ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ

Η Σερραία Λιάνα αποκωδικοποιεί τη Μελάνια στο Asylum και κατακτά το Λος Άντζελες

Η συνέντευξη τύπου της Μελάνια Τραμπ δεν εξελίσσεται όπως είχε σχεδιαστεί.

Η συνέντευξη τύπου της Μελάνια Τραμπ δεν εξελίσσεται όπως είχε σχεδιαστεί.

Η συνέντευξη τύπου της Μελάνια Τραμπ δεν εξελίσσεται όπως είχε σχεδιαστεί. Η ίδια, αν και ντυμένη ιδιαίτερα, προτάσσοντας την θηλυκότητά της, στέκεται αμήχανη μπροστά στους δημοσιογράφους, σουφρώνοντας τα χείλη και κλείνοντας ελαφρά τα μάτια της. Θα υπέθετε κανείς ότι τα τέσσερα χρόνια, κατά τη διάρκεια των οποίων βρίσκεται στο στόχαστρο των Μίντια ως «Πρώτη Κυρία» των ΗΠΑ, θα αρκούσαν για να εξοικειωθεί με την ιδέα της συνεχούς έκθεσης.

Παρά την πολυετή πείρα της και την επιθυμία της να συμβάλει στην επανεκλογή του συζύγου της, δεν έχει ακόμα συμβιβαστεί με τα καθήκοντά της, ούτε και την υπερπροβολή που συνοδεύει τον ρόλο της. Η υποφώσκουσα δυσαρέσκειά της διαπερνά τις απαντήσεις που ψελλίζει με ένα συγκαταβατικό χαμόγελο, μία μόνιμη υπόνοια λαγνείας και ένα παγωμένο βλέμμα που δύσκολα μπορεί κανείς να αποκρυπτογραφήσει. «Ποια ήταν η αγαπημένη της ταινία όταν ήταν μικρή μεγαλώνοντας στη Σλοβενία;». «Με ποιόν χαρακτήρα από το Game of Thrones ταυτίζεται;». «Όντως ενδιαφέρεται για τη χώρα;»

Η σκηνή αυτή δεν διαδραματίζεται στον Λευκό Οίκο, ούτε καν στην Ουάσιγκτον. Για την ακρίβεια, τοποθετείται στο Λος Άντζελες, σ’ ένα μικρό θεατράκι που φημίζεται για τα πρωτοποριακά έργα του και την ανάδειξη νέων ταλέντων, το θέατρο Asylum. Αυτό είναι που διαθέτει τη σκηνή, το κοινό και τη Μελάνια! Μία διαφορετική Μελάνια, με ολίγον τι ελληνική και όχι σλοβένικη προφορά, καθώς την υποδύεται μία Σερραία, ονόματι Λιάνα Μεσάικου.

Με τον αναπάντεχο αυτό ρόλο και κυρίως την εμπνευσμένη ιδέα της να μετατρέψει σε σάτιρα, αλλά και πολιτικό μονόπρακτο με πολλαπλές αναγνώσεις, μία τόσο αμφιλεγόμενη, όσο και προβεβλημένη γυναίκα, όπως είναι η Μελάνια Τραμπ, η νεαρή ηθοποιός έγινε ένα από τα ανερχόμενα ονόματα της βιομηχανίας του θεάματος.Η κόρη του ζεύγους των φιλόλογων Μίμη Μεσάικου και Ευαγγελίας Μαρκοπούλου, είναι γέννημα θρέμμα Ελληνίδα.

Για την ακρίβεια, γεννήθηκε στη Βόρειο Ελλάδα, αλλά πέρασε όλη τη δεκαετία των 20, σπουδάζοντας στην Αθήνα, την οποία και εγκατέλειψε για να συνεχίσει στο Λονδίνο και μετέπειτα στην άλλη άκρη του Ατλαντικού. Πλέον βρίσκεται στις Ηνωμένες Πολιτείες, όπου και εργάζεται ως ηθοποιός και συγγραφέας, ενώ ολοκληρώνει τις σπουδές της και στο σενάριο.

Το μονόπρακτο αυτό που είναι και one woman’s show γράφτηκε από την ίδια την Λιάνα, η οποία του έδωσε τον τίτλο “Πενήντα Σκιές της Μελάνια”. Μέσα από το χιούμορ και την σάτιρα επιχειρεί να σκιαγραφήσει ένα από τα πιο πολυσυζητημένα άτομα, την πρώτη κυρία των Ηνωμένων Πολιτών. Την πρώτη γυναίκα, για την οποία έχει ξεκινήσει εκστρατεία σωτηρίας (#FreeMelania) χωρίς η ίδια να έχει ούτε καν υπαινιχθεί ότι χρειάζεται βοήθεια.

Θύμα, λοιπόν, ή θύτης;

Θύμα, λοιπόν, ή θύτης; Παγιδευμένη ή ελεύθερη; Αυτά είναι τα ερωτήματα, στα οποία επιχειρεί να απαντήσει το έργο της Λιάνας, η οποία μέσω της τέχνης, προσεγγίζει τη Μελάνια: ένα αίνιγμα, οι ενέργειες και τα λόγια της οποίας σύμφωνα με την νεαρή ηθοποιό και συγγραφέα είναι αντιφατικά. «Ενώ τα μέσα μαζικής ενημέρωσης και το κοινό εικάζουν ποια μπορεί να είναι, ποια είναι τα αληθινά συναισθήματα της σχετικά με τον σύζυγό της και την προεδρία, διατηρεί ένα αέρα μυστηρίου, ίσως σκόπιμα».

Το πρόσωπο της Μελάνια, όμως, μετατρέπεται σε φεμινιστική πλατφόρμα, πάνω στην οποία αιωρούνται ερωτήματα για τον παραμορφωτικό φακό, με τον οποίο αντιμετωπίζει η κοινωνία τις γυναίκες. Η παράσταση συμμετέχει στο φεστιβάλ Hollywood Fringe του 2019. Είναι ένα από τα πιο γνωστά ετήσια θεατρικά φεστιβάλ των ΗΠΑ που υπενθυμίζει ότι η “Πόλη των Αγγέλων” μπορεί να λειτουργήσει και σαν «παιδική χαρά για τους νέους ηθοποιούς που δοκιμάζονται στο σκηνή». Η Λιάνα σε τριπλό ρόλο, αυτόν της πρωταγωνίστριας, παραγωγού και συγγραφέως, έχει προκαλέσει μεγάλο ενδιαφέρον, καθώς η παράσταση έγινε γνωστή από στόμα σε στόμα.

Ο διάσημος Αμερικάνος ηθοποιός Τιμ Ρόμπινς είχε πει σε μία συνέντευξή του ότι υπάρχει μόνο ένας τρόπος για να επιβιώσει κανείς στο Λος Άντζελες, «να κάνει θέατρο». Τα λόγια του αποδεικνύονται κυριολεκτικά προφητικά για τη νεαρή ηθοποιό που αποχωρίστηκε την όποια σιγουριά είχε διαμορφώσει τα τελευταία χρόνια στην Ελλάδα, συμμετέχοντας σε θεατρικές παραστάσεις για ενήλικες και παιδιά και σκηνοθετώντας πολλές από αυτές, όπως τη διαδραστική παράσταση στην Αθήνα το “CSI Kids: Το μυστήριο του Πάρκου”.

Το εντυπωσιακό είναι ότι αν και είναι ακόμα φοιτήτρια σεναρίου, υλοποίησε μία δική της ιδέα, την μετέτρεψε σε σενάριο και επωμίσθηκε τα βάρη της παραγωγής. Η κίνησή της αυτή αποδείχτηκε όχι μόνο ο τρόπος επιβίωσής της, αλλά και ανάδειξής της. Ο αυτοσχεδιασμός της στη σκηνή, το χιούμορ, η διαδραστικότητα με τους θεατές, αλλά και η εναλλαγή συναισθημάτων, με στόχο να σπάσει τα γυναικεία στερεότυπα, ακόμα και όταν αφορούν την σύζυγο του Αμερικάνου προέδρου Ντόναλντ Τραμπ, ήταν αρκετά για να προσέξουν κάποιοι τη νεαρή καλλιτέχνιδα.

Η παράσταση ενδέχεται να μετακομίσει στη μητρόπολη της Αμερικής. Η Λιάνα μετατράπηκε εν μία νυκτί σε ένα από τα υποσχόμενα νέα ταλέντα της βιομηχανίας του θεάματος. Ίσως, μάλιστα, επιβεβαιώσει και τον άτυπο κανόνα που θέλει την μικρή Ελλάδα να κάνει εξαγωγή σε εναλλακτικές και καυστικές κωμικές ηθοποιούς μετά την μετεωρική επιτυχία της Ελίζαμπεθ-Σταματίνας Φέι (Τίνα Φέι). Ίσως οι αποχρώσεις της Μελάνια να εκτοξεύσουν την Λιάνα στην  στρατόσφαιρα της διασημότητας.