Πρωτοσέλιδο

Η κωμωδία του Ζωρζ Φεντώ «από το γάμο… στο διαζύγιο;» στις Σέρρες

Αύξηση μεγέθους γραμματων Μείωση μεγέθους γραμματων Επαναφορά μεγέθους γραμματωνprint

Την εκπληκτική κωμωδία του Ζωρζ Φεντώ «από το γάμο… στο διαζύγιο;», παρουσιάζει το Θεσσαλικό θέατρο.

Η παράσταση θα ανέβει και στις Σέρρες, την Τρίτη 10 Ιουλίου, στις 21:00, στο ανοιχτό αμφιθέατρο του ΤΕΙ Σερρών. Χορηγός επικοινωνίας είναι το Infonews24.

ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: ΡΟΥΜΠΙΝΗ ΜΟΣΧΟΧΩΡΙΤΗ
Το Θεσσαλικό Θέατρο παρουσιάζει για το καλοκαίρι 2018 την κωμωδία του Ζωρζ Φευντώ «Από το γάμο στο διαζύγιο;» που περιλαμβάνει τα δύο μονόπρακτα: «Η εφτάψυχη πεθερά» και «Η δυσκοιλιότητα του μπέμπη». Η παράσταση κάνει πρεμιέρα στο ΚΗΠΟΘΕΑΤΡΟ ΑΛΚΑΖΑΡ 1η Ιουλίου και μετά ακολουθεί περιοδεία στη Θεσσαλία και την υπόλοιπη Ελλάδα.
Ο ίδιος ο συγγραφέας επιθυμούσε να παιχτούν με τον ενιαίο τίτλο: «Από το γάμο στο διαζύγιο?». Το κεντρικό θέμα είναι η αποθέωση των παρεξηγήσεων στη σχέση του ζευγαριού, που από μία λέξη ξεκινάει μια απρόβλεπτη χιονοστιβάδα κωμικών συγκρούσεων. Ο Φευντώ οδηγεί την κωμική φάρσα σε μια αριστουργηματική μορφή.

ΤΟ ΚΕΙΜΕΝΟ

Στο πρώτο μονόπρακτο, «Η εφτάψυχη πεθερά» ο σύζυγος γυρνάει από ένα πάρτι μεταμφιεσμένων, αργά στο σπίτι του και επαινεί το στήθος της μεταμφιεσμένης «Διηάνειρας». Αυτό είναι αρκετό για να ξεσπάσει ανάμεσα σ΄ αυτόν και τη γυναίκα του ένας καυγάς περί του ωραιότερου στήθους. Και δεν φτάνει μόνο αυτό, αλλά έρχεται και η είδηση μες τα μαύρα μεσάνυχτα ότι πέθανε η πεθερά του. Οι παρεξηγήσεις διαδέχονται η μία την άλλη.
Στο δεύτερο μονόπρακτο, «Η δυσκοιλιότητα του μπέμπη», ο σύζυγος, κατασκευαστής πορσελάνινων δοχείων νυκτός περιμένει σπίτι του έναν προμηθευτή του Στρατού, ευελπιστώντας σε μια μεγάλη παραγγελία δοχείων νυκτός για το Στρατό. Η γυναίκα του βρίσκεται σε κατάσταση υστερίας επειδή ο γιός τους έχει δυσκοιλιότητα και δε θέλει να πάρει το καθαρτικό σιρόπι. Επειδή θεωρεί ότι ο σύζυγός της αδιαφορεί για την υγεία του παιδιού τους, «συμμαχεί» με τον καλεσμένο τους και τον βάζει να πιει το καθαρτικό ώστε να παραδειγματίσει τον μπέμπη. Ο σύζυγος προσπαθεί να προστατέψει τον καλεσμένο του και η σύζυγός του έξαλλη του επιτίθεται, λέγοντας ότι δεν αξίζει να προστατεύει έναν γνωστό «κερατά». Από κει και κάτω όλα ανατρέπονται καθώς στο σπίτι φτάνει και η σύζυγος του «κερατά» με τον εραστή της.

Η ΠΑΡΑΣΤΑΣΗ

Η παράσταση οργανώνεται γύρω από την ιδέα ενός σύγχρονου μπουλουκιού, που υποδύεται όλους τους ρόλους. Ανάμεσά τους το πρωταγωνιστικό ζευγάρι (Αποστολάκης-Δημητροπούλου), που παίζει τα δυο διαφορετικά ζευγάρια της ιστορίας. Ο Φευντώ, με τα δυο αυτά μονόπρακτα, καυτηριάζει την κατάσταση της κοινωνίας του 1900, όπου οι άνθρωποι ήταν μπερδεμένοι ανάμεσα στον καθωσπρεπισμό του παρελθόντος και σε μια υπερβολική αίσθηση ελευθερίας του παρόντος, διαμάχη που ‘διέκοψε’ ο πρώτος παγκόσμιος πόλεμος. Συζυγικές καταστάσεις πάντως άκρως επίκαιρες που έχουν θέση σε κάθε εποχή και χώρα.
Η παράσταση με έναν εξαιρετικό θίασο, οργανώνεται γύρω από έναν καταιγιστικό ρυθμό χιούμορ, μουσικής και χορογραφίας, χαρίζοντάς μας μία κωμωδία άκρως διασκεδαστική.

ΠΡΩΤΑΓΩΝΙΣΤΟΥΝ
ΚΩΣΤΑΣ ΑΠΟΣΤΟΛΑΚΗΣ, ΕΥΓΕΝΙΑ ΔΗΜΗΤΡΟΠΟΥΛΟΥ, ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΓΙΑΝΝΑΚΟΠΟΥΛΟΣ
ΜΑΖΙ ΤΟΥΣ
ΕΙΡΗΝΗ ΚΟΥΤΡΟΥΜΑΝΟΥ, ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΤΣΙΚΟΥΡΑΣ
Η παράσταση ανεβαίνει σε νέα μετάφραση.
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ
ΜΕΤΑΦΡΑΣΗ : ΛΙΑΚΟΠΟΥΛΟΥ ΒΙΚΥ
ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: ΡΟΥΜΠΙΝΗ ΜΟΣΧΟΧΩΡΙΤΗ
ΣΚΗΝΙΚΑ-ΚΟΣΤΟΥΜΙΑ : ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΥ
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ ΚΙΝΗΣΗΣ-ΧΟΡΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΚΙΚΗ ΜΠΑΚΑ
ΠΡΩΤΟΤΥΠΗ ΜΟΥΣΙΚΗ : ΚΩΣΤΑΣ ΝΙΚΟΛΟΠΟΥΛΟΣ
ΦΩΤΙΣΜΟΙ: ΜΑΚΗΣ ΠΑΠΑΤΡΙΑΝΤΑΦΥΛΛΟΥ
ΒΟΗΘΟΣ ΣΚΗΝΟΘΕΤΗ: ΝΙΚΟΛΙΝΑ ΚΑΡΑΘΥΜΙΟΥ
Β' ΒΟΗΘΟΣ ΣΚΗΝΟΘΕΤΗ: ΣΤΑΜΑΤΙΑ ΚΑΓΚΕΛΑΡΗ
Σημεία προπώλησης: MIKEL, ΚΑΛΥΤΕΡΟΣ, ΑΣΤΕΡΙΑ, ΕΝΤΕΚΑ ΜΕ ΜΙΑ


Newsletter

Σαν σήμερα...

1600 | 

Γεννήθηκε ο Παπασυναδινός κατά πάσα πιθανότητα στο Μελικίτσι. Ο πατέρας του ήταν ένας από τους εξέχοντες ιερείς της μητρόπολης Σερρών. Κατείχε τη θέση του σακελάριου στην εκκλησιαστική ιεραρχία, αλλά οι γενικότερες δραστηριότητές του προσδίδουν κύρος και εξουσία. Ο αυταρχικός χαρακτήρας του πατριάρχη της οικογένειας προκαθορίζει και το μέλλον των παιδιών του μεταξύ αυτών και του Συναδινού. Ο Συναδινός όταν ήταν παιδάκι δέκα χρονών, ο πατέρας του τον έστειλε στο σχολείο στα Καλά Δένδρα, όπου ο ιερέας Παπαδήμος του έμαθε να διαβάζει και να γράφει. Όταν έκλεισε τα δεκαπέντε του, βρέθηκε στη πόλη των Σερρών για να μάθει ένα επάγγελμα. Αυτή η περίοδος εκμάθησης θα διαρκέσει μόνο ένα χρόνο. Την επόμενη χρονιά, στις 14 Απριλίου 1916, ο πατέρας του οργανώνει τον αρραβώνα του με την Αβραμπακίνα, κόρη του χρυσοχόου Κυριαζή. Στις 9 Νοεμβρίου του 1617 γίνεται ο γάμος στην εκκλησία του Αγίου Γεωργίου στους Γουναράδες. Ο Συναδινός ήταν τότε μόλις 17 χρονών. Η Αβραμπακίνα θα γίνει η πιστή σύντροφος όλης του της ζωής και θα μοιραστεί μαζί του χαρές και λύπες που δυστυχώς οι δεύτερες ήταν πολύ περισσότερες. Νεόπαντρος ο Συναδινός συνεχίζει την εκπαίδευσή του κοντά στον ιερέα Παρθένιο, που εκείνη την εποχή δίδασκε στη Μητρόπολη. Σκοπός του να βελτιώσει τις γνωριμίες του για να μπει στην εκκλησιαστική ιεραρχία. Το Φλεβάρη του 1619 γεννιέται το πρώτο του παιδί η Ασανώ η οποία πεθαίνει σε εννέα μήνες. Το ένα μετά το άλλο όλα τα παιδιά που το ζευγάρι απόκτησε είχαν την τύχη της Ασανώς. Η μόνη παρηγοριά του Συναδινού απομένει η εκκλησιαστική του καριέρα. Γρήγορα γίνεται ιεροδιάκονος τον Δεκέμβριο του 1619 και χειροτονείται ιερέας τη Μεγάλη Πέμπτη του 1622. Γρήγορα ο νεαρός Συναδινός αρχίζει να ανεβαίνει τα σκαλιά της ιεραρχίας, έτσι διορίζεται από τον μητροπολίτη Άρχων του Ψαλτήρος Σερρών. Αγοράζει από τον μητροπολίτη Τιμόθεο 5 ενορίες για 600 άσπρα, γεγονός που δεν αποτελεί μόνο μια πρόοδο στην καριέρα του, αλλά και μια σημαντική οικονομική επένδυση για την εποχή. Η επόμενη δεκαετία βρίσκει τον Συναδινό στενά δεμένο με την πόλη. Κατοικεί πλέον στις Σέρρες, όπου το 1634 αγοράζει ένα σπίτι στο μαχαλά της Επίσκεψης. Το 1632 γίνεται λογοθέτης της εκκλησίας και το 1632 γίνεται λογοθέτης της εκκλησίας και το 1634 αναγορεύεται σε σκευοφύλακας. Στη συνέχεια όμως και για λόγους αδιευκρίνιστους που έχουν να κάνουν με εσωτερικές διαμάχες της εκκλησίας και συσχετισμούς, αναγκάζεται να αφήσει το αξίωμά του και να γίνει σακελάριος. Το τι ακριβώς συνέβη δεν το γνωρίζουμε. Δυσνόητα γεγονότα, ονόματα, ρόλοι, πρόσωπα τα οποία μας διαφεύγουν, συντελούν ώστε τον Μάρτιο του 1831 ο Συναδινός να βρεθεί σε άσχημη θέση και μάλιστα αφορισμένος από την εκκλησία των Σερρών. Τα χρόνια που ακολουθούν είναι ακόμη ταραγμένα και συσσωρεύουν κι άλλα προβλήματα πάνω του και η θέση του στην κοινότητα της πόλης έγινε πολύ εύθραυστη, αν όχι εχθρική. Στις 11 Ιουλίου του 1636 πεθαίνει ο πατέρας του Συναδινού. Τα χρόνια που ακολουθούν είναι ακόμη ποιο δύσκολα για την ζωή του Συναδινού, έτσι αναγκάζετε να φύγει για το Άγιο Όρος, όπου και παραμένει για έναν χρόνο περίπου. Οικογενειακές διαφορές που είχαν να κάνουν με κληρονομικά ζητήματα στα οποία είχαν εμπλακεί η εκκλησία και ο οικογενειακός του περίγυρος το οδηγούν μέχρι το Πατριαρχείο στην προσπάθεια του να βρει το δίκιο του. Το 1640 επιστρέφει από την Κωνσταντινούπολη απογοητευμένος από την εξέλιξη της υπόθεσής του. Τα ίχνη του Συναδινού χάνονται μετά το 1642, την εποχή που γράφει και τις μνήμες του στον πολύτιμο κώδικα που σώζεται στο Άγιο Όρος. Από διάφορα εκκλησιαστικά έγγραφα που έχουν διασωθεί και κάνουν μνεία το όνομα του φέρεται ότι συνεχίζει να παίζει ρόλο στη ζωή των Σερρών μέχρι το 1662 τουλάχιστον. Το "Χρονικό" του θεωρείται αξεπέραστη πηγή εκκλησιαστικών και ιστορικών πληροφοριών αλλά, το κυριότερο, χρονικό καταγραφής των καθημερινών συμβάντων στις Σέρρες στα μέσα του 17ου αιώνα.

1769 | 

Από έκθεση του Ενετικού Προξενείου Θεσσαλονίκης: «Τα νέα είναι ότι εξαιτίας του πολέμου της Μοσκοβίας γέμισε η περιοχή Σερρών από λιποτάκτας οι οποίοι ξεγυμνώνουν και φονεύουν όλους εκείνους που δεν έχουν καλήν συνοδείαν».

1918 | 

Ο Ελευθέριος Βενιζέλος συνοδευόμενος από κλιμάκιο υπουργών ήλθε για δεύτερη φορά στην απελευθερωμένη πόλη των Σερρών ύστερα από την δίχρονη βουλγαρική κατοχή και περιδιάβηκε συγκινημένος τους δρόμους της.

1930 | 

Διεξήχθη ο τελικός του πρωταθλήματος Σερρών μεταξύ του «Ηρακλή» και του «Απόλλωνα», με νίκη του «Ηρακλή» και σκορ 2-1.

1931 | 

Στο κινηματογράφο «Κρόνιον» ο τενόρος Λέανδρος Καβαφάκης και η καρατερίστα Αγγέλα Σεβίλη είχαν την τιμητική τους βραδιά.

1935 | 

Το θερινό «Πάνθεον» αποχαιρέτησε τη σαιζόν με το «ωραιότερο και πλουσιώτερο πρόγραμμα» που εντυπωσίασε τους Σερραίους αφού προβάλλονταν: 1ον) Η μουσική ταινία «Τα χείλη μου προδίδουν» με τη Λίλιαν Χάρβεϋ και τον «γόητα τενόρον» Τζων Μπόλς, 2ον) «Ένα ωραιότατον πρωτότυπον Ζουρνάλ ομιλών Ελληνιστί» και 3ον) Την «Κατάλυσιν της επαναστάσεως της 3ης Μαρτίου 1935».

1935 | 

Στο «Πάνθεον» προβλήθηκε η ταινία «Τα χείλη μου προδίδουν» με την Λίλιαν Χάρβεϋ.

1964 | 

Ο όμιλος «Ορφέας» συμμετείχε με τη μικτή του χορωδία στο Φεστιβάλ Αθηνών υπό τη διεύθυνση του Χρήστου Π. Σταματίου.
Ιστορικό ημερολόγιο των Σερρών
Επιμέλεια: Σ. Π. Αραμπατζής
(δημοσιογράφος ΕΡΑ Σερρών)

Τα πιο διαβασμένα

Τις τελευταίες 7 ημέρες