ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Επενδυτικό πλάνο 27 εκατ. από την Κρι Κρι

Επενδύσεις συνολικού ύψους 27 εκατ. ευρώ προγραμματίζει για την τριετία 2019-2021 η Κρι Κρι

Επενδύσεις συνολικού ύψους 27 εκατ. ευρώ προγραμματίζει για την τριετία 2019-2021 η Κρι Κρι

Επενδύσεις συνολικού ύψους 27 εκατ. ευρώ προγραμματίζει για την τριετία 2019-2021 η Κρι Κρι, με το μεγαλύτερο μέρος αυτών να προορίζεται για την αύξηση της παραγωγικής ικανότητας της γαλακτοβιομηχανίας. Δεδομένης άλλωστε της ενίσχυσης της διείσδυσης των προϊόντων της σερραϊκής εταιρείας σε ολοένα και περισσότερα νοικοκυριά εντός και εκτός Ελλάδας, καθίστανται αναγκαίες οι παραπάνω επενδύσεις έτσι ώστε να καλυφθεί η διαρκώς αυξανόμενη ζήτηση.

Σύμφωνα με τα στοιχεία που παρουσίασε η εισηγμένη σε θεσμικούς επενδυτές στο 14ο ετήσιο Roadshow που πραγματοποιείται στο Λονδίνο, από τα 27 εκατ. ευρώ, τα 12 εκατ. ευρώ θα διατεθούν για την αύξηση της παραγωγικής ικανότητας της μονάδας της Κρι Κρι, 6 εκατ. ευρώ για τον εκσυγχρονισμό των γραμμών παραγωγής, 5 εκατ. ευρώ για τη δημιουργία μονάδας βιοαερίου, η οποία θα παράγει ηλεκτρική ενέργεια από την επεξεργασία των υγρών αποβλήτων του εργοστασίου και 4 εκατ. ευρώ για την αντικατάσταση παλαιών μηχανημάτων. Τα επενδυτικά σχέδια της Κρι Κρι αναμένεται να συγχρηματοδοτηθούν από τον αναπτυξιακό νόμο, με το ύψος της ενίσχυσης –υπό τη μορφή της φοροαπαλλαγής– να ανέρχεται στο 35% του προϋπολογισμού τους.

Η στρατηγική ανάπτυξης της Κρι Κρι αφορά τόσο τα επώνυμα προϊόντα όσο και τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας στην Ελλάδα και στο εξωτερικό, με τις σχετικές πρωτοβουλίες να περιλαμβάνουν και τις δύο βασικές κατηγορίες στις οποίες δραστηριοποιείται η εταιρεία, το γιαούρτι και το παγωτό.

Σε ό,τι αφορά το επώνυμο γιαούρτι, όπου η Κρι Κρι στο οκτάμηνο Ιανουαρίου - Αυγούστου 2019 είχε μερίδιο ως προς τον όγκο 16,1% από 15,2% το 2018, η εταιρεία θα συνεχίσει να επενδύει στην τεχνολογία για την παραγωγή ποιοτικότερων προϊόντων και θα επικεντρωθεί στην κατηγορία του στραγγιστού γιαουρτιού. Απώτερος στόχος είναι το γιαούρτι Κρι Κρι να κατακτήσει την πρώτη θέση από τη δεύτερη –μεταξύ των επώνυμων γιαουρτιών– στην οποία βρίσκεται σήμερα.

Σημαντικά είναι τα οφέλη που έχει η εταιρεία από την παραγωγή γιαουρτιού για λογαριασμό των μεγαλύτερων λιανεμπόρων της χώρας. Οι συνεργασίες της περιλαμβάνουν τις αλυσίδες σούπερ μάρκετ ΑΒ Βασιλόπουλος, Σκλαβενίτης, Μασούτης, Μy Market και Lidl. Αξίζει να σημειωθεί πως δεδομένου ότι η Κρι Κρι παράγει το 70%-80% των γιαουρτιών ιδιωτικής ετικέτας στην Ελλάδα, ένα στα τέσσερα γιαούρτια που καταναλώνονται στη χώρα –επώνυμα και μη– έχουν παραχθεί από την Κρι Κρι.

Εκτός συνόρων η στρατηγική της Κρι Κρι για το γιαούρτι είναι κατ’ αρχάς να διευρύνει το χαρτοφυλάκιο των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας και δεύτερον να τοποθετήσει επώνυμα προϊόντα στα καταστήματα υφιστάμενων συνεργατών της. Το 2018 οι εξαγωγές γιαουρτιού της Κρι Κρι διαμορφώθηκαν σε 29,8 εκατ. ευρώ, ενώ ήδη το πρώτο εξάμηνο του 2019 σημείωσαν αύξηση 35,8% σε σύγκριση με το πρώτο εξάμηνο του 2018.

Στην κατηγορία του παγωτού η Κρι Κρι ενισχύει το δίκτυο πώλησης τόσο στην Ελλάδα όσο και στο εξωτερικό, τοποθετώντας τα επώνυμα προϊόντα της σε 5.000 σημεία σε Αλβανία, Κύπρο, Βόρεια Μακεδονία αλλά και Ιράκ. Υστερα δε από τη συνεργασία της για την παραγωγή παγωτών για λογαριασμό της εκπτωτικής αλυσίδας Aldi στο Ηνωμένο Βασίλειο, η Κρι Κρι αναζητεί ανάλογες ευκαιρίες.

Οσον αφορά τέλος τις επιπτώσεις του Brexit, η εταιρεία δηλώνει απολύτως έτοιμη από τεχνικής άποψης και εκτιμά ότι εάν δεν εφαρμοσθούν δασμοί στις εισαγωγές προϊόντων στη Βρετανία, το κόστος της θα επιβαρυνθεί κατά 12,5%-14%.