NOUVELLE VAGUE ΣΤΗΝ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΙΚΗ ΛΕΣΧΗ Τετάρτη 19 Νοεμβρίου στις 7.00 μ.μ. στο πλαίσιο της κινηματογραφικής λέσχης “Στιγμές της Πόλης”
Η ιστορία των παρασκηνίων της θρυλικής ταινίας του Γκοντάρ «Με κομμένη την ανάσα», γυρισμένη με το ίδιο ελεύθερο πνεύμα. Ο Λινκλέιτερ μάς μεταφέρει στο Παρίσι του ’60, δημιουργώντας ένα σινεφιλικό παραμύθι–ερωτική επιστολή στο γαλλικό νέο κύμα, γεμάτη νοσταλγία, ζωντάνια και πίστη στη δύναμη της νέας γενιάς.
Η ιστορία των παρασκηνίων της θρυλικής ταινίας του Γκοντάρ «Με κομμένη την ανάσα», γυρισμένη με το ίδιο ελεύθερο πνεύμα. Ο Λινκλέιτερ μάς μεταφέρει στο Παρίσι του ’60, δημιουργώντας ένα σινεφιλικό παραμύθι–ερωτική επιστολή στο γαλλικό νέο κύμα, γεμάτη νοσταλγία, ζωντάνια και πίστη στη δύναμη της νέας γενιάς.
Η Νουβέλ Βαγκ (γαλλικά: Nouvelle Vague), το Νέο Κύμα του γαλλικού κινηματογράφου, ήταν καλλιτεχνική κίνηση που εκδηλώθηκε την δεκαετία του 1960 στη Γαλλία και θεωρείται ευρέως το πιο διάσημο και σημαντικό κίνημα στην ιστορία του κινηματογράφου.
Το Νέο Κύμα άρχισε το 1959 και συνέχισε στην δεκαετία του 1960, με πολλούς να διαφωνούν για το πότε ακριβώς τελείωσε. Κύρια χαρακτηριστικά του Κύματος ήταν η εναντίωση στην εμπορευματοποίηση του κινηματογράφου και η απελευθέρωση της κινηματογράφησης, από τα καθιερωμένα της πλαίσια. Για να προσδώσουν μία μεγαλύτερη φυσικότητα στις ταινίες τους, οι σκηνοθέτες τις γύριζαν σε εξωτερικό χώρο και με πραγματικό φωτισμό.
Οι ταινίες του Νέου Κύματος επαναστατοποίησαν την Έβδομη Τέχνη, εδραιώνοντας διάφορες ριζοσπαστικές τεχνικές, και η επιρροή του κινήματος στον παγκόσμιο κινηματογράφο είναι ασυναγώνιστη. Σημαντικό κομμάτι του κινήματος ήταν και η Θεωρία του Auteur, η οποία υποστήριζε ότι ένας σκηνοθέτης πρέπει να έχει πλήρη έλεγχο σε μια ταινία, όπως ο συγγραφέας σε ένα βιβλίο. Το Νέο Κύμα γέννησε μερικούς από τους πιο αναγνωρισμένους σκηνοθέτες όλων των εποχών, καθώς και ταινίες που συχνά αναγνωρίζονται ως ανάμεσα στις καλύτερες όλων των εποχών.
Το Νέο Κύμα γεννήθηκε όταν πέντε κριτικοί ταινιών οι οποίοι δούλευαν για το περιοδικό Cahiers du Cinema εκδήλωσαν αγανάκτηση σχετικά με την κατάσταση του Γαλλικού Κινηματογράφου, και συγκεκριμένα με την πεζότητα και έλλειψη καινοτομίας που επιδείκνυε. Έτσι, αυτοί οι κριτικοί αποφάσισαν να σκηνοθετήσουν ταινίες οι ίδιοι, ώστε να ανατρέψουν το κινηματογραφικό κατεστημένο της εποχής. Οι πέντε αυτοί σινεφίλ οι οποίοι μετατράπηκαν σε σκηνοθέτες και οι οποίοι έδρασαν ως οι πυλώνες του κύματος ήταν οι Φρανσουά Τρυφώ, Ζαν-Λυκ Γκοντάρ, Ερίκ Ρομέρ, Ζακ Ριβέτ και Κλοντ Σαμπρόλ.