ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Ανδρουλάκης: Απαιτείται χρονοδιάγραμμα για την αποκατάσταση του σιδηροδρομικού δικτύου

Ερώτηση για το χρονοδιάγραμμα αποκατάστασης της σιδηροδρομικής γραμμής Αθήνας - Θεσσαλονίκης και την πορεία συντήρησης του δικτύου στον βόρειο άξονα, κατέθεσαν προς τον αρμόδιο υπουργό Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστο Σταϊκούρα

Ερώτηση για το χρονοδιάγραμμα αποκατάστασης της σιδηροδρομικής γραμμής Αθήνας - Θεσσαλονίκης και την πορεία συντήρησης του δικτύου στον βόρειο άξονα, κατέθεσαν προς τον αρμόδιο υπουργό Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστο Σταϊκούρα

 Ο πρόεδρος της κοινοβουλευτικής ομάδας του ΠΑΣΟΚ-Κινήματος Αλλαγής, Νίκος Ανδρουλάκης και ο βουλευτής του κόμματος Απόστολος Πάνας.
Στην ερώτησή τους με θέμα «Ακριβή χρονοδιαγράμματα για τη χρηματοδότηση και ολοκλήρωση έργων αναβάθμισης, βελτίωσης και υποστήριξης των Σιδηροδρομικών Δικτύων της χώρας-Απουσία Σιδηροδρομικού Δικτύου στη Βόρεια Ελλάδα», οι βουλευτές σημειώνουν τα εξής:
Άξονας Αθήνα - Θεσσαλονίκη
Στις 28.02.2023, μετά τη σιδηροδρομική τραγωδία στα Τέμπη που βύθισε σε βαρύ πένθος τη χώρα μας, η κυβέρνηση προέβη στη διακοπή των επιβατικών δρομολογίων στην κεντρική γραμμή «Αθήνα - Θεσσαλονίκη». Η επανεκκίνηση των δρομολογίων έγινε τον Απρίλιο του 2023, σε περιορισμένο αρχικά αριθμό, αλλά σε μόνιμη βάση με χαμηλότερες ταχύτητες συγκριτικά με αυτές προ του τραγικού δυστυχήματος.
Στις 09.09.2023 λόγω των καταστροφικών πλημμυρικών φαινομένων στη Θεσσαλία (κακοκαιρία Daniel) εκτεταμένες ζημιές στο δίκτυο είχαν ως αποτέλεσμα την εκ νέου διακοπή των δρομολογίων.
Πρόσφατα ο διευθύνων σύμβουλος του ΟΣΕ, αλλά και ο πρωθυπουργός από το βήμα της Βουλής, δήλωσε ότι από τον Δεκέμβριο θα ξεκινήσει η επαναλειτουργία του κεντρικού άξονα «Αθήνα - Θεσσαλονίκη» σε μία από τις δύο γραμμές που διαθέτει ο άξονας (γραμμή καθόδου) για διέλευση με μικρές ταχύτητες, ενώ ταυτόχρονα εκτελούνται εργασίες οριστικής αποκατάστασης στην δεύτερη γραμμή ανόδου. Μάλιστα, σημείωσε πως όταν ολοκληρωθεί η οριστική αποκατάσταση της δεύτερης γραμμής, θα ξεκινήσουν οι εργασίες οριστικής αποκατάστασης για την πρώτη γραμμή.
Η συνολική επαναφορά της σιδηροδρομικής σύνδεσης στην κανονική λειτουργική κατάσταση, σύμφωνα με δηλώσεις των υπευθύνων εκτιμάται ότι θα υπερβεί τα 2 έτη, χωρίς να διευκρινίζεται κάτω από ποιες συνθήκες και κανονισμούς ασφάλειας θα λειτουργεί η επιβατική αμαξοστοιχία στο διάστημα αυτό.
Κύριε υπουργέ, εδώ και πολλά χρόνια το σιδηροδρομικό δίκτυο βορείου Ελλάδος βρίσκεται σε καθεστώς πλήρους εγκατάλειψης.
Για ανατολική Μακεδονία & Θράκη
Στην Ανατολική Μακεδονία & Θράκη η κεντρική γραμμή «Θεσσαλονίκης - Αλεξανδρούπολη» δεν λειτουργεί εδώ και χρόνια. Οι αμαξοστοιχίες από Θεσσαλονίκη καταλήγουν στη Δράμα, δεδομένου ότι το υφιστάμενο σιδηροδρομικό δίκτυο μεταξύ Δράμας και Ξάνθης είναι εκτός λειτουργίας, με αποτέλεσμα η ΠΑΜΘρ, να είναι εκτός σιδηροδρομικής σύνδεσης, αλλά και η χώρα να μην έχει βόρεια και ανατολική εμπορευματική έξοδο.
Ταυτόχρονα, έχει ανακοινωθεί, πως υπάρχει σχεδιασμός για την δημιουργία νέων γραμμών στην ΠΑΜΘρ, από Θεσσαλονίκη προς Καβάλα, και από Καβάλα προς Τοξότες, συνδέοντας την πόλη και το λιμάνι με τον σιδηρόδρομο, μέσω του δικτύου υπερεθνικής σημασίας Sea2Sea που αναμένεται να χρηματοδοτηθεί μέσω του Sea2Sea (Θεσσαλονίκη - Καβάλα - Αλεξ/πολη - Μπουργκάς - Βάρνας - Ρούσε).
ΣΔΙΤ συντήρησης Βόρειου Άξονα
Για τη συντήρηση του δικτύου της Βόρειας Ελλάδας εξαγγέλθηκε πρώτη φορά το 2022 αντίστοιχο έργο με τη διαδικασία Σύμπραξη Δημόσιου & Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ), το οποίο αφορά το δίκτυο «Φλώρινα - Πλατύ» και «Στρυμόνας - Αλεξανδρούπολη», με αντικείμενο την ανακαίνιση, αναβάθμιση και συντήρηση του αντίστοιχου σιδηροδρομικού άξονα. To έργο δεν προχώρησε μέχρι σήμερα και όσον αφορά στην χρηματοδότηση του έχουν εξασφαλιστεί πόροι από το ταμείο ανάκαμψης, όμως σύμφωνα με δημοσιεύματα σχετικά με την αναθεώρηση του «Ελλάδα 2.0» και την αφαίρεση του συγκεκριμένου σιδηροδρομικού ΣΔΙΤ, δημιουργούν ερωτηματικά για τη δυνατότητα υλοποίησής του.
Παράπλευρες συνέπειες - Σιδηροδρομικός Σταθμός 
 
Ερωτήσεις 
 
1Σε ποιο στάδιο βρίσκεται το έργο; Αληθεύουν ή όχι δημοσιεύματα που θέλουν να έχει απενταχθεί η χρηματοδότηση του από το «Ελλάδα 2.0».
2.2-Στην περίπτωση αυτή, υπάρχει νέο χρηματοδοτικό μοντέλο;
2.3-Ποιο είναι το χρονοδιάγραμμα επαναλειτουργίας της σιδηροδρομικής σύνδεσης «Θεσσαλονίκη - Φλώρινα»;
2.4-Ποιο είναι το χρονοδιάγραμμα επαναλειτουργίας της σιδηροδρομικής σύνδεσης «Θεσσαλονίκη - Αλεξανδρούπολη» και ποιοι είναι οι λόγοι της υπέρμετρης καθυστέρησης για την προκήρυξη της συγκεκριμένης δράσης;
ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
Δουδωνής: «Η άνοδος μας θα σημάνει την ανατροπή ενός συστήματος κοτσαμπασισμού»
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
Λοβέρδος: Παρουσιάζει το νέο του κόμμα στις 4 Μαρτίου
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
Παύλος Γερουλάνος: «Δουλειά τής ΕΕ, μία νέα κοινωνική πολιτική εξάλειψης τού φόβου που αισθάνονται εκατομμύρια Ευρωπαίοι»
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
Κώστας Σίμογλου «Κι αν ο Χαράρι κάνει λάθος» -14 Φεβρουαρίου 2024 και ώρα 7 μ.μ. Αμφιθέατρο Δημόσιας Κεντρικής Βιβλιοθήκης
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
ΜέΡΑ25 Σερρών :Είμαστε στο πλευρό της φοιτητικής και ακαδημαϊκής κοινότητας
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
Πολιτών Προοδευτικοί Πολίτες για την Ανάπτυξη της Κεντρικής Μακεδονίας :«Μια πολύ παραγωγική και όμορφη βραδιά. Μια δέσμευση για πολλές δημιουργικές και όμορφες ημέρες»
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
Γ. Μυλόπουλος: «Η κατασκευή του FLY OVER πρέπει να σταματήσει… χτες»
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
Ερώτηση στη Βουλή: Τραγική υποστελέχωση στο Κέντρο Κοινωνικής Πρόνοιας Περιφέρειας Τι συμβαίνει στα ιδρύματα των Σερρών