Πρωτοσέλιδο

Αλλαγές στα τεκμήρια των ΙΧ -Τι αλλάζει για τα μεγάλου κυβισμού οχήματα

Αύξηση μεγέθους γραμματων Μείωση μεγέθους γραμματων Επαναφορά μεγέθους γραμματωνprint

Στο ΥΠΟΙΚ συνεχίζουν την επεξεργασία των προτάσεων για τα νέα τέλη κυκλοφορίας και τα τεκμήρια διαβίωσης με στόχο την αύξηση των φορολογικών εσόδων από την άρση της ακινησίας πολλών ΙΧ.

Ενα από τα σενάρια που εξετάζεται έντονα είναι η μείωση και του ετήσιου τεκμηρίου των ΙΧ μεγάλου κυβισμού εξετάζει το υπουργείο Οικονομικών ως κίνητρο για την άρση ακινησίας οχημάτων από τους ιδιοκτήτες τους.

Σύμφωνα με το capital.gr τα σενάρια που εξετάζονται για τα τεκμήρια διαβίωσης για τα ΙΧ είναι δυο.
Το πρώτα προβλέπει τη σύνδεση του ετήσιου τεκμηρίου διαβίωσης με την εμπορική αξία των οχημάτων με βάση τις αξίες που έχουν υπολογίσει οι ασφαλιστικές εταιρείες για τις αποζημιώσεις πυρός και κλοπής ενώ υπάρχει και η σκέψη για χρησιμοποίηση της αρχικής λιανικής τιμής των αυτοκινήτων που θα απομειώνεται με βάση τα έτη στα οποία το όχημα βρίσκεται σε κυκλοφορία. 
Η δεύτερη λύση που εξετάζεται και είναι περισσότερο πιθανό να υιοθετηθεί προβλέπει την οριζόντια μείωση του ετήσιου τεκμηρίου διαβίωσης κατά 20% έως 30% για τα οχήματα άνω των 2.000 κυβικών και ηλικίας άνω των 10 ετών.

Υπενθυμίζεται πως το ετήσιο τεκμήριο διαβίωσης για ένα ΙΧ 2.500 κυβικών ηλικίας 12 ετών είναι σήμερα 6.650 ευρώ, ποσό που δεν έχει καμία σχέση με το πραγματικό ετήσιο κόστος συντήρησης και χρήσης του ΙΧ. Για λόγους σύγκρισης θα πρέπει να σημειωθεί ότι ένα αντίστοιχο ΙΧ 12 ετών αλλά 1.200 κυβικών έχει ετήσιο τεκμήριο 2.000 ευρώ, δηλαδή 70% χαμηλότερο.

Newsletter

Σαν σήμερα...

1806 | 

Ο αρματολός Νικοτσάρας από το Βλαχολείβαδο του Ολύμπου επιστρατεύοντας 500 επίλεκτα παλικάρια, αποβιβάστηκε στην Κατερίνη και δια μέσου της οροσειράς Μπέλες έφτασε στο Νέο Πετρίτσι (Βέτερνα), απ' όπου πέρασε το Στρυμόνα και κατέληξε στο Σιδηρόκαστρο. Από εκεί έφτασε στις Σέρρες, όπου και πολιορκήθηκε σε ένα από τα κεντρικά χάνια της πόλης από 4.000 Τούρκους και Αλβανούς, οι οποίοι διατελούσαν κάτω από την καθοδήγηση του Ισμαήλ Μπέη των Σερρών. Ο Νικοτσάρας και τα παλικάρια του κάψανε το χάνι και διέφυγαν προς το Μενοίκιον όρος και από εκεί στη Ζίχνη, την οποία και κατέλαβαν. Εναντίον τους εκστράτευσαν δεκαπέντε χιλιάδες τούρκοι αλλά ο Νικοτσάρας επιχείρησε αντιπερισπασμό εξορμώντας προς τις εκβολές του Στρυμόνα και ελπίζοντας ότι θα τον περιμένουν ο Ρωσικός στόλος και ο ναύαρχος Σινιάβιν. Οι προσδοκίες του διαψεύσθηκαν και με τα εναπομείναντα 250 παλικάρια του επιχείρησε με μια ηρωική προσπάθεια να περάσει τη γέφυρα του ποταμού Αγγίτη που τη φρουρούσαν χιλιάδες Οθωμανοί. Ο Νικοτσάρας έσπασε με το σπαθί του τις αλυσίδες της γέφυρας καταφέρνοντας να περάσει και με τους εναπομείναντες 150 άνδρες του έφθασε στο Πράβι (Ελευθερούπολη) κατέβηκε στον κόλπο του Ορφανού και από εκεί κατέληξε στη Χαλκιδική.

1938 | 

Στον θερινό κινηματογράφο «Τιτάνια» προβλήθηκε η ταινία «Ο Πρίγκιψ και ο πτωχός» με τον Έρολ Φλιν και στον «Έσπερο» η Ελληνική ταινία με τον Παρασκευά Οικονόμου και την κεφάτη Ρένα Ντόρ «Αρραβών μετ' εμποδίων».

1994 | 

(Σάββατο) Πραγματοποιήθηκε η πρεμιέρα του θεατρικού έργου «Εκκλησιάζουσες» του Αριστοφάνη από το Δημοτικό Περιφερειακό Θέατρο Σερρών.
Ιστορικό ημερολόγιο των Σερρών
Επιμέλεια: Σ. Π. Αραμπατζής
(δημοσιογράφος ΕΡΑ Σερρών)

Τα πιο διαβασμένα

Τις τελευταίες 7 ημέρες