ΠΟΛΙΤΙΚΗ

H ημερομηνία των εκλογών, η εισήγηση του Σκέρτσου

– Αν και δεν έχει γίνει απολύτως καμία κουβέντα σε σχέση με τον χρόνο διεξαγωγής των εκλογών, κάτι που επιβεβαίωσε σε χθεσινή του συνέντευξη και ο κυβερνητικός εκπρόσωπος, Γιάννης Οικονόμου, από αξιόπιστη κυβερνητική πηγή μαθαίνω ότι το σενάριο της 9ης Απριλίου έχει «καεί». Και είναι οριστικό. Ο πρόεδρος Μητσοτάκης, χωρίς να περιμένει καμία δημοσκόπηση, θεωρεί ότι υπό τις επικρατούσες συνθήκες δεν θα μπορούσε να οδηγήσει τη χώρα άμεσα σε κάλπες. Γι’ αυτό και απαγόρευσε κάθε τέτοια συζήτηση στους (στενούς) συνεργάτες του. Εκείνο που προέχει (πλέον) για την κυβέρνηση είναι να προετοιμαστεί σύγχρονο σχέδιο, που θα αφορά τη λειτουργία των σιδηροδρόμων. Στο πλαίσιο αυτό, ήδη έχει ξεκινήσει μια σχετική προεργασία. Από κει και πέρα, και σε σχέση με τον χρόνο των εκλογών, επικρατέστερη ημερομηνία θεωρείται η 21η Μαΐου. Σε αυτήν την ημερομηνία θα στηθεί η πρώτη κάλπη, γιατί οι δεύτερες εκλογές θα πραγματοποιηθούν στις 2 Ιουλίου.

Η εισήγηση Σκέρτσου

– Καθοριστικό ρόλο στη μετάθεση του χρόνου των εκλογών φαίνεται ότι έχει παίξει η άποψη που εξέφρασε ο υπουργός Επικρατείας, Άκης Σκέρτσος, που από την πρώτη στιγμή που ανέκυψε το θέμα υποστήριζε ότι «χρειάζεται επιπλέον χρόνος για να ανακτηθεί το χαμένο έδαφος». Στην άποψη Σκέρτσου από την Παρασκευή και μετά προσχώρησαν και τα περισσότερα κυβερνητικά στελέχη. Πλέον δεν νομίζω να υπάρχει ούτε ένας που να μη θεωρεί ως κίνηση υψηλού ρίσκου τη διεξαγωγή εκλογών μέσα στον Απρίλιο. Επειδή, όμως, τη συγκεκριμένη απόφαση θα τη λάβει ο πρόεδρος Μητσοτάκης, οφείλω να σας πω ότι από αυτά που «πιάνουν» οι κεραίες μου, θεωρώ πως «κλείδωσε» και στο μυαλό του πρωθυπουργού η 21η Μαΐου. Μάλιστα, δεν αποκλείεται επ’ αυτού να υπάρξουν και διαρροές, προκειμένου να κλείσει κάθε σχετική κουβέντα.
 

Παρουσία Γεραπετρίτη στο Υποδομών

– Δύο φορές τη βδομάδα θα εμφανίζεται στο υπουργείο Υποδομών ο νέος υπουργός, Γιώργος Γεραπετρίτης. Ο καθηγητής, που έχει «επιστρατευθεί» από τον πρόεδρο Μητσοτάκη, προκειμένου να φέρει εις πέρας μια ακόμη δύσκολη (ενδεχομένως και τη δυσκολότερη) κυβερνητική αποστολή, έχει ξεκινήσει να βλέπει κόσμο, έχοντας ως στόχο να μαζέψει όσο μπορεί την κατάσταση. Ομολογώ ότι, αν και η αποστολή έχει μια σχετική δυσκολία, μέχρι στιγμής έχει καταφέρει πάρα (μα πάρα) πολλά. Βλέπετε, ο υπουργός Επικρατείας δείχνει αποφασισμένος ν’ ασχοληθεί με ένα και μόνο θέμα, που δεν είναι άλλο από την απόδοση ευθυνών σε όσους έχουν υποπέσει σε λάθη, ενώ παράλληλα φιλοδοξεί να σχεδιάσει το νέο πλαίσιο λειτουργίας των σιδηροδρόμων. Ανεξάρτητα από τα παραπάνω, εκείνο που θέλω να κρατήσετε είναι η αναβάθμιση Γεραπετρίτη στο μυαλό του Μητσοτάκη. Αυτήν τη στιγμή ενδεχομένως να είναι και ο πιο ανεβασμένος υπουργός, εξέλιξη που ενοχλεί όσους διαχρονικά ενοχλούνταν από την εμπιστοσύνη που έδειχνε στο πρόσωπο του «καθηγητή» ο πρωθυπουργός.