Πρωτοσέλιδο

ΚΙΝΗΣΗ ΠΟΛΙΤΩΝ : 6 Κρίσιμα ερωτήματα για την επικινδυνότητα του ΤΑΠ -ΓΙΑΤΙ ΣΙΩΠΟΥΝ ΟΙ ΣΕΡΡΑΙΟΙ ΒΟΥΛΕΥΤΕΣ ;

Αύξηση μεγέθους γραμματων Μείωση μεγέθους γραμματων Επαναφορά μεγέθους γραμματωνprint
"Σύμφωνα με την «Εγνατία Οδός Α.Ε.», από 2/12/2017, υπεύθυνος είναι ο ΤΑΡ. 
Στην επίσημη αυτή ανακοίνωση της «Εγνατία Α.Ε.» δεν υπήρξε αντίστοιχη (επίσημη) ανακοίνωση/απάντηση εκ μέρους των εργολάβων ή εκπροσώπων του ΤΑΡ. Η ανεπίσημη και ανώνυμη -συνεπώς χωρίς καμία εγκυρότητα- δήλωση «υψηλόβαθμου στελέχους – όμορης χώρας» της Bonatti International στα Serraika Nea (9/12) ότι «λάθος πέρασε στην κοινή γνώμη» η είδηση πως για την καθίζηση ευθύνεται ο ΤΑΡ και ότι η αλήθεια είναι πως η κοινοπραξία λαμβάνει «προληπτικά μέτρα», ενισχύοντας το υπέδαφος που είναι ασταθές στην περιοχή εκείνη, λόγω μεγάλης υγρασίας από το είδος των γεωργικών καλλιεργειών (ορυζώνες), επιβεβαιώνει πανηγυρικά ότι η ευθύνη βαρύνει εξολοκλήρου την κοινοπραξία, διότι: 
Α.   Ότι στην ευρύτερη περιοχή του Προβατά το υπέδαφος είναι «μαλακό» λόγω των ορυζοκαλλιεργειών ήταν γνωστό στην εταιρεία ευθύς εξαρχής, πριν καν τη σύνταξη της περιβαλλοντικής μελέτης, επισημάνθηκε δε στην κοινοπραξία και με παρατηρήσεις μέλους της κίνησής μας από τον Ιανουάριο ακόμη του 2013 (φάση διαβούλευσης επί της Έκθεσης Οριοθέτησης Περιεχομένου της Μελέτης Περιβαλλοντικών – Κοινωνικών Επιπτώσεων).
Ο ΤΑΡ ωστόσο, που στις αδρά πληρωμένες ραδιοφωνικές και τηλεοπτικές διαφημίσεις του διατείνεται πως «ακούει» και «σέβεται» τη γνώμη των τοπικών κοινωνιών, έγραψε στα παλαιότερα των υποδημάτων του αυτές τις επισημάνσεις.  
Β.   Γιατί ο αυτοκινητόδρομος δεν παρουσίασε πρόβλημα τόσα χρόνια και αυτό συνέβη τώρα, αμέσως μετά τη διάτρηση του υπεδάφους για τη διέλευση του αγωγού;
Μικρή ανασκόπηση:

Το καλοκαίρι ήταν το σπάσιμο της αρδευτικής διώρυγας Κ5. Την άνοιξη οι καταστροφές αγροτικών δρόμων και οι αποκλεισμοί για μεγάλες χρονικές περιόδους αγροτικών καλλιεργειών και κτηνοτροφικών μονάδων. Λίγο νωρίτερα απετράπη την τελευταία στιγμή σύγκρουση αμαξοστοιχίας του ΟΣΕ με γιγαντιαίο φορτηγό της εταιρείας που είχε ακινητοποιηθεί πάνω σε ισόπεδη διάβαση έξω από τον Κρίνο.
Τίποτε από όλα αυτά δεν ήταν «ατύχημα» ή «αστοχία». Όλα προβλέψιμα και αναμενόμενα, όταν ένας αγωγός φυσικού αερίου μεγέθους του ΤΑΡ διέρχεται από πυκνοκατοικημένες 
αστικές-ημιαστικές και αγροτικές περιοχές.

Και αυτό είχε επισημανθεί στους αρμόδιους, τόσο του έργου/κοινοπραξίας όσο και της πολιτείας –κεντρικής(κυβέρνησης) και τοπικής (δήμοι). Κανείς τους όμως δεν έλαβε υπόψη τις τεκμηριωμένες αυτές αντιρρήσεις και τις αντιπροτάσεις επιστημονικών φορέων για εναλλακτική όδευση του αγωγού.
Σε όλους αυτούς, (Δήμους, Υπηρεσίες της Περιφέρειας Κ. Μακεδονίας, Κυβέρνησης και τοπικούς βουλευτές) που –υποτίθεται πως- πρέπει να λαμβάνουν μέριμνα για την προστασία του περιβάλλοντος (φυσικού και ανθρωπογενούς) και να διασφαλίζουν τη ζωή, την υγεία και την περιουσία των πολιτών θέτουμε τα εξής ερωτήματα:
-Τι θα συνέβαινε αν η καθίζηση παρουσιαζόταν αργότερα, κατά την περίοδο λειτουργίας του αγωγού; Αν ο αγωγός έσπαζε και το αέριο εκτινάσσονταν με τεράστια πίεση στον αέρα;
-Αν γινόταν έκρηξη, πόσες ζωές θα χάνονταν ή θα κινδύνευαν να χαθούν; Πόσες και ποιές καταστροφές θα συνέβαιναν, όπως συνέβη στις ΗΠΑ και Αυστρία πριν μερικές μέρες;
-Τι συνέπειες θα υπάρξουν από μια ενδεχόμενη έκρηξη στο σταθμό συμπίεσης, που θα τεθεί σε λειτουργία  δίπλα στο Κωνσταντινάτο, όπως συνέβη στο Αζερμπαϊτζάν πριν αρκετούς μήνες ;
-Ποια θα είναι η καθημερινή επιβάρυνση της ατμόσφαιρας και της υγείας των πολιτών από την «ασφαλή» λειτουργία του και το 24ωρο βουητό του;
-Πόσο θα επιβαρυνθούν τα γεωργικά προϊόντα της περιοχής και πόσο θα πέσει η τιμή τους στην αγορά, εξαιτίας αυτής της επιβάρυνσης ή έστω και μόνο της «φήμης» πως είναι επιβαρυμένα από τα καυσαέρια του σταθμού;
-Ποια «αντισταθμιστικά οφέλη», σε τελική ανάλυση, μπορούν να αντισταθμίσουν αυτό το ανυπολόγιστο ρίσκο, οι συνέπειες του οποίου δεν είναι μεν ακόμη γνωστές και μετρήσιμες στο σύνολό τους αυτή τη στιγμή, πλην όμως εκτείνονται βαθιά στο χώρο και το χρόνο, όπως δείχνουν όλα τα εμπειρικά δεδομένα από αντίστοιχα έργα σε άλλες περιοχές του κόσμου;"

Newsletter

Σαν σήμερα...

1916 | 

Άρχισε ογκώδης βουλγαρική εισβολή σε όλο σχεδόν το μήκος της Ελληνοβουλγαρικής μεθορίου, αρχής γενομένης από το Ρούπελ. Στο Δεμίρ Ισάρ (Σιδηρόκαστρο) τμήμα της 6ης ελληνικής Μεραρχίας που διοικούσε ο συνταγματάρχης Νικόλαος Χριστοδούλου αντιστάθηκε σθεναρά, αλλά στο τέλος αναγκάστηκε να υποχωρήσει. Στρατιωτικές μονάδες Γερμανοβουλγάρων έλαβαν διαταγή να προελάσουν και να καταλάβουν ολόκληρη της έκταση της Αν. Μακεδονίας μέχρι την Αμφίπολη, με δυτικό σύνορο τον Στρυμόνα. Αυτόματα χαράχτηκε η γραμμή του Βαλκανικού μετώπου με τους Αγγλογάλλους. Ο Βουλγαρικός στρατός (Β΄ Βουλγαρική στρατιά) με επικεφαλής τον στρατηγό Τοντορώφ εισήλθε στη Κάτω Τζουμαγιά (Ηράκλεια) καθώς και στο Σιδηρόκαστρο. Μέχρι τις 30 Αυγούστου οι Βούλγαροι είχαν καταλάβει τις Σέρρες, τη Δράμα και την Καβάλα.

1928 | 

Εμφανίστηκε ένας ακόμη θερινός κινηματογράφος στη πόλη με την ονομασία «Εξοχικόν κίνημα Ρέμβη» και ξεκίνησε τις προβολές του με την ταινία «Η Κατάπτωσις». Ύστερα από μερικούς μήνες συνέχισε ως χειμερινός κινηματογράφος μέσα στο Εσκί Τζαμί.

1934 | 

Στο κινηματογράφο «Κρόνιον» προβλήθηκε η ταινία «Μες την αγκαλιά του» με τους Τζιν Χάρλοου - Κλαρκ Γκέιμπλ.

1936 | 

Μια ημέρα πριν ο Ιωάννης Μεταξάς κατέλυσε τη μέχρι τότε «υπολειτουργούσα» Ελληνική Δημοκρατία. Τα ξημερώματα στις Σέρρες συνελήφθησαν και προφυλακίστηκαν τα μέλη του Εργατικού Κέντρου καπνεργατών ως πρωταίτιοι της μεγάλης απεργίας που είχαν κηρύξει για την σημερινή μέρα. Οι συλληφθέντες «κατόπιν αυστηροτάτων ανακρίσεων» παραπέμφθηκαν τις επόμενες μέρες στο Στρατοδικείο Σερρών για στάση κατά της Αρχής. Με ανακοίνωσή του ο Ανώτερος Στρατιωτικός Διοικητής Σερρών Τ. Παπαδόπουλος (Υποστράτηγος) μεταξύ των άλλων ανέφερε: «Απαγορεύομεν συγκεντρώσεις εν ανοικτώ και κλειστώ χώρω. Αι κατά τόπους Αστυνομικαί Αρχαί θα επιμεληθώσι την εκτέλεσιν των ειδικοτέρων διαταγών μας».
Ιστορικό ημερολόγιο των Σερρών
Επιμέλεια: Σ. Π. Αραμπατζής
(δημοσιογράφος ΕΡΑ Σερρών)

Τα πιο διαβασμένα

Τις τελευταίες 7 ημέρες