Πρωτοσέλιδο

Εσωτερικά τοπία – Σεμινάριο δημιουργίας ντοκιμαντέρ από τον Σερραίο σκηνοθέτη Χρήστο Καρακέπελη

Αύξηση μεγέθους γραμματων Μείωση μεγέθους γραμματων Επαναφορά μεγέθους γραμματωνprint
 Για πέμπτη συνεχή χρονιά ο Σερραίος σκηνοθέτης Χρήστος Καρακέπελης και η σεναριογράφος Νατάσα Σέγκου πραγματοποιούν στο ΚΕΤ ένα σεμινάριο δημιουργίας ντοκιμαντέρ με τίτλο Εσωτερικά Τοπία. Το σεμινάριο δομείται πάνω στις συγκεκριμένες ιδέες των ταινιών που οι συμμετέχοντες επιθυμούν να υλοποιήσουν. Στόχος του είναι να αναπτυχθούν οι ιδέες στη διάρκεια των μαθημάτων, ώστε στο τέλος του σεμιναρίου να έχουν μορφοποιηθεί σε ένα σενάριο, σ’ ένα εργαλείο ικανό να στηρίξει τη συνέχεια μιας παραγωγής.

 

Λίγο πριν την έναρξη του φετινού κύκλου μαθημάτων, θα προβληθούν στο ΚΕΤ δυο ταινίες μεγάλου μήκους και μία ταινία μικρού μήκους μαθητών που συμμετείχαν στα προηγούμενα έτη του σεμιναρίου. Την Τετάρτη 17 Οκτωβρίου θα προβληθεί η ταινία του Χρήστου Καπάτου Η φωνή του Αντώνη. Θα προηγηθεί η μικρού μήκους ταινία του Νίκου Κατσού The Woman. Την Τετάρτη 24 Οκτωβρίου θα προβληθεί η ταινία Príncipes Felizes του Πάνου Δεληγιάννη.

 

Ώρα έναρξης: 21:00 | είσοδος ελεύθερη (κρατήσεις απαραίτητες: 213 00 40 496)

 


Το σεμινάριο πραγματοποιείται σε τρία επίπεδα εργασίας :

 

α) Ανοιχτός διάλογος πάνω στην κάθε ιδέα στο πλαίσιο της ομάδας των συμμετεχόντων. Αμοιβαία ανταλλαγή απόψεων και γνώσεων. Η ομάδα λειτουργεί σαν ένας πρώτος κύκλος, σαν ένας πρώτος οικείος χώρος όπου αναδύονται τα προβλήματα και αναζητούνται οι λύσεις τους. Πέρα από την κριτική και τις προτάσεις η ομάδα ανταλλάσσει τεχνογνωσία ή δεξιότητες που ο ένας θέτει στην υπηρεσία του άλλου.

 

β) Αισθητική εκπαίδευση μέσα από προβολές ταινιών (ντοκιμαντέρ και μυθοπλασίας) οι οποίες λειτουργούν ως αφορμή συζήτησης πάνω σε μοντέλα αφήγησης, ύφη και γραφές. Οι νέοι δημιουργοί έρχονται σε επαφή με ετερόκλητα έργα, «σχολές», μεγάλους δημιουργούς, διαπιστώνουν τη σημασία ενός προσωπικού βλέμματος, την ανάγκη διαλόγου ανάμεσα στο περιεχόμενο (θέμα) και τη φόρμα της ταινίας που θέλουν να δημιουργήσουν.

 

γ) Παράλληλα με τα δυο παραπάνω επίπεδα εργασίας που γίνονται στο πλαίσιο του εβδομαδιαίου τετράωρου μαθήματος (Χρήστος Καρακέπελης), η σεναριακή επεξεργασία και διαμόρφωση του κάθε έργου εξελίσσεται σε κατ’ ιδίαν συναντήσεις με τον κάθε μαθητή (Νατάσα Σέγκου) με στόχο την επικεντρωμένη δουλειά σε κάθε ιδέα, σε ώρες και ημέρες που θα ρυθμίζονται ευέλικτα μέσα από έναν αμοιβαίο συντονισμό.

 

Το σεμινάριο περιλαμβάνει επίσης μια εισαγωγή στα αφηγηματικά εργαλεία του φωτός, του ήχου και του μοντάζ, μέσα από παρουσιάσεις των παραπάνω από επαγγελματίες, ικανούς να επισημάνουν τη σχέση μεταξύ τεχνικής επάρκειας και κινηματογραφικής έκφρασης.

 

Μετά το τέλος των μαθημάτων και καθώς η προσπάθεια υλοποίησης των ταινιών συνεχίζεται για τους μαθητές, ο Χρήστος Καρακέπελης και η Νατάσα Σέγκου συνεχίζουν να παρακολουθούν την εξέλιξη της πορείας των έργων έως την ολοκλήρωσή τους.Το σεμινάριο απευθύνεται σε νέους κινηματογραφιστές, σπουδαστές φωτογραφίας και κινηματογράφου, αλλά και γενικότερα σε ενδιαφερόμενους για το δημιουργικό ντοκιμαντέρ.

Δηλώσεις συμμετοχής στο:

info@polychorosket.gr και στο: 213 00 40 496

 

(περιορισμένος αριθμός συμμετοχών).

 

Xρήστος Καρακέπελης

 

Γεννήθηκε στις Σέρρες το 1962. Σπούδασε πολιτικές επιστήμες στο Πάντειο Πανεπιστήμιο και σκηνοθεσία στη Σχολή Σταυράκου. Στη διάρκεια των σπουδών του σκηνοθέτησε δυο ταινίες μικρού μήκους, ενώ από το 1985 ξεκίνησε να εργάζεται στο χώρο της διαφήμισης. Έχει γράψει σενάρια για ντοκιμαντέρ, έχει σκηνοθετήσει σειρές ντοκιμαντέρ για την τηλεόραση και δύο κινηματογραφικά ντοκιμαντέρ που έχουν αποσπάσει πολλαπλές διακρίσεις στην Ελλάδα και το εξωτερικό :Το Σπίτι του Κάιν (2000, 35mm, 80′) και την Πρώτη Ύλη (2010, 35mm, 78΄). Το τελευταίο διάστημα εργάζεται πάνω στο τρίτο του κινηματογραφικό ντοκιμαντέρ με τον τίτλο «2052» και στο σενάριο της πρώτης του ταινίας μυθοπλασίας με τον προσωρινό τίτλο «Δύναμη Αδράνειας».

 


Newsletter

Σαν σήμερα...

1907 | 

Τραυματίστηκε στο χωριό Θολό Σερρών ο σχισματικός Βογιατζής που κατάγονταν από την Κλεπούσνα.

1913 | 

Η 7η Ελληνική Μεραρχία ανακατέλαβε τη Νιγρίτα όπου και παρέμεινε για λίγο προκειμένου να συγκεντρωθούν όλα τα τμήματα στην πόλη. Την εσπέρα συνέλαβε ολόκληρο Βουλγαρικό τάγμα αιχμαλώτων.

1913 | 

Από το ημερολόγιο του Μητροπολίτη Σερρών Αποστόλου: «Εξακολουθούσιν αι συλλήψεις και ανακρίσεις των προκρίτων Ελλήνων πολιτών… Προς νότον της πόλεώς μας εφαίνοντο κατά την νύκτα φλόγες πυρπολουμένων μερών. Διεδόθη ότι καίεται η Νιγρίτα. Λέγεται ότι ήρξατο ο πόλεμος Βουλγαρίας και Ελλάδος ως και της Σερβίας. Πρόδηλον ότι ο Θεός εγκατέλειπε τους νέους συμμάχους. Πόλεμος λοιπόν ακήρυκτος, ή μάλλον κλεπτοπόλεμος. Το θέλημα του αγίου Θεού γενέσθω»… Εγνώσθη σήμερον, ότι εν τω χωρίω Σαρμουσακλή ο Βουλγαρικός στρατός μετά των κομιτατζήδων επανέλαβον όσα κακουργήματα διέπραξαν εν Βεζνίκω… Ολίγον μετά μεσημβρίαν ο εκ των ανωτέρων υπαλλήλων της Αστυνομίας Πόπωβ ήλθεν εις την Μητρόπολιν, συνοδευόμενος υπό πέντε στρατιωτών με εφ' όπλου λόγχην, και εζήτησε τον Μητροπολίτην (εμέ) και τους δύο νέους επισκόπους (τον βοηθόν επίσκοπόν μου και τον Αρχιδιάκονον). Μαθών δε ότι ησύχαζον, διέταξε τους στρατιώτας ίνα με παραλάβωσιν εις το Διοικητήριον, αφού εξυπνήσω. Τα παράδοξα τούτα εγνωστοποίησάν μοι οι υπάληλοι, μόλις εξεγερθέντι. Άμα τω ακούσματι συνέταξα επιστολήν και απέστειλα προς στρατηγόν Ιβάνωφ, όστις όμως αναγνούς αυτήν είπεν, ότι ουδέν δύναται πράξη. Ομοίαν επιστολήν συνέταξα και δια τον κ. Βούλκωφ. Μόλις ετελείωσα την επιστολήν ήλθεν ο Αστυνομικός Ποπώβ, προς τον οποίον είπον, ότι η υπό λογχοφόρων στρατιωτών απαγωγή Μητροπολίτου, μηδέν κακόν πράξαντος, είναι πρωτάκουστον πραξικόπημα εν τη Ορθοδόξω Εκκλησία. Εάν η σεβαστή Κυβέρνησις έχη τι να μοι αναγγείλη, δύναται να πράξη τούτο εγγράφως ή διά διαγγελέως. «Θέλω να παραλάβω τον επίσκοπον Αμβρόσιον και τους δύο άλλους νέους επισκόπους», λέγει ο Ποπώβ. Τω απάντησα ότι ο επίσκοπος ασθενεί σήμερον και ότι αύριον, εάν αναρρώση, θα έλθη μόνος εις το Διοικητήριον. Όσον δ' αφορά τους δύο άλλους κληρικούς, ούτοι είναι καθηγηταί των θρησκευτικών μαθημάτων. Ο Ποπώβ ανεχώρησεν εκ της Μητροπόλεως, αλλ' οι στρατιώται παρέμειναν εν τη θύρα εις μηδένα επιτρέποντες την είσοδον. Αυτόχρημα κάθειρξις ημών…».

1913 | 

Η αναγγελία των αλλεπάλληλων νικών του Ελληνικού στρατού στο Κιλκίς, στη Δοϊράνη και στο Λαχανά καθώς και η ήττα και η φυγή της στρατιάς του Βούλγαρου Ιβάνωφ έδωσαν την αφορμή για την έναρξη των διώξεων Ελλήνων στην πόλη των Σερρών από στους διοικούντες Βούλγαρους. Ο Αστυνόμος Ποπώφ έθεσε σε κατοίκον περιορισμό στο Μητροπολιτικό μέγαρο τον Μητροπολίτη Απόστολο. Συνελήφθησαν και φυλακίσθηκαν ο Γυμνασιάρχης Παπαπαύλου, ο Ιατρός Χρυσάφης, ο Φαρμακοποιός Ν. Φωκάς και ο Διευθυντής του υποκαταστήματος της Τραπέζης της Ανατολής Σταμούλης Κων/νος.

1928 | 

Κυκλοφόρησε η εφημερίδα «Αγροτική Σάλπιγξ», ως «Ανεξάρτητος εβδομαδιαία εφημερίδα όργανον αγροτογεωργών Νομού Σερρών», σε σχήμα 51Χ38 εκατοστών, τετρασέλιδη αρχικά και κατόπιν δισέλιδη. Διευθυντής είχε τον Αντ. Χ. Ανδρέου και διαχειριστή τον Λεωνίδα Φλεριανός. Η εφημερίδα σταμάτησε να κυκλοφορεί στις 25 Δεκεμβρίου του ιδίου χρόνου.

1934 | 

Εμφανίστηκε στο «Κρόνιον» ο θίασος Αρντάνωφ-Πάολας Νικολέσκο σε οπερέτες και επιθεωρήσεις με χορεύτρια την Ίρμα Τσεχ.

1937 | 

Στο κινηματοθέατρο «Κρόνιον» δόθηκε η τρίτη μαθητική συναυλία - επίδειξη των σχολών βιολιού, πιάνου και τραγουδιού του Ωδείου Σερρών, υπό την διεύθυνση των καθηγητών Χρ. Σταματίου, Σωτ. Κασάρα και της Μαρί Ασικιάν.

1940 | 

(Πέμπτη) Εγκαινιάστηκε υπό τη διεύθυνση του «Φιλοπρόοδου επιχειρηματίου κ. Γ. Χρήστου» ο νέος καλοκαιρινός κινηματογράφος «Ρέξ». Είχε την είσοδό του από τη μεριά της Μεραρχίας και την οθόνη του προς τη μεριά του σημερινού δημοτικού γηπέδου. Βρισκόταν απέναντι από τον θερινό «Έσπερο» και διέθετε «… μεγάλην και επιβλητικήν σκηνήν, επίπλωσιν ευρωπαϊκήν και πλουσίαν διακόσμησιν…» και υποσχόταν στους φίλους του «σειράν ατελεύτητον νέων ταινιών».

1992 | 

Αδελφοποιούνται οι Δήμοι Σερρών και Ερμούπολης.
Ιστορικό ημερολόγιο των Σερρών
Επιμέλεια: Σ. Π. Αραμπατζής
(δημοσιογράφος ΕΡΑ Σερρών)

Τα πιο διαβασμένα

Τις τελευταίες 7 ημέρες