ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ

Γιώργος Καπουτζίδης και Χριστόφορος Παπακαλιάτης στο Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης: «Είμαστε τυχεροί που κάνουμε κάτι που αγαπάμε πολύ»

Μιλούν για την τηλεόραση, το σινεμά και τη δημιουργία, σε συζήτηση που διοργάνωσε το 63ο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης, στην αίθουσα του «Ολύμπιον»

Μιλούν για την τηλεόραση, το σινεμά και τη δημιουργία, σε συζήτηση που διοργάνωσε το 63ο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης, στην αίθουσα του «Ολύμπιον»

«Έγραψα ένα σενάριο για έναν γκέι γιο που πήγε να βοηθήσει τον πατέρα μου που τραυματίστηκε στις Σέρρες άρα το σενάριο δεν απείχε πολύ από την πραγματικότητα» δήλωσε γελώντας ο Γιώργος Καπουτζίδης υποστηρίζοντας έτσι τη δική του αλήθεια και το δικό του outing στα πλαίσια της συζήτησης για τους δημιουργούς στο άκρως πετυχημένο Agora Series που διοργανώθηκε από το 63ο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης, στην αίθουσα του Ολύμπιον με τον εξαιρετικό συντονισμό της κριτικού κινηματογράφου, Πόλυς Λυκούργου. Όσο για το παράπονό του ως δημιουργού είναι ότι η τηλεόραση δεν στηρίζει την κωμωδία: «Δεν υπάρχει πια κωμωδία ως σειρά στην τηλεόραση, φοβάμαι ότι μόνο εγώ έμεινα. Παίζει η ‘Μουρμούρα’ δέκα χρόνια, κανείς δεν θα ζει για να δεις το τελευταίο επεισόδιο. Ακους συνέχεια από τα κανάλια, τι θέλουμε μια κωμωδία για όλη την οικογένεια-στο κεφάλι σου νομίζεις ότι αυτοί οι άνθρωποι μαζεύονται στο σπίτι και βλέπουν όλοι μαζί τηλεόραση ενώ μαζεύονται μια μέρα, το Πάσχα και αυτό για το αρνί. Πως να κάνεις τέτοια σειρά; Εγώ έκανα σειρά για την οικογένεια και μετά φρίκαρα και έκανα coming out». Όσο για τον Χριστόφορο Παπακαλιάτη, αποκάλυψε ότι στο «Maestro» οδηγήθηκε λόγω του λοκντάουν και ότι ήταν μια ιδέα που γεννήθηκε κατά τη διάρκεια της πανδημίας: «Δεν μπορούσα να κάνω μια τρίτη ταινία γιατί ήρθε το λοκνταουντ. Το Μαέστρο είναι το αποτέλεσμα αυτού, οπότε όταν αρχισαν οι συζητήσεις, καθώς μόλις είχα επιστρέψει από Αμερική, σκέφτηκα ότι θέλω να κάνω μια ιστορία που θα γίνει σε οκτώ μέρη. Με άλλα λόγια, ουσιαστικά είχα στο μυαλό μου μια ταινία εννιά ωρών». Ποτέ, όμως, δεν είχε πρώτα στο μυαλό του την επιτυχία-αλλά τη δημιουργία.

«Δεν ξεκινάς μια δουλειά ξέροντας ότι θα γίνει επιτυχία, κανείς δεν σκέφτεται έτσι. Από την ώρα που θα το γράψω μέχρι την ώρα που θα κάνω το ρεπεράζ και το γύρισμα, είναι κάτι που αγαπώ τόσο πολύ που δεν μπορώ να είμαι αντικειμενικός. Όλα ξεκινάνε και τελειώνουν στο σενάριο. Όταν γράφω, αμέσως μετά λειτουργώ και ως παραγωγός και μετά ως σκηνοθέτης και ως ηθοποιός-αλλά έτσι ήταν πάντα».
papakaliatis-_3_
 
 
 
 
Τον λόγο πήρε και ο Λευτέρης Χαρίτος ο οποίος ετοιμάζει μια νέα σειρά με τον τίτλο «Μάγισσα»- ‘ένα μικρό Game of Thrones –λέει ότι τελικά πρόκειται για ένα νέο genre που δεν συνηθίζεται στην Ελλάδα: «Είναι μεγάλο το ρίσκο και ένα από τα πράγματα που αγαπώ ιδιαίτερα αλλά που έχει μεγάλες απαιτήσεις, με δύσκολες συνθήκες. Όλοι προσπαθούμε να ανεβάσουμε λίγο τον πήχη αλλιώς πρέπει να χωρέσεις σε ελάχιστες μέρες ένα πολύ απαιτητικό σχέδιο γιατί τελικά η ευθύνη είναι στον σκηνοθέτη».
 
papakaliatis-_1_
 
 
Οι δυο σκηνοθέτες και ηθοποιοί βρέθηκαν σε άνελ για τους δημιουργούς με τη συμμετοχή των Λευτέρη Χαρίτου-σκηνοθέτου και πρόεδρου της Ελληνικής Ακαδημίας Κινηματογράφου, γνωστού από την επιτυχία «Άγριες Μέλισσες», τη σεναριογράφο Κατερίνα Μπέη-γνωστή για την κινηματογραφική επιτυχία «Ευτυχία» και φέτος για το «Αυτή η Νύχτα Μένει» , του Βαρδή Μαρινάκη, άκρως επιτυχημένου ήδη και στο εξωτερικό, σκηνοθέτη του «Ζίζοτεκ» και «Σιωπηλός δρόμος»