ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

3 δισ. ευρώ για έργα στη Βόρεια Ελλάδα το 2012

Με άξονα την Εγνατία οδό, από Ηπειρο μέχρι Θράκη, το υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων υλοποιεί και έχει προγραμματίσει για τη νέα χρονιά ένα σύνολο έργων που αγγίζουν τα 3 δισεκατομμύρια ευρώ.

Με άξονα την Εγνατία οδό, από Ηπειρο μέχρι Θράκη, το υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων υλοποιεί και έχει προγραμματίσει για τη νέα χρονιά ένα σύνολο έργων που αγγίζουν τα 3 δισεκατομμύρια ευρώ.

ΡΕΠΟΡΤΑΖ ΤΑΣΟΣ ΤΑΣΙΟΥΛΑΣ
Με άξονα την Εγνατία οδό, από Ηπειρο μέχρι Θράκη, το υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων υλοποιεί και έχει προγραμματίσει για τη νέα χρονιά ένα σύνολο έργων που αγγίζουν τα 3 δισεκατομμύρια ευρώ. Στόχος είναι η κάλυψη μιας σειράς από κρίσιμες υποδομές και ταυτόχρονα η απορρόφηση των κονδυλίων του ΕΣΠΑ, είτε σε τομεακό είτε σε περιφερειακό επίπεδο. Εργα - «σημαίες» είναι το μετρό της Θεσσαλονίκης, τα έργα στον αυτοκινητόδρομο της Εγνατίας, ο εκσυγχρονισμός των αεροδρομίων και των οδικών αξόνων, σε συνδυασμό με τα αντιπλημμυρικά.

«Με τα έργα αυτά ολοκληρώνονται οι βασικές αναπτυξιακές υποδομές στη Βόρεια Ελλάδα, με άξονα την Εγνατία oδό. Εκτός από το γεγονός ότι παρέχουμε ταχύτητα και ασφάλεια στις μετακινήσεις, συμβάλλουμε έτσι και στην ανάπτυξη των περιοχών, στη δημιουργία θέσεων απασχόλησης και στην ενίσχυση των εισοδημάτων, όπως και στην ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας και της εξωστρέφειας της Βόρειας Ελλάδας», επισήμανε ο υφυπουργός, Γιάννης Μαγκριώτης.

Μόνο από το υπουργείο Yποδομών στη Βόρεια Ελλάδα βρίσκονται σε εξέλιξη έργα προϋπολογισμού 2,83 δισ. ευρώ, το 2011 δημοπρατήθηκαν έργα προϋπολογισμού 680 εκατ. ευρώ και είναι ώριμα για δημοπράτηση έργα προϋπολογισμού 1,87 δισ. ευρώ. Ολα αυτά θα είναι σε εξέλιξη μέσα στο 2012.

Δημοπρατήθηκαν

Συνολικά 40 έργα δημοπρατήθηκαν εντός του 2011 από το υπουργείο (680 εκατ. ευρώ). Τα περισσότερα έχουν δρομολογηθεί και υλοποιούνται, ενώ οι εργασίες θα εξελίσσονται το νέο έτος.

Σε αυτά περιλαμβάνεται το νέο κτίριο του ΙΤΣΑΚ στη Θεσσαλονίκη και η αποκατάσταση ζημιών και επέκταση του κτιρίου του CEDEFOP, οι επεμβάσεις στο δικαστικό μέγαρο της Θεσσαλονίκης, ώστε να αποκατασταθούν τα κατεστραμμένα τμήματα από την έκρηξη που είχε γίνει, αλλά και επεμβάσεις στις δικαστικές φυλακές Διαβατών και στο γενικό κατάστημα κράτησης Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης.



Για τους κάθετους άξονες της Εγνατίας δημοπρατήθηκαν τα τμήματα Αρδάνιο - Μάνδρα (Αρδάνιο - Ορμένιο), Φλώρινα - Νίκη (Κοζάνη - Φλώρινα - Νίκη), μεταξύ των ανισόπεδων κόμβων Λαγκαδά - Λαχανά και Στρυμονικού - Χριστού (Δερβένι - Σέρρες - Προμαχώνας) και Κορομηλιά - Κρυσταλλοπηγή (Σιάτιστα - Κρυσταλλοπηγή).

Δημοπρατήθηκε επίσης η βελτίωση του επιπέδου οδικής ασφάλειας στον οδικό άξονα Θεσσαλονίκη - Πολύγυρος (τμήμα Θέρμη - Γαλάτιστα) και το τμήμα Σωζόπολη - Μουδανιά.

Στις δημοπρατήσεις περιλαμβάνεται και η αντικατάσταση παλιών αγωγών ύδρευσης στο κέντρο της Θεσσαλονίκης (27 χλμ.) και σειρά έργων της ΕΥΑΘ.

Επίσης, δημοπρατήθηκε η εφαρμογή του προγράμματος αποχιονισμού και για το 2012 στις παράπλευρες οδούς του αυτοκινητόδρομου ΠΑΘΕ και στα δύο ρεύματα, στο τμήμα Αθηνών - Θεσσαλονίκης από τον ανισόπεδο κόμβο Σούρπης ώς τον Ευαγγελισμό, από το Κλειδί μέχρι τη Θεσσαλονίκη, από την έξοδο προς Ευζώνους μέχρι τα σύνορα Ελλάδας - FYROM και στους παράπλευρους δρόμους του ΠΑΘΕ από Σκοτίνα μέχρι Θεσσαλονίκη.

Προχωρούν τα έργα αποκατάστασης ζημιών λόγω πλημμυρών στα οδικά τμήματα: Ολυμπιάδος - Στρατωνίου, Πλανών - Γοματίου και Μεγάλης Παναγιάς - Πλανών του επαρχιακού οδικού δικτύου της Χαλκιδικής.

Δημοπρατήθηκε η δημιουργία της γαστρεντερολογικής κλινικής του νοσοκομείου «Γ. Παπανικολάου» της Θεσσαλονίκης, αλλά και σχολεία (Δημοτικό Μενεμένης, 1ο Δημοτικό Ευκαρπίας, 11ο Δημοτικό Αμπελοκήπων, Νηπιαγωγείο Αδριανής Δράμας, Νηπιαγωγεία Μυριόφυτου και Ευκαρπίας Κιλκίς, αλλά και Γιαννιτσών Πέλλας).

Επίσης δημοπρατήθηκαν παρεμβάσεις στα λιμάνια Αλεξανδρούπολης και Καβάλας, η αποπεράτωση του φράγματος Τριανταφυλλιάς στη Φλώρινα, επεμβάσεις στο Τελωνείο Ευζώνων, 80 εργατικές κατοικίες στην Κυρά Καλή Γρεβενών και 42 στον οικισμό Γιαννιτσά ΙΙΙ.

Εκτελούμενα ή σε ανάθεση

Εξαιρετικά μεγάλος είναι και ο αριθμός των έργων που κατασκευάζονται ή είναι σε διαδικασία ανάθεσης, που σημαίνει ότι εντός του 2012 θα αρχίσει η κατασκευή τους.

Στην Κεντρική και Ανατολική Μακεδονία και τη Θράκη τέτοια έργα είναι:

- Μετρό Θεσσαλονίκης (1.269.862.711 ευρώ). Προβλεπόμενη ημερομηνία περαίωσης: 2015.

- Επέκταση διαδρόμου προσαπογειώσεων αεροσκαφών 10-28 (μετά παραλλήλου τροχοδρόμου) του αεροδρομίου «Μακεδονία» της Θεσσαλονίκης (167 εκατ. ευρώ). Αντιμετωπίζονται τα θέματα λόγω ανάγκης αναβάθμισης και του υφιστάμενου τμήματος του αεροδρομίου σε συνδυασμό με την ολοκλήρωση της σηματοδότησης ολόκληρου του αεροδιαδρόμου.

- Σύνδεση 6ου προβλήτα λιμανιού Θεσσαλονίκης με τον ΠΑΘΕ και την Εγνατία οδό (76 εκατ. ευρώ).

- Κάθετος άξονας Εγνατίας Αρδάνιο - Ορμένιο. Τμήμα Μάνδρα - Ψαθάδες (52 εκατ. ευρώ) και τμήμα Αρδάνιο - Μάνδρα (κατασκευάζεται με 51,2 εκατ. ευρώ και ολοκληρώνεται τον Ιούνιο του 2014).

- Κάθετος άξονας Κομοτηνή - Νυμφαία (89 εκατ. ευρώ).

- Κάθετος άξονας Θεσσαλονίκη - Σέρρες - Προμαχώνας, τμήμα Δερβένι - Λαχανάς (30 χλμ., 76 εκατ. ευρώ).

- Σταθμοί Εξυπηρέτησης Αυτοκινητιστών και Χώροι Στάθμευσης και Αναψυχής Εγνατίας οδού: Σε εξέλιξη τα τρία ζεύγη ΣΕΑ σε Ελευθεροχώρι, Σώστη και Αρδάνιο (δημοπρατήθηκαν ένας ΣΕΑ στο Σώστη και ένας στο Αρδάνιο με 5,6 εκατ. ευρώ). Στις αρχές Δεκεμβρίου έγιναν άλλοι τέσσερις διαγωνισμοί για ΣΕΑ σε Περιστέρι - Ταξιάρχη, Σιάτιστα - Πολύμυλο, Ωραιόκαστρο και Καρβάλη. Αποδόθηκαν σε χρήση δέκα χώροι στάθμευσης και αναψυχής, που καλύπτουν μεγάλα τμήματα του αυτοκινητόδρομου.

- Εκβάθυνση λιμανιού Αλεξανδρούπολης (18,6 εκατ. ευρώ).

- Νέος αεροσταθμός Αλεξανδρούπολης (ολοκλήρωση πύργου ελέγχου).

- Λιμάνι Καβάλας: κρηπιδώματα (17 εκατ. ευρώ), μώλος (7,6 εκατ. ευρώ).

- Τμήμα Σιδηρόκαστρο (Κάτω Αμπέλα) - ανισόπεδος κόμβος Πετριτσίου (9 χλμ., 37 εκατ. ευρώ).