Πρωτοσέλιδο

ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟΣ :5,050 εκατ. για τον κάθετο άξονα Δερβένι- Σέρρες- Προμαχώνας

Αύξηση μεγέθους γραμματων Μείωση μεγέθους γραμματων Επαναφορά μεγέθους γραμματωνprint
Επείγει η ανάθεση έργων βαριάς συντήρησης στην Εγνατία Οδό, πού εντοπίζονται τα μεγαλύτερα προβλήματα. Προκηρύχθηκαν δύο ακόμα διαγωνισμοί,

Λακκούβες, λούκια, άσφαλτος – γυαλί δείχνουν ξεκάθαρα την μεγάλη ανάγκη για άμεση και σε βάθος συντήρηση της Εγνατίας Οδού στο δυτικό τομέα του αυτοκινητόδρομου και στο τμήμα που περνάει από την Πίνδο και τις ορεινές διακλαδώσεις, σε μεγάλα ύψη, όπου συχνά ο δρόμος βυθίζεται στην ομίχλη και στις ξαφνικές και ισχυρότατες ριπές ανέμων.



Το ότι η Εγνατία χρειάζεται οπωσδήποτε, σε πολλά τμήματα, βαριά συντήρηση, είναι γνωστό και πρώτη η Εγνατία Οδός Α.Ε. το έχει επισημάνει  αφού μέχρι και σήμερα έχει την ευθύνη διαχείρισης του οδικού άξονα και των καθέτων του, έχοντας «κληρονομήσει» και τμήματα οδών που πριν 20 και πλέον χρόνια είχαν γίνει από τις ΔΕΚΕ. Αυτό όμως δεν αλλάζει την κατάσταση, που πλέον ελπίζεται ότι θα αντιμετωπιστεί πιο δραστικά, γιατί η εταιρεία έχει διαθέσιμα για να χρηματοδοτήσει συντηρήσεις και ανατάξεις του δρόμου όπου χρειάζεται (σ.σ από επιστροφές του ΠΔΕ που προέκυψαν από την εκκαθάριση του βασικού έργου κατασκευής).


Πιο συγκεκριμένα, στις 28 Φεβρουαρίου η Ε.Ο.Α.Ε. προκήρυξε δύο διαγωνισμούς αποκατάστασης του οδοστρώματος και στρώσης αντιολισθηρού τάπητα, στο τμήμα «Α/Κ Αρδάνιο – Κήποι» (4,445 εκατ. χωρίς ΦΠΑ), στον ανατολικό τομέα και, στο τμήμα «Α/Κ Χριστού- Α/Κ Σιδηροκάστρου» στον κάθετο άξονα Δερβένι- Σέρρες- Προμαχώνας (5,050 εκατ. χωρίς ΦΠΑ). Ημερομηνία υποβολής των προσφορών είναι 2/4/2018 και τα έργα, από τη στιγμή που θα υπογράψει ο ανάδοχος, θα έχουν χρόνο εκτέλεσης ένα τετράμηνο.

. το Ελεγκτικό Συνέδριο.

Σε ό,τι αφορά στο «Χριστός – Σιδηρόκαστρο», είναι ένα τμήμα μήκους περίπου 10 χλμ., παλιό και κατεστραμμένο, το οποίο «κληρονόμησε» η Ε.Ο.Α.Ε. όταν ανέλαβε να ολοκληρώσει την κατασκευή του κάθετου άξονα «Δερβένι- Σέρρες- Προμαχώνας».

Στο Ελεγκτικό Συνέδριο
Σημειώνεται ότι ένα από τα τμήματα της Εγνατίας  Οδού που χρειάζεται «γενναία» ανακατασκευή, όπως τεχνικοί υποστηρίζουν, αφού κατασκευάστηκε πριν 25 χρόνια, είναι το «Κλειδί – Θεσσαλονίκη». Είναι ένα τμήμα μεγάλο, στο οποίο καταγράφεται ο μέγιστος κυκλοφοριακός φόρτος της Εγνατίας Οδού και το όριο ταχύτητας, στο μεγαλύτερο μήκος είναι 120 χλμ/ώρα. Επειδή οι απαιτούμενες επεμβάσεις στο τμήμα αυτό είναι μεγάλες και σε μήκος πολλών χιλιομέτρων, η συντήρησή του έχει ενταχθεί στις μεγάλες συμβάσεις που βρίσκονται στο Ελεγκτικό Συνέδριο.

Newsletter

Σαν σήμερα...

1907 | 

Η αθηναϊκή εφημερίδα «ΕΜΠΡΟΣ» έγραφε: «Αι Βουλγαρικαί συμμορίαι προέβησαν κατά την τελευταίαν εβδομάδα εις σειράν νέων αθρόων εγκλημάτων εναντίον Ελλήνων (…) επτά εις το διαμέρισμα των Σερρών (…) Προβλέπονται σοβαραί αντεκδικήσεις εκ μέρους του ελληνικού πληθυσμού».

1908 | 

Σε έκθεσή του ο Μητροπολίτης Μελενίκου Αιμηλιανός Δάγγουλας έγραψε αναφορικά για τις βιαιότητες του Βουλγαρικού κομιτάτου τον μήνα Ιανουάριο 1908: «Εις το χωρίον Σμολάρι, της περιφερείας Πετρίτσης, εφονεύθη ο αρχαίος διδάσκαλος και κατόπιν αντάρτης σχισματικός Κωνσταντίνος, υπό σχισματικών, υπό την οδηγίαν του νύν βουλγαροδιδασκάλου, υιού του εκ Πετρίτσης Θεοδώρου Άλγου».

1914 | 

Η εφημερίδα «ΕΜΠΡΟΣ» έγραψε: «Αύριον ο Επίσκοπος Χριστουπόλεως κ. Αμβρόσιος θα ομιλήση εις τον «Παρνασσόν» περί της καταστροφής των «Σερρών»». (…) «Δια Β.Δ. ανασυντάσωνται τα Στρατ. Νοσκοκομεία Καβάλλας, Δράμας Σερρών και Φλωρίνης».

1928 | 

Η ίδια εφημερίδα έγραφε: «Ο εθνικός μας ποιητής κ. Σ. Ματσούκας κατά τας εορτάς επεχείρησε πατριωτικήν αποστολήν εις τας προφυλακάς. Εμοίρασεν εις τους Ακρίτας των συνόρων μας ρούχα, γλυκά και διάφορα χρήσιμα πράγματα. Παντού έτυχεν ενθουσιώδους υποδοχής, εις τας Σέρρας δε ιδιαιτέρως ομίλησε προς τον λαόν. Αποτέλεσμα της ομιλίας του ήτο να επακολουθήση έρανος υπέρ των ορφανών του «Λευκού Σταυρού» όστις απέδωκεν εκατοντάδας χιλιάδων δραχμών ο δε δήμος τιμής ένεκεν τον ωνόμασεν επίτημον πολίτην.»

1968 | 

Ο Νικόλαος Χρηστίδης ανέλαβε Περιφερειακός Έφορος Σερρών (Προσκόπων).
Ιστορικό ημερολόγιο των Σερρών
Επιμέλεια: Σ. Π. Αραμπατζής
(δημοσιογράφος ΕΡΑ Σερρών)

Τα πιο διαβασμένα

Τις τελευταίες 7 ημέρες