ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Βουλγαρικές πινακίδες και βουλγαρικά κινητά.

Τουλάχιστον οι μισές εικονικές εταιρείες στη Βουλγαρία υπολογίζεται ότι γίνονται για την αγορά αυτοκινήτων, συνήθως υψηλού κυβισμού, από Ελληνες που προσπαθούν να γλιτώσουν από τα υψηλά τέλη κυκλοφορίας, τα τεκμήρια αλλά και τον φόρο πολυτελούς διαβίωσης.

Τουλάχιστον οι μισές εικονικές εταιρείες στη Βουλγαρία υπολογίζεται ότι γίνονται για την αγορά αυτοκινήτων, συνήθως υψηλού κυβισμού, από Ελληνες που προσπαθούν να γλιτώσουν από τα υψηλά τέλη κυκλοφορίας, τα τεκμήρια αλλά και τον φόρο πολυτελούς διαβίωσης.

Τουλάχιστον οι μισές εικονικές εταιρείες στη Βουλγαρία υπολογίζεται ότι γίνονται για την αγορά αυτοκινήτων, συνήθως υψηλού κυβισμού, από Ελληνες που προσπαθούν να γλιτώσουν από τα υψηλά τέλη κυκλοφορίας, τα τεκμήρια αλλά και τον φόρο πολυτελούς διαβίωσης.

Σύμφωνα με τη νομοθεσία, το πρώτο εξάμηνο το αυτοκίνητο δεν μπορεί να βγει από τη βουλγαρική επικράτεια.

Ωστόσο, η γειτονική χώρα ανήκει στην Ε.Ε. και στα σύνορα σπάνια γίνεται ο τυπικός έλεγχος.

Πολλοί μάλιστα πληρώνουν ένα νοίκι πολύ χαμηλό στη Βουλγαρία ώστε στους ελέγχους στα σύνορα να δείχνουν αποδεικτικά ότι μένουν μόνιμα στη Βουλγαρία.Με αυτόν τον τρόπο πληρούν μία από τις βασικές προϋποθέσεις (μόνιμη κατοικία στο εξωτερικό) για να κυκλοφορεί νόμιμα Ι.Χ. με ξένες πινακίδες.
Σε αυτή την περίπτωση ένα δίκτυο ανθρώπων στη γειτονική χώρα έχει ήδη φροντίσει για τη δημιουργία ενός εικονικού προφίλ μόνιμου κατοίκου Βουλγαρίας.

Σχετικά πιο πρόσφατο «κόλπο» περιλαμβάνει τη μεταβίβαση του οχήματος σε εταιρεία ενοικίασης αυτοκινήτων της Βουλγαρίας και με κάποιο ιδιωτικό συμφωνητικό ο Ελληνας ιδιοκτήτης του οχήματος διασφαλίζει την κατοχή της «κυριότητας» του αυτοκινήτου το οποίο όμως στα χαρτιά δεν του ανήκει.

Ο Εθνικός Τελωνειακός Κώδικας, βάσει ενός νόμου του 1988 (επί υπουργίας Γιώργου Πέτσου), προβλέπει βαριές κυρώσεις και πρόστιμα, τα οποία για παράνομα κοινοτικά επιβατικά οχήματα (π.χ. Βουλγαρίας) κυμαίνονται από 2.500 έως 10.000 ευρώ.

Οι νέες αυξήσεις των τελών κινητής τηλεφωνίας μαζί με την επικείμενη κατάργηση της περιαγωγής από το 2017 πανευρωπαϊκά μπορεί να οδηγήσουν τους καταναλωτές σε φτηνότερες συνδέσεις από τις γειτονικές χώρες.

Δηλαδή μπορεί να υπάρξει δυνατότητα, με την κατάργηση της περιαγωγής, κάποιος να αγοράσει σύνδεση από άλλη χώρα, όπως τη Βουλγαρία, και να κάνει όλες του τις κλήσεις μέσω περιαγωγής χωρίς επιπλέον χρέωση.

Ενα τέτοιο ενδεχόμενο αναμένεται να πλήξει τόσο τις εταιρείες εντός Ελλάδας όσο και τα δημόσια έσοδα.