Πρωτοσέλιδο

«Επικίνδυνος» για οδική ασφάλεια ο κορωνοϊός

Αύξηση μεγέθους γραμματων Μείωση μεγέθους γραμματων Επαναφορά μεγέθους γραμματωνprint

Αδειοι δρόμοι, μέσα μαζικής μεταφοράς με περιορισμένα δρομολόγια, ενώ οι περαστικοί αποτελούν πλέον είδος προς εξαφάνιση. Κάπως έτσι διαμορφώνεται η καθημερινότητά μας από την άφιξη του κορωνοϊού στη χώρα. Θα νόμιζε κανείς ότι υπό αυτές τις συνθήκες ο μόνος κερδισμένος είναι η οδική ασφάλεια, καθώς η λογική λέει ότι μειωμένη κυκλοφορία συνεπάγεται και μειωμένες πιθανότητες εμπλοκής σε ατύχημα. Η πραγματικότητα όμως είναι εντελώς διαφορετική και αυτό γιατί έχει παρατηρηθεί ότι ο αναγκαστικός περιορισμός των κατοίκων στα σπίτια τους, οδηγεί σε ακραίες… οδικές συμπεριφορές. Οσο λιγότερα αυτοκίνητα κυκλοφορούν στους δρόμους τόσο περιορίζεται η εγρήγορση των χρηστών του δρόμου. Η ταχύτητα αυξάνεται αντιστρόφως ανάλογα με τον αριθμό των οχημάτων που κυκλοφορούν. Οι ειδικοί μάλιστα εξηγούν ότι η οδική μας συμπεριφορά επηρεάζεται σε πολύ μεγάλο βαθμό από την ψυχολογία. Και όταν βλέπεις ότι έχεις να «αναμετρηθείς» με λιγότερους οδηγούς στον δρόμο, τόσο πιο... «ανέμελη» γίνεται η οδήγηση. Αποτέλεσμα είναι τα ατυχήματα που σημειώνονται στους δρόμους να είναι πολύ πιο επικίνδυνα, καθώς οι ταχύτητες που αναπτύσσονται είναι πολύ υψηλότερες.

Η ταχύτητα αποτελεί κύριο παράγοντα ατυχημάτων και όσο πιο αυξημένη είναι η ταχύτητα τόσο μεγαλύτερες συνέπειες έχει ένα πιθανό ατύχημα, εξηγεί στην «Κ» ο γενικός γραμματέας του Συλλόγου Ελλήνων Συγκοινωνιολόγων Παναγιώτης Παπαντωνίου. «Στα αστικά κέντρα είναι ακόμα χειρότερη η κατάσταση, γιατί από τη μία ερχόμαστε σε επαφή με ευάλωτους χρήστες του δρόμου όπως πεζοί και δικυκλιστές, από την άλλη δεν είμαστε μαθημένοι στις υψηλές ταχύτητες μέσα στον αστικό ιστό, με αποτέλεσμα οποιαδήποτε σύγκρουση να είναι πολύ πιο επικίνδυνη», συμπληρώνει. Σε συνάρτηση μάλιστα με την επιβάρυνση του εθνικού συστήματος υγείας λόγω της επιδημίας, η δυνατότητα περίθαλψης ενός τραυματία είναι πολύ δυσχερέστερη από ό,τι ήταν στο παρελθόν.

 

Οι αυξημένες ανάγκες εφοδιασμού της αγοράς και οι ιδιαίτερες συνθήκες στη λειτουργία της εφοδιαστικής αλυσίδας επιβαρύνουν και διαμορφώνουν διαφορετικές συνθήκες στους δρόμους, όπως επισημαίνει το «Ινστιτούτο Οδικής Ασφάλειας Πάνος Μυλωνάς». Ταυτόχρονα σημειώνει σε ανακοίνωσή του το ΙΟΑΣ «Πάνος Μυλωνάς» ότι «ο κόσμος διακατέχεται από έντονο στρες και ψυχολογική πίεση λόγω της πανδημίας», γεγονός το οποίο επίσης αποτελεί επιβαρυντικό παράγοντα.


Newsletter

Σαν σήμερα...

1933 | 

Ο Κωνσταντίνος Καραμανλής συνοδεύει τον Αθανάσιο Αργυρό προεκλογικά «εις γενικήν περιοδείαν ανά τα χωριά της επαρχίας Ζίχνης και της επαρχίας Παγγαίου».

1934 | 

Αρχίζει τις παραστάσεις του στο «Κρόνιον» ο «Θίασος οπερέτας του «Σουρεγιά Πασά» με πρωταγωνίστρια την Εσχά Χανούμ, που αφού έδωσε τρεις απογευματινές και τρεις βραδινές παραστάσεις, έφυγε «εξαντληθέντος του ρεπερτορίου του».

1937 | 

Στους κινηματογράφους: «Κρόνιον» προβλήθηκε η ταινία «Η χαραυγή της δόξης» με τους Βίκτωρ Φρανσέν - Ζαν Πιέρ Ομόν και στο «Πάνθεον» η ταινία «Εις την υπηρεσίαν του Τσάρου» με τον Πιέρ Ρισσάρ Βιλμ και την Βέρα Κορέν.

1941 | 

Δόθηκε η διαταγή της εγκατάλειψης της ελληνικής στρατιωτικής διοίκησης της πόλης των Σερρών. Οι Γερμανοί εισήλθαν στο Σιδηρόκαστρο

1945 | 

Επέστρεψε στην έδρα της μητρόπολης του «ο λατρευτός Ιεράρχης Μητροπολίτης κ.κ. Κωνσταντίνος» που είχε εκδιωχθεί κατά την διάρκεια της βουλγαρικής κατοχής από την πόλη των Σερρών. Την άφιξη του ακολούθησε δοξολογία, λόγοι και γεύμα από τον τότε στρατηγό Μπιζάντε. Μεταξύ των επισήμων παρευρέθησαν και οι διοικητές των Αγγλικών δυνάμεων στην πόλη ταγματάρχες Τόμσον και Γκρανέλ.

1990 | 

Στις εθνικές εκλογές οι οποίες διεξήχθησαν την ημέρα αυτή εκλέχτηκαν οι: Καλαϊτζίδης Χρήστος, Καραμανλής Αχιλλέας, Κλείτος Νικόλαος, Παπαδόπουλος Θεόδωρος και Παναγιωτίδης Ιωάννης από το κόμμα της Νέας Δημοκρατίας και Ανθόπουλος Ιωάννης, Βασιλακάκης Βασίλειος και Δαμιανίδης Αλέξανδρος από το ΠΑ.ΣΟ.Κ.

1995 | 

Πρεμιέρα του θεατρικού έργου «Το λουρί του Σωκράτη» του Δ. Ποταμίτη από την παιδική σκηνή του Δημοτικού Περιφερειακού Θεάτρου Σερρών.
Ιστορικό ημερολόγιο των Σερρών
Επιμέλεια: Σ. Π. Αραμπατζής
(δημοσιογράφος ΕΡΑ Σερρών)

Τα πιο διαβασμένα

Τις τελευταίες 7 ημέρες