Πρωτοσέλιδο

ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟΣ :5,050 εκατ. για τον κάθετο άξονα Δερβένι- Σέρρες- Προμαχώνας

Αύξηση μεγέθους γραμματων Μείωση μεγέθους γραμματων Επαναφορά μεγέθους γραμματωνprint
Επείγει η ανάθεση έργων βαριάς συντήρησης στην Εγνατία Οδό, πού εντοπίζονται τα μεγαλύτερα προβλήματα. Προκηρύχθηκαν δύο ακόμα διαγωνισμοί,

Λακκούβες, λούκια, άσφαλτος – γυαλί δείχνουν ξεκάθαρα την μεγάλη ανάγκη για άμεση και σε βάθος συντήρηση της Εγνατίας Οδού στο δυτικό τομέα του αυτοκινητόδρομου και στο τμήμα που περνάει από την Πίνδο και τις ορεινές διακλαδώσεις, σε μεγάλα ύψη, όπου συχνά ο δρόμος βυθίζεται στην ομίχλη και στις ξαφνικές και ισχυρότατες ριπές ανέμων.



Το ότι η Εγνατία χρειάζεται οπωσδήποτε, σε πολλά τμήματα, βαριά συντήρηση, είναι γνωστό και πρώτη η Εγνατία Οδός Α.Ε. το έχει επισημάνει  αφού μέχρι και σήμερα έχει την ευθύνη διαχείρισης του οδικού άξονα και των καθέτων του, έχοντας «κληρονομήσει» και τμήματα οδών που πριν 20 και πλέον χρόνια είχαν γίνει από τις ΔΕΚΕ. Αυτό όμως δεν αλλάζει την κατάσταση, που πλέον ελπίζεται ότι θα αντιμετωπιστεί πιο δραστικά, γιατί η εταιρεία έχει διαθέσιμα για να χρηματοδοτήσει συντηρήσεις και ανατάξεις του δρόμου όπου χρειάζεται (σ.σ από επιστροφές του ΠΔΕ που προέκυψαν από την εκκαθάριση του βασικού έργου κατασκευής).


Πιο συγκεκριμένα, στις 28 Φεβρουαρίου η Ε.Ο.Α.Ε. προκήρυξε δύο διαγωνισμούς αποκατάστασης του οδοστρώματος και στρώσης αντιολισθηρού τάπητα, στο τμήμα «Α/Κ Αρδάνιο – Κήποι» (4,445 εκατ. χωρίς ΦΠΑ), στον ανατολικό τομέα και, στο τμήμα «Α/Κ Χριστού- Α/Κ Σιδηροκάστρου» στον κάθετο άξονα Δερβένι- Σέρρες- Προμαχώνας (5,050 εκατ. χωρίς ΦΠΑ). Ημερομηνία υποβολής των προσφορών είναι 2/4/2018 και τα έργα, από τη στιγμή που θα υπογράψει ο ανάδοχος, θα έχουν χρόνο εκτέλεσης ένα τετράμηνο.

. το Ελεγκτικό Συνέδριο.

Σε ό,τι αφορά στο «Χριστός – Σιδηρόκαστρο», είναι ένα τμήμα μήκους περίπου 10 χλμ., παλιό και κατεστραμμένο, το οποίο «κληρονόμησε» η Ε.Ο.Α.Ε. όταν ανέλαβε να ολοκληρώσει την κατασκευή του κάθετου άξονα «Δερβένι- Σέρρες- Προμαχώνας».

Στο Ελεγκτικό Συνέδριο
Σημειώνεται ότι ένα από τα τμήματα της Εγνατίας  Οδού που χρειάζεται «γενναία» ανακατασκευή, όπως τεχνικοί υποστηρίζουν, αφού κατασκευάστηκε πριν 25 χρόνια, είναι το «Κλειδί – Θεσσαλονίκη». Είναι ένα τμήμα μεγάλο, στο οποίο καταγράφεται ο μέγιστος κυκλοφοριακός φόρτος της Εγνατίας Οδού και το όριο ταχύτητας, στο μεγαλύτερο μήκος είναι 120 χλμ/ώρα. Επειδή οι απαιτούμενες επεμβάσεις στο τμήμα αυτό είναι μεγάλες και σε μήκος πολλών χιλιομέτρων, η συντήρησή του έχει ενταχθεί στις μεγάλες συμβάσεις που βρίσκονται στο Ελεγκτικό Συνέδριο.

Newsletter

Σαν σήμερα...

1925 | 

Στην εφημερίδα «Μακεδονικά Νέα» της Θεσσαλονίκης δημοσιεύθηκε ανταπόκριση από τα Κ. Πορόϊα Σερρών με τίτλο «Ας προσέξουμε τα Κ. Πορόϊα». Στο δημοσίευμα αναφέρει ότι όλοι οι δρόμοι είναι χάλια και για να μετακινηθούν το χειμώνα χρειάζονται καμήλες λόγω της λάσπης και των λιμναζόντων νερών προς Μπούτκοβο και Θεοδώριο.

1929 | 

Αναγγέλθηκε για την ημερομηνία αυτή ο χορός της «Δημοκρατικής Νεολαίας» του κόμματος των Φιλελευθέρων, που χαρακτηρίζονταν προκαταβολικά ως «η μεγαλυτέρα κοσμική συγκέντρωσις της εφετινής περιόδου».

1935 | 

Στις Σέρρες έπεσε πυκνό χιόνι, που κατά το μεσημέρι ολοένα και περισσότερο δυσκόλευε την κίνηση των πεζών και των λιγοστών τροχοφόρων.

1938 | 

Με Βασιλικό Διάταγμα το «Μπεζεστένι» Σερρών ανακηρύχθηκε διατηρητέο. «Πολλοί επαινούν το κτίριο αυτό ως το καλύτερο από τα Οθωμανικά Μπεζεστένια. Ο Τούρκος περιηγητής Ελβιγιά Τζελεπής τον 17ο αιώνα το χαρακτηρίζει στο «οδοιπορικό» του «ως θαυμάσιον λιθόκτιστον μολυβδοσκέπαστον». Είναι το μοναδικό Μπεζεστένι στην Ελλάδα και τα Βαλκάνια στον τύπο αυτό. Θέλησαν πολλές φορές να το γκρεμίσουν, αλλά χάρις στην αρχιτεκτονική του αξία διασώθηκε με τις προσπάθειες του Ακαδημαϊκού Αναστασίου Ορλάνδου».

1946 | 

Δόθηκε η Α΄ Συναυλία του πρώτου μεταπολεμικού συγκροτήματος «Χορωδία Σερρών» με διευθυντή τον Γιάννη Ουζούνη. Η χορωδία διαλύθηκε το 1955 και τα περισσότερα μέλη της εντάχθηκαν στον «Ορφέα».

1964 | 

(Κυριακή): Ενόψει των εκλογών της 16ης Φεβρουαρίου 1964, την πόλη των Σερρών επισκέφθηκε για πρώτη φορά ο νέος αρχηγός της Ε.Ρ.Ε. Παναγιώτης Κανελόπουλος όπου και μίλησε από τον εξώστη του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου.

1964 | 

Στο πρωτάθλημα Σερρών η ομάδα του Ορφέα νίκησε τον Μ. Αλέξανδρο Αγίου Πνεύματος με σκορ 1 -0 και ο Εθνικός απέσπασε ισοπαλία με τις Ελπίδες με σκορ 1 - 0.
Ιστορικό ημερολόγιο των Σερρών
Επιμέλεια: Σ. Π. Αραμπατζής
(δημοσιογράφος ΕΡΑ Σερρών)

Τα πιο διαβασμένα

Τις τελευταίες 7 ημέρες