ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ

ΧΡΙΣΤΌΦΟΡΟΣ ΜΕΛΛΊΔΗΣ Η Δημιουργία του Αδάμ στην είσοδο της ΚΕΔΗΣ

Η αναπαραγωγή της λεπτομέρειας της τοιχογραφίας βρίσκεται ΄από την προηγούμενη εβδομάδα στο ισόγειο της ΚΕΔΗΣ και έχει το συμβολικό χαρακτήρα που είχαν όλα τα έργα της εποχής. Αυτόν της μετάδοσης της γννώσης.

Η αναπαραγωγή της λεπτομέρειας της τοιχογραφίας βρίσκεται ΄από την προηγούμενη εβδομάδα στο ισόγειο της ΚΕΔΗΣ και έχει το συμβολικό χαρακτήρα που είχαν όλα τα έργα της εποχής. Αυτόν της μετάδοσης της γννώσης.

 Ακούραστος ο Σερραίος ζωγράφος Χριστόφορος Μελλίδης συνεχίζει να δίνει χρώμα στην πόλη μας και να “ζωντανεύει” την ιστορία της.
 Η τελευταία του εικαστική παρέμβαση έχει διαφορετικό θέμα από τα προηγούμενα.
Πρόκειται για αναπαράσταση λεπτομέρειας από έργο του Μιχαήλ Άγγελου. Η γέννηση του Αδάμ" είναι από τα διασημότερα έργα τέχνης του ιταλού ζωγράφου της Αναγέννησης και είναι σκηνή από τον κύκλο της Δημιουργίας του Κόσμου στην οροφή της Καπέλα Σιξτίνα, την οποία φιλοτέχνησε ο καλλιτέχνης μεταξύ 1508 και 1512.
Η αναπαραγωγή της λεπτομέρειας της τοιχογραφίας βρίσκεται ΄από την προηγούμενη εβδομάδα στο ισόγειο της ΚΕΔΗΣ και έχει το συμβολικό χαρακτήρα που είχαν όλα τα έργα της εποχής. Αυτόν της μετάδοσης της γννώσης.
ΤΟ ΠΡΩΤΟΤΥΠΟ
 Η Δημιουργία του Αδάμ (ιταλικά: Creazione di Adamo) είναι νωπογραφία του 16ου αιώνα που δημιουργήθηκε από τον Ιταλό καλλιτέχνη Μιχαήλ Άγγελο και αποτελεί μέρος της οροφής,Αναπαριστά την βιβλική κοσμογονική αφήγηση από το Βιβλίο της Γένεσης, σύμφωνα με την οποία ο Θεός δίνει ζωή στον Αδάμ, τον πρώτο άνθρωπο. Η νωπογραφία είναι μέρος ενός σύνθετου εικονογραφικού σχεδίου και χρονολογικά είναι η τέταρτη της σειράς των πάνελ που απεικονίζουν επεισόδια από τη Γένεση. Η Δημιουργία του Αδάμ γενικά θεωρείται ότι απεικονίζει το απόσπασμα "καὶ ἐποίησεν ὁ Θεὸς τὸν ἄνθρωπον, κατ’ εἰκόνα Θεοῦ ἐποίησεν αὐτόν" (Γεν. 1:27). Η έμπνευση για τον τρόπο με τον οποίο ο Μιχαήλ Άγγελος προσεγγίζει το θέμα μπορεί να προήλθε από έναν μεσαιωνικό ύμνο, τον «Veni Creator Spiritus » (Ελθέ το Δημιουργόν Πνεύμα), ο οποίος ζητάει από το «δάχτυλο του πατρικού δεξιού χεριού» (digus paternae dexterae) να δώσει τον πιστό λόγο.