Πρωτοσέλιδο

Τέλη Κυκλοφορίας: Αυξάνονται από την 1η Σεπτεμβρίου

Αύξηση μεγέθους γραμματων Μείωση μεγέθους γραμματων Επαναφορά μεγέθους γραμματωνprint

Σοκ αναμένεται να υποστούν εκατοντάδες χιλιάδες ιδιοκτήτες αυτοκινήτων από την 1η Σεπτεμβρίου που τίθεται σε ισχύ ο νέος τρόπος μέτρησης των εκπομπών ρύπων και κατανάλωσης καυσίμου που ονομάζεται WLTP (Worldwide harmonized Light vehicles Test Procedure) και θα αυξήσει τα δεδομένα σχεδόν σε όλα τα αυτοκίνητα και κατ' επέκταση το κόστος κτήσης αλλά και χρήσης.

Ειδικότερα η φορολογία για την απόκτηση καινούριων ή εισαγόμενων μεταχειρισμένων αυτοκινήτων υπολογίζεται πέραν της Αξίας Λιανικής προ Φόρων και από τις εκπομπές Co2.

Με το νέο τρόπο υπολογισμού των εκπομπών ρύπων οι τιμές σχεδόν σε όλα τα αυτοκίνητα θα αυξηθούν με αποτέλεσμα να κινηθούν ανοδικά τόσο οι φόροι που πληρώνονται κατά τον εκτελωνισμό του οχήματος όσο και οι τιμές διάθεσης των αυτοκινήτων.

Αυτό το πρόβλημα θα πρέπει να αντιμετωπίσουν οι εισαγωγικές εταιρείες αυτοκινήτων στην Ελλάδα καθώς αν αυξηθούν πολύ οι εκπομπές ρύπων θα αυξηθεί ανάλογα και το Τέλος η απόκτηση νέων μοντέλων μπορεί να καταστεί ασύμφορη.

Οπότε για κάποιες εισαγωγικές η μείωση του περιθωρίου κέρδους θα αποτελέσει μονόδρομο αν θέλουν τα μοντέλα τους να έχουν ανταγωνιστικές τιμές πώλησης και να συνεχίσουν να σημειώνουν πωλήσεις.

Το δεύτερο και μεγάλο πρόβλημα έχει να κάνει με τους ιδιοκτήτες αυτοκινήτων οι οποίοι θα δουν το κόστος χρήσης των οχημάτων τους να «απογειώνεται» εξαιτίας της αύξηση των ετήσιων Τελών Κυκλοφορίας.

Ειδικότερα ο νέος τρόπος υπολογισμού των εκπομπών ρύπων είναι δεδομένο ότι θα αυξήσει τις εκπομπές ρύπων των αυτοκινήτων με αποτέλεσμα να αυξηθούν ανάλογα και τα ετήσια Τέλη Κυκλοφορίας.

Αρχικά αυξημένα θα είναι τα Τέλη Κυκλοφορίας στα καινούρια αυτοκίνητα ωστόσο σύμφωνα με πληροφορίες του enikonomia.gr είναι πολύ πιθανό να αυξηθούν τα Τέλη Κυκλοφορίας και στα οχήματα που έχουν ακριβώς τα ίδια χαρακτηριστικά.

Δηλαδή από την 1η Σεπτεμβρίου που τίθενται σε ισχύ ο νέος τρόπος υπολογισμού των ρύπων ότι αυτοκίνητο ταξινομείται και βγαίνει στην κυκλοφορία θα έχει αυξημένο κόστος κτήσης αλλά και χρήσης.

Το μεγάλο «αγκάθι» πάντως που απασχολεί τόσο τους εισαγωγείς όσο και τους κατασκευαστές έχει να κάνει με το αν τα κράτη-μέλη υιοθετήσουν το νέο τρόπο υπολογισμού εκπομπών ρύπων και στα αυτοκίνητα που ήδη κυκλοφορούν.

Ειδικότερα η Δανία θα αποτελέσει την πρώτη χώρα η οποία από τον Ιούλιο θα επιβάλει νέο φόρο για τους ρύπους που απορρέουν από το νέο τρόπο υπολογισμού μέτρησης εκπομπών ρύπων.

Σε αυτό το σημείο να τονίσουμε πως η Δανία και η Ελλάδα είναι οι μοναδικές χώρες της Ευρώπης όπου υπερφορολογούνται τα αυτοκίνητα και δη τα εισαγόμενα μεταχειρισμένα!

Αν λοιπόν τα κράτη-μέλη αποφασίσουν να υιοθετήσουν το νέο σύστημα μέτρησης ρύπων και στα παλιότερα αυτοκίνητα τότε οι αυξήσεις στα ετήσια Τέλη Κυκλοφορίας θα είναι πραγματικά πολύ υψηλές και σε κάποιες περιπτώσεις το κόστος χρήσης θα είναι ασύμφορο!

Στην Ελλάδα να τονίσουμε πως τα Τέλη Κυκλοφορίας είναι 4 ταχυτήτων και περιλαμβάνουν Τέλη ανάλογα με τον κυβισμό του κινητήρα για οχήματα με 1η Άδεια Κυκλοφορία έως το τέλος Οκτωβρίου 2010 (διαφορετικά ποσά ανάλογα με το έτος της 1ης Άδειας Κυκλοφορίας που ορίζεται πριν το 2000, από 2001 έως 2005 και από 2006 έως Οκτώβριο του 2010) ενώ από το Νοέμβριο του 2010 τα Τέλη Κυκλοφορίας υπολογίζονται σύμφωνα με τις εκπομπές ρύπων.

Τα αυτοκίνητα στα όποια τα Τέλη Κυκλοφορίας υπολογίζονται σύμφωνα με τις εκπομπές ρύπων ξεπερνούν το 1,2 εκατ. μονάδες και είναι πολύ πιθανό οι ιδιοκτήτες τους να δουν τα Τέλη Κυκλοφορίας του 2019 να αυξάνονται εξαιτίας της αλλαγής των εκπομπών ρύπων που θα προκαλέσει ο νέος τρόπος υπολογισμού.
 

Τι φοβούνται οι κατασκευαστές

Φόρους 413 δισ. ευρώ εισπράττουν τα 15 κράτη-μέλη της ΕΕ ετησίως από τους φόρους στα οχήματα ποσό το οποίο είναι τριπλάσιο του προϋπολογισμού της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Μάλιστα τα έσοδα από την φορολογία στα οχήματα αυξήθηκε κατά 4% σε σχέση με πέρυσι.

Τα στοιχεία δημοσιοποιήθηκαν από την Ένωση Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA) στον ετήσιο οδηγό τους ο οποίος περιέχει τα όλα τα δεδομένα σχετικά με τους φόρους κτήσης αλλά και χρήσης στην αυτοκίνηση για όλα τα κράτη-μέλη.

«Η φορολογία των αυτοκινήτων κοστίζει εκατοντάδες δισεκατομμύρια ευρώ ετησίως στις ευρωπαϊκές κυβερνήσεις, συμβάλλοντας σημαντικά στα έργα που χρηματοδοτούνται από το δημόσιο και στη γενική υγεία της οικονομίας", δήλωσε ο Γενικός Γραμματέας της ACEA, Erik Jonnaert.

Ο νέος Φορολογικός Οδηγός παρουσιάζει μια μεγάλη ποικιλία τόσο στη φορολογική βάση όσο και στα επίπεδα φορολογίας στην Ευρωπαϊκή Ένωση.

Αρκετά κράτη μέλη φορολογούν τα αυτοκίνητα με την ιπποδύναμη, την τιμή, το βάρος, τον κυβισμό του κινητήρα ή έναν συνδυασμό όλων των παραπάνω παραγόντων. Πάντως ολοένα και περισσότερα κράτη-μέλη υιοθετούν φορολογία βάσει του CO2.

Σύμφωνα με τον οδηγό, 20 κράτη μέλη της ΕΕ φορολογούν επί του παρόντος οχήματα με βάση τα επίπεδα εκπομπών CO2 τους.

Από το Σεπτέμβριο του 2017, οι εκπομπές αυτές μετρώνται χρησιμοποιώντας ένα νέο εργαστηριακό τεστ, που ονομάζεται WLTP. Καθώς αυτή η νέα δοκιμή είναι πιο αυστηρή από την παλιά (NEDC), οδηγεί σε υψηλότερη εκπομπές CO2 σε μερικά οχήματα.

Εάν οι εθνικές κυβερνήσεις απλώς εφαρμόσουν το υφιστάμενο σύστημα φόρου CO2 στις νέες τιμές WLTP, τότε θα αυξηθούν τόσο το κόστος εκτελωνισμού όσο και το κόστος χρήσης στα αυτοκίνητα εξαιτίας της αύξησης των εκπομπών ρύπων.

Ο πρώτος φόρος WLTP θα εφαρμοστεί από τον Ιούλιο του 2018 (π.χ. Δανία) ενώ τα υπόλοιπα κράτη-μέλη έχουν διορία έως τον Σεπτέμβριο να εφαρμόσουν το νέο σύστημα υπολογισμού των ρύπων και της κατανάλωσης.

Ο γενικός γραμματέας του ACEA επισήμανε ότι: «Οι κυβερνήσεις πρέπει να διασφαλίσουν ότι η μετάβαση στο WLTP δεν θα επηρεάσει αρνητικά τη φορολογία των οχημάτων. Εάν δεν το πράξουν, θα μπορούσε να αυξηθεί η οικονομική επιβάρυνση για τους καταναλωτές και να οδηγήσει σε γενική σύγχυση».

Πάντως σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα της ΕΕ από τον Σεπτέμβριο του 2017 οι εγκρίσεις των νέων μοντέλων γίνονται με βάση το νέο κύκλο WLTP, όμως θα επικοινωνούνται και οι αναγόμενες τιμές του CΟ2 (NEDC correlated).

Από την 1η Σεπτεμβρίου 2018 όλα τα μοντέλα θα αξιολογούνται με βάση το νέο κύκλο WLTP, και αυτές οι τιμές θα επικοινωνούνται.

Από το 2021 οι τιμές CO2 με βάση τον WLTP θα χρησιμοποιούνται για τον υπολογισμό των εκπομπών του στόλου που διαθέτει κάθε αυτοκινητοβιομηχανία.

Πηγή: enikonomia


Newsletter

Σαν σήμερα...

1600 | 

Γεννήθηκε ο Παπασυναδινός κατά πάσα πιθανότητα στο Μελικίτσι. Ο πατέρας του ήταν ένας από τους εξέχοντες ιερείς της μητρόπολης Σερρών. Κατείχε τη θέση του σακελάριου στην εκκλησιαστική ιεραρχία, αλλά οι γενικότερες δραστηριότητές του προσδίδουν κύρος και εξουσία. Ο αυταρχικός χαρακτήρας του πατριάρχη της οικογένειας προκαθορίζει και το μέλλον των παιδιών του μεταξύ αυτών και του Συναδινού. Ο Συναδινός όταν ήταν παιδάκι δέκα χρονών, ο πατέρας του τον έστειλε στο σχολείο στα Καλά Δένδρα, όπου ο ιερέας Παπαδήμος του έμαθε να διαβάζει και να γράφει. Όταν έκλεισε τα δεκαπέντε του, βρέθηκε στη πόλη των Σερρών για να μάθει ένα επάγγελμα. Αυτή η περίοδος εκμάθησης θα διαρκέσει μόνο ένα χρόνο. Την επόμενη χρονιά, στις 14 Απριλίου 1916, ο πατέρας του οργανώνει τον αρραβώνα του με την Αβραμπακίνα, κόρη του χρυσοχόου Κυριαζή. Στις 9 Νοεμβρίου του 1617 γίνεται ο γάμος στην εκκλησία του Αγίου Γεωργίου στους Γουναράδες. Ο Συναδινός ήταν τότε μόλις 17 χρονών. Η Αβραμπακίνα θα γίνει η πιστή σύντροφος όλης του της ζωής και θα μοιραστεί μαζί του χαρές και λύπες που δυστυχώς οι δεύτερες ήταν πολύ περισσότερες. Νεόπαντρος ο Συναδινός συνεχίζει την εκπαίδευσή του κοντά στον ιερέα Παρθένιο, που εκείνη την εποχή δίδασκε στη Μητρόπολη. Σκοπός του να βελτιώσει τις γνωριμίες του για να μπει στην εκκλησιαστική ιεραρχία. Το Φλεβάρη του 1619 γεννιέται το πρώτο του παιδί η Ασανώ η οποία πεθαίνει σε εννέα μήνες. Το ένα μετά το άλλο όλα τα παιδιά που το ζευγάρι απόκτησε είχαν την τύχη της Ασανώς. Η μόνη παρηγοριά του Συναδινού απομένει η εκκλησιαστική του καριέρα. Γρήγορα γίνεται ιεροδιάκονος τον Δεκέμβριο του 1619 και χειροτονείται ιερέας τη Μεγάλη Πέμπτη του 1622. Γρήγορα ο νεαρός Συναδινός αρχίζει να ανεβαίνει τα σκαλιά της ιεραρχίας, έτσι διορίζεται από τον μητροπολίτη Άρχων του Ψαλτήρος Σερρών. Αγοράζει από τον μητροπολίτη Τιμόθεο 5 ενορίες για 600 άσπρα, γεγονός που δεν αποτελεί μόνο μια πρόοδο στην καριέρα του, αλλά και μια σημαντική οικονομική επένδυση για την εποχή. Η επόμενη δεκαετία βρίσκει τον Συναδινό στενά δεμένο με την πόλη. Κατοικεί πλέον στις Σέρρες, όπου το 1634 αγοράζει ένα σπίτι στο μαχαλά της Επίσκεψης. Το 1632 γίνεται λογοθέτης της εκκλησίας και το 1632 γίνεται λογοθέτης της εκκλησίας και το 1634 αναγορεύεται σε σκευοφύλακας. Στη συνέχεια όμως και για λόγους αδιευκρίνιστους που έχουν να κάνουν με εσωτερικές διαμάχες της εκκλησίας και συσχετισμούς, αναγκάζεται να αφήσει το αξίωμά του και να γίνει σακελάριος. Το τι ακριβώς συνέβη δεν το γνωρίζουμε. Δυσνόητα γεγονότα, ονόματα, ρόλοι, πρόσωπα τα οποία μας διαφεύγουν, συντελούν ώστε τον Μάρτιο του 1831 ο Συναδινός να βρεθεί σε άσχημη θέση και μάλιστα αφορισμένος από την εκκλησία των Σερρών. Τα χρόνια που ακολουθούν είναι ακόμη ταραγμένα και συσσωρεύουν κι άλλα προβλήματα πάνω του και η θέση του στην κοινότητα της πόλης έγινε πολύ εύθραυστη, αν όχι εχθρική. Στις 11 Ιουλίου του 1636 πεθαίνει ο πατέρας του Συναδινού. Τα χρόνια που ακολουθούν είναι ακόμη ποιο δύσκολα για την ζωή του Συναδινού, έτσι αναγκάζετε να φύγει για το Άγιο Όρος, όπου και παραμένει για έναν χρόνο περίπου. Οικογενειακές διαφορές που είχαν να κάνουν με κληρονομικά ζητήματα στα οποία είχαν εμπλακεί η εκκλησία και ο οικογενειακός του περίγυρος το οδηγούν μέχρι το Πατριαρχείο στην προσπάθεια του να βρει το δίκιο του. Το 1640 επιστρέφει από την Κωνσταντινούπολη απογοητευμένος από την εξέλιξη της υπόθεσής του. Τα ίχνη του Συναδινού χάνονται μετά το 1642, την εποχή που γράφει και τις μνήμες του στον πολύτιμο κώδικα που σώζεται στο Άγιο Όρος. Από διάφορα εκκλησιαστικά έγγραφα που έχουν διασωθεί και κάνουν μνεία το όνομα του φέρεται ότι συνεχίζει να παίζει ρόλο στη ζωή των Σερρών μέχρι το 1662 τουλάχιστον. Το "Χρονικό" του θεωρείται αξεπέραστη πηγή εκκλησιαστικών και ιστορικών πληροφοριών αλλά, το κυριότερο, χρονικό καταγραφής των καθημερινών συμβάντων στις Σέρρες στα μέσα του 17ου αιώνα.

1769 | 

Από έκθεση του Ενετικού Προξενείου Θεσσαλονίκης: «Τα νέα είναι ότι εξαιτίας του πολέμου της Μοσκοβίας γέμισε η περιοχή Σερρών από λιποτάκτας οι οποίοι ξεγυμνώνουν και φονεύουν όλους εκείνους που δεν έχουν καλήν συνοδείαν».

1918 | 

Ο Ελευθέριος Βενιζέλος συνοδευόμενος από κλιμάκιο υπουργών ήλθε για δεύτερη φορά στην απελευθερωμένη πόλη των Σερρών ύστερα από την δίχρονη βουλγαρική κατοχή και περιδιάβηκε συγκινημένος τους δρόμους της.

1930 | 

Διεξήχθη ο τελικός του πρωταθλήματος Σερρών μεταξύ του «Ηρακλή» και του «Απόλλωνα», με νίκη του «Ηρακλή» και σκορ 2-1.

1931 | 

Στο κινηματογράφο «Κρόνιον» ο τενόρος Λέανδρος Καβαφάκης και η καρατερίστα Αγγέλα Σεβίλη είχαν την τιμητική τους βραδιά.

1935 | 

Το θερινό «Πάνθεον» αποχαιρέτησε τη σαιζόν με το «ωραιότερο και πλουσιώτερο πρόγραμμα» που εντυπωσίασε τους Σερραίους αφού προβάλλονταν: 1ον) Η μουσική ταινία «Τα χείλη μου προδίδουν» με τη Λίλιαν Χάρβεϋ και τον «γόητα τενόρον» Τζων Μπόλς, 2ον) «Ένα ωραιότατον πρωτότυπον Ζουρνάλ ομιλών Ελληνιστί» και 3ον) Την «Κατάλυσιν της επαναστάσεως της 3ης Μαρτίου 1935».

1935 | 

Στο «Πάνθεον» προβλήθηκε η ταινία «Τα χείλη μου προδίδουν» με την Λίλιαν Χάρβεϋ.

1964 | 

Ο όμιλος «Ορφέας» συμμετείχε με τη μικτή του χορωδία στο Φεστιβάλ Αθηνών υπό τη διεύθυνση του Χρήστου Π. Σταματίου.
Ιστορικό ημερολόγιο των Σερρών
Επιμέλεια: Σ. Π. Αραμπατζής
(δημοσιογράφος ΕΡΑ Σερρών)

Τα πιο διαβασμένα

Τις τελευταίες 7 ημέρες