ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Με τον πληθωρισμό στο δυσθεώρητο 9,6% μας άφησε το 2022

Με σχεδόν διψήφιο νούμερο αποχαιρέτισε τη χρονιά που έφυγε ο δείκτης τιμών καταναλωτή και με υψηλό ποσοστό αναμένεται να μπει και το 2023, λόγω του νέου κύματος ανατιμήσεων που έρχεται να «σαρώσει» τα ράφια των σούπερ μάρκετ που θα πλήξουν τους οικογενειακούς προϋπολογισμούς.

Με σχεδόν διψήφιο νούμερο αποχαιρέτισε τη χρονιά που έφυγε ο δείκτης τιμών καταναλωτή και με υψηλό ποσοστό αναμένεται να μπει και το 2023, λόγω του νέου κύματος ανατιμήσεων που έρχεται να «σαρώσει» τα ράφια των σούπερ μάρκετ που θα πλήξουν τους οικογενειακούς προϋπολογισμούς.

Παρά τη νέα επιβράδυνση του τιμαρίθμου στο 7,2% για τον Δεκέμβριο που ανακοίνωσε την Πέμπτη η ΕΛΣΤΑΤ, ο δείκτης παρέμεινε σε υψηλά επίπεδα καθ' όλη τη διάρκεια του 2022, γεγονός που υποχρέωσε την κυβέρνηση να πάρει μέτρα αναπλήρωσης των εισοδηματικών απωλειών για τα νοικοκυριά, μέσω του market pass. Το μεγαλύτερο πλήγμα έρχεται από τα τρόφιμα, όπου εκεί ο πληθωρισμός τρέχει με ιλιγγιώδη ταχύτητα.

Την ίδια στιγμή, όπως έχει παραδεχθεί και ο υπουργός Ανάπτυξης Άδωνις Γεωργιάδης, έρχονται νέες ανατιμήσεις έως 10% σε πολλά προϊόντα, με την κυβέρνηση να εξετάζει επέκταση των αντιπληθωριστικών παρεμβάσεων, με την ενσωμάτωση επώνυμων προϊόντων στο «καλάθι του νοικοκυριού», ωστόσο είναι αμφίβολο κατά πόσο θα προσφέρει κάποια ελάφρυνση στην τσέπη του καταναλωτή.