Πρωτοσέλιδο

Βουλγαρικές πινακίδες και βουλγαρικά κινητά.

Αύξηση μεγέθους γραμματων Μείωση μεγέθους γραμματων Επαναφορά μεγέθους γραμματωνprint
Τουλάχιστον οι μισές εικονικές εταιρείες στη Βουλγαρία υπολογίζεται ότι γίνονται για την αγορά αυτοκινήτων, συνήθως υψηλού κυβισμού, από Ελληνες που προσπαθούν να γλιτώσουν από τα υψηλά τέλη κυκλοφορίας, τα τεκμήρια αλλά και τον φόρο πολυτελούς διαβίωσης.

Σύμφωνα με τη νομοθεσία, το πρώτο εξάμηνο το αυτοκίνητο δεν μπορεί να βγει από τη βουλγαρική επικράτεια.

Ωστόσο, η γειτονική χώρα ανήκει στην Ε.Ε. και στα σύνορα σπάνια γίνεται ο τυπικός έλεγχος.

Πολλοί μάλιστα πληρώνουν ένα νοίκι πολύ χαμηλό στη Βουλγαρία ώστε στους ελέγχους στα σύνορα να δείχνουν αποδεικτικά ότι μένουν μόνιμα στη Βουλγαρία.Με αυτόν τον τρόπο πληρούν μία από τις βασικές προϋποθέσεις (μόνιμη κατοικία στο εξωτερικό) για να κυκλοφορεί νόμιμα Ι.Χ. με ξένες πινακίδες.
Σε αυτή την περίπτωση ένα δίκτυο ανθρώπων στη γειτονική χώρα έχει ήδη φροντίσει για τη δημιουργία ενός εικονικού προφίλ μόνιμου κατοίκου Βουλγαρίας.

Σχετικά πιο πρόσφατο «κόλπο» περιλαμβάνει τη μεταβίβαση του οχήματος σε εταιρεία ενοικίασης αυτοκινήτων της Βουλγαρίας και με κάποιο ιδιωτικό συμφωνητικό ο Ελληνας ιδιοκτήτης του οχήματος διασφαλίζει την κατοχή της «κυριότητας» του αυτοκινήτου το οποίο όμως στα χαρτιά δεν του ανήκει.

Ο Εθνικός Τελωνειακός Κώδικας, βάσει ενός νόμου του 1988 (επί υπουργίας Γιώργου Πέτσου), προβλέπει βαριές κυρώσεις και πρόστιμα, τα οποία για παράνομα κοινοτικά επιβατικά οχήματα (π.χ. Βουλγαρίας) κυμαίνονται από 2.500 έως 10.000 ευρώ.

Οι νέες αυξήσεις των τελών κινητής τηλεφωνίας μαζί με την επικείμενη κατάργηση της περιαγωγής από το 2017 πανευρωπαϊκά μπορεί να οδηγήσουν τους καταναλωτές σε φτηνότερες συνδέσεις από τις γειτονικές χώρες.

Δηλαδή μπορεί να υπάρξει δυνατότητα, με την κατάργηση της περιαγωγής, κάποιος να αγοράσει σύνδεση από άλλη χώρα, όπως τη Βουλγαρία, και να κάνει όλες του τις κλήσεις μέσω περιαγωγής χωρίς επιπλέον χρέωση.

Ενα τέτοιο ενδεχόμενο αναμένεται να πλήξει τόσο τις εταιρείες εντός Ελλάδας όσο και τα δημόσια έσοδα.


Newsletter

Σαν σήμερα...

1925 | 

Στην εφημερίδα «Μακεδονικά Νέα» της Θεσσαλονίκης δημοσιεύθηκε ανταπόκριση από τα Κ. Πορόϊα Σερρών με τίτλο «Ας προσέξουμε τα Κ. Πορόϊα». Στο δημοσίευμα αναφέρει ότι όλοι οι δρόμοι είναι χάλια και για να μετακινηθούν το χειμώνα χρειάζονται καμήλες λόγω της λάσπης και των λιμναζόντων νερών προς Μπούτκοβο και Θεοδώριο.

1929 | 

Αναγγέλθηκε για την ημερομηνία αυτή ο χορός της «Δημοκρατικής Νεολαίας» του κόμματος των Φιλελευθέρων, που χαρακτηρίζονταν προκαταβολικά ως «η μεγαλυτέρα κοσμική συγκέντρωσις της εφετινής περιόδου».

1935 | 

Στις Σέρρες έπεσε πυκνό χιόνι, που κατά το μεσημέρι ολοένα και περισσότερο δυσκόλευε την κίνηση των πεζών και των λιγοστών τροχοφόρων.

1938 | 

Με Βασιλικό Διάταγμα το «Μπεζεστένι» Σερρών ανακηρύχθηκε διατηρητέο. «Πολλοί επαινούν το κτίριο αυτό ως το καλύτερο από τα Οθωμανικά Μπεζεστένια. Ο Τούρκος περιηγητής Ελβιγιά Τζελεπής τον 17ο αιώνα το χαρακτηρίζει στο «οδοιπορικό» του «ως θαυμάσιον λιθόκτιστον μολυβδοσκέπαστον». Είναι το μοναδικό Μπεζεστένι στην Ελλάδα και τα Βαλκάνια στον τύπο αυτό. Θέλησαν πολλές φορές να το γκρεμίσουν, αλλά χάρις στην αρχιτεκτονική του αξία διασώθηκε με τις προσπάθειες του Ακαδημαϊκού Αναστασίου Ορλάνδου».

1946 | 

Δόθηκε η Α΄ Συναυλία του πρώτου μεταπολεμικού συγκροτήματος «Χορωδία Σερρών» με διευθυντή τον Γιάννη Ουζούνη. Η χορωδία διαλύθηκε το 1955 και τα περισσότερα μέλη της εντάχθηκαν στον «Ορφέα».

1964 | 

(Κυριακή): Ενόψει των εκλογών της 16ης Φεβρουαρίου 1964, την πόλη των Σερρών επισκέφθηκε για πρώτη φορά ο νέος αρχηγός της Ε.Ρ.Ε. Παναγιώτης Κανελόπουλος όπου και μίλησε από τον εξώστη του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου.

1964 | 

Στο πρωτάθλημα Σερρών η ομάδα του Ορφέα νίκησε τον Μ. Αλέξανδρο Αγίου Πνεύματος με σκορ 1 -0 και ο Εθνικός απέσπασε ισοπαλία με τις Ελπίδες με σκορ 1 - 0.
Ιστορικό ημερολόγιο των Σερρών
Επιμέλεια: Σ. Π. Αραμπατζής
(δημοσιογράφος ΕΡΑ Σερρών)

Τα πιο διαβασμένα

Τις τελευταίες 7 ημέρες