ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Παναγιώτης Κοτρώνης :Έγκλημα ναι, τιμωρία θα υπάρξει;

Εμείς οι Σερραίοι, οι οποίοι δεν ανήκουμε στο «υπηρετικό» προσωπικό του, γνωρίζουμε ότι και στο νομό αλλά από ότι φαίνεται και στο Υπουργείο του είχε εγκαθιδρύσει ένα προσωποπαγές σύστημα διακυβέρνησης που δεν άφησε τίποτε όρθιο, με την αλαζονεία, τις θεσμικές εκτροπές και την αντικοινωνική πολιτική του.

Εμείς οι Σερραίοι, οι οποίοι δεν ανήκουμε στο «υπηρετικό» προσωπικό του, γνωρίζουμε ότι και στο νομό αλλά από ότι φαίνεται και στο Υπουργείο του είχε εγκαθιδρύσει ένα προσωποπαγές σύστημα διακυβέρνησης που δεν άφησε τίποτε όρθιο, με την αλαζονεία, τις θεσμικές εκτροπές και την αντικοινωνική πολιτική του.

Από τις αρχές Μαρτίου αμέσως μετά την τραγωδία των Τεμπών, όλη η Ελλάδα ζει ένα
απίστευτο δράμα.

Όλη η Ελλάδα εκτός από την κυβέρνηση Μητσοτάκη, θρηνεί για τον άδικο χαμό τόσων
ανθρώπων.
Οι πρωτοκλασάτοι της Μητσοτάκης ΑΕ το μόνο που σκέφτονται είναι το κομματικό τους
μέλλον. Πολύ περισσότερο ο μέχρι πριν λίγες ημέρες Υπουργός Μεταφορών και
Υποδομών Κώστας Καραμανλής, ο οποίος μετά την προσχηματική (όπως
αποδεικνύεται) παραίτησή του, δηλώνει προκλητικά ότι θα ξαναείναι υποψήφιος στις
επικείμενες βουλευτικές εκλογές.
Και αυτό παρά το σάλο που έχει ξεσπάσει, αφού η συντριπτική πλειοψηφία των πολιτών
τον θεωρεί όχι μόνο πολιτικά υπεύθυνο αλλά και ποινικά.
Ήδη η πρώτη μήνυση στον Κώστα Καραμανλή κατατέθηκε, αφού πατέρας θύματος
κατέθεσε όχι μόνο μήνυση αλλά και αγωγή εναντίον του.

Η διαβεβαίωση μία εβδομάδα μόλις πριν το δυστύχημα από το βήμα της βουλής, ότι έχει
διασφαλίσει την ασφάλεια των πολιτών σε ότι αφορά τις υποδομές των Ελληνικών
Σιδηροδρόμων (ποιες υποδομές, μία γραμμή είναι όλο κι όλο), τον θέτει προ ενός
τραγικού διλήμματος που πρέπει να απαντήσει:
Ή ότι γνώριζε τι τραγικές ελλείψεις των υποδομών, οπότε συνειδητά εγκλημάτισε αφού
υπάρχει δόλος.
Ή ότι δεν γνώριζε, οπότε είναι απελπιστικά ανεπαρκής και πάλι όμως υπεύθυνος για ότι
ακολούθησε.

Οι ερωτήσεις βέβαια είναι ρητορικές, γιατί στο σύντομο διάστημα μετά το δυστύχημα,
αποδείχθηκε ότι είχε πλήρη ενημέρωση, απόλυτη γνώση, συνεχή όχληση για τον
κίνδυνο, άλλα δεν έκανε τίποτα. Ή μάλλον έκανε, δηλαδή λοιδορούσε τους
συνδικαλιστές που τον προειδοποιούσαν.
Εμείς οι Σερραίοι, οι οποίοι δεν ανήκουμε στο «υπηρετικό» προσωπικό του, γνωρίζουμε
ότι και στο νομό αλλά από ότι φαίνεται και στο Υπουργείο του είχε εγκαθιδρύσει ένα
προσωποπαγές σύστημα διακυβέρνησης που δεν άφησε τίποτε όρθιο
, με την
αλαζονεία, τις θεσμικές εκτροπές και την αντικοινωνική πολιτική του.
Οι υπόλοιποι ψηφοφόροι και φίλοι του στο νομό Σερρών, οι οποίοι απολαμβάνουν όλα
τα προνόμια σε βάρος των υπολοίπων, απαιτούν να είναι και πάλι υποψήφιος ο
Κ.Καραμανλής για να κριθεί λένε από τον Σερραϊκό λαό. Όμως τα κόμματα πρέπει να
επιλέγουν για τα ψηφοδέλτιά τους καλύτερους και από αυτούς να επιλέγει τους πιο
άξιους ο λαός. Όταν όμως ο ίδιος αντιμετωπίζει, ενδεχομένως και ποινικές ευθύνες, δεν
μπορεί να «ξεπλύνεται» μέσω της λαϊκής ψήφου.
Ουσιαστικά η παραίτησή του δεν ήταν ειλικρινής, αλλά μία ανάθεση στον έτσι κι αλλιώς
αντιδημοφιλή Γ. Γεραπετρίτη, των «διευθετήσεων» της συγκάλυψης.
Οφείλω να ομολογήσω, ότι κι εγώ στην αρχή την είδα ως θετική κίνηση θα έλεγα
υποδειγματική την άμεση παραίτησή του, όμως τα στοιχεία που δημοσιεύθηκαν στη
συνέχεια, δείχνουν ότι η ευθύνη του εκτός από πολιτική είναι και διαχειριστική. Αυτό
σημαίνει ότι μπαίνει εξ αντικειμένου στο κέντρο του κάδρου των ευθυνών, που φτάνουν
ως τις παραβιάσεις τους ποινικού νόμου. Το κακό είναι ότι ούτε το αγαπημένο ανάθεμα
της δεξιάς στον συνδικαλισμό και τους συνδικαλιστές δεν μπορεί να επικαλεστεί γιατί
στην προκειμένη περίπτωση και ο πιο δύσπιστος Έλληνας έχει αντιληφθεί ότι όχι μόνο
δεν φταίνε, αλλά προσπάθησαν με κάθε τρόπο, επί ματαίω όμως, να προλάβουν το
κακό.
Ο κ.Καραμανλής όπως γνωρίζει και ο τελευταίος Σερραίος εφάρμοσε και στην
περίπτωση του κατηγορούμενου σταθμάρχη, την προσφιλή του τακτική.

Με «φωτογραφική» και εκ των υστέρων Υπουργική Απόφαση Καραμανλή, στις 30 Μαΐου
2022, (ΦΕΚ 2623). ξεπέρασε ο κατηγορούμενος για τη φονική σιδηροδρομική
σύγκρουση στα Τέμπη την προϋπόθεση του ορίου ηλικίας (ήταν 59 ετών και το όριο
χωρίς καμία εξαίρεση προέβλεπε τα 48 έτη) για να αναλάβει καθήκοντα σταθμάρχη.
Και όλα αυτά αποδεικνύονται από έγγραφα, ότι έγιναν υπό την πλήρη γνώση της
κυβέρνησης (άρα και του κ.Καραμανλή και του κ.Μητσοτάκη βεβαίως) και πως αν δεν
είχε υπογραφεί η συγκεκριμένη «φωτογραφική» Υπουργική Απόφαση ο συγκεκριμένος
υπάλληλος δεν θα μπορούσε ποτέ να καταλάβει τη θέση του σταθμάρχη Λάρισας και θα
είχε αποφευχθεί, τελικά, η τραγωδία.
Συνεπώς πέρα από την ιδιωτικοποίηση του ΟΣΕ που είναι η βασική και γενεσιουργός
αιτία, δεν είναι άμοιρο ευθυνών το πελατειακό-επιτελικό κράτος της Μητσοτάκης ΑΕ.
Συμπερασματικά, θεωρώ ότι ένας Υπουργός, εν προκειμένω ο κ.Καραμανλής ό οποίος
είχε την πολιτική, αντικειμενική και διαχειριστική ευθύνη για την κατάσταση των
ελληνικών σιδηροδρόμων και όμως επί της υπουργίας του σκοτώθηκαν 57 άνθρωποι,
είναι αυτονόητο ότι δεν έχει θέση σε κανένα ψηφοδέλτιο, κανενός κόμματος.


Παναγιώτης Κοτρώνης
Συντονιστής ΟΒ Δήμου Σερρών ΜέΡΑ25