ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
Ο «Μεθοριακός Σταθμός» δεν μας ταξιδεύει μόνο στις μοναδικές του γεύσεις, αλλά και στη νεότερη ελληνική ιστορία
Το καλοκαίρι του 1913, και κατά τη τελική φάση του Β’ Βαλκανικού Πολέμου, στον σταθμό της Βυρώνειας, τότε Χατζή Μπεϊλικ, εγκαταστάθηκε το Ελληνικό Στρατηγείο.
Το καλοκαίρι του 1913, και κατά τη τελική φάση του Β’ Βαλκανικού Πολέμου, στον σταθμό της Βυρώνειας, τότε Χατζή Μπεϊλικ, εγκαταστάθηκε το Ελληνικό Στρατηγείο.
Κάτω από τον ίσκιο των αιωνόβιων πλατανιών, Βενιζέλος και Κωνσταντινος χάραξαν ουσιαστικά τα σημερινά βόρεια σύνορα της Ελλάδας.
Στο Χατζή Μπεϊλίκ, ήταν η έδρα του ελληνικού στρατηγείου, όπου ο Βενιζέλος προσδιόρισε μαζί με τον Κωνσταντίνο τις εδαφικές αξιώσεις της Ελλάδας στη συνδιάσκεψη της ειρήνης που θα ακολουθούσε.
Με τη συνθήκη του Βουκουρεστίου η Ελλάδα σχεδόν διπλασίασε τα εδάφη της, από 63.211 σε 120.308 τετραγωνικά χιλιόμετρα, και τον πληθυσμό της, από 2.631.912 σε 4.718.221 κατοίκους.
Η Ελλάδα ενίσχυσε της θέση στην περιοχή καταλαμβάνοντας εδάφη με μεγάλη γεωπολιτική σημασία, όπως ήταν τα μακεδονικά παράλια και τα νησιά του Βορειοανατολικού Αιγαίου. Τα ελληνοβουλγαρικά σύνορα ορίστηκαν στο όρος Μπέλλες και τον ποταμό Νέστο.
Εκεί στο Μπέλλες και συγκεκριμένα στη Βυρώνεια λίγες μέρες πριν ο Βενιζέλος και ο Βασιλιάς Κωνσταντίνος
την 1η Ιουλίου του 1913 κάτω από τα αιωνόβια πλατάνια του Σταθμού κατέληξαν στις ελληνικές «κόκκινες» γραμμές για τον τερματισμό των εχθροπραξιών και την υπογραφή της συνθήκης ειρήνης με τη Βουλγαρία που ακολούθησε στο Βουκουρέστι.
Κατά την τελική φάση του Β' Βαλκανικού Πολέμου, ο σιδηροδρομικός σταθμό της Βυρώνειας Σερρών υπήρξε έδρα του ελληνικού στρατηγείου.
Σήμερα έναν αιώνα μετά ο σταθμός ξαναπήρε ζωή.
ΠΡΟΤΑΣΗ ΠΡΟΟΡΙΣΜΟΥ
ΤΑΞΙΔΙΩΤΙΚΗΣ ΠΛΑΤΦΟΡΜΑΣ
Ο Μεθοριακός Σταθμός» αποτελεί σημείο αναφοράς για ολόκληρη την περιοχή της Κερκίνης, ενώ έχει διακριθεί πολλές φορές έως σήμερα από τη δημοφιλή ταξιδιωτική πλατφόρμα Tripadvisor. Βρίσκεται «πνιγμένος» μέσα στα πλατάνια, σε μια ήσυχη περιοχή δίπλα στις σιδηροδρομικές γραμμές (Θεσσαλονίκη-Αλεξανδρούπολη), ανάμεσα στην λίμνη της Κερκίνης και στους πρόποδες του όρους Μπέλλες, που αποτελεί φυσικό σύνορο με τη γειτονική Βουλγαρία.
Ο Λευτέρης Σαββίδης ήταν πιλότος της πολεμικής αεροπορίας και πατέρας πέντε παιδιών. Μετά τη συνταξιοδότησή του αντιλήφθηκε πως είναι δύσκολο να κάθετε άπραγος στη γη από εκεί που πετούσε καθημερινά στους αιθέρες πάνω από το Αιγαίο. Μετά από μια ιδέα του αδελφού του Παναγιώτη Σαββίδη αποφάσισε να δώσει ξανά ζωή στον παλιό και εγκαταλειμμένο σιδηροδρομικό σταθμό. Έκτοτε, άλλαξε όχι μόνο η δική του ζωή και της οικογένειάς του, αλλά και ολόκληρης της περιοχής.
Ο «Μεθοριακός Σταθμός» δεν μας ταξιδεύει μόνο στις μοναδικές του γεύσεις, αλλά και στη νεότερη ελληνική ιστορία. Πρόκειται για τον παλαιό σιδηροδρομικό σταθμό του χωριού Βυρώνεια Σερρών, που λειτουργούσε έως τα μέσα της δεκαετίας του 2000.Μια χάλκινη αναθηματική πλάκα, στον κορμό ενός αιωνόβιου πλατάνου, υπενθυμίζει στους επισκέπτες τα ιστορικά γεγονότα που έλαβαν μέρος στον ίσκιο του πριν από 109 χρόνια ακριβώς. Στο εσωτερικό, εκεί που παλαιότερα ήταν η Αίθουσα Αναμονής, υπάρχουν ιστορικές φωτογραφίες από εκείνο το τετ α τετ Κωνσταντίνου – Βενιζέλου στο Χατζή Μπεϊλίκ, που διπλασίασε ουσιαστικά τα σύνορα της χώρας.
Στο Χατζή Μπεϊλίκ, ήταν η έδρα του ελληνικού στρατηγείου, όπου ο Βενιζέλος προσδιόρισε μαζί με τον Κωνσταντίνο τις εδαφικές αξιώσεις της Ελλάδας στη συνδιάσκεψη της ειρήνης που θα ακολουθούσε.
Με τη συνθήκη του Βουκουρεστίου η Ελλάδα σχεδόν διπλασίασε τα εδάφη της, από 63.211 σε 120.308 τετραγωνικά χιλιόμετρα, και τον πληθυσμό της, από 2.631.912 σε 4.718.221 κατοίκους.
Η Ελλάδα ενίσχυσε της θέση στην περιοχή καταλαμβάνοντας εδάφη με μεγάλη γεωπολιτική σημασία, όπως ήταν τα μακεδονικά παράλια και τα νησιά του Βορειοανατολικού Αιγαίου. Τα ελληνοβουλγαρικά σύνορα ορίστηκαν στο όρος Μπέλλες και τον ποταμό Νέστο.
Εκεί στο Μπέλλες και συγκεκριμένα στη Βυρώνεια λίγες μέρες πριν ο Βενιζέλος και ο Βασιλιάς Κωνσταντίνος
την 1η Ιουλίου του 1913 κάτω από τα αιωνόβια πλατάνια του Σταθμού κατέληξαν στις ελληνικές «κόκκινες» γραμμές για τον τερματισμό των εχθροπραξιών και την υπογραφή της συνθήκης ειρήνης με τη Βουλγαρία που ακολούθησε στο Βουκουρέστι.
Κατά την τελική φάση του Β' Βαλκανικού Πολέμου, ο σιδηροδρομικός σταθμό της Βυρώνειας Σερρών υπήρξε έδρα του ελληνικού στρατηγείου.
Σήμερα έναν αιώνα μετά ο σταθμός ξαναπήρε ζωή.
ΠΡΟΤΑΣΗ ΠΡΟΟΡΙΣΜΟΥ
ΤΑΞΙΔΙΩΤΙΚΗΣ ΠΛΑΤΦΟΡΜΑΣ
Ο Μεθοριακός Σταθμός» αποτελεί σημείο αναφοράς για ολόκληρη την περιοχή της Κερκίνης, ενώ έχει διακριθεί πολλές φορές έως σήμερα από τη δημοφιλή ταξιδιωτική πλατφόρμα Tripadvisor. Βρίσκεται «πνιγμένος» μέσα στα πλατάνια, σε μια ήσυχη περιοχή δίπλα στις σιδηροδρομικές γραμμές (Θεσσαλονίκη-Αλεξανδρούπολη), ανάμεσα στην λίμνη της Κερκίνης και στους πρόποδες του όρους Μπέλλες, που αποτελεί φυσικό σύνορο με τη γειτονική Βουλγαρία.
Ο Λευτέρης Σαββίδης ήταν πιλότος της πολεμικής αεροπορίας και πατέρας πέντε παιδιών. Μετά τη συνταξιοδότησή του αντιλήφθηκε πως είναι δύσκολο να κάθετε άπραγος στη γη από εκεί που πετούσε καθημερινά στους αιθέρες πάνω από το Αιγαίο. Μετά από μια ιδέα του αδελφού του Παναγιώτη Σαββίδη αποφάσισε να δώσει ξανά ζωή στον παλιό και εγκαταλειμμένο σιδηροδρομικό σταθμό. Έκτοτε, άλλαξε όχι μόνο η δική του ζωή και της οικογένειάς του, αλλά και ολόκληρης της περιοχής.
Ο «Μεθοριακός Σταθμός» δεν μας ταξιδεύει μόνο στις μοναδικές του γεύσεις, αλλά και στη νεότερη ελληνική ιστορία. Πρόκειται για τον παλαιό σιδηροδρομικό σταθμό του χωριού Βυρώνεια Σερρών, που λειτουργούσε έως τα μέσα της δεκαετίας του 2000.Μια χάλκινη αναθηματική πλάκα, στον κορμό ενός αιωνόβιου πλατάνου, υπενθυμίζει στους επισκέπτες τα ιστορικά γεγονότα που έλαβαν μέρος στον ίσκιο του πριν από 109 χρόνια ακριβώς. Στο εσωτερικό, εκεί που παλαιότερα ήταν η Αίθουσα Αναμονής, υπάρχουν ιστορικές φωτογραφίες από εκείνο το τετ α τετ Κωνσταντίνου – Βενιζέλου στο Χατζή Μπεϊλίκ, που διπλασίασε ουσιαστικά τα σύνορα της χώρας.
#SerresParatiritis