Πρωτοσέλιδο

Ποσοστά και πλαφόν θέσεων στα θέατρα

Αύξηση μεγέθους γραμματων Μείωση μεγέθους γραμματων Επαναφορά μεγέθους γραμματωνprint

Σε μια δύσκολη εξίσωση τείνει να καταλήξει ο τρόπος με τον οποίο θα ανοίξουν τελικά τα θέατρα και οι συναυλιακοί χώροι για καθήμενους, την ώρα που παραστάσεις και πρεμιέρες ακυρώνονται ή αναβάλλονται. 

 

Πληροφορίες από την τηλεδιάσκεψη που οργάνωσε το υπουργείο Πολιτισμού για την ενημέρωση σωματείων και ενώσεων από όλο το καλλιτεχνικό φάσμα και των θεατρικών, μουσικών και κινηματογραφικών παραγωγών υποστηρίζουν ότι η πληρότητα των κλειστών χώρων θα εξαρτάται από τα τέσσερα επίπεδα κινδύνου για τον κορωνοϊό που θα ισχύσουν ανάλογα με το επιδημιολογικό φορτίο κάθε περιοχής, σύμφωνα με τις υποδείξεις των λοιμωξιολόγων. 

Ανάλογα με το επίπεδο κινδύνου θα ισχύει ένα ανώτερο ποσοστό πληρότητας αλλά και ένα ανώτατο πλαφόν στις θέσεις του κοινού. Ετσι, σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες, στο επίπεδο 1 (ετοιμότητας) οι κλειστοί χώροι (θέατρα, κινηματογράφοι, συναυλιακοί χώροι) θα λειτουργούν με πληρότητα που θα φτάνει το 65% και πλαφόν τις 500 θέσεις. Στο επίπεδο 2 (επιτήρησης) το ποσοστό πληρότητας μειώνεται στο 50% και το πλαφόν στις 300 θέσεις. Στο επίπεδο 3 (αυξημένης επιτήρησης), στο οποίο θεωρείται ότι βρίσκεται σήμερα η Αττική, το ποσοστό πληρότητας διαμορφώνεται στο 30% και το πλαφόν πέφτει στις 150 θέσεις. Στο επίπεδο 4 (αυξημένου κινδύνου) κλείνουν όλοι οι χώροι.

Η ενημέρωση προκάλεσε αντιδράσεις από την πλευρά των καλλιτεχνών και των θεατρικών παραγωγών, που επικεντρώνονται κυρίως στο πλαφόν των θέσεων και στο ποσοστό του 30%. Μιλώντας , ο διευθύνων σύμβουλος των «Θεατρικών Σκηνών» Πάνος Κατσαρίδης εξέφρασε την έντονη ανησυχία του για τη βιωσιμότητα του θεάτρου Παλλάς εάν εφαρμοστούν τα μέτρα χωρίς αλλαγές. «Με τα σημερινά δεδομένα, στο Παλλάς των 1.500 θέσεων θα έχουμε πλαφόν τις 150 θέσεις. Ισως να μην μπορέσουμε να συνεχίσουμε έτσι», σημείωσε. 

 

«Με πληρότητα 30% δεν είμαι βέβαιος εάν θα μπορέσουμε να λειτουργήσουμε το Θέατρο της Οδού Κυκλάδων. Το “Σύγχρονο”, ίσως ναι», μας λέει ο Γιώργος Λυκιαρδόπουλος από την εταιρεία Λυκόφως. Ο ίδιος επισημαίνει και ένα ακόμη ζήτημα που έχει να κάνει με την ευελιξία των μέτρων. «Τα μέτρα θα αναπροσαρμόζονται ανά δύο εβδομάδες. Εάν πουλάμε εισιτήρια π.χ. με 50% πληρότητα και μετά πάμε στο 30% και μετά αλλάξουμε ξανά, θα μπερδευτεί ο κόσμος. Πρακτικά είναι αδύνατον να κάνουμε προπώληση», δηλώνει.

Οι παραγωγοί προτείνουν την κατάργηση του πλαφόν των θέσεων και τη σταθεροποίηση των ποσοστών. Ορισμένοι λένε ότι είναι προτιμότερο να ξεκινούν με πληρότητα 50% και αν τα επιδημιολογικά δεδομένα χειροτερεύσουν, οι χώροι να κλείνουν.

Η τηλεδιάσκεψη θα συνεχιστεί και σήμερα, που θα απαντηθούν ερωτήματα σχετικά με τη λειτουργία κυλικείων, το διάλειμμα, τον αριθμό των ηθοποιών επί σκηνής, ενώ θα συζητηθεί και η πρόταση του υπουργείου για επιδότηση ενός ποσοστού των κενών θέσεων.


Newsletter

Σαν σήμερα...

1888 | 

(Κυριακή) Πραγματοποιήθηκε η πρεμιέρα του θεατρικού έργου «Επικίνδυνο Παιχνίδι» του Μ. Κορρέ από το Δημοτικό Περιφερειακό Θέατρο Σερρών.

1927 | 

Παίχτηκε στο «Πάνθεον» η «Μόνα Βάνα». Η ταινία συνοδεύονταν από πιάνο και βιολί.

1932 | 

Στο «Πάνθεον» προβάλλονταν η ταινία «Κατηγορούμενη εγέρθητι» που ήταν «ομιλούσα και άδουσα 100%».

1932 | 

Ξεκίνησε τις εμφανίσεις του στο «Κρόνιον» το τουρκικό ντουέτο Σουζάν Χανούμ Αναστάς, το ακροβατικό συγκρότημα Ζουανέλλι, ο «διάσημος μεταμορφωτής» Μπερτό και ο βαρύτονος Ε. Τερζής, που ήταν ταυτόχρονα και ο ντιζέρ του προγράμματος. Το πρόγραμμα περιελάμβανε τουρκικούς χορούς, τσιγγάνικους, ρωσικούς, ισπανικούς καθώς και ακροβασίες, μεταμορφώσεις, μιμήσεις, ελληνικά και τουρκικά τραγούδια και όλα αυτά σε τρία συνεχόμενα προγράμματα, που άρχιζαν στις τις 4 το απόγευμα.

1939 | 

Στον κινηματογράφο «Κρόνιον» προβάλλονταν η ταινία «Αντίο για πάντα» με την Βαρβάρα Στάνγουικ και τον Χέρμπερτ Μαρσάλ σε σενάριο της ελληνίδας Έντιθ Σκούρα. Στον κινηματογράφο «Πάνθεον» προβάλλονταν η ταινία «Αγγελιοφόρος» με τους Ζαν Γκαμπέν - Γκαμπύ Μορλαί - Ζαν Πιέρ Ωμόν.

1969 | 

Απεβίωσε ο δικηγόρος Αθανάσιος Φωτιάδης. Γεννήθηκε το 1990 στις Σέρρες. Συμμετείχε ενεργά στις δράσεις του Μουσικογυμναστικού Συλλόγου «Ορφεύς». Το 1917 βρέθηκε με τη βία σε καταναγκαστικά έργα όμηρος στη Βουλγαρία, όπου και υπέστη τα πάνδεινα. Το 1919 με την επιστροφή του στις Σέρρες πρωτοστάτησε στην ανασύσταση του Συλλόγου. Από την θέση του Προέδρου του «Ορφέως», τον οποίο και διηύθυνε με μεγάλη επιτυχία για πολλά χρόνια, αγωνίσθηκε με πάθος για την ίδρυση του «Ωδείου Σερρών» του οποίου διετέλεσε Πρόεδρος. Ανήσυχη και δημιουργική φύση πρωτοστάτησε σε όλες σχεδόν τις πατριωτικές, φιλανθρωπικές και πνευματικές εκδηλώσεις οι οποίες έγιναν στην πόλη των Σερρών. Το 1946 ίδρυσε την «Εταιρεία Επιστημόνων» στην οποία έδωσε σειρά διαλέξεων. Στη συνέχεια ίδρυσε τη Σερραϊκή Πολιτιστική Εταιρεία (Σ.Π.Ε.) με ευρύτερους πνευματικούς στόχους. Στα δύσκολα χρόνια της βουλγαρικής και γερμανικής κατοχής υπηρέτησε ως Νομάρχης Χαλκιδικής και αργότερα ως Γενικός Γραμματέας στη Διοίκηση Μακεδονίας. Ως Νομάρχης Χαλκιδικής (1940-1944) προσέφερε τη βοήθειά του οργανώνοντας σύστημα διάσωσης και διαφυγής από την κατεχόμενη Ελλάδα Άγγλων στρατιωτών. Επιστρέφοντας στις Σέρρες λάμπρυνε το δικηγορικό λειτούργημα με την επιστημονική του κατάρτιση. Εκτός από τις άλλες του ασχολίες διετέλεσε αντιπρόεδρος του Διοικητικού Συμβουλίου του Νοσοκομείου Σερρών.

1985 | 

(Τετάρτη) Στις 8.30 μ.μ. στην ιδιόκτητη αίθουσά του (Π. Κωστοπούλου 12) ξεκίνησε το εβδομαδιαίο πρόγραμμα των εορτασμών των 80 χρόνων του ιστορικού Συλλόγου «Ορφέας».

1986 | 

Απεβίωσε στην Αθήνα ο Ιάσων Χατζηδίνας, γιος του γνωστού Σερραίου διακεκριμένου δικηγόρου και προέδρου της «Μακεδονικής Εστίας» Αθηνών Αστερίου Χατζηδίνα. Ο Ιάσων Χατζηδίνας διετέλεσε καθηγητής και πρύτανης στην Ανωτάτη Βιομηχανική Σχολή Πειραιώς, συγγραφέας αξιόλογων μελετών και επιστημονικών συγγραμμάτων. Τα τελευταία χρόνια πριν τον θάνατό του διοργάνωσε στην Αθήνα τα περίφημα «Συμπόσια Αθηνών» στα οποία μετείχαν και ανέπτυσσαν τις απόψεις τους ξένοι επιστήμονες, πρυτάνεις ξένων Πανεπιστημίων και άλλοι κορυφαίοι άνθρωποι των γραμμάτων και του πνεύματος.
Ιστορικό ημερολόγιο των Σερρών
Επιμέλεια: Σ. Π. Αραμπατζής
(δημοσιογράφος ΕΡΑ Σερρών)

Τα πιο διαβασμένα

Τις τελευταίες 7 ημέρες