Πρωτοσέλιδο

«Μια Ξεχωριστή Μέρα» στο θέατρο Αστέρια στις Σέρρες

Αύξηση μεγέθους γραμματων Μείωση μεγέθους γραμματων Επαναφορά μεγέθους γραμματωνprint
Η πολυβραβευμένη ταινία ορόσημο «Μία Ξεχωριστή Μέρα» (Una Giornata Particolare) του Έττορε Σκόλα, ανεβαίνει σε θεατρική διασκευή του Αλέξανδρου Ρήγα και σκηνοθεσία της Άσπας Καλλιάνη και παρουσιάζεται από μία παραγωγή υψηλών προδιαγραφών στην Αθήνα και στη Θεσσαλονίκη. Η πρεμιέρα θα πραγματοποιηθεί στη Θεσσαλονίκη στο θέατρο Αυλαία, στις 7 Δεκεμβρίου.
Στη συνέχεια για 2 εβδομάδες θα παρουσιαστεί στο θέατρο Αστέρια στις Σέρρες και έπειτα στην Αθήνα σε κεντρική σκηνή.

Ο Γκαμπριέλε (Σταύρος Ζαλμάς) διώκεται από το φασιστικό καθεστώς της Ιταλίας του 1938. Έχει μέχρι την δύση του ηλίου για να τον μεταφέρουν στο στρατόπεδο συγκέντρωσης. Η Αντονιέτα (Δήμητρα Ματσούκα) πιστή μέχρι σήμερα στο καθεστώς, παντρεμένη με έξι παιδιά, τον συναντάει χωρίς να γνωρίζει τίποτα για τις «ανατρεπτικές» του αντιλήψεις.

Η Ταυτότητα της Παράστασης
Η πολυβραβευμένη ταινία ορόσημο «Μία Ξεχωριστή Μέρα» (Una Giornata Particolare) του Έττορε Σκόλα, ανεβαίνει σε θεατρική διασκευή του Αλέξανδρου Ρήγα και σκηνοθεσία της Άσπας Καλλιάνη και παρουσιάζεται από μία παραγωγή υψηλών προδιαγραφών στην Αθήνα και στη Θεσσαλονίκη. Η πρεμιέρα θα πραγματοποιηθεί στη Θεσσαλονίκη στο θέατρο Αυλαία, στις 7 Δεκεμβρίου.
Στη συνέχεια για 2 εβδομάδες θα παρουσιαστεί στο θέατρο Αστέρια στις Σέρρες και έπειτα στην Αθήνα σε κεντρική σκηνή.

Ο Γκαμπριέλε (Σταύρος Ζαλμάς) διώκεται από το φασιστικό καθεστώς της Ιταλίας του 1938. Έχει μέχρι την δύση του ηλίου για να τον μεταφέρουν στο στρατόπεδο συγκέντρωσης. Η Αντονιέτα (Δήμητρα Ματσούκα) πιστή μέχρι σήμερα στο καθεστώς, παντρεμένη με έξι παιδιά, τον συναντάει χωρίς να γνωρίζει τίποτα για τις «ανατρεπτικές» του αντιλήψεις. Οι ώρες που θα περάσουνε μαζί θα συνταράξουν τα πιστεύω της σε σχέση με το καθεστώς αλλά και με την μέχρι τώρα ζωή της. Την σχέση της με τον άντρα της, τον φεμινισμό, την ομοφυλοφιλία, τον κόσμο, και κυρίως την σχέση με τον ίδιο της τον εαυτό.

Το «Μία Ξεχωριστή Μέρα» ξεκίνησε την ιστορία του ως μία Κινηματογραφική ταινία του 1977, σε σκηνοθεσία και σενάριο του Έττορε Σκόλα και αποτελεί μία από τις σημαντικότερες (αν όχι τη σημαντικότερη) δημιουργίες του σημαντικού σκηνοθέτη.
Πρωταγωνιστές της ταινίας ήταν ο Μαρτσέλλο Μαστρογιάννη και η Σοφία Λόρεν.

Πρόκειται για μία από τις πιο αναγνωρισμένες ταινίες, τόσο από κριτικούς όσο και από το κοινό, του παγκόσμιου κινηματογράφου με δυνατά πανανθρώπινα μηνύματα, που πραγματεύεται μία συγκινητική και βαθιά ανθρώπινη και διαχρονική ιστορία, καταγγέλλοντας παράλληλα, τον φασισμό και τις καταβολές του.

13 διεθνή βραβεία

Η «Μία Ξεχωριστή Μέρα» απέσπασε - εκτός από την λατρεία του κοινού και την αντίστοιχη εισπρακτική επιτυχία - πολλά και σημαντικά βραβεία. Μετρώντας 13 διεθνή βραβεία και 2 υποψηφιότητες για Όσκαρ (μεταξύ αυτών: Χρυσή Σφαίρα και Βραβείο Σεζάρ Καλύτερης Ξενόγλωσσης ταινίας), αποτελεί αδιαμφισβήτητα ένα από τα κορυφαία φιλμ του μοντέρνου Κινηματογράφου.

Τους ρόλους του Μαρτσέλλο Μαστρογιάννι και της Σοφίας Λόρεν ενσαρκώνουν στη σκηνή ο Σταύρος Ζαλμάς και η Δήμητρα Ματσούκα.


Το «Μία Ξεχωριστή Μέρα» είναι από γραφής ένα θεατρικής σύλληψης δράμα. Με την οξυδερκή ματιά και το καυστικό χιούμορ του συγγραφέα και μέσα από ένα παγκόσμιο πλαίσιο υψίστης σημασίας για την Παγκόσμια ιστορία, «βουτά» στις πιο ενδόμυχες σκέψεις των ανθρώπων, για να αναδείξει το απόλυτα προσωπικό σε παναθρώπινο. Το ατομικό «παράπονο», σε συλλογική ανάγκη, το απλό χαμόγελο σε ελπίδα.
Για να φωτίσει τις μικρές δικτατορίες που ζούμε ή ανεχόμαστε γύρω μας, για να βοηθήσει να δούμε τους ήρωες της καθημερινότητας, για να μας καταστήσει απόλυτα αντιληπτό ότι η ζωή μας, μας ανήκει… και είτε την διαχειριστούμε σαν όνειρο, είτε σαν σκουπίδι, αυτή θα περάσει… όλα είναι στο χέρι μας…
από τον Πόλεμο, μέχρι την Αγάπη…

 
Μετάφραση/ Διασκευή: Αλέξανδρος Ρήγας
Σκηνοθεσία: Άσπα Καλλιάνη
Σκηνικά: Group 1
Φωτισμός: Γιώργος Φρέντζος
Πρωτότυπη μουσική: Γιώργος Μελισσινός
Ηχητικός Σχεδιασμός: Κωστής Κόντος
Βοηθός Σκηνοθέτη Κωνσταντίνα Σταυροπούλου
Ενδυματολόγος Ελένη Μπλέτσα
Κατασκευή Σκηνικών Eno Shkodrani
Φωτογραφίες Χρήστος Κοτσιρέας

Παραγωγή ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ ΣΕΡΡΩΝ - ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΡΗΓΑΣ

Παίζουν: Σταύρος Ζαλμάς, Δήμητρα Ματσούκα
Αρτέμης Γαβριλούκ, Γιώτα Ζερδεβά,
Νίκος Νικολαίδης, Λεωνίδας Χρυσομάλλης

Newsletter

Σαν σήμερα...

1913 | 

(Κυριακή) Από το ημερολόγιο του Μητροπολίτη Σερρών Αποστόλου: «Η πόλις ομοιάζει προς νεκρούπολιν. Ουδεμία κίνησις. Εγνώσθη, ότι οι Διοικηταί Βούλκωβ και Χαμαμτζήεβ, και όλον το προσωπικόν, η αστυνομία και η χωροφυλακή εδραπέτευσαν την νύκτα, συνεπώς ουδεμία εξουσία υπάρχει εν τη πόλει. Κατενοήθη υπό πολλών, πολιτών ότι μέγας κίνδυνος επικρέμαται επί της πόλεως, και οι περισσότεροι ήρξαντο ετοιμαζόμενοι προς άμυναν εναντίον των επελευσομένων από βορρά βουλγάρων στρατιωτών, κομιτατζήδων και χωρικών χάριν φόνων και λαφύρω».

1913 | 

Από την ημέρα αυτή τη διοίκηση της πόλης αναλαμβάνει ο Μητροπολίτης Απόστολος. Αποφασίζει να συστήσει πολιτοφυλακή. Το έργο αναθέτει στον Τούρκο ταγματάρχη Αγιάκ Μπέη και στον πρόεδρο του Σωματείου Σερραίων Καπνεργατών Δημοσθένη Μέλφο. Καλεί στη δύναμη της πολιτοφυλακής όσους μπορούν να φέρουν όπλα.

1913 | 

Η 1η Ελληνική μεραρχία με διοικητή τον στρατηγό Εμμανουήλ Μανουσογιαννάκη, έφθασε στο μικρό χωριό Καγιαλή (κοντά στη σημερινή γέφυρα του φράγματος της Κερκίνης). Στις 6.30 μ.μ. το Γενικό Στρατηγείο διατάσει το Τμήμα Στρατιάς να κινηθεί για να βρει και να καταστρέψει τον Βουλγαρικό στρατό του στρατηγού Σαράφωφ.

1917 | 

(Παρασκευή) Διετάχθησαν όλοι οι άνδρες ηλικίας 17 έως 50 ετών του χωριού Νέου Σουλίου να συγκεντρωθούν στην πλατεία του χωριού προκειμένου οδηγηθούν στη Βουλγαρία. 350 νεοσουλιώτες εκτοπίστηκαν στο Καρναμπάτ και στο Κίτσοβο της Βουλγαρίας. Το ίδιο μέτρο εφάρμοσαν και στην πόλη των Σερρών και σ' όλες τις πόλεις και τα χωριά της Ανατολικής Μακεδονίας.

1917 | 

Βούλγαροι στρατιώτες εισήλθαν στη Μονή Εικοσιφοίνισσας και υποχρέωσαν όλους τους μοναχούς να την εγκαταλείψουν και να φύγουν για τη Δράμα.

1917 | 

Ο Βούλγαρος υπολοχαγός Πετρώφ με τριάντα στρατιώτες κατέλαβε το μοναστήρι του Τιμίου Προδρόμου.

1927 | 

Πραγματοποιήθηκαν στην Αθήνα οι τελικοί προκριματικών αγώνων στίβου για την εκπροσώπηση στους Ολυμπιακούς του Άμστερνταμ. Παρά τα προγνωστικά που ήθελαν το Σερραίο αθλητή Μπεκιάρη να θριαμβεύει στους αγώνες αυτούς, δύο χιλιόμετρα πριν από τον τερματισμό εγκατέλειψε τον αγώνα, χωρίς κανένα ουσιαστικό λόγο και παρά το γεγονός ότι μέχρι εκείνη τη στιγμή ερχόταν πρώτος.

1935 | 

Δόθηκε διάλεξη από τον Νικ. Στρατάκη στο «Κρόνιο». Το θέμα της ομιλίας ήταν: «Η θέσις της μουσικής μεταξύ των ωραίων τεχνών κατά τους προϊστορικούς χρόνους και ιδία κατά τους ομηρικούς και κλασσικούς, ως και η επίδρασις ταύτης επί της ψυχής και του πνεύματος του ανθρώπου». Την οργάνωση είχε το Ωδείο Σερρών «Ορφεύς».

1948 | 

Η εφημερίδα «ΕΜΠΡΟΣ» έγραφε: «Η Ένωσις Γεωργικών Συνεταιρισμών Σερρών δια τηλεγραφήμτος προς την Κυβέρνησιν σητεί: 1) Η τιμή ασφαλείας του σίτου να μην είναι κατωτέρα των 3.000 δρ. κατ’ οκάν 2)Να μην αφαιρεθούν τα δελτία άρτου από τους σιτοπαραγωγούς 3) Να θεσπισθή η αυτασφάλεια των παραγωγών και των μηχανημάτων 4) Να σποσταλούν εις τας αγροτικάς παεριφερείας χημικαί ουσίαι προς πρόληψιν των καταστροφών από εμπρησμούς».

1959 | 

Από τον Όμιλο «Ορφέα» οργανώθηκε συναυλία με τη νεοσύστατη Φιλαρμονικής Ορχήστρας Θεσσαλονίκης με διευθυντή τον Σόλωνα Μιχαηλίδη.

1968 | 

Ο Πανσερραϊκός διεκδίκησε την άνοδό του στην Α΄ Εθνική από την ποδοσφαιρική ομάδα της Καβάλας στην έδρα της δεύτερης, από την οποία έπρεπε να αποσπάσει τουλάχιστον ισοπαλία. Ολόκληρη η πόλη των Σερρών είχε μετακομίσει στο γήπεδο της γειτονικής πόλης. Ο αγώνας ήταν τιτάνιος. Οι Σερραίοι ποδοσφαιριστές έδωσαν και την ψυχή τους και πήραν με το σπαθί τους ισοπαλία (0-0) και την άνοδο στην Α΄ Εθνική Κατηγορία.
Ιστορικό ημερολόγιο των Σερρών
Επιμέλεια: Σ. Π. Αραμπατζής
(δημοσιογράφος ΕΡΑ Σερρών)

Τα πιο διαβασμένα

Τις τελευταίες 7 ημέρες