Πρωτοσέλιδο

ΚΙΝΗΣΗ ΠΟΛΙΤΩΝ : 6 Κρίσιμα ερωτήματα για την επικινδυνότητα του ΤΑΠ -ΓΙΑΤΙ ΣΙΩΠΟΥΝ ΟΙ ΣΕΡΡΑΙΟΙ ΒΟΥΛΕΥΤΕΣ ;

Αύξηση μεγέθους γραμματων Μείωση μεγέθους γραμματων Επαναφορά μεγέθους γραμματωνprint
"Σύμφωνα με την «Εγνατία Οδός Α.Ε.», από 2/12/2017, υπεύθυνος είναι ο ΤΑΡ. 
Στην επίσημη αυτή ανακοίνωση της «Εγνατία Α.Ε.» δεν υπήρξε αντίστοιχη (επίσημη) ανακοίνωση/απάντηση εκ μέρους των εργολάβων ή εκπροσώπων του ΤΑΡ. Η ανεπίσημη και ανώνυμη -συνεπώς χωρίς καμία εγκυρότητα- δήλωση «υψηλόβαθμου στελέχους – όμορης χώρας» της Bonatti International στα Serraika Nea (9/12) ότι «λάθος πέρασε στην κοινή γνώμη» η είδηση πως για την καθίζηση ευθύνεται ο ΤΑΡ και ότι η αλήθεια είναι πως η κοινοπραξία λαμβάνει «προληπτικά μέτρα», ενισχύοντας το υπέδαφος που είναι ασταθές στην περιοχή εκείνη, λόγω μεγάλης υγρασίας από το είδος των γεωργικών καλλιεργειών (ορυζώνες), επιβεβαιώνει πανηγυρικά ότι η ευθύνη βαρύνει εξολοκλήρου την κοινοπραξία, διότι: 
Α.   Ότι στην ευρύτερη περιοχή του Προβατά το υπέδαφος είναι «μαλακό» λόγω των ορυζοκαλλιεργειών ήταν γνωστό στην εταιρεία ευθύς εξαρχής, πριν καν τη σύνταξη της περιβαλλοντικής μελέτης, επισημάνθηκε δε στην κοινοπραξία και με παρατηρήσεις μέλους της κίνησής μας από τον Ιανουάριο ακόμη του 2013 (φάση διαβούλευσης επί της Έκθεσης Οριοθέτησης Περιεχομένου της Μελέτης Περιβαλλοντικών – Κοινωνικών Επιπτώσεων).
Ο ΤΑΡ ωστόσο, που στις αδρά πληρωμένες ραδιοφωνικές και τηλεοπτικές διαφημίσεις του διατείνεται πως «ακούει» και «σέβεται» τη γνώμη των τοπικών κοινωνιών, έγραψε στα παλαιότερα των υποδημάτων του αυτές τις επισημάνσεις.  
Β.   Γιατί ο αυτοκινητόδρομος δεν παρουσίασε πρόβλημα τόσα χρόνια και αυτό συνέβη τώρα, αμέσως μετά τη διάτρηση του υπεδάφους για τη διέλευση του αγωγού;
Μικρή ανασκόπηση:

Το καλοκαίρι ήταν το σπάσιμο της αρδευτικής διώρυγας Κ5. Την άνοιξη οι καταστροφές αγροτικών δρόμων και οι αποκλεισμοί για μεγάλες χρονικές περιόδους αγροτικών καλλιεργειών και κτηνοτροφικών μονάδων. Λίγο νωρίτερα απετράπη την τελευταία στιγμή σύγκρουση αμαξοστοιχίας του ΟΣΕ με γιγαντιαίο φορτηγό της εταιρείας που είχε ακινητοποιηθεί πάνω σε ισόπεδη διάβαση έξω από τον Κρίνο.
Τίποτε από όλα αυτά δεν ήταν «ατύχημα» ή «αστοχία». Όλα προβλέψιμα και αναμενόμενα, όταν ένας αγωγός φυσικού αερίου μεγέθους του ΤΑΡ διέρχεται από πυκνοκατοικημένες 
αστικές-ημιαστικές και αγροτικές περιοχές.

Και αυτό είχε επισημανθεί στους αρμόδιους, τόσο του έργου/κοινοπραξίας όσο και της πολιτείας –κεντρικής(κυβέρνησης) και τοπικής (δήμοι). Κανείς τους όμως δεν έλαβε υπόψη τις τεκμηριωμένες αυτές αντιρρήσεις και τις αντιπροτάσεις επιστημονικών φορέων για εναλλακτική όδευση του αγωγού.
Σε όλους αυτούς, (Δήμους, Υπηρεσίες της Περιφέρειας Κ. Μακεδονίας, Κυβέρνησης και τοπικούς βουλευτές) που –υποτίθεται πως- πρέπει να λαμβάνουν μέριμνα για την προστασία του περιβάλλοντος (φυσικού και ανθρωπογενούς) και να διασφαλίζουν τη ζωή, την υγεία και την περιουσία των πολιτών θέτουμε τα εξής ερωτήματα:
-Τι θα συνέβαινε αν η καθίζηση παρουσιαζόταν αργότερα, κατά την περίοδο λειτουργίας του αγωγού; Αν ο αγωγός έσπαζε και το αέριο εκτινάσσονταν με τεράστια πίεση στον αέρα;
-Αν γινόταν έκρηξη, πόσες ζωές θα χάνονταν ή θα κινδύνευαν να χαθούν; Πόσες και ποιές καταστροφές θα συνέβαιναν, όπως συνέβη στις ΗΠΑ και Αυστρία πριν μερικές μέρες;
-Τι συνέπειες θα υπάρξουν από μια ενδεχόμενη έκρηξη στο σταθμό συμπίεσης, που θα τεθεί σε λειτουργία  δίπλα στο Κωνσταντινάτο, όπως συνέβη στο Αζερμπαϊτζάν πριν αρκετούς μήνες ;
-Ποια θα είναι η καθημερινή επιβάρυνση της ατμόσφαιρας και της υγείας των πολιτών από την «ασφαλή» λειτουργία του και το 24ωρο βουητό του;
-Πόσο θα επιβαρυνθούν τα γεωργικά προϊόντα της περιοχής και πόσο θα πέσει η τιμή τους στην αγορά, εξαιτίας αυτής της επιβάρυνσης ή έστω και μόνο της «φήμης» πως είναι επιβαρυμένα από τα καυσαέρια του σταθμού;
-Ποια «αντισταθμιστικά οφέλη», σε τελική ανάλυση, μπορούν να αντισταθμίσουν αυτό το ανυπολόγιστο ρίσκο, οι συνέπειες του οποίου δεν είναι μεν ακόμη γνωστές και μετρήσιμες στο σύνολό τους αυτή τη στιγμή, πλην όμως εκτείνονται βαθιά στο χώρο και το χρόνο, όπως δείχνουν όλα τα εμπειρικά δεδομένα από αντίστοιχα έργα σε άλλες περιοχές του κόσμου;"

Newsletter

Σαν σήμερα...

1878 | 

(Κυριακή) Πραγματοποιήθηκε στις Σέρρες κοινή συνεδρίαση της Δημογεροντίας και εφόρων των Κοινών καταστημάτων δηλ. των Σχολών και του Νοσοκομείου, προκειμένου να γίνει κοινό διάβημα Ελλήνων και Τούρκων προς τις Μεγάλες Δυνάμεις. Σκοπός του διαβήματος ήταν η σωτηρία της Μακεδονίας και η ματαίωση των σχεδίων των Μεγάλων Δυνάμεων να προσαρτήσουν μέρος των εδαφών της στο νεότευκτο Βουλγαρικό Κράτος. Επικεφαλής όλων των Σερραίων και Νιγριτινών ο Μητροπολίτης Σερρών Γρηγόριος ο Β΄ (1877-1879).

1924 | 

Δημοσιεύεται στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως: «Περί κηρύξεως αρχαιολογικού και ιστορικού χώρου του εν Σέρραις υπ' αριθ. 4 οικοπέδου. Έχοντες υπόψη τον νόμο 2447 άρθρον 14 εδάφιον 5 παρ. α΄ και την υπ' αριθ. 187 συνεδρία γνώμην του Αρχαιολογικού Συμβουλίου, προτάσει του επί των Εκκλησιαστικών και της Δημοσίας Εκπαιδεύσεως Υπουργού, απεφασίσαμεν. Κηρύσσεται διατηρητέος αρχαιολογικός και ιστορικός χώρος τον εν Σέρραις υπ' αριθ. 4 οικόπεδον το περιλαμβανόμενον εν τω υπ' αριθ. 48 οικοδομικώ τετραγώνω του σχεδίου της πόλεως Σερρών, ένθα η οικία του αρχιστρατήγου των δυνάμεων Μακεδονίας Εμμ. Παπά κατά το 1821. Εν Αθήναις τη 26 Μαρτίου 1924. ο Αντιβασιλεύς Π. Κουντουριώτης. Ο επί των Εκκλησιαστικών κ.τ.λ. Υπουργός Ι. Λυμπερόπουλος».

1936 | 

Στον κινηματογράφο «Πάνθεον» προβάλλονταν η ταινία «Πρίγκιψ Ιωάννης» του Σαρλ Μερέ με την Ναταλία Πάλλεϋ και τον Πιέρ Ρισάρ Βιλμ.

1972 | 

Παρουσία προσκεκλημένων πραγματοποιήθηκαν τα αποκαλυπτήρια της προτομής του Εμμανουήλ Παπά στη γενέτειρα του κάτω από τον αιωνόβιο πλάτανο της κεντρικής πλατείας. Τη προτομή φιλοτέχνησε ο Σερραίος, από το Ροδολίβος, γλύπτης και ζωγράφος Κωνσταντίνος Παλαιολόγος ή Παλιόγλου.

2000 | 

(Κυριακή) Δόθηκε η πρεμιέρα του θεατρικού έργου «Το παιχνίδι του γάμου» του Ε. Άλμπυ από το Δημοτικό Περιφερειακό Θέατρο Σερρών.
Ιστορικό ημερολόγιο των Σερρών
Επιμέλεια: Σ. Π. Αραμπατζής
(δημοσιογράφος ΕΡΑ Σερρών)

Τα πιο διαβασμένα

Τις τελευταίες 7 ημέρες