Plastic Free Greece ενώνει τη Λίμνη Κερκίνη με τη Ρόδο και δίνει «ζωή» στο περιβάλλον
Κάθε χρόνο παράγονται περίπου 350 εκατ. τόνοι πλαστικών απορριμάτων -από μικροπλαστικά μέχρι πλαστικά μιας χρήσης και μεγάλα αντικείμενα- σε παγκόσμιο επίπεδο.
Κάθε χρόνο παράγονται περίπου 350 εκατ. τόνοι πλαστικών απορριμάτων -από μικροπλαστικά μέχρι πλαστικά μιας χρήσης και μεγάλα αντικείμενα- σε παγκόσμιο επίπεδο.
Από αυτά, το 0,5% καταλήγει στις θάλασσες και τις ακτές, γεγονός που αναδεικνύει πως οι αριθμοί αυτοί, μόνο αμελητέοι δεν χαρακτηρίζονται.
Είναι, λοιπόν, φανερό πως η ρύπανση της θάλασσας από τα πλαστικά απορρίματα είναι ένα περιβαλλοντικό ζήτημα το οποίο έχει πολλαπλές συνέπειες. Και αυτό, διότι δεν απειλεί μόνο τα θαλάσσια οικοσυστήματα, αλλά και την ανθρώπινη υγεία και τη συνολική ισορροπία των οικολογικών συστημάτων του πλανήτη. Φυσικά, και οι οικονομικές προεκτάσεις του ζητήματος είναι επίσης σημαντικές, καθώς οι κλάδοι του τουρισμού και της αλιείας, στους οποίους βασίζονται πολλές κοινότητες, επηρεάζονται σοβαρά από τη μόλυνση και την υποβάθμιση του θαλάσσιου περιβάλλοντος.
Για την αντιμετώπιση αυτού του πολύπλευρου ζητήματος, απαιτούνται συνέργειες μεταξύ κυβερνήσεων, επιχειρήσεων και πολιτών, με στόχο την έμπρακτη κινητοποίηση και την ευαισθητοποίηση για τη θαλάσσια ρύπανση. Και κάπως έτσι, η μείωση των πλαστικών απορριμμάτων και η προστασία του θαλάσσιου αλλά και παράκτιου περιβάλλοντος θα αρχίσει να γίνεται κανονικότητα.
Χαρακτηριστικό παράδειγμα αυτής της «πράσινης» λογικής αποτελεί η πρωτοβουλία «Plastic Free Greece», μια κοινή πρωτοβουλία της Lidl Ελλάς και του Κοινωφελούς Ιδρύματος Αθανάσιος Κ. Λασκαρίδης, υπό την αιγίδα του Υπουργείου Τουρισμού και του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας.
ία καμπάνια που μεταφέρει ένα «δυνατό» μήνυμα ευαισθητοποίησης σε όλη τη χώρα
Η καμπάνια «Plastic Free Greece», η οποία βρίσκεται κάτω από την εθνική καμπάνια «Ελλάδα χωρίς πλαστικά μίας χρήσης», ξεκίνησε το «ταξίδι» της το 2020 από τη Σαντορίνη, ως «Plastic Free Santorini». Την επόμενη χρονιά, σταθμοί της ήταν, εκτός της Σαντορίνης, τα Χανιά, η Χαλκιδική, η Κέρκυρα, η Κως και η Ρόδος. Από το 2022 έως και πέρυσι, η καμπάνια έφτασε σταθερά στη Σαντορίνη αλλά και το Ηράκλειο, τη Χαλκιδική, τη Σύρο, τη Λίμνη Κερκίνη, τη Λήμνο, τον Άγιο Νικόλαο, τη Ζάκυνθο, τη Χίο και την Αίγινα.
Κατά τη διάρκεια της τετραετίας 2020-2023, εκπρόσωποι της Lidl Ελλάς, μαζί με συνεργάτες και εθελοντές του Κοινωφελούς Ιδρύματος Αθανάσιος Κ. Λασκαρίδης, πραγματοποίησαν 39 παράκτιους και 30 υποθαλάσσιους καθαρισμούς. Συνολικά, περισσότεροι από 260 εθελοντές συμμετείχαν στις δράσεις καθαρισμού, με κοινό στόχο την προστασία του θαλάσσιου και παράκτιου περιβάλλοντος υπό το πρίσμα της βιώσιμης ανάπτυξης. Με αυτόν τον τρόπο, έδωσαν «πνοή ζωής» στις περιοχές που επισκέφτηκαν, καθώς έχουν συλλεχθεί 5.871 κιλά απορρίματα, εκ των οποίων 1.050 κιλά στους παράκτιους και 4.821 κιλά στους υποθαλάσσιους καθαρισμούς.
Φέτος, για πρώτη φορά, οι 8 Plastic Free προορισμοί περιλαμβάνουν μέρη όπου η Lidl Ελλάς έχει παρουσία με logistics centers. Πρόκειται για την Αττική (Καλύβια Θορικού), τη Θεσσαλονίκη (ΒΙ.ΠΕ. Σίνδου), τα Τρίκαλα και την Πάτρα, με την εθελοντική συμμετοχή εργαζομένων της εταιρείας. Επιπλέον, η ομάδα του προγράμματος, η οποία αποτελείται από στελέχη και εθελοντές των δύο φορέων, θα επισκεφθεί τη Λέσβο, τη Σαντορίνη, τη Χίο και τη Ρόδο για να υλοποιήσει δράσεις κινητοποίησης για την προστασία του περιβάλλοντος. Σε κάθε έναν από τους προορισμούς, βασικό εργαλείο ευαισθητοποίησης για την πρόληψη της ρύπανσης από πλαστικά απορρίμματα θα αποτελέσουν παράκτιοι ή/και υποβρύχιοι καθαρισμοί, αλλά και συναντήσεις με εκπροσώπους της τοπικής αυτοδιοίκησης και δράσεις ενημέρωσης.
Η ανάληψη ευθύνης απέναντι στο περιβάλλον και την κοινωνία ως τμήμα επιχειρησιακής στρατηγικής
Στο σημείο αυτό, αξίζει να αναφερθεί ότι οι υποβρύχιοι και παράκτιοι καθαρισμοί που πραγματοποιούνται στο πλαίσιο του «Plastic Free Greece» εντάσσονται στο RESet Plastic, τη διεθνή στρατηγική του Ομίλου Schwarz για το πλαστικό, η οποία ξεκίνησε το 2018 και στην οποία συμμετέχει και η Lidl Ελλάς. Συγκεκριμένα, η στρατηγική που εξυπηρετεί το όραμα του ομίλου για «Λιγότερο πλαστικό – Κλειστοί Κύκλοι πρώτων υλών» περιλαμβάνει πέντε πεδία δράσης -REduce (Μείωση), REdesign (Επανασχεδιασμός), REcycle (Ανακύκλωση), REmove (Απομάκρυνση) και REsearch (Έρευνα)- και το Plastic Free Greece ανήκει στα πεδία δράσης REmove, REduce και REcycle.
Σε εθνικό επίπεδο, εντάσσεται στο πλαίσιο του προγράμματος βιωσιμότητας της Lidl Ελλάς. Συγκεκριμένα, ανήκει στο πεδίο «Καλό για τον πλανήτη», με σύνθημα το «Think globally, act locally» και στρατηγικό πυλώνα τη Διατήρηση των Πόρων, ως μέρος της πρωτοβουλίας RΕset Plastic Cleanup Collective του Ομίλου Schwarz.
Σε σχετική ανακοίνωση του λέει:
Η συμμετοχή σε μια τέτοια πρωτοβουλία αποδεικνύει έμπρακτα, λοιπόν, πως η Lidl Ελλάς, εδώ και πέντε χρόνια, αναλαμβάνει την ευθύνη της, όχι μόνο απέναντι στο περιβάλλον αλλά και στην κοινωνία σε τοπικό και παγκόσμιο επίπεδο. Απώτερος στόχος της είναι να συμβάλλει μέσα από τις εκστρατείες καθαρισμού στην απομάκρυνση του πλαστικού από το περιβάλλον, ευαισθητοποιώντας, εκπαιδεύοντας και ενθαρρύνοντας τους ανθρώπους να το προστατεύουν ενεργά. Γιατί για τη Lidl Ελλάς, τα σημερινά απόβλητα είναι η πρώτη ύλη του αύριο.
Η θαλάσσια ρύπανση από πλαστικά είναι ένα πιεστικό ζήτημα της σύγχρονης εποχής λόγω των αρνητικών, μεγάλης εμβέλειας, επιπτώσεών της στη θαλάσσια ζωή, την ανθρώπινη υγεία και τις οικονομίες παγκοσμίως. Έτσι, η άμεση και συντονισμένη δράση, όπως αυτή ανάμεσα στη Lidl Ελλάς και το Κοινοφελές Ίδρυμα Αθανάσιος Κ. Λασκαρίδη, είναι επιτακτική για τον μετριασμό των επιζήμιων επιπτώσεων της ρύπανσης και τη διασφάλιση της υγείας και της βιωσιμότητας του θαλάσσιου και παράκτιου περιβάλλοντος για τις μελλοντικές γενιές.
πηγή:cnn.gr