ΠΟΛΙΤΙΚΗ

ΑΡΙΑΔΝΗ ΠΑΠΑΦΩΤΙΟΥ ΓΙΑ ΝΕΟ ΝΟΜΟ ΣΤΙΣ ΔΗΜΟΤΙΚΕΣ ΕΚΛΟΓΕΣ ΟΧΙ στην εκλογή Δημάρχου με 43%, ΟΧΙ και στο μπόνους των εδρών

Πάνω που πήγαινε το πολιτικό σύστημα της χώρας να ανακαλύψει και να αξιοποιήσει τις ευκαιρίες της Απλής Αναλογικής, έρχεται ο νέος νόμος με την υπερενισχυμένη Αναλογική και τα εκλογικά μπόνους, να καταργήσει κάθε ελπίδα συνεργασίας και αντιπροσώπευσης μεταφέροντας τον διπολισμό και τον διχασμό της κεντρικής, και στην τοπική πολιτική δλδ την Αυτοδιοίκηση.

Πάνω που πήγαινε το πολιτικό σύστημα της χώρας να ανακαλύψει και να αξιοποιήσει τις ευκαιρίες της Απλής Αναλογικής, έρχεται ο νέος νόμος με την υπερενισχυμένη Αναλογική και τα εκλογικά μπόνους, να καταργήσει κάθε ελπίδα συνεργασίας και αντιπροσώπευσης μεταφέροντας τον διπολισμό και τον διχασμό της κεντρικής, και στην τοπική πολιτική δλδ την Αυτοδιοίκηση.

 Πάνω που πήγαινε το πολιτικό σύστημα της χώρας να ανακαλύψει και να αξιοποιήσει τις ευκαιρίες της Απλής Αναλογικής, έρχεται ο νέος νόμος με την υπερενισχυμένη Αναλογική και τα εκλογικά μπόνους, να καταργήσει κάθε ελπίδα συνεργασίας και αντιπροσώπευσης μεταφέροντας τον διπολισμό και τον διχασμό της κεντρικής, και στην τοπική πολιτική δλδ την Αυτοδιοίκηση.


Φυσικά ούτε ο Κλεισθένης άρεσε σε αυτούς που σήμερα επαναφέρουν το παρελθόν, παρουσιάζοντάς το ως την Λυδία Λίθο της «κυβερνησιμότητας» και την λύση σε πάσαν Αυτοδιοικητική νόσο. Γι αυτό και ενώ εκλεγήκαμε με τον Κλεισθένη, καταλήξαμε να θητεύουμε με τον Φρανκεστάιν του. Και μιλώ γι αυτήν την παραποίηση του Κλεισθένη με την οποία κατάντησαν να «διοικούνται» αυτή την στιγμή οι Δήμοι. Δηλαδή, μία καρικατούρα νόμου κομμένη και ραμμένη στο κομματικό εργαστήριο της Κυβέρνησης, που αποτελεί  απαξίωση του ρόλου μας είτε είμαστε στην πλειοψηφούσα είτε σε μειοψηφούσες Παρατάξεις.

Η αποδυνάμωση του Δημοτικού Συμβουλίου και η εκχώρηση όλων των σημαντικών αποφάσεων στην Οικονομική Επιτροπή της μεθοδευμένης πλειοψηφίας, δένει τα χέρια του Οργάνου, που αποτελεί την τοπική Βουλή. Κι έτσι, το Δημοτικό Συμβούλιο ΔΕΝ μπορεί να αποφασίζει  για τον Προυπολογισμό του Δήμου!  Σε ποιόν φαίνεται λογικό αυτό?!Είναι σαν να αφαιρούσαμε από την Βουλή την αρμοδιότητα να ψηφίζει τον Προυπολογισμό της χώρας!!! Αλλά τα ζούμε ΚΑΙ αυτά, σε αυτήν την θητεία μας.

Εστιάζω  σε επτά σημεία του νέου νόμου καταθέτοντας τις θέσεις της ΔΥΝΑΜΗΣ.  
Λέμε λοιπόν:

1)      ΟΧΙ στην  εκλογή Δημάρχου με 43%, ΟΧΙ και στο μπόνους των εδρών που του χαρίζονται (δλδ τα 3/5 του ΔΣ).  Επαναφορά του 50%+1 για την εκλογή Δημάρχου και αναλογικά οι έδρες του κάθε συνδυασμού στο Δ.Σ.

2)       ΟΧΙ στην μείωση των μελών του ΔΣ (για τον δικό μας Δήμο οι Σύμβουλοι θα μειωθούν από 40 στους 33). Οι Δημοτικοί Σύμβουλοι δεν αμείβονται και δεν επιφέρουν δημοσιονομική επιβάρυνση. Προτείνουμε αύξησή τους κατά 10%, για να διευρυνθεί η κοινωνική εκπροσώπηση.

3)      Σχετικά με την εκλογή Κοινοταρχών. Πιστεύουμε στην Ενδοδημοτική αποκέντρωση. Συμφωνούμε και στηρίζουμε τις θέσεις των 23 Προέδρων του Δήμου Σερρών στο κοινό τους κείμενο ως «Δίκτυο Κοινοτήτων Δ. Σερρών».

4)      ΝΑΙ στην κατάθεση των συνδυασμών ως τις 31 Αυγούστου με ανοιχτή όμως την λίστα για συμπλήρωση, έως τις 15 Σεπτεμβρίου .

5)      ΟΧΙ στην αύξηση των παραβόλων υποψηφιότητας

6)      ΟΧΙ  στην μείωση ποσόστωσης των φύλων στο 33%. Να παραμείνει στο 40%.

7)      ΟΧΙ στο 3% για την εκλογή των Συνδυασμών στο ΔΣ – ΝΑ ΙΣΧΥΣΕΙ ΤΟ ΕΚΛ.  ΜΕΤΡΟ σε κάθε Δήμο.

Η Αυτοδιοίκηση είναι συνυφασμένη με δύο πράγματα, τη δημοκρατία και τη συμμετοχή των πολιτών. Και αυτά τα δύο στοιχεία ο προωθούμενος νόμος δεν τα εμπεριέχει.

Αντιθέτως, θέτει περισσότερα εμπόδια συμμετοχής και ακόμη περισσότερα  εμπόδια εκλογής.
Φτάνει δε στο σημείο να επιβάλλει την εκλογή ενός Δημάρχου που μειοψηφεί στην κοινωνία, χαρίζοντάς του ενισχυμένη πλειοψηφία στο Συμβούλιο δίνοντάς του δώρο τα 3/5 των εδρών του.  Είναι όμως πλειοψηφία ένας συνδυασμός του 43%?

Δυστυχώς εάν δεν αλλάξει αυτό το άρθρο, η επόμενη Δημαρχιακή θητεία θα είναι της απόλυτα κατασκευασμένης πλειοψηφίας και του απόλυτου ανεξέλεγκτου λόγω της δραστικής μείωσης των εδρών της Αντιπολίτευσης.

Καταλήγοντας, είναι σημαντικό ότι το νέο ν/σ δεν αποτελεί προιόν διαβούλευσης με τους πολιτικούς φορείς της χώρας, δλδ κόμματα και Αυτοδιοικητικές Ενώσεις. Αυτό όμως κυρίως «μιλάει» για την αντίληψη της Κυβέρνησης πάνω σε θέματα  δημοκρατίας και αντιπροσώπευσης, αντίληψη αναμενόμενη πλην καθόλου χρήσιμη για τις τοπικές κοινωνίες και τις ανάγκες τους.

Τέλος, το μεγαλύτερο δυστύχημα για εμάς, είναι ότι μέσα σε αυτό το ν/σ πουθενά δεν διαφαίνεται πρόθεση μεταρρύθμισης. Πουθενά πρόθεση να ενισχυθεί η ΤΑ με μεταφορά αρμοδιοτήτων από το κεντρικό κράτος, με θεσμικούς ρόλους . Κόβεται και ράβεται και πάλι στα μέτρα του κομματικού κοστουμιού της εκάστοτε Κυβέρνησης, με τους Δημοτικούς άρχοντες σε ρόλου πουκάμισου που είτε θα κρεμάει είτε θα φοράει κατά βούληση, ως ιδιοκτήτρια.