Πρωτοσέλιδο

ΧΡΙΣΤΌΦΟΡΟΣ ΜΕΛΛΊΔΗΣ Η Δημιουργία του Αδάμ στην είσοδο της ΚΕΔΗΣ

Αύξηση μεγέθους γραμματων Μείωση μεγέθους γραμματων Επαναφορά μεγέθους γραμματωνprint
 Ακούραστος ο Σερραίος ζωγράφος Χριστόφορος Μελλίδης συνεχίζει να δίνει χρώμα στην πόλη μας και να “ζωντανεύει” την ιστορία της.
 Η τελευταία του εικαστική παρέμβαση έχει διαφορετικό θέμα από τα προηγούμενα.
Πρόκειται για αναπαράσταση λεπτομέρειας από έργο του Μιχαήλ Άγγελου. Η γέννηση του Αδάμ" είναι από τα διασημότερα έργα τέχνης του ιταλού ζωγράφου της Αναγέννησης και είναι σκηνή από τον κύκλο της Δημιουργίας του Κόσμου στην οροφή της Καπέλα Σιξτίνα, την οποία φιλοτέχνησε ο καλλιτέχνης μεταξύ 1508 και 1512.
Η αναπαραγωγή της λεπτομέρειας της τοιχογραφίας βρίσκεται ΄από την προηγούμενη εβδομάδα στο ισόγειο της ΚΕΔΗΣ και έχει το συμβολικό χαρακτήρα που είχαν όλα τα έργα της εποχής. Αυτόν της μετάδοσης της γννώσης.
ΤΟ ΠΡΩΤΟΤΥΠΟ
 Η Δημιουργία του Αδάμ (ιταλικά: Creazione di Adamo) είναι νωπογραφία του 16ου αιώνα που δημιουργήθηκε από τον Ιταλό καλλιτέχνη Μιχαήλ Άγγελο και αποτελεί μέρος της οροφής,Αναπαριστά την βιβλική κοσμογονική αφήγηση από το Βιβλίο της Γένεσης, σύμφωνα με την οποία ο Θεός δίνει ζωή στον Αδάμ, τον πρώτο άνθρωπο. Η νωπογραφία είναι μέρος ενός σύνθετου εικονογραφικού σχεδίου και χρονολογικά είναι η τέταρτη της σειράς των πάνελ που απεικονίζουν επεισόδια από τη Γένεση. Η Δημιουργία του Αδάμ γενικά θεωρείται ότι απεικονίζει το απόσπασμα "καὶ ἐποίησεν ὁ Θεὸς τὸν ἄνθρωπον, κατ’ εἰκόνα Θεοῦ ἐποίησεν αὐτόν" (Γεν. 1:27). Η έμπνευση για τον τρόπο με τον οποίο ο Μιχαήλ Άγγελος προσεγγίζει το θέμα μπορεί να προήλθε από έναν μεσαιωνικό ύμνο, τον «Veni Creator Spiritus » (Ελθέ το Δημιουργόν Πνεύμα), ο οποίος ζητάει από το «δάχτυλο του πατρικού δεξιού χεριού» (digus paternae dexterae) να δώσει τον πιστό λόγο.  

Newsletter

Σαν σήμερα...

1907 | 

Φονεύθηκε από Έλληνες στην Αλιστράτη ο Κριστίλλης Χατζημπουργάνης, πατέρας του φονευθέντος από τον τούρκικο στρατό στη Γράτσιανη κομιτατζή Αν. Κριστίλλη και παππούς του επίσης επικηρυγμένου ληστή Ν. Κριστίλλη.

1908 | 

Η πόλη των Σερρών βρέθηκε κάτω από τον πλήρη έλεγχο των κινηματιών Νεοτούρκων. Τα επαναστατικά κέντρα του κινήματος των Νεοτούρκων στη Μακεδονία ήταν η Θεσσαλονίκη, η Σέρρες και το Μοναστήρι. Οι περισσότεροι Νεότουρκοι αξιωματικοί ήταν μορφωμένοι και διακατέχονταν από φιλελεύθερες πολιτικές ιδέες. Διακήρυτταν την ανάγκη παροχής ελευθεριών στο λαό, εκσυγχρονισμού του τουρκικού κράτους και πολιτικοκοινωνικών μεταρρυθμίσεων, που ενθουσίαζαν τις διάφορες μικρές ή μεγάλες εθνότητες που υπήρχαν στην Οθωμανική αυτοκρατορία. Το κίνημα, που στρεφόταν κατά της απολυταρχίας και του ιδίου του σουλτάνου, ονομάστηκε «Ένωση - Πρόοδος» και είχε ως σύνθημά του τις λέξεις «Ισότης - Αδελφότης – Ελευθερία».

1927 | 

(Κυριακή) Από τα βαθιά χαράματα μια ολόκληρη αμαξοστοιχία με 40 περίπου αθλητές του Συλλόγου «Αναγέννησης» (πρόκειται για τον επανασυσταθέντα «Ορφέα Σερρών») με σύσσωμη τη διοίκηση του καθώς και μέλη της Ένωσης Εφέδρων Αξιωματικών, τη φιλαρμονική του συλλόγου και εκατοντάδες Σερραίους φιλάθλους, ξεκίνησαν για τη γειτονική Δράμα προκειμένου συμμετάσχουν στους Ε΄ Πανθρακικιούς αγώνες, τους οποίους διοργάνωσε ο τοπικός σύλλογος «Δόξα». Ο Σερραϊκός σύλλογος καταποντίσθηκε βαθμολογικά αφού «λόγω του δυστυχήματος του συμβάντος εις τον δρομέαν του «Ορφέως» κ. Μπεκιάρην δυστυχώς δεν κατέστη δυνατόν να κερδηθή κάποια σπουδαία νίκη υπό των Σερραίων αθλητών».

1957 | 

Τα προστατευτικά αναχώματα του Στρυμόνα δεν άντεξαν στον όγκο του νερού και διερράγησαν σε τέσσερα σημεία: α) στη γέφυρα του Πετριτσίου και στο Μεγαλοχώρι, β) στη περιοχή Πεθελινού και Ψυχικού, γ) παρά του χωριού Φλάμπουρου και δ) κοντά στο Παραλίμνιο.

1987 | 

(Παρασκευή) Πραγματοποιήθηκε η πρεμιέρα του θεατρικού έργου «Οι Γραμματιζούμενοι» του Β. Ρώτα από το Δημοτικό Περιφερειακό Θέατρο Σερρών.
Ιστορικό ημερολόγιο των Σερρών
Επιμέλεια: Σ. Π. Αραμπατζής
(δημοσιογράφος ΕΡΑ Σερρών)

Τα πιο διαβασμένα

Τις τελευταίες 7 ημέρες