ΚΟΙΝΩΝΙΑ
"ΟΧΙ στην πρόταση μετατροπής του Ειδικού Νηπιαγωγείου και του Ειδικού Δημοτικού Σχολείου σε Πειραματικά"
To ΔΣ του Συλλόγου Εκπαιδευτικών ΠΕ Σερρών «Ο Εμ. Παπάς» σε κοινή συνάντηση που πραγματοποίησε στις 30/10/2024 με τους Συλλόγους Διδασκόντων του Ειδικού Νηπιαγωγείου και του Ειδικού Δημοτικού Σχολείου Σερρών ενημερώθηκε για την πρόθεση της ΔΠΕ Σερρών να μετατρέψει τις δύο σχολικές μονάδες σε Πειραματικό Δημοτικό Σχολείο και Πειραματικό Νηπιαγωγείο.
To ΔΣ του Συλλόγου Εκπαιδευτικών ΠΕ Σερρών «Ο Εμ. Παπάς» σε κοινή συνάντηση που πραγματοποίησε στις 30/10/2024 με τους Συλλόγους Διδασκόντων του Ειδικού Νηπιαγωγείου και του Ειδικού Δημοτικού Σχολείου Σερρών ενημερώθηκε για την πρόθεση της ΔΠΕ Σερρών να μετατρέψει τις δύο σχολικές μονάδες σε Πειραματικό Δημοτικό Σχολείο και Πειραματικό Νηπιαγωγείο.
Ωστόσο,
η μετατροπή αυτή αναμένεται να έχει σοβαρές και απρόβλεπτες συνέπειες, που
αναλύονται ακολούθως.
Αρχικά, η μετατροπή του Ειδικού Νηπιαγωγείου και Ειδικού Δημοτικού Σχολείου σε
Πειραματικά θα οδηγήσει στην άμεση απώλεια των οργανικών θέσεων των μόνιμων
εκπαιδευτικών, που επί σειρά ετών εργάζονται σε αυτές με αυταπάρνηση για την
εύρυθμη λειτουργία των σχολικών μονάδων. Πλέον, οι συνάδελφοι των σχολείων
αυτών, όχι μόνο δεν θα έχουν οργανική θέση, όχι μόνο θα βρίσκονται στην διάθεση
του ΠΥΣΠΕ, αλλά δεν υπάρχει απολύτως καμία πρόβλεψη για το που θα
τοποθετηθούν, καθώς στην ΠΕ Σερρών δεν υπάρχουν άλλες κενές οργανικές θέσεις
Ειδικής Αγωγής. Επιπλέον, δεν θα είναι βέβαιη η απασχόληση τους στα «νέα»
Πειραματικά, καθώς η επιλογή του προσωπικού σε αυτά τα σχολεία γίνεται με
βιογραφικό, συνεντεύξεις και έχουν δικαίωμα να αιτηθούν θητεία σε αυτά
εκπαιδευτικοί από όλη την Ελλάδα. Πού θα πάνε λοιπόν οι δικοί μας εκπαιδευτικοί,
αν τα «νέα» Πειραματικά γεμίσουν με προσωπικό από άλλα ΠΥΣΠΕ?
Επιπλέον, η στέγαση των νέων πειραματικών σχολείων στις υφιστάμενες κτιριακές
εγκαταστάσεις θα επιδεινώσει τα ήδη υπάρχοντα χωροταξικά προβλήματα. Η
σχολική μονάδα αντιμετωπίζει σοβαρές ελλείψεις σε αίθουσες διδασκαλίας, με
αποτέλεσμα οι λογοθεραπευτές και οι ψυχολόγοι να χρησιμοποιούν ως χώρους
διδασκαλίας τις κουζίνες του σχολείου. Παράλληλα, η συνύπαρξη ειδικοτήτων όπως
φυσικοθεραπεία και εργοθεραπεία στον ίδιο χώρο υπονομεύει την ποιότητα της
παρεχόμενης εκπαίδευσης. Αξίζει να σημειωθεί, επίσης, πως δεν υπάρχουν αίθουσες
μουσικής, εικαστικών και θεατρικής αγωγής. Αυτό έχει ως συνέπεια να διδάσκονται
δύο διαφορετικά γνωστικά αντικείμενα στο ίδιο χώρο ταυτόχρονα.
Η μετατροπή των δομών Ειδικής Αγωγής σε πειραματικές θα επιφέρει περιορισμούς
στην πρόσβαση των μαθητών, καθώς η επιλογή τους θα γίνεται βάσει ειδικών
κριτηρίων (κλήρωση), μειώνοντας τη δυνατότητα εγγραφής μαθητών με πραγματική
ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΕΚΠ/ΚΩΝ
ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠ/ΣΗΣ
ΝΟΜΟΥ ΣΕΡΡΩΝ
«Ο Εμ. Παπάς»
Κ. Σταμούλη 13 Α
621 22 Σέρρες
ΤΗΛ: 23210 – 26158
FAX: 23210- 24375
Ε-mail:[email protected]
ΣΕΡΡΕΣ, 18-11-2024
Αρ. Πρωτ.: 261
ΠΡΟΣ: ΔΗΜΟΤΙΚΑ ΚΑΙ
ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΑ Ν. ΣΕΡΡΩΝ
ΜΜΕ
ανάγκη για ειδική εκπαιδευτική υποστήριξη. Η αποσύνδεση της τοπικής κοινότητας
από τη σχολική μονάδα θα επιβαρύνει τις οικογένειες με μετακινήσεις και θα
αποξενώσει τους μαθητές από το περιβάλλον που μέχρι σήμερα έχει αποδειχθεί
καθοριστικό για την εκπαιδευτική τους ανάπτυξη. Δημιουργείται το εύλογο ερώτημα,
πού θα πάνε οι μαθητές που δεν θα κληρωθούν για τα «νέα» Πειραματικά, όταν το
πλησιέστερο Ειδικό σχολείο είναι στο Βαμβακόφυτο, ενώ άλλο Ειδικό Νηπιαγωγείο
δεν υπάρχει?
Το μόνιμο προσωπικό του σχολείου έχει αναπτύξει ισχυρές σχέσεις εμπιστοσύνης με
τους μαθητές και τους γονείς τους, εξασφαλίζοντας τη συνέχιση του εκπαιδευτικού
έργου και την ψυχολογική σταθερότητα των παιδιών. Η απομάκρυνση των μόνιμων
εκπαιδευτικών ή η τοποθέτηση προσωπικού με προσωρινή σχέση εργασίας θα
διαταράξει την εύρυθμη λειτουργία της μονάδας και την παιδαγωγική διαδικασία,
κάτι που αποτελεί βασική παραβίαση του δικαιώματος των μαθητών σε μια σταθερή
και ασφαλή εκπαιδευτική διαδικασία. Οι εκπαιδευτικοί που υπηρετούν στα δύο αυτά
σχολεία, είναι νεοδιόριστοι εκπαιδευτικοί του 2020, που βίωσαν την αδιοριστία στον
κλάδο της Ειδικής Αγωγής για πάνω από 15 χρόνια, δούλεψαν σαν αναπληρωτές και
κράτησαν «ζωντανές» τις δύο σχολικές μονάδες και τώρα βλέπουν να ορθώνεται
μπροστά τους ένα αβέβαιο μέλλον.
Λαμβάνοντας υπόψη τα ανωτέρω, τo ΔΣ του Συλλόγου Εκπαιδευτικών ΠΕ Σερρών
«Ο Εμ. Παπάς» και οι Σύλλογοι Διδασκόντων του Ειδικού Νηπιαγωγείου και του
Ειδικού Δημοτικού Σχολείου Σερρών ζητούμε:
Να σταματήσουν άμεσα όλες οι ενέργειες μετατροπής των δύο σχολικών
μονάδων σε Πειραματικά σχολεία.
Να ενισχυθούν οι δύο μονάδες με όλες τις απαραίτητες υποδομές για την
αναβάθμιση της παροχής του εκπαιδευτικού τους έργου.
η μετατροπή αυτή αναμένεται να έχει σοβαρές και απρόβλεπτες συνέπειες, που
αναλύονται ακολούθως.
Αρχικά, η μετατροπή του Ειδικού Νηπιαγωγείου και Ειδικού Δημοτικού Σχολείου σε
Πειραματικά θα οδηγήσει στην άμεση απώλεια των οργανικών θέσεων των μόνιμων
εκπαιδευτικών, που επί σειρά ετών εργάζονται σε αυτές με αυταπάρνηση για την
εύρυθμη λειτουργία των σχολικών μονάδων. Πλέον, οι συνάδελφοι των σχολείων
αυτών, όχι μόνο δεν θα έχουν οργανική θέση, όχι μόνο θα βρίσκονται στην διάθεση
του ΠΥΣΠΕ, αλλά δεν υπάρχει απολύτως καμία πρόβλεψη για το που θα
τοποθετηθούν, καθώς στην ΠΕ Σερρών δεν υπάρχουν άλλες κενές οργανικές θέσεις
Ειδικής Αγωγής. Επιπλέον, δεν θα είναι βέβαιη η απασχόληση τους στα «νέα»
Πειραματικά, καθώς η επιλογή του προσωπικού σε αυτά τα σχολεία γίνεται με
βιογραφικό, συνεντεύξεις και έχουν δικαίωμα να αιτηθούν θητεία σε αυτά
εκπαιδευτικοί από όλη την Ελλάδα. Πού θα πάνε λοιπόν οι δικοί μας εκπαιδευτικοί,
αν τα «νέα» Πειραματικά γεμίσουν με προσωπικό από άλλα ΠΥΣΠΕ?
Επιπλέον, η στέγαση των νέων πειραματικών σχολείων στις υφιστάμενες κτιριακές
εγκαταστάσεις θα επιδεινώσει τα ήδη υπάρχοντα χωροταξικά προβλήματα. Η
σχολική μονάδα αντιμετωπίζει σοβαρές ελλείψεις σε αίθουσες διδασκαλίας, με
αποτέλεσμα οι λογοθεραπευτές και οι ψυχολόγοι να χρησιμοποιούν ως χώρους
διδασκαλίας τις κουζίνες του σχολείου. Παράλληλα, η συνύπαρξη ειδικοτήτων όπως
φυσικοθεραπεία και εργοθεραπεία στον ίδιο χώρο υπονομεύει την ποιότητα της
παρεχόμενης εκπαίδευσης. Αξίζει να σημειωθεί, επίσης, πως δεν υπάρχουν αίθουσες
μουσικής, εικαστικών και θεατρικής αγωγής. Αυτό έχει ως συνέπεια να διδάσκονται
δύο διαφορετικά γνωστικά αντικείμενα στο ίδιο χώρο ταυτόχρονα.
Η μετατροπή των δομών Ειδικής Αγωγής σε πειραματικές θα επιφέρει περιορισμούς
στην πρόσβαση των μαθητών, καθώς η επιλογή τους θα γίνεται βάσει ειδικών
κριτηρίων (κλήρωση), μειώνοντας τη δυνατότητα εγγραφής μαθητών με πραγματική
ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΕΚΠ/ΚΩΝ
ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠ/ΣΗΣ
ΝΟΜΟΥ ΣΕΡΡΩΝ
«Ο Εμ. Παπάς»
Κ. Σταμούλη 13 Α
621 22 Σέρρες
ΤΗΛ: 23210 – 26158
FAX: 23210- 24375
Ε-mail:[email protected]
ΣΕΡΡΕΣ, 18-11-2024
Αρ. Πρωτ.: 261
ΠΡΟΣ: ΔΗΜΟΤΙΚΑ ΚΑΙ
ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΑ Ν. ΣΕΡΡΩΝ
ΜΜΕ
ανάγκη για ειδική εκπαιδευτική υποστήριξη. Η αποσύνδεση της τοπικής κοινότητας
από τη σχολική μονάδα θα επιβαρύνει τις οικογένειες με μετακινήσεις και θα
αποξενώσει τους μαθητές από το περιβάλλον που μέχρι σήμερα έχει αποδειχθεί
καθοριστικό για την εκπαιδευτική τους ανάπτυξη. Δημιουργείται το εύλογο ερώτημα,
πού θα πάνε οι μαθητές που δεν θα κληρωθούν για τα «νέα» Πειραματικά, όταν το
πλησιέστερο Ειδικό σχολείο είναι στο Βαμβακόφυτο, ενώ άλλο Ειδικό Νηπιαγωγείο
δεν υπάρχει?
Το μόνιμο προσωπικό του σχολείου έχει αναπτύξει ισχυρές σχέσεις εμπιστοσύνης με
τους μαθητές και τους γονείς τους, εξασφαλίζοντας τη συνέχιση του εκπαιδευτικού
έργου και την ψυχολογική σταθερότητα των παιδιών. Η απομάκρυνση των μόνιμων
εκπαιδευτικών ή η τοποθέτηση προσωπικού με προσωρινή σχέση εργασίας θα
διαταράξει την εύρυθμη λειτουργία της μονάδας και την παιδαγωγική διαδικασία,
κάτι που αποτελεί βασική παραβίαση του δικαιώματος των μαθητών σε μια σταθερή
και ασφαλή εκπαιδευτική διαδικασία. Οι εκπαιδευτικοί που υπηρετούν στα δύο αυτά
σχολεία, είναι νεοδιόριστοι εκπαιδευτικοί του 2020, που βίωσαν την αδιοριστία στον
κλάδο της Ειδικής Αγωγής για πάνω από 15 χρόνια, δούλεψαν σαν αναπληρωτές και
κράτησαν «ζωντανές» τις δύο σχολικές μονάδες και τώρα βλέπουν να ορθώνεται
μπροστά τους ένα αβέβαιο μέλλον.
Λαμβάνοντας υπόψη τα ανωτέρω, τo ΔΣ του Συλλόγου Εκπαιδευτικών ΠΕ Σερρών
«Ο Εμ. Παπάς» και οι Σύλλογοι Διδασκόντων του Ειδικού Νηπιαγωγείου και του
Ειδικού Δημοτικού Σχολείου Σερρών ζητούμε:
Να σταματήσουν άμεσα όλες οι ενέργειες μετατροπής των δύο σχολικών
μονάδων σε Πειραματικά σχολεία.
Να ενισχυθούν οι δύο μονάδες με όλες τις απαραίτητες υποδομές για την
αναβάθμιση της παροχής του εκπαιδευτικού τους έργου.
#SerresParatiritis
ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ