ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Ανατίμηση 164% στην τιμή του υγραερίου φέρνει η αύξηση του ΕΦΚ
Φωτιά στον χώρο των καυσίμωνβάζει η απόφαση της Κυβέρνησηςκαι του Οικονομικού επιτελείου γιαεξίσωση της τιμής του υγραερίουκίνησης με το πετρέλαιο μέσω τηςανατίμησης του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης κατά 164%.
Φωτιά στον χώρο των καυσίμωνβάζει η απόφαση της Κυβέρνησηςκαι του Οικονομικού επιτελείου γιαεξίσωση της τιμής του υγραερίουκίνησης με το πετρέλαιο μέσω τηςανατίμησης του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης κατά 164%.

Φωτιά στον χώρο των καυσίμωνβάζει η απόφαση της Κυβέρνησηςκαι του Οικονομικού επιτελείου γιαεξίσωση της τιμής του υγραερίουκίνησης με το πετρέλαιο μέσω τηςανατίμησης του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης κατά 164%. Το υγραέριο αποτελεί το τελευταίο «καταφύγιο» για περισσότερους από 55.000 Ελληνες ιδιοκτήτες ΙΧ οι οποίοι δεν μπορούν να αποκτήσουν κάποιοπετρελαιοκίνητο με αυτό τον τρόποκατάφεραν να μειώσουν στο ελάχιστο το κόστος χρήσης του οχήματόςτους εξαιτίας της χαμηλής τιμής διάθεσης του λίτρου του συγκεκριμένου καυσίμου. Αν τελικά περάσει το συγκεκριμένομέτρο τότε ο ΕΦΚ στο Υγραέριοκίνησης από 125 ευρώ που κυμαίνεται για 1000 λίτρα καυσίμου θαεκτοξευθεί στα 330 ευρώ που θαισχύει στο πετρέλαιο κίνησης καιθέρμανσης!Σύμφωνα με πληροφορίες η τιμή διάθεσης του υγραερίου αναμένεται να κυμανθεί μεταξύ1,15 και 1,25 ευρώ το λίτρο και θαείναι φθηνότερο από 0,20 έως 0,40ευρώ από το πετρέλαιο.
Ο λόγος διαφοράς τιμής με το πετρέλαιο έγκειται στο γεγονός πωςτο υγραέριο φορολογείται με τονμετρικό τόνο και όχι σε λίτρα μεαποτέλεσμα ο 1 μετρικός τόνος ναυπολογίζεται σε περίπου 1.7001.800 λίτρα.Οπως και να κυμανθούντελικά οι τιμές διάθεσης του υγραερίου κίνησης θα αποτελέσουν ένατεράστιο πλήγμα στους ιδιοκτήτεςΙΧ που έχουν προβεί στην μετατροπή του κινητήρα τους και η κίνησημε το συγκεκριμένο καύσιμο σε πολλές περιπτώσεις θα είναι ασύμφορηκαθώς είναι γνωστό στην αγοράπως το υγραέριο «καίγεται» γρηγορότερα από την βενζίνη οπότε θαεκμηδενιστεί το όποιο όφελος είχανμέχρι σήμερα οι καταναλωτές.
Από την άλλη μεριά τα συνεργεία(εξουσιοδοτημένα και μη) είχανβρει διέξοδο στην τοποθέτηση συστημάτων υγραεριοκίνησης και αντελικά αυξηθεί η τιμή διάθεσης τουσυγκεκριμένου καυσίμου τότε θα«παγώσουν» οι τοποθετήσεις δημιουργώντας ένα νέο γύρο λουκέτωνκαι απολύσεων.Η τελευταία απόφαση σύμφωνα μετον πρόεδρο του σωματείου Βενζινοπωλών Σερρών κ. Γιώργο Κοτζάογλου έχει προκαλέσει αντιδράσεις σε καταναλωτές και διανομείςυγραερίου κίνησης: «Είναι φυσικόνα υπάρχουν αντιδράσεις, καθώςκάποιοι επένδυσαν στο υγραέριοκαι βλέπουν τα λεφτά τους να χάνονται. Οι ιδιοκτήτες πρατηρίων έχουνεπενδύσει έως και 80.000 ευρώώστε να δημιουργήσουν εγκαταστάσεις για την παροχή φυσικού αερίουκαι θα δουν τα λεφτά τους να μηνπιάνουν. Από την πλευρά τους και οιοδηγοί θα δουν τα λεφτά τους ναχάνονται μιας και ξόδεψαν έως και1800 ευρώ για την μετατροπή τωνοχημάτων τους σε υγραεριοκίνητααποσκοπώντας στην εξοικονόμηση χρημάτων στα καύσιμα. Όταντο 2010 ξεκίνησε η ιστορία με τοφυσικό αέριο είχα προειδοποίησηκαταναλωτές και πρατηριούχους ναπροσέχουν μιας και ήταν πιθανό στομέλλον να υπάρξει αύξηση στην τιμήδιάθεσης του αερίου, όμως παρ όλααυτά υπήρξε μαζική προτίμηση».
Ο λόγος διαφοράς τιμής με το πετρέλαιο έγκειται στο γεγονός πωςτο υγραέριο φορολογείται με τονμετρικό τόνο και όχι σε λίτρα μεαποτέλεσμα ο 1 μετρικός τόνος ναυπολογίζεται σε περίπου 1.7001.800 λίτρα.Οπως και να κυμανθούντελικά οι τιμές διάθεσης του υγραερίου κίνησης θα αποτελέσουν ένατεράστιο πλήγμα στους ιδιοκτήτεςΙΧ που έχουν προβεί στην μετατροπή του κινητήρα τους και η κίνησημε το συγκεκριμένο καύσιμο σε πολλές περιπτώσεις θα είναι ασύμφορηκαθώς είναι γνωστό στην αγοράπως το υγραέριο «καίγεται» γρηγορότερα από την βενζίνη οπότε θαεκμηδενιστεί το όποιο όφελος είχανμέχρι σήμερα οι καταναλωτές.
Από την άλλη μεριά τα συνεργεία(εξουσιοδοτημένα και μη) είχανβρει διέξοδο στην τοποθέτηση συστημάτων υγραεριοκίνησης και αντελικά αυξηθεί η τιμή διάθεσης τουσυγκεκριμένου καυσίμου τότε θα«παγώσουν» οι τοποθετήσεις δημιουργώντας ένα νέο γύρο λουκέτωνκαι απολύσεων.Η τελευταία απόφαση σύμφωνα μετον πρόεδρο του σωματείου Βενζινοπωλών Σερρών κ. Γιώργο Κοτζάογλου έχει προκαλέσει αντιδράσεις σε καταναλωτές και διανομείςυγραερίου κίνησης: «Είναι φυσικόνα υπάρχουν αντιδράσεις, καθώςκάποιοι επένδυσαν στο υγραέριοκαι βλέπουν τα λεφτά τους να χάνονται. Οι ιδιοκτήτες πρατηρίων έχουνεπενδύσει έως και 80.000 ευρώώστε να δημιουργήσουν εγκαταστάσεις για την παροχή φυσικού αερίουκαι θα δουν τα λεφτά τους να μηνπιάνουν. Από την πλευρά τους και οιοδηγοί θα δουν τα λεφτά τους ναχάνονται μιας και ξόδεψαν έως και1800 ευρώ για την μετατροπή τωνοχημάτων τους σε υγραεριοκίνητααποσκοπώντας στην εξοικονόμηση χρημάτων στα καύσιμα. Όταντο 2010 ξεκίνησε η ιστορία με τοφυσικό αέριο είχα προειδοποίησηκαταναλωτές και πρατηριούχους ναπροσέχουν μιας και ήταν πιθανό στομέλλον να υπάρξει αύξηση στην τιμήδιάθεσης του αερίου, όμως παρ όλααυτά υπήρξε μαζική προτίμηση».
#SerresParatiritis