ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Jerome Loubere: "Διασφαλίσαμε ένα κερδοφόρο μέλλον"

Στην πρώτη του συνέντευξη μετά την ανάληψη του αποκλειστικού ελέγχου της αλυσίδας σουπερμάρκετ Μαρινόπουλος, από τον ομώνυμο όµιλο, ο διευθύνων σύμβουλος Jerome Loubere εξηγεί τους λόγους που οδήγησαν σε αυτή τη συμφωνία, αποκαλύπτει τα σχέδια για την ελληνική αγορά και κυρίως για τα Βαλκάνια όπου τα επόμενα χρόνια θα επενδυθούν σημαντικά κεφάλαια ώστε να εξελιχθεί η Μαρινόπουλος στην κυρίαρχη λιανεμπορική αλυσίδα της ευρύτερης περιοχής.

Στην πρώτη του συνέντευξη μετά την ανάληψη του αποκλειστικού ελέγχου της αλυσίδας σουπερμάρκετ Μαρινόπουλος, από τον ομώνυμο όµιλο, ο διευθύνων σύμβουλος Jerome Loubere εξηγεί τους λόγους που οδήγησαν σε αυτή τη συμφωνία, αποκαλύπτει τα σχέδια για την ελληνική αγορά και κυρίως για τα Βαλκάνια όπου τα επόμενα χρόνια θα επενδυθούν σημαντικά κεφάλαια ώστε να εξελιχθεί η Μαρινόπουλος στην κυρίαρχη λιανεμπορική αλυσίδα της ευρύτερης περιοχής.

Στην πρώτη του συνέντευξη μετά την ανάληψη του αποκλειστικού ελέγχου της αλυσίδας σουπερμάρκετ Μαρινόπουλος, από τον ομώνυμο όµιλο, ο διευθύνων σύμβουλος Jerome Loubere εξηγεί τους λόγους που οδήγησαν σε αυτή τη συμφωνία, αποκαλύπτει τα σχέδια για την ελληνική αγορά και κυρίως για τα Βαλκάνια όπου τα επόμενα χρόνια θα επενδυθούν σημαντικά κεφάλαια ώστε να εξελιχθεί η Μαρινόπουλος στην κυρίαρχη λιανεμπορική αλυσίδα της ευρύτερης περιοχής.

Συνέντευξη στον Νίκο Χρυσικόπουλο

- Κύριε Loubere, τι πρακτικά αλλάζει μετά την συμφωνία για την Μαρινόπουλος;

Η συμφωνία αυτή αποτελεί την αρχή μιας δυναμικής συνέχειας για την Μαρινόπουλος, η οποία είναι  πλέον αμιγώς ελληνική εταιρεία με τη μεταβίβαση του πλήρους ελέγχου της στην οικογένεια Μαρινόπουλου. Συγχρόνως, γίνεται αποκλειστικός δικαιοδόχος της Carrefour στην Ελλάδα, την Κύπρο και τα Βαλκάνια. Στο πλαίσιο αυτής της οικονομικής αναδιοργάνωσης συμφωνήθηκε μεταξύ των μετόχων μια σημαντική ενίσχυση ρευστότητας που επιτρέπει στην εταιρεία να συνεχίσει με ένα φιλόδοξο επενδυτικό πλάνο. Πρόκειται για μία κίνηση καταλυτικής σημασίας, η οποία διασφαλίζει τις ευοίωνες προοπτικές του ομίλου και εγγυάται μια πορεία προς ένα κερδοφόρο μέλλον.

- Μπορείτε να φωτίσετε λίγο περισσότερο για τους λόγους που τελικώς οδήγησαν στην απόφαση της Carrefour να παραχωρήσει το ποσοστό της στον όμιλο Μαρινόπουλος;

Η αναδιάρθρωση της εταιρείας κρίθηκε η καλύτερη στρατηγική προκειμένου να ανταπεξέλθει ο όμιλος Carrefour στις προκλήσεις της τρέχουσας οικονομικής συγκυρίας στην Ελλάδα. Η ανάληψη του πλήρους ελέγχου της από την οικογένεια Μαρινόπουλου συνεπάγεται μια πιο ευέλικτη διαχείριση για τον όμιλο σε μια εποχή που χαρακτηρίζεται από προκλήσεις αλλά και ευκαιρίες.

Σε ό,τι αφορά την ελληνική αγορά, ήδη έχουν γίνει σημαντικά βήματα για την «επανεκκίνηση» της αλυσίδας. 

- Ποια θεωρείτε τα πιο σημαντικά;

Πράγματι, η μετάβαση αυτή περιλάμβανε πολλές κινήσεις οι οποίες είναι ορόσημα για τη μελλοντική μας πορεία. Ήδη από τον Ιούλιο έχουμε θέσει σε εφαρμογή ένα μεγάλο πρόγραμμα χαρτογράφησης της εγχώριας παραγωγής, το οποίο ξεκίνησε από τις Σέρρες, που φιλοδοξεί να βοηθήσει τους Έλληνες παραγωγούς και να εκπαιδεύσει τους καταναλωτές ώστε να επιλέγουν τα ελληνικά προϊόντα. Επόμενοι σταθμοί του συγκεκριμένου προγράμματος είναι η Πελοπόννησος, η Θεσσαλία, η Κρήτη, η Ήπειρος, η Θεσσαλονίκη, η Δυτική Μακεδονία, η Θράκη και η Αττική περιοχές τις οποίες θα επισκεφτούμε μέχρι τον Απρίλιο. Είναι μια ενέργεια που θεωρούμε ότι θα επιδράσει καταλυτικά στην ενίσχυση των τοπικών προϊόντων αφού συνδυάζεται με παράλληλες εκπτώσεις στα προϊόντα αυτά. Πιστεύουμε ακράδαντα ότι ως ο μεγαλύτερος λιανεμπορικός όμιλος της χώρας και 100% ελληνική εταιρεία έχουμε την υποχρέωση να παίρνουμε τέτοιες πρωτοβουλίες για να υποστηρίξουμε τους 2.000 Έλληνες προμηθευτές μας. 

Επίσης, η παρουσίαση του Νέου Carrefour Αλίμου, αλλά και των υπόλοιπων υπερμάρκετ που έχουμε προγραμματίσει να αναδιαμορφώσουμε 100%,  αποτελούν έναν ακόμη σημαντικό σταθμό μετά την αναδιάρθρωση. Είναι ιδιαίτερα ενθαρρυντικό το γεγονός ότι σε περίοδο κρίσης επενδύουμε σε ένα νέο τύπο καταστήματος που αλλάζει τον τρόπο με τον οποίο ψωνίζουμε και οι πελάτες που το επισκέπτονται αναγνωρίζουν τη δέσμευση του ομίλου στην καινοτομία.

- Σε ποιο στάδιο βρίσκεται η πορεία εξορθολογισμού των οικονομικών μεγεθών της εταιρείας και σε ποιο επίπεδο βρίσκονται σήμερα οι σχέσεις με τους προμηθευτές;

Προχωρήσαμε άμεσα με όλες τις επιτακτικές κινήσεις για τον εξορθολογισμό της εταιρείας, οι οποίες είναι ήδη εμφανείς και αποδίδουν. Αντίστοιχα και η σχέση μας με τους προμηθευτές μας αποτελεί ένα σημείο με ιδιαίτερη βαρύτητα, δεδομένου ότι πρόκειται για μακροχρόνιες και εποικοδομητικές συνεργασίες. Η εταιρεία είναι ένας ζωντανός οργανισμός που εξελίσσεται, προσαρμόζεται στο περιβάλλον και αλλάζει. Είμαστε βέβαιοι ότι έχουμε χαράξει μια τροχιά ανάπτυξης με όλες τις διαρθρωτικές κινήσεις που προανέφερα, η οποία αντανακλάται πλέον σε όλο το φάσμα των δραστηριοτήτων της Μαρινόπουλος. 

- Η νέα σελίδα στην πορεία της αλυσίδας πραγματοποιείται σε μια περίοδο έντονης ύφεσης της ελληνικής οικονομίας. Ποια στρατηγική θα ακολουθήσει ο όμιλος;

Σκοπεύουμε να μείνουμε συνεπείς στην πάγια δέσμευσή μας που είναι η διατήρηση των τιμών σε χαμηλά επίπεδα προκειμένου να ανακουφίσουμε τους καταναλωτές από τον περιορισμό του διαθέσιμου εισοδήματος. Για το λόγο αυτό, προσπαθούμε διαρκώς να προσφέρουμε ποιοτικά είδη σε χαμηλές τιμές, ενώ παράλληλα υιοθετούμε ειδικές δράσεις για τις ευπαθείς κοινωνικές ομάδες, όπως η έκπτωση 10% σε όλα τα φρέσκα προϊόντα για άνεργους, πολύτεκνους και ηλικιωμένους άνω των 65. Οι καταναλωτές μοιραία αγοράζουν λιγότερα, αλλά ο βασικός μας στόχος παραμένει να προτιμούν τα καταστήματά μας τα οποία προσφέρουν προσιτή ποιότητα σε όλα τα βασικά είδη. Πιστεύουμε ότι η προσπάθειά μας αναγνωρίστηκε από τους καταναλωτές, αφού η επισκεψιμότητα στα καταστήματά μας παρουσιάζει ανοδικές τάσεις παρά την κρίση.

- Πόσο μεγάλη είναι τελικά η στροφή των καταναλωτών στα προϊόντα private label; Ποιος είναι ο σχεδιασμός της αλυσίδας σε αυτή την κατηγορία;

Η ύφεση στρέφει αναπόφευκτα τους καταναλωτές σε οικονομικότερες λύσεις. Κατά συνέπεια σκοπεύουμε να επεκτείνουμε τις σειρές ιδιωτικής ετικέτας επειδή πιστεύουμε ότι οι καταναλωτές μας τα προτιμούν, όχι μόνο για λόγους τιμής αλλά και για την ποιότητά τους. Πρόκειται άλλωστε για προϊόντα ανώτερων προδιαγραφών με ελκυστική συσκευασία που ήδη έχουν αποκτήσει τους δικούς τους αφοσιωμένους καταναλωτές. Η Μαρινόπουλος είναι η πρώτη αλυσίδα που επένδυσε στην δημιουργία προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας με αποτέλεσμα να διαθέτουμε σήμερα τη μεγαλύτερη γκάμα της αγοράς. Τα προϊόντα αυτά κατά 96% προερχόμενα από Έλληνες παραγωγούς ήδη αντιπροσωπεύουν ένα σημαντικό ποσοστό των πωλήσεών μας.

- Θα υπάρξουν και νέες συμφωνίες με έλληνες παραγωγούς; Σε ποιους τομείς; 

Είμαστε ανοιχτοί σε οποιαδήποτε συμφωνία, αρκεί να υπάρχει καλή διάθεση, συναίνεση και όραμα. Μια πολύ σημαντική παράμετρος στην επιλογή των συνεργατών και προμηθευτών μας είναι η διασφάλιση της ποιότητας, για την οποία έχουμε θεσπίσει αυστηρές προδιαγραφές και κριτήρια. Οι προμηθευτές μας υποβάλλονται σε αλλεπάλληλους ελέγχους για να φτάνουν στον καταναλωτή προϊόντα ασφαλή, ποιοτικά και υγιεινά. Ενδεικτικός του πόσο ανοιχτοί είμαστε στις νέες συνεργασίες είναι ο διαγωνισμός καινοτομίας που υλοποιούμε, δίνοντας τη δυνατότητα σε καινοτόμους παραγωγούς ανά την Ελλάδα να δοκιμάσουν τις ιδέες τους στα ράφια των καταστημάτων μας.

Επέκταση στα Βαλκάνια

- Ως αμιγώς πλέον ελληνική εταιρεία πως σχεδιάζετε να αξιοποιήσετε αυτή την ιδιότητα;

Όραμά μας είναι να συνδυάσουμε την επέκτασή μας σε ελπιδοφόρες αγορές των Βαλκανίων με παράλληλη προώθηση των ελληνικών προϊόντων στο εξωτερικό. Πρόκειται για ένα φιλόδοξο εγχείρημα, το οποίο θεωρούμε επιτεύξιμο δεδομένου ότι έχουμε επενδύσει σημαντικά κονδύλια στην επέκτασή μας σε γειτονικές χώρες. Συγχρόνως, είμαστε οι μοναδικοί που διαθέτουν ελληνικά  προϊόντα σε ποσοστό 96% στα ράφια των καταστημάτων μας. Η εδραίωση της κυριαρχίας μας στην αγορά της Βουλγαρίας, της Σερβίας, της Αλβανίας και των Σκοπίων συνεπάγεται ευκαιρίες να γίνουν γνωστά τα ελληνικά προϊόντα σε εκατομμύρια δυνητικούς καταναλωτές στην ευρύτερη περιοχή.

- Τι προβλέπει ο σχεδιασμός της επέκτασης στα Βαλκάνια; Που θα δοθεί προτεραιότητα;

Οι περιοχές στις οποίες έχουμε εστιάσει το επιχειρηματικό μας πλάνο είναι η Βουλγαρία, η Σερβία, η Αλβανία και τα Σκόπια. Στην Βουλγαρία λειτουργούμε 6 υπερμάρκετ και 5 σούπερ μάρκετ, ενώ μέσα στη χρονιά δρομολογούμε το άνοιγμα 6 νέων καταστημάτων Ετοιμαζόμαστε να εγκαινιάσουμε  ένα υπερμάρκετ στην ΠΓΔΜ το Νοέμβριο και παράλληλα το δεύτερο κατάστημά μας στην Αλβανία, όπου ήδη λειτουργεί ένα υπερμάρκετ. Στο επενδυτικό πλάνο της αλυσίδας περιλαμβάνεται επίσης το άνοιγμα 2-3 καταστημάτων στη Σερβία μέσα στο 2013. Οι περιοχές αυτές είναι αναπτυσσόμενες αγορές και η διείσδυσή μας σε αυτές θα μας καταστήσει κυρίαρχη λιανεμπορική αλυσίδα όχι μόνο στην Ελλάδα αλλά και στα Βαλκάνια.


Πηγή:www.capital.gr