Πρωτοσέλιδο

ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟΣ :5,050 εκατ. για τον κάθετο άξονα Δερβένι- Σέρρες- Προμαχώνας

Αύξηση μεγέθους γραμματων Μείωση μεγέθους γραμματων Επαναφορά μεγέθους γραμματωνprint
Επείγει η ανάθεση έργων βαριάς συντήρησης στην Εγνατία Οδό, πού εντοπίζονται τα μεγαλύτερα προβλήματα. Προκηρύχθηκαν δύο ακόμα διαγωνισμοί,

Λακκούβες, λούκια, άσφαλτος – γυαλί δείχνουν ξεκάθαρα την μεγάλη ανάγκη για άμεση και σε βάθος συντήρηση της Εγνατίας Οδού στο δυτικό τομέα του αυτοκινητόδρομου και στο τμήμα που περνάει από την Πίνδο και τις ορεινές διακλαδώσεις, σε μεγάλα ύψη, όπου συχνά ο δρόμος βυθίζεται στην ομίχλη και στις ξαφνικές και ισχυρότατες ριπές ανέμων.



Το ότι η Εγνατία χρειάζεται οπωσδήποτε, σε πολλά τμήματα, βαριά συντήρηση, είναι γνωστό και πρώτη η Εγνατία Οδός Α.Ε. το έχει επισημάνει  αφού μέχρι και σήμερα έχει την ευθύνη διαχείρισης του οδικού άξονα και των καθέτων του, έχοντας «κληρονομήσει» και τμήματα οδών που πριν 20 και πλέον χρόνια είχαν γίνει από τις ΔΕΚΕ. Αυτό όμως δεν αλλάζει την κατάσταση, που πλέον ελπίζεται ότι θα αντιμετωπιστεί πιο δραστικά, γιατί η εταιρεία έχει διαθέσιμα για να χρηματοδοτήσει συντηρήσεις και ανατάξεις του δρόμου όπου χρειάζεται (σ.σ από επιστροφές του ΠΔΕ που προέκυψαν από την εκκαθάριση του βασικού έργου κατασκευής).


Πιο συγκεκριμένα, στις 28 Φεβρουαρίου η Ε.Ο.Α.Ε. προκήρυξε δύο διαγωνισμούς αποκατάστασης του οδοστρώματος και στρώσης αντιολισθηρού τάπητα, στο τμήμα «Α/Κ Αρδάνιο – Κήποι» (4,445 εκατ. χωρίς ΦΠΑ), στον ανατολικό τομέα και, στο τμήμα «Α/Κ Χριστού- Α/Κ Σιδηροκάστρου» στον κάθετο άξονα Δερβένι- Σέρρες- Προμαχώνας (5,050 εκατ. χωρίς ΦΠΑ). Ημερομηνία υποβολής των προσφορών είναι 2/4/2018 και τα έργα, από τη στιγμή που θα υπογράψει ο ανάδοχος, θα έχουν χρόνο εκτέλεσης ένα τετράμηνο.

. το Ελεγκτικό Συνέδριο.

Σε ό,τι αφορά στο «Χριστός – Σιδηρόκαστρο», είναι ένα τμήμα μήκους περίπου 10 χλμ., παλιό και κατεστραμμένο, το οποίο «κληρονόμησε» η Ε.Ο.Α.Ε. όταν ανέλαβε να ολοκληρώσει την κατασκευή του κάθετου άξονα «Δερβένι- Σέρρες- Προμαχώνας».

Στο Ελεγκτικό Συνέδριο
Σημειώνεται ότι ένα από τα τμήματα της Εγνατίας  Οδού που χρειάζεται «γενναία» ανακατασκευή, όπως τεχνικοί υποστηρίζουν, αφού κατασκευάστηκε πριν 25 χρόνια, είναι το «Κλειδί – Θεσσαλονίκη». Είναι ένα τμήμα μεγάλο, στο οποίο καταγράφεται ο μέγιστος κυκλοφοριακός φόρτος της Εγνατίας Οδού και το όριο ταχύτητας, στο μεγαλύτερο μήκος είναι 120 χλμ/ώρα. Επειδή οι απαιτούμενες επεμβάσεις στο τμήμα αυτό είναι μεγάλες και σε μήκος πολλών χιλιομέτρων, η συντήρησή του έχει ενταχθεί στις μεγάλες συμβάσεις που βρίσκονται στο Ελεγκτικό Συνέδριο.

Newsletter

Σαν σήμερα...

1875 | 

: Από την εφημερίδα «Ερμής» της Θεσσαλονίκης: «Μανθάνομεν ότι εν Σέρραις ολόκληρη εβραϊκή οικογένεια πολυμελής ασπάσατο τον ισλαμισμόν».

1904 | 

Υποβάλλεται αίτηση ιδρύσεως Στοάς εν Σέρρες προς την Μεγάλη Στοά της Ελλάδος.

1906 | 

Απεβίωσε στην Πάτρα και ετάφη στις Σέρρες ο Γρηγόριος Κωνσταντίνου Ρακιτζής. Γεννήθηκε στις Σέρρες στις 12 Αυγούστου 1834. Από μικρή ηλικία άρχισε να εργάζεται ως υπάλληλος αρτοποιείου και με τις λίγες οικονομίες του κατόρθωσε να αποκτήσει ένα μικρό κατάστημα οινοπνευματωδών ποτών. Με την έντονη εργατικότητά του, στοιχείο που χαρακτήριζε όλη του τη ζωή, το αρχικά μικρό κατάστημα, μετετράπη σε ένα μεγάλο εμπορικό, το μοναδικό το οποίο προμήθευε με οινόπνευμα και ποτά τη Βουλγαρία. Έτσι έγινε ένας από τους ευπόρους εμπόρους των Σερρών. Οι εμπορικές του δραστηριότητες επεκτάθηκαν και σε άλλα προϊόντα εκτός από τα οινοπνευματώδη ποτά, όπως καπνό, βαμβάκι και γλυκάνισο. Η αγάπη του για τα γράμματα τον ώθησε να διαθέσει ολόκληρη την περιουσία του για τη μόρφωση της νεολαίας των Σερρών. Για αυτόν τον σκοπό διέθεσε 10.000 λίρες, για την ανέγερση του Κεντρικού Παρθεναγωγείου. Στη συνέχεια και πάντοτε με την προσωπική του επιστασία, παρέδωσε στη διάθεση της πόλης το «Δούμπειο Νηπιαγωγείο», το Εθνικό Ορφανοτροφείο και ανακαινισμένους τους ναούς του Αγίου Νικολάου και των Ταξιαρχών. Τα αισθήματα αγάπης προς τους συνανθρώπους του τα εξέφρασε είτε με τις προικοδοτήσεις άπορων κοριτσιών, είτε με την κατασκευή καπναποθηκών για να αποθηκεύονται παράλληλα με τα δικά καπνά, και των άπορων καπνοπαραγωγών των Σερρών, πάντοτε με ανιδιοτέλεια. Για αυτήν την τεράστια κοινωνική και φιλανθρωπική δραστηριότητά του ο Γρηγόριος Ρακιτζής ανακηρύχθηκε από την ελληνική Κοινότητα των Σερρών Μεγάλος Ευεργέτης. Τον θάνατό του, θρήνησε με την πάνδημη συμμετοχή του ο Σερραϊκός λαός και σε ένδειξη πένθους πολλοί ήταν αυτοί που φόρεσαν μαύρα περιβραχιόνια κι έκλεισαν όλα τα καταστήματα της αγοράς.

1925 | 

Επισκέφθηκε την πόλη των Σερρών ο δικτάτορας Πάγγαλος.

1934 | 

Συνήλθε το Δημοτικό Συμβούλιο της πόλης των Σερρών μετά την παύση του δημάρχου Δ. Μενύχτα από τη Νομαρχία και εξέλεξε με ψήφους δέκα επί συνόλου ένδεκα ψηφισάντων (οι Φιλελεύθεροι αποχώρισαν), ως νέο «δημαρχούντα» τον Γεώργιο Μόσχο (που παρέμεινε έως τις 31/12/1936) ο οποίος αντικατέστησε τον επίσης «δημαρχούντα» Κων/νο Χατζηδήμο (από 26/7 έως 8/8/1934).

1965 | 

Η εφημερίδα «Ελληνικός Βορράς» έγραψε: «...Εγκαταστάθη εις την πόλην μας πολυμελές συνεργείον γεωλόγων και μεταλλειολόγων, του Ινστιτούτου γεωλογίας και ερευνών υπεδάφους (του Υπουργείου Βιομηχανίας) με επικεφαλής τον γεωλόγον κ. Γ. Μαράτον. Ως εγνώσθη το εν λόγω συνεργείον θα ασχοληθή με την ευρείαν έρευναν, μελέτην και αξιολόγησιν όλων των κοιτασμάτων, τόσον των αργούντων όσον και των εν ενεργεία μεταλλείων του Νομού βάση σχετικού προγράμματος το οποίον κατήρτισεν προ διετίας το υπουργείον Βιομηχανίας».
Ιστορικό ημερολόγιο των Σερρών
Επιμέλεια: Σ. Π. Αραμπατζής
(δημοσιογράφος ΕΡΑ Σερρών)

Τα πιο διαβασμένα

Τις τελευταίες 7 ημέρες