Πρωτοσέλιδο

ΚΙΝΗΣΗ ΠΟΛΙΤΩΝ : 6 Κρίσιμα ερωτήματα για την επικινδυνότητα του ΤΑΠ -ΓΙΑΤΙ ΣΙΩΠΟΥΝ ΟΙ ΣΕΡΡΑΙΟΙ ΒΟΥΛΕΥΤΕΣ ;

Αύξηση μεγέθους γραμματων Μείωση μεγέθους γραμματων Επαναφορά μεγέθους γραμματωνprint
"Σύμφωνα με την «Εγνατία Οδός Α.Ε.», από 2/12/2017, υπεύθυνος είναι ο ΤΑΡ. 
Στην επίσημη αυτή ανακοίνωση της «Εγνατία Α.Ε.» δεν υπήρξε αντίστοιχη (επίσημη) ανακοίνωση/απάντηση εκ μέρους των εργολάβων ή εκπροσώπων του ΤΑΡ. Η ανεπίσημη και ανώνυμη -συνεπώς χωρίς καμία εγκυρότητα- δήλωση «υψηλόβαθμου στελέχους – όμορης χώρας» της Bonatti International στα Serraika Nea (9/12) ότι «λάθος πέρασε στην κοινή γνώμη» η είδηση πως για την καθίζηση ευθύνεται ο ΤΑΡ και ότι η αλήθεια είναι πως η κοινοπραξία λαμβάνει «προληπτικά μέτρα», ενισχύοντας το υπέδαφος που είναι ασταθές στην περιοχή εκείνη, λόγω μεγάλης υγρασίας από το είδος των γεωργικών καλλιεργειών (ορυζώνες), επιβεβαιώνει πανηγυρικά ότι η ευθύνη βαρύνει εξολοκλήρου την κοινοπραξία, διότι: 
Α.   Ότι στην ευρύτερη περιοχή του Προβατά το υπέδαφος είναι «μαλακό» λόγω των ορυζοκαλλιεργειών ήταν γνωστό στην εταιρεία ευθύς εξαρχής, πριν καν τη σύνταξη της περιβαλλοντικής μελέτης, επισημάνθηκε δε στην κοινοπραξία και με παρατηρήσεις μέλους της κίνησής μας από τον Ιανουάριο ακόμη του 2013 (φάση διαβούλευσης επί της Έκθεσης Οριοθέτησης Περιεχομένου της Μελέτης Περιβαλλοντικών – Κοινωνικών Επιπτώσεων).
Ο ΤΑΡ ωστόσο, που στις αδρά πληρωμένες ραδιοφωνικές και τηλεοπτικές διαφημίσεις του διατείνεται πως «ακούει» και «σέβεται» τη γνώμη των τοπικών κοινωνιών, έγραψε στα παλαιότερα των υποδημάτων του αυτές τις επισημάνσεις.  
Β.   Γιατί ο αυτοκινητόδρομος δεν παρουσίασε πρόβλημα τόσα χρόνια και αυτό συνέβη τώρα, αμέσως μετά τη διάτρηση του υπεδάφους για τη διέλευση του αγωγού;
Μικρή ανασκόπηση:

Το καλοκαίρι ήταν το σπάσιμο της αρδευτικής διώρυγας Κ5. Την άνοιξη οι καταστροφές αγροτικών δρόμων και οι αποκλεισμοί για μεγάλες χρονικές περιόδους αγροτικών καλλιεργειών και κτηνοτροφικών μονάδων. Λίγο νωρίτερα απετράπη την τελευταία στιγμή σύγκρουση αμαξοστοιχίας του ΟΣΕ με γιγαντιαίο φορτηγό της εταιρείας που είχε ακινητοποιηθεί πάνω σε ισόπεδη διάβαση έξω από τον Κρίνο.
Τίποτε από όλα αυτά δεν ήταν «ατύχημα» ή «αστοχία». Όλα προβλέψιμα και αναμενόμενα, όταν ένας αγωγός φυσικού αερίου μεγέθους του ΤΑΡ διέρχεται από πυκνοκατοικημένες 
αστικές-ημιαστικές και αγροτικές περιοχές.

Και αυτό είχε επισημανθεί στους αρμόδιους, τόσο του έργου/κοινοπραξίας όσο και της πολιτείας –κεντρικής(κυβέρνησης) και τοπικής (δήμοι). Κανείς τους όμως δεν έλαβε υπόψη τις τεκμηριωμένες αυτές αντιρρήσεις και τις αντιπροτάσεις επιστημονικών φορέων για εναλλακτική όδευση του αγωγού.
Σε όλους αυτούς, (Δήμους, Υπηρεσίες της Περιφέρειας Κ. Μακεδονίας, Κυβέρνησης και τοπικούς βουλευτές) που –υποτίθεται πως- πρέπει να λαμβάνουν μέριμνα για την προστασία του περιβάλλοντος (φυσικού και ανθρωπογενούς) και να διασφαλίζουν τη ζωή, την υγεία και την περιουσία των πολιτών θέτουμε τα εξής ερωτήματα:
-Τι θα συνέβαινε αν η καθίζηση παρουσιαζόταν αργότερα, κατά την περίοδο λειτουργίας του αγωγού; Αν ο αγωγός έσπαζε και το αέριο εκτινάσσονταν με τεράστια πίεση στον αέρα;
-Αν γινόταν έκρηξη, πόσες ζωές θα χάνονταν ή θα κινδύνευαν να χαθούν; Πόσες και ποιές καταστροφές θα συνέβαιναν, όπως συνέβη στις ΗΠΑ και Αυστρία πριν μερικές μέρες;
-Τι συνέπειες θα υπάρξουν από μια ενδεχόμενη έκρηξη στο σταθμό συμπίεσης, που θα τεθεί σε λειτουργία  δίπλα στο Κωνσταντινάτο, όπως συνέβη στο Αζερμπαϊτζάν πριν αρκετούς μήνες ;
-Ποια θα είναι η καθημερινή επιβάρυνση της ατμόσφαιρας και της υγείας των πολιτών από την «ασφαλή» λειτουργία του και το 24ωρο βουητό του;
-Πόσο θα επιβαρυνθούν τα γεωργικά προϊόντα της περιοχής και πόσο θα πέσει η τιμή τους στην αγορά, εξαιτίας αυτής της επιβάρυνσης ή έστω και μόνο της «φήμης» πως είναι επιβαρυμένα από τα καυσαέρια του σταθμού;
-Ποια «αντισταθμιστικά οφέλη», σε τελική ανάλυση, μπορούν να αντισταθμίσουν αυτό το ανυπολόγιστο ρίσκο, οι συνέπειες του οποίου δεν είναι μεν ακόμη γνωστές και μετρήσιμες στο σύνολό τους αυτή τη στιγμή, πλην όμως εκτείνονται βαθιά στο χώρο και το χρόνο, όπως δείχνουν όλα τα εμπειρικά δεδομένα από αντίστοιχα έργα σε άλλες περιοχές του κόσμου;"

Newsletter

Σαν σήμερα...

1903 | 

Ο Ίωνας Δραγούμης έφθασε στο Ελληνικό Προξενείο Σερρών, αντικαθιστώντας προσωρινά τον πρόξενο Στορνάρη και παρέμεινε έως τις 21 Ιανουαρίου 1904.

1926 | 

(Πέμπτη) Στην «Ομόνοια» δόθηκε από τον θίασο Λ. Κουκούλη - Π. Συριώτη, «Η τιμητική παράστασις του κ. Π. Συριώτη με την κοινωνικήν σάτυραν του Θ. Ν. Συναδινού «Ο Καραγκιόζης»».

1928 | 

Η χορωδία του «Ορφέα» και μέλη του συλλόγου πραγματοποίησαν επίσκεψη - εκδρομή στο Τσάγιαζι και στη Νιγρίτα.

1934 | 

(Κυριακή) Συνελήφθη από όργανα του τμήματος Ασφαλείας Σερρών «ο εν παύσει διατελλών κομμουνιστής Δήμαρχος Δ. Μενύχτας διότι ούτος εφωράθη την πρωίαν της ιδίας ημέρας μετ' άλλων δύο κομμουνιστών οι οποίοι διένεμον προκηρύξεις επαναστατικού περιεχομένου». Ο Μενύχτας προσήχθη την επομένη (17.9.1934) στον ανακριτή αλλά ύστερα από την απολογία του αφέθηκε ελεύθερος.

1934 | 

Στην «Αίθουσα Κυριών» δόθηκε ρεσιτάλ κιθάρας από την Λ. Μακρίδη.

1934 | 

Στο κινηματογράφο «Κρόνιον» προβλήθηκε η ταινία «Ο Βόλγας στις φλόγες».

1937 | 

Στον θερινό κινηματογράφο «Τιτάνια» προβλήθηκε η ταινία «Ρωσσική θύελλα» με τον Βίλλυ Μπίρκελ.

1940 | 

Στον θερινό κινηματογράφο «Ρεξ» προβλήθηκε η ταινία «Η ζωή του Αιμιλίου Ζολά» με τον Πωλ Μιούνι και η «Μυστηριώδης νεκρανάστασις» με τον Χάρυ Πηλ.

1944 | 

Ο βούλγαρος διοικητής Σερρών Πωπώφ δύο ημέρες ύστερα από την είσοδο του ΕΛΑΣ στην πόλη των Σερρών με διαταγή του που τοιχοκολλήθηκε στην πόλη διέταζε: να παραμείνουν οι δημόσιοι υπάλληλοι στις θέσεις τους, να σφραγιστούν «παρά βουλγάρων ανταρτών (!) τα χρηματοκιβώτια των κρατικών, δημοτικών, κοινοτικών καταστημάτων, που στη συνέχεια θα τα φυλάνε βούλγαροι παρτιζάνοι και έλληνες αντάρτες, να ανοίξουν όλα τα εμπορικά, επαγγελματικά και βιομηχανικά καταστήματα, όλα τα είδη να πουλιούνται σε τιμές ελεύθερες και κανονικές, ενώ οι παραβάτες των παραπάνω διαταγών θα συλλαμβάνονται και θα παραπέμπονται εις το Λαϊκόν δικαστήριον».

1956 | 

Απεβίωσε ο Μακεδονομάχος Παναγιώτης Κεχαγιάς του Δημητρίου. Γεννήθηκε στις Σέρρες το 1881. Παντοπώλης στο επάγγελμα υπήρξε μέλος της οργανωτικής Επιτροπής του Μακεδονικού Αγώνα στις Σέρρες, πράκτορας του Ελληνικού Προξενείου Σερρών και σύνδεσμος του με τις ανταρτικές ομάδες. Για το σκοπό αυτό ανέπτυξε στενές σχέσεις και συνεργασία με τους Προξένους Ίωνα Δραγούμη, Σαχτούρη, Δημοσθένη Φλωριά, Καψάμπαλη και άλλους. Πρωτοστάτησε στην ίδρυση του ομίλου «ΟΡΦΕΥΣ», που ως γνωστόν είχε φανερό μεν σκοπό την διάδοση της μουσικής, την αθλητική και καλλιτεχνική διαπαιδαγώγηση και ψυχαγωγία της Σερραϊκής νεολαίας αλλά μυστικά ενίσχυε και στήριζε τον Μακεδονικό Αγώνα εναντίον των Βουλγάρων Ο Παναγιώτης Κεχαγιάς συνέχισε την εθνική του δράση και μετά τη λήξη του Μακεδονικού Αγώνα, κατά τη διάρκεια των Βαλκανικών Πολέμων αλλά και κατά τον Β΄ Παγκόσμιο Πόλεμο.

1965 | 

(Πέμπτη) «Εκ του ΟΤΕ ανακοινούται, ότι ήρξατο η λειτουργία αυτομάτου τηλετυπικού κέντρου εις Σέρρας, χωρητικότητος 40 συνδέσεων. Ούτω το σύνολο των εις την χώρας μας λειτουργούντων αυτόματων τηλετυπικών κέντρων ανήλθεν εις 18».
Ιστορικό ημερολόγιο των Σερρών
Επιμέλεια: Σ. Π. Αραμπατζής
(δημοσιογράφος ΕΡΑ Σερρών)

Τα πιο διαβασμένα

Τις τελευταίες 7 ημέρες