕΜΠΡΟΣ» έγραφε: «Ο διευθυντής του υπουργείου Προνοίας κ. Θεοδωρίδης κατά την γενομένην περιοδείαν του ανά την Μακεδονίαν και Θράκην έθεσεν τας βάσεις της λειτουργίας των οικοκυρικών σχολών Αλιστράτης, Νέας Ζίχνης, Παλαιοκώμης, Πενταπόλεως, Ηρακλείας και Μαυροθαλάσσης του Νομού Σερρών».

1960 | 

Πέθανε ο Μακεδονομάχος Ιωάννης (Νάκη) Κούλα του Μιχαήλ.
Ιστορικό ημερολόγιο των Σερρών
Επιμέλεια: Σ. Π. Αραμπατζής
(δημοσιογράφος ΕΡΑ Σερρών)

Τα πιο διαβασμένα

Τις τελευταίες 7 ημέρες