Πρωτοσέλιδο

ΚΙΝΗΣΗ ΠΟΛΙΤΩΝ : 6 Κρίσιμα ερωτήματα για την επικινδυνότητα του ΤΑΠ -ΓΙΑΤΙ ΣΙΩΠΟΥΝ ΟΙ ΣΕΡΡΑΙΟΙ ΒΟΥΛΕΥΤΕΣ ;

Αύξηση μεγέθους γραμματων Μείωση μεγέθους γραμματων Επαναφορά μεγέθους γραμματωνprint
"Σύμφωνα με την «Εγνατία Οδός Α.Ε.», από 2/12/2017, υπεύθυνος είναι ο ΤΑΡ. 
Στην επίσημη αυτή ανακοίνωση της «Εγνατία Α.Ε.» δεν υπήρξε αντίστοιχη (επίσημη) ανακοίνωση/απάντηση εκ μέρους των εργολάβων ή εκπροσώπων του ΤΑΡ. Η ανεπίσημη και ανώνυμη -συνεπώς χωρίς καμία εγκυρότητα- δήλωση «υψηλόβαθμου στελέχους – όμορης χώρας» της Bonatti International στα Serraika Nea (9/12) ότι «λάθος πέρασε στην κοινή γνώμη» η είδηση πως για την καθίζηση ευθύνεται ο ΤΑΡ και ότι η αλήθεια είναι πως η κοινοπραξία λαμβάνει «προληπτικά μέτρα», ενισχύοντας το υπέδαφος που είναι ασταθές στην περιοχή εκείνη, λόγω μεγάλης υγρασίας από το είδος των γεωργικών καλλιεργειών (ορυζώνες), επιβεβαιώνει πανηγυρικά ότι η ευθύνη βαρύνει εξολοκλήρου την κοινοπραξία, διότι: 
Α.   Ότι στην ευρύτερη περιοχή του Προβατά το υπέδαφος είναι «μαλακό» λόγω των ορυζοκαλλιεργειών ήταν γνωστό στην εταιρεία ευθύς εξαρχής, πριν καν τη σύνταξη της περιβαλλοντικής μελέτης, επισημάνθηκε δε στην κοινοπραξία και με παρατηρήσεις μέλους της κίνησής μας από τον Ιανουάριο ακόμη του 2013 (φάση διαβούλευσης επί της Έκθεσης Οριοθέτησης Περιεχομένου της Μελέτης Περιβαλλοντικών – Κοινωνικών Επιπτώσεων).
Ο ΤΑΡ ωστόσο, που στις αδρά πληρωμένες ραδιοφωνικές και τηλεοπτικές διαφημίσεις του διατείνεται πως «ακούει» και «σέβεται» τη γνώμη των τοπικών κοινωνιών, έγραψε στα παλαιότερα των υποδημάτων του αυτές τις επισημάνσεις.  
Β.   Γιατί ο αυτοκινητόδρομος δεν παρουσίασε πρόβλημα τόσα χρόνια και αυτό συνέβη τώρα, αμέσως μετά τη διάτρηση του υπεδάφους για τη διέλευση του αγωγού;
Μικρή ανασκόπηση:

Το καλοκαίρι ήταν το σπάσιμο της αρδευτικής διώρυγας Κ5. Την άνοιξη οι καταστροφές αγροτικών δρόμων και οι αποκλεισμοί για μεγάλες χρονικές περιόδους αγροτικών καλλιεργειών και κτηνοτροφικών μονάδων. Λίγο νωρίτερα απετράπη την τελευταία στιγμή σύγκρουση αμαξοστοιχίας του ΟΣΕ με γιγαντιαίο φορτηγό της εταιρείας που είχε ακινητοποιηθεί πάνω σε ισόπεδη διάβαση έξω από τον Κρίνο.
Τίποτε από όλα αυτά δεν ήταν «ατύχημα» ή «αστοχία». Όλα προβλέψιμα και αναμενόμενα, όταν ένας αγωγός φυσικού αερίου μεγέθους του ΤΑΡ διέρχεται από πυκνοκατοικημένες 
αστικές-ημιαστικές και αγροτικές περιοχές.

Και αυτό είχε επισημανθεί στους αρμόδιους, τόσο του έργου/κοινοπραξίας όσο και της πολιτείας –κεντρικής(κυβέρνησης) και τοπικής (δήμοι). Κανείς τους όμως δεν έλαβε υπόψη τις τεκμηριωμένες αυτές αντιρρήσεις και τις αντιπροτάσεις επιστημονικών φορέων για εναλλακτική όδευση του αγωγού.
Σε όλους αυτούς, (Δήμους, Υπηρεσίες της Περιφέρειας Κ. Μακεδονίας, Κυβέρνησης και τοπικούς βουλευτές) που –υποτίθεται πως- πρέπει να λαμβάνουν μέριμνα για την προστασία του περιβάλλοντος (φυσικού και ανθρωπογενούς) και να διασφαλίζουν τη ζωή, την υγεία και την περιουσία των πολιτών θέτουμε τα εξής ερωτήματα:
-Τι θα συνέβαινε αν η καθίζηση παρουσιαζόταν αργότερα, κατά την περίοδο λειτουργίας του αγωγού; Αν ο αγωγός έσπαζε και το αέριο εκτινάσσονταν με τεράστια πίεση στον αέρα;
-Αν γινόταν έκρηξη, πόσες ζωές θα χάνονταν ή θα κινδύνευαν να χαθούν; Πόσες και ποιές καταστροφές θα συνέβαιναν, όπως συνέβη στις ΗΠΑ και Αυστρία πριν μερικές μέρες;
-Τι συνέπειες θα υπάρξουν από μια ενδεχόμενη έκρηξη στο σταθμό συμπίεσης, που θα τεθεί σε λειτουργία  δίπλα στο Κωνσταντινάτο, όπως συνέβη στο Αζερμπαϊτζάν πριν αρκετούς μήνες ;
-Ποια θα είναι η καθημερινή επιβάρυνση της ατμόσφαιρας και της υγείας των πολιτών από την «ασφαλή» λειτουργία του και το 24ωρο βουητό του;
-Πόσο θα επιβαρυνθούν τα γεωργικά προϊόντα της περιοχής και πόσο θα πέσει η τιμή τους στην αγορά, εξαιτίας αυτής της επιβάρυνσης ή έστω και μόνο της «φήμης» πως είναι επιβαρυμένα από τα καυσαέρια του σταθμού;
-Ποια «αντισταθμιστικά οφέλη», σε τελική ανάλυση, μπορούν να αντισταθμίσουν αυτό το ανυπολόγιστο ρίσκο, οι συνέπειες του οποίου δεν είναι μεν ακόμη γνωστές και μετρήσιμες στο σύνολό τους αυτή τη στιγμή, πλην όμως εκτείνονται βαθιά στο χώρο και το χρόνο, όπως δείχνουν όλα τα εμπειρικά δεδομένα από αντίστοιχα έργα σε άλλες περιοχές του κόσμου;"

Newsletter

Σαν σήμερα...

1848 | 

Ο Αναστάσιος Παλλατίδης υπέγραψε τη διαθήκη του με την οποία κληροδοτούσε τη μεγάλη του περιουσία στο Ελληνικό σχολείο του Μελενίκου. Πιθανή ημερομηνία γένεσης του μεγάλου ευεργέτη των Ελληνικών Σχολείων Μελενίκου Μακεδονίας και σήμερα του Σιδηροκάστρου Αναστάσιου Παλλατίδη είναι το 1788. Τα πρώτα του γράμματα ο Παλλατίδης τα διδάχθηκε στην γενέτειρά του και στις Σέρρες, ενώ τις γυμνασιακές του σπουδές τις ολοκλήρωσε στην περίφημη Ακαδημία του Βουκουρεστίου. Σπούδασε Ιατρική και στη συνέχεια προσελήφθη βοηθός του καθηγητή Γκράγκερ, προσωπικού ιατρού της Αυτοκρατορικής οικογενείας των Αψβούργων τον οποίο και διαδέχθηκε μετά τον θάνατό του. Ο Αναστάσιος Παλλατίδης από τη θέση του αυτή παρείχε μεγάλη βοήθεια στην Ελληνική Κοινότητα της Βιέννης και ούτε στιγμή δεν έπαψε να εκδηλώνει το αμέριστο ενδιαφέρον του για τα προβλήματα της ιδιαίτερης πατρίδας του, του Μελενίκου. Πέθανε το 1848.

1914 | 

Απεβίωσε ο Πέτρος Ν. Παπαγεωργίου. Υπήρξε καθηγητής φιλόλογος με εξαιρετική μόρφωση ο οποίος δίδαξε στο Γυμνάσιο των Σερρών δύο εκπαιδευτικές χρονιές 1889-1891. Στη πόλη των Σερρών παράλληλα με το εκπαιδευτικό του έργο ασχολήθηκε και με ιστορικές και τοπογραφικές έρευνες και το υλικό που συγκέντρωσε, σημαντικό ως προς τις πληροφορίες που διέσωσε, το δημοσίευσε με το τίτλο «Αι Σέρραι και τα προάστεια, τα περί τάς Σέρρας και η μονή Ιωάννου του Προδρόμου» στο γερμανικό περιοδικό “Byzantinische Zeitschrift”.

1929 | 

Άγνωστοι δολοφόνησαν (ανήμερα της γιορτής του) με μαχαίρι και πιστόλι τον πρόεδρο της κοινότητας Νέου Σουλίου (Σουμπάσκιοϊ) Θανάση Κυριακόπουλο που ήταν σημαίνουσα προσωπικότητα του κόμματος των Φιλελευθέρων στην περιοχή. Η κηδεία του έγινε στις 11 το πρωί της 20ης Ιανουαρίου 1929. Ο Κυριακόπουλος γεννήθηκε στο Σουμπάσκιοϊ και αφού ολοκλήρωσε τα μαθήματα του Δημοτικού σχολείου στις Σέρρες το 1896 πήγε στη Θεσσαλονίκη όπου και προσλήφθηκε σαν υπάλληλος σε κατάστημα αποικιακών. Από εκεί με την συνδρομή του Μητροπολίτη έφυγε για την Αθήνα όπου και κατατάχτηκε σαν εθελοντής στα τότε ανταρτικά σώματα. Στον Ελληνοτουρκικό πόλεμο του 1897 αγωνίσθηκε και τραυματίσθηκε ελαφρά. Νοσηλεύτηκε στο νοσοκομείο της Λαμίας. Η βασίλισσα Όλγα τον έστειλε στην Οδησσό όπου και κάθισε για ένα σύντομο χρονικό διάστημα. Από εκεί αποβιβάστηκε στη Σμύρνη με τελικό προορισμό την Θεσσαλονίκη. Η στενή παρακολούθηση που είχε από την αστυνομία τον οδήγησε στην απόφαση να επιστρέψει στις Σέρρες ως υπάλληλος στο Ελληνικό Προξενείο. Στον Μακεδονικό Αγώνα ο Κυριακόπουλος μυήθηκε από τους πρώτους κάνοντας τον οδηγό στο πρώτο ανταρτικό σώμα. Στη συνέχεια διορίσθηκε δημοδιδάσκαλος στην Άνω Βροντού όπου και επέδειξε πλούσια εθνική δραστηριότητα εναντίον των Βουλγάρων. Μετά τους πολέμους ο Κυριακόπουλος επιδόθηκε σε ιδεολογικούς αγώνες. Οπαδός του Ελευθ. Βενιζέλου ήταν ένας από τους κυριότερους εκπροσώπους της Φιλελεύθερης παράταξης στο Ν. Σερρών και ένας από τους κυριότερους παράγοντες της αγροτικής κίνησης. Το 1924 ίδρυσε την «Ένωσιν των Γεωργ. Συνεταιρισμών». Στα δύο πρώτα καπνοπαραγωγικά συνέδρια κατείχε τη θέση του αντιπροέδρου. Αργότερα χρημάτισε Προϊστάμενος του τμήματος καπνοπαραγωγών στο γραφείο Προσ. Καπνού στην Καβάλα, μέλος του διοικητικού συμβουλίου της Γεωργικής Τραπέζης Μακεδονίας, τακτικό μέλος του Γεωργικού Επιμελητηρίου Σερρών, αντιπρόσωπος στο Κεντρικό Γραφείο Προστ. Αθηνών. Τέλος σαν Πρόεδρος της κοινότητας Νέου Σουλίου άφησε ένα πλούσιο έργο.

1937 | 

Στον κινηματογράφο «Κρόνιον» προβάλλονταν η ταινία «Το τραγούδι του Κορυδαλλού» με τη Μάρθα Έγκερθ.

1946 | 

Τη μέρα αυτή αλλά και την ερχόμενη (19 Ιανουαρίου) ο εκπολιτιστικός σύλλογος «Αναγέννησις» έδωσε δύο δωρεάν παραστάσεις με την επιθεώρηση του Γ. Καφταντζή «Ό,τι θέλει ο λαός» για τους αντάρτες του ΕΛΑΣ.

1946 | 

Τελείωσε η δημαρχιακή θητεία του Αθανάσιου Μητακίδη. (30/8/1945-18/1/1946). Την θέση του κατέλαβε ο Βασίλειος Χατζηιακώβου.

1958 | 

Ο ποταμός Στρυμόνας πλημμύρισε και τα νερά του κάλυψαν 1.000 στρέμματα στη περιοχή Μαυροθάλασσας.

1996 | 

(Πέμπτη) Δόθηκε η πρεμιέρα του θεατρικού έργου «Εμιγκρέδες» του Σ. Μπρόζεκ από το Δημοτικό Περιφερειακό Θέατρο Σερρών.
Ιστορικό ημερολόγιο των Σερρών
Επιμέλεια: Σ. Π. Αραμπατζής
(δημοσιογράφος ΕΡΑ Σερρών)

Τα πιο διαβασμένα

Τις τελευταίες 7 ημέρες