ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Δράμα–Αμφίπολη: Έργο «εθνικής προτεραιότητας» στα λόγια – Στην πράξη μια ακόμη κυβερνητική καθυστέρηση

Το Τοπικό Σχέδιο Ανάπτυξης, με χρηματοδότηση 748 εκατ. ευρώ για υποδομές και 185 εκατ. ευρώ για την επιχειρηματικότητα, παρουσιάστηκε για ακόμη μια φορά ως «μεγάλη ευκαιρία». Ωστόσο, οι κάτοικοι της Δράμας γνωρίζουν καλά ότι κανένα ποσό στα χαρτιά δεν μετακινεί ούτε μια μπουλντόζα στον δρόμο Δράμα–Αμφίπολη.

Το Τοπικό Σχέδιο Ανάπτυξης, με χρηματοδότηση 748 εκατ. ευρώ για υποδομές και 185 εκατ. ευρώ για την επιχειρηματικότητα, παρουσιάστηκε για ακόμη μια φορά ως «μεγάλη ευκαιρία». Ωστόσο, οι κάτοικοι της Δράμας γνωρίζουν καλά ότι κανένα ποσό στα χαρτιά δεν μετακινεί ούτε μια μπουλντόζα στον δρόμο Δράμα–Αμφίπολη.

Μια ακόμη κυβερνητική επίσκεψη στη Δράμα, μια ακόμη διαβεβαίωση, ένα ακόμη χρονοδιάγραμμα που μεταφέρεται πιο πίσω. Το κυβερνητικό κλιμάκιο υπό τον Υφυπουργό παρά τω Πρωθυπουργώ Θανάση Κοντογεώργη ήρθε για να παρουσιάσει ,για πολλοστή φορά το αφήγημα της «Εθνικής Στρατηγικής Τοπικής και Περιφερειακής Ανάπτυξης». Όμως πίσω από τις ανακοινώσεις και τις δηλώσεις καλής θέλησης, παραμένει ένα αδιαμφισβήτητο γεγονός: ο οδικός άξονας Δράμα–Αμφίπολη καθυστερεί με αποκλειστική κυβερνητική ευθύνη.

Όταν ένα έργο γίνεται «εθνική προτεραιότητα» μόνο επικοινωνιακά

Ο κ. Κοντογεώργης χαρακτήρισε τον άξονα ως «μία από τις δέκα μεγάλες εθνικές προτεραιότητες». Αν όμως αυτό είναι εθνική προτεραιότητα, τότε πώς εξηγείται ότι:

  • ο διαγωνισμός παίρνει συνεχείς παρατάσεις,

  • το χρονοδιάγραμμα μετατίθεται μονίμως,

  • και η κυβέρνηση παραδέχεται ότι ανάδοχος θα υπάρξει ίσως  το 2026, δηλαδή αφού χαθεί ακόμη μία τριετία;

Η πραγματικότητα είναι ότι το έργο σέρνεται, την ώρα που η Δράμα παραμένει ο μοναδικός νομός της χώρας χωρίς βασική και ασφαλή οδική σύνδεση με μεγάλο αστικό κέντρο. Το πρόβλημα δεν είναι τεχνικό. Είναι πολιτικό. Είναι θέμα προτεραιοτήτων.

Τα μεγάλα ποσά στα χαρτιά – οι καθυστερήσεις στην πράξη

Το Τοπικό Σχέδιο Ανάπτυξης, με χρηματοδότηση 748 εκατ. ευρώ για υποδομές και 185 εκατ. ευρώ για την επιχειρηματικότητα, παρουσιάστηκε για ακόμη μια φορά ως «μεγάλη ευκαιρία». Ωστόσο, οι κάτοικοι της Δράμας γνωρίζουν καλά ότι κανένα ποσό στα χαρτιά δεν μετακινεί ούτε μια μπουλντόζα στον δρόμο Δράμα–Αμφίπολη.

Αντιθέτως, ο εξαγγελθείς δεκάδες φορές άξονας εξακολουθεί να είναι:

  • ένα έργο που δεν προχωρά,

  • ένα έργο που χάνει πολύτιμο χρόνο,

  • ένα έργο που μένει στάσιμο όσο η κυβέρνηση επιλέγει την επικοινωνία αντί της υλοποίησης.

Η δέσμευση «θα επιστρέψουμε σε πέντε μήνες» θυμίζει παλιό έργο

Η εξαγγελία του Υφυπουργού ότι «θα επιστρέψουμε σε πέντε μήνες» για να δουν την πρόοδο, επαναλαμβάνει ένα γνώριμο μοτίβο: οι κυβερνητικοί αξιωματούχοι έρχονται, υπόσχονται, φεύγουν — και το έργο μένει πάλι στο σημείο μηδέν.

Η Δράμα δεν έχει ανάγκη από άλλους γύρους συσκέψεων και φωτογραφιών. Έχει ανάγκη από χρονοδιάγραμμα που τηρείται και από κυβέρνηση που αναλαμβάνει την ευθύνη των καθυστερήσεων, αντί να τις παρουσιάζει ως «τεχνικές λεπτομέρειες».

Η αλήθεια που δεν ειπώθηκε

Ο άξονας Δράμα–Αμφίπολη:

  • έπρεπε ήδη να κατασκευάζεται,

  • έχει χρηματοδότηση εξασφαλισμένη εδώ και χρόνια,

  • και θα είχε προχωρήσει αν δεν υπήρχαν οι διαδοχικές παλινωδίες και η απουσία σταθερής πολιτικής βούλησης.

Η κυβέρνηση επιχειρεί να μετατρέψει την καθυστέρηση σε «επιτυχία ωρίμανσης».Η περιφέρεια  πληρώνει ακριβά την απομόνωση, την έλλειψη σύγχρονων υποδομών και την υποτίμηση των αναγκών της  από το κεντρικό κράτος.