ΠΟΛΙΤΙΚΗ
"Οφείλουμε στους ανθρώπους που χάθηκαν στην άσφαλτο"
Βουλευτής και υπεύθυνος ΚΤΕ Υποδομών και Μεταφορών του ΠΑΣΟΚ-Κινήματος Αλλαγής Αναστάσιος Νικολαΐδης :«Για να βελτιωθεί η οδική ασφάλεια απαιτείται ένα συνδυαστικό πλέγμα δράσεων και πρωτοβουλιών»
Βουλευτής και υπεύθυνος ΚΤΕ Υποδομών και Μεταφορών του ΠΑΣΟΚ-Κινήματος Αλλαγής Αναστάσιος Νικολαΐδης :«Για να βελτιωθεί η οδική ασφάλεια απαιτείται ένα συνδυαστικό πλέγμα δράσεων και πρωτοβουλιών»

Στην Ολομέλεια της Βουλής, στο πλαίσιο συζήτησης του σχεδίου νόμου του Υπουργείου Υποδομών
και Μεταφορών με τίτλο «Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας και λοιπές διατάξεις», ο Βουλευτής και
υπεύθυνος ΚΤΕ Υποδομών και Μεταφορών του ΠΑΣΟΚ-Κινήματος Αλλαγής Αναστάσιος
Νικολαΐδης τοποθετήθηκε ως εισηγητής, καταθέτοντας συγκεκριμένες προτάσεις για τον Κ.Ο.Κ.,
αλλά και την υιοθέτηση ενός πολύπλευρου σχεδίου βελτίωσης της οδικής ασφάλειας και μείωσης των
τροχαίων συμβάντων.
Συγκεκριμένα, είπε ότι «ο Κ.Ο.Κ. θα πρέπει να ανταποκρίνεται στις σύγχρονες ανάγκες, να λαμβάνει
υπόψη όλα τα συγκοινωνιακά δεδομένα, να συμβάλλει στη βελτίωση των συνθηκών που
αντιμετωπίζουν στην καθημερινότητά τους οδηγοί και πεζοί και να δίνει λύσεις στα μείζονα
προβλήματα, όπως είναι το κυκλοφοριακό και η στάθμευση». Ακόμη, ανέφερε ότι «η τήρηση του
Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας αποτελεί μια αυτονόητη συνθήκη για να μειωθεί ο αριθμός των
τροχαίων, όμως ο Κ.Ο.Κ. από μόνος του δεν επαρκεί για να επιλυθεί το πρόβλημα της βελτίωσης της
οδικής ασφάλειας, καθώς απαιτείται ένα συνδυαστικό πλέγμα δράσεων και πρωτοβουλιών».
Επίσης, ο κ. Νικολαΐδης επεσήμανε ότι θα πρέπει να υπάρξουν και άλλες πρωτοβουλίες, όπως η
διενέργεια συστηματικών και αυστηρών ελέγχων, η δημιουργία των κατάλληλων οδικών υποδομών
και ο ανασχεδιασμός τους όπου χρειάζεται, η συντήρηση των δρόμων, η ένταξη του μαθήματος της
κυκλοφοριακής αγωγής στην εκπαίδευση, η ενεργοποίηση της Τοπικής Αυτοδιοίκησης με την
ταυτόχρονη διάθεση πόρων και η αναβάθμιση των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς. Ακόμη, πρότεινε την
εκπόνηση συγκοινωνιακής μελέτης για τη χρήση των λεωφορειολωρίδων από τα ΤΑΞΙ και τη θέσπιση
διπλώματος μικροκινητικότητας για τους ανήλικους χρήστες Ελαφρών Προσωπικών Ηλεκτρικών
Οχημάτων.
και Μεταφορών με τίτλο «Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας και λοιπές διατάξεις», ο Βουλευτής και
υπεύθυνος ΚΤΕ Υποδομών και Μεταφορών του ΠΑΣΟΚ-Κινήματος Αλλαγής Αναστάσιος
Νικολαΐδης τοποθετήθηκε ως εισηγητής, καταθέτοντας συγκεκριμένες προτάσεις για τον Κ.Ο.Κ.,
αλλά και την υιοθέτηση ενός πολύπλευρου σχεδίου βελτίωσης της οδικής ασφάλειας και μείωσης των
τροχαίων συμβάντων.
Συγκεκριμένα, είπε ότι «ο Κ.Ο.Κ. θα πρέπει να ανταποκρίνεται στις σύγχρονες ανάγκες, να λαμβάνει
υπόψη όλα τα συγκοινωνιακά δεδομένα, να συμβάλλει στη βελτίωση των συνθηκών που
αντιμετωπίζουν στην καθημερινότητά τους οδηγοί και πεζοί και να δίνει λύσεις στα μείζονα
προβλήματα, όπως είναι το κυκλοφοριακό και η στάθμευση». Ακόμη, ανέφερε ότι «η τήρηση του
Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας αποτελεί μια αυτονόητη συνθήκη για να μειωθεί ο αριθμός των
τροχαίων, όμως ο Κ.Ο.Κ. από μόνος του δεν επαρκεί για να επιλυθεί το πρόβλημα της βελτίωσης της
οδικής ασφάλειας, καθώς απαιτείται ένα συνδυαστικό πλέγμα δράσεων και πρωτοβουλιών».
Επίσης, ο κ. Νικολαΐδης επεσήμανε ότι θα πρέπει να υπάρξουν και άλλες πρωτοβουλίες, όπως η
διενέργεια συστηματικών και αυστηρών ελέγχων, η δημιουργία των κατάλληλων οδικών υποδομών
και ο ανασχεδιασμός τους όπου χρειάζεται, η συντήρηση των δρόμων, η ένταξη του μαθήματος της
κυκλοφοριακής αγωγής στην εκπαίδευση, η ενεργοποίηση της Τοπικής Αυτοδιοίκησης με την
ταυτόχρονη διάθεση πόρων και η αναβάθμιση των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς. Ακόμη, πρότεινε την
εκπόνηση συγκοινωνιακής μελέτης για τη χρήση των λεωφορειολωρίδων από τα ΤΑΞΙ και τη θέσπιση
διπλώματος μικροκινητικότητας για τους ανήλικους χρήστες Ελαφρών Προσωπικών Ηλεκτρικών
Οχημάτων.
\
ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ
Επιπλέον, κατέθεσε προτάσεις όπως η ρητή αναφορά στον Κ.Ο.Κ. ότι στους κυκλικούς
κόμβους προτεραιότητα έχει πάντοτε ο κινούμενος εντός του κύκλου και η θέσπιση μηδενικού Φ.Π.Α.
για την προμήθεια κράνους και εξοπλισμού προστασίας.
Ολοκληρώνοντας την ομιλία του ο κ. Νικολαΐδης σημείωσε: «Το θέμα της αύξησης της οδικής
ασφάλειας στη χώρα μας και της μείωσης των τροχαίων είναι στην κυριολεξία ζήτημα ζωής ή
θανάτου και μας αφορά όλους. Απαιτείται μια ολοκληρωμένη πολιτική πρόληψης και οι όποιες
αλλαγές στον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας είναι απλά ένα κομμάτι σε αυτή τη διαδικασία. . Οφείλουμε στους ανθρώπους που χάθηκαν στην άσφαλτο, στις
οικογένειές τους που πορεύονται με αυτή την απώλεια, αλλά και στις επόμενες γενιές, να
κινητοποιηθούμε και να λάβουμε κάθε δυνατή πρωτοβουλία, ώστε οι δρόμοι στην πατρίδα μας να
παρέχουν ασφάλεια και να σταματήσουν να αποτελούν τόπους τραγωδίας»
κόμβους προτεραιότητα έχει πάντοτε ο κινούμενος εντός του κύκλου και η θέσπιση μηδενικού Φ.Π.Α.
για την προμήθεια κράνους και εξοπλισμού προστασίας.
Ολοκληρώνοντας την ομιλία του ο κ. Νικολαΐδης σημείωσε: «Το θέμα της αύξησης της οδικής
ασφάλειας στη χώρα μας και της μείωσης των τροχαίων είναι στην κυριολεξία ζήτημα ζωής ή
θανάτου και μας αφορά όλους. Απαιτείται μια ολοκληρωμένη πολιτική πρόληψης και οι όποιες
αλλαγές στον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας είναι απλά ένα κομμάτι σε αυτή τη διαδικασία. . Οφείλουμε στους ανθρώπους που χάθηκαν στην άσφαλτο, στις
οικογένειές τους που πορεύονται με αυτή την απώλεια, αλλά και στις επόμενες γενιές, να
κινητοποιηθούμε και να λάβουμε κάθε δυνατή πρωτοβουλία, ώστε οι δρόμοι στην πατρίδα μας να
παρέχουν ασφάλεια και να σταματήσουν να αποτελούν τόπους τραγωδίας»
#SerresParatiritis
ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Δουδωνής: Εάν οι Σπαρτιάτες μένουν χωρίς Κ.Ο αυτό οφείλεται στον επίμονο δημοκρατικό αγώνα του ΠΑΣΟΚ, του Θανάση Γλαβίνα και του Δημήτρη Διαμαντίδη

Χρήστος Ράμμος: Ο δικαστής της ακεραιότητας και της συνείδησης αποχωρεί – αφήνοντας παρακαταθήκη αξιοπρέπειας