ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Ξυδάκης και Βλαζάκη μήπως διεκδικούν τον τίτλο του «νεκροθάφτη» της ανασκαφής;

Γράφει: ο Θεόδωρος  Αν. Σπανέλης,εκδότης  Το 2014 η ανασκαφή της Αμφίπολης, δεν ήταν ένα συνηθισμένο αρχαιολογικό γεγονός, όχι μόνο για την Ελλάδα, αλλά για όλο τον κόσμο, καθώς εκατομμύρια άνθρωποι έστρεψαν τη ματιά τους και την προσοχή τους στον λόφο Καστά, προσδοκώντας να μάθουν τι είναι αυτό το μνημείο και για ποιό νεκρό κατασκευάστηκε. Τι ήταν όμως εκείνο που κέντρισε το ενδιαφέρον τόσων πολλών; Οι διαστάσεις της κατασκευής, η ομορφιά του μνημείου ή η σύνθεση των αρχιτεκτονικών του στοιχείων; Νομίζω ότι ενώ ισχύουν όλα τα παραπάνω, το κυρίαρχο στοιχείο ήταν η χρονολόγηση της κατασκευής στο τελευταίο τέταρτο του 4ου αιώνα, καθώς αναγάγει το οικοδόμημα στον λόφο Καστά, ως ένα σύμβολο (ίσως το μοναδικό γνωστό στον ελλαδικό χώρο και ειδικότερα στην Μακεδονία) του περάσματος της Ελλάδας από τις πόλεις – κράτη στην αυτοκρατορική εποχή, η οποία έχει ως ορόσημο τον Μακεδόνα βασιλιά, Μέγα Αλέξανδρο!!!

Γράφει: ο Θεόδωρος  Αν. Σπανέλης,εκδότης  Το 2014 η ανασκαφή της Αμφίπολης, δεν ήταν ένα συνηθισμένο αρχαιολογικό γεγονός, όχι μόνο για την Ελλάδα, αλλά για όλο τον κόσμο, καθώς εκατομμύρια άνθρωποι έστρεψαν τη ματιά τους και την προσοχή τους στον λόφο Καστά, προσδοκώντας να μάθουν τι είναι αυτό το μνημείο και για ποιό νεκρό κατασκευάστηκε. Τι ήταν όμως εκείνο που κέντρισε το ενδιαφέρον τόσων πολλών; Οι διαστάσεις της κατασκευής, η ομορφιά του μνημείου ή η σύνθεση των αρχιτεκτονικών του στοιχείων; Νομίζω ότι ενώ ισχύουν όλα τα παραπάνω, το κυρίαρχο στοιχείο ήταν η χρονολόγηση της κατασκευής στο τελευταίο τέταρτο του 4ου αιώνα, καθώς αναγάγει το οικοδόμημα στον λόφο Καστά, ως ένα σύμβολο (ίσως το μοναδικό γνωστό στον ελλαδικό χώρο και ειδικότερα στην Μακεδονία) του περάσματος της Ελλάδας από τις πόλεις – κράτη στην αυτοκρατορική εποχή, η οποία έχει ως ορόσημο τον Μακεδόνα βασιλιά, Μέγα Αλέξανδρο!!!

 Γράφει: ο Θεόδωρος 

Αν. Σπανέλης,εκδότης 

Το 2014 η ανασκαφή της Αμφίπολης, δεν ήταν ένα συνηθισμένο αρχαιολογικό γεγονός, όχι μόνο για την Ελλάδα, αλλά για όλο τον κόσμο, καθώς εκατομμύρια άνθρωποι έστρεψαν τη ματιά τους και την προσοχή τους στον λόφο Καστά, προσδοκώντας να μάθουν τι είναι αυτό το μνημείο και για ποιό νεκρό κατασκευάστηκε. Τι ήταν όμως εκείνο που κέντρισε το ενδιαφέρον τόσων πολλών; Οι διαστάσεις της κατασκευής, η ομορφιά του μνημείου ή η σύνθεση των αρχιτεκτονικών του στοιχείων; Νομίζω ότι ενώ ισχύουν όλα τα παραπάνω, το κυρίαρχο στοιχείο ήταν η χρονολόγηση της κατασκευής στο τελευταίο τέταρτο του 4ου αιώνα, καθώς αναγάγει το οικοδόμημα στον λόφο Καστά, ως ένα σύμβολο (ίσως το μοναδικό γνωστό στον ελλαδικό χώρο και ειδικότερα στην Μακεδονία) του περάσματος της Ελλάδας από τις πόλεις – κράτη στην αυτοκρατορική εποχή, η οποία έχει ως ορόσημο τον Μακεδόνα βασιλιά, Μέγα Αλέξανδρο!!!