Πρωτοσέλιδο

«Επικίνδυνος» για οδική ασφάλεια ο κορωνοϊός

Αύξηση μεγέθους γραμματων Μείωση μεγέθους γραμματων Επαναφορά μεγέθους γραμματωνprint

Αδειοι δρόμοι, μέσα μαζικής μεταφοράς με περιορισμένα δρομολόγια, ενώ οι περαστικοί αποτελούν πλέον είδος προς εξαφάνιση. Κάπως έτσι διαμορφώνεται η καθημερινότητά μας από την άφιξη του κορωνοϊού στη χώρα. Θα νόμιζε κανείς ότι υπό αυτές τις συνθήκες ο μόνος κερδισμένος είναι η οδική ασφάλεια, καθώς η λογική λέει ότι μειωμένη κυκλοφορία συνεπάγεται και μειωμένες πιθανότητες εμπλοκής σε ατύχημα. Η πραγματικότητα όμως είναι εντελώς διαφορετική και αυτό γιατί έχει παρατηρηθεί ότι ο αναγκαστικός περιορισμός των κατοίκων στα σπίτια τους, οδηγεί σε ακραίες… οδικές συμπεριφορές. Οσο λιγότερα αυτοκίνητα κυκλοφορούν στους δρόμους τόσο περιορίζεται η εγρήγορση των χρηστών του δρόμου. Η ταχύτητα αυξάνεται αντιστρόφως ανάλογα με τον αριθμό των οχημάτων που κυκλοφορούν. Οι ειδικοί μάλιστα εξηγούν ότι η οδική μας συμπεριφορά επηρεάζεται σε πολύ μεγάλο βαθμό από την ψυχολογία. Και όταν βλέπεις ότι έχεις να «αναμετρηθείς» με λιγότερους οδηγούς στον δρόμο, τόσο πιο... «ανέμελη» γίνεται η οδήγηση. Αποτέλεσμα είναι τα ατυχήματα που σημειώνονται στους δρόμους να είναι πολύ πιο επικίνδυνα, καθώς οι ταχύτητες που αναπτύσσονται είναι πολύ υψηλότερες.

Η ταχύτητα αποτελεί κύριο παράγοντα ατυχημάτων και όσο πιο αυξημένη είναι η ταχύτητα τόσο μεγαλύτερες συνέπειες έχει ένα πιθανό ατύχημα, εξηγεί στην «Κ» ο γενικός γραμματέας του Συλλόγου Ελλήνων Συγκοινωνιολόγων Παναγιώτης Παπαντωνίου. «Στα αστικά κέντρα είναι ακόμα χειρότερη η κατάσταση, γιατί από τη μία ερχόμαστε σε επαφή με ευάλωτους χρήστες του δρόμου όπως πεζοί και δικυκλιστές, από την άλλη δεν είμαστε μαθημένοι στις υψηλές ταχύτητες μέσα στον αστικό ιστό, με αποτέλεσμα οποιαδήποτε σύγκρουση να είναι πολύ πιο επικίνδυνη», συμπληρώνει. Σε συνάρτηση μάλιστα με την επιβάρυνση του εθνικού συστήματος υγείας λόγω της επιδημίας, η δυνατότητα περίθαλψης ενός τραυματία είναι πολύ δυσχερέστερη από ό,τι ήταν στο παρελθόν.

 

Οι αυξημένες ανάγκες εφοδιασμού της αγοράς και οι ιδιαίτερες συνθήκες στη λειτουργία της εφοδιαστικής αλυσίδας επιβαρύνουν και διαμορφώνουν διαφορετικές συνθήκες στους δρόμους, όπως επισημαίνει το «Ινστιτούτο Οδικής Ασφάλειας Πάνος Μυλωνάς». Ταυτόχρονα σημειώνει σε ανακοίνωσή του το ΙΟΑΣ «Πάνος Μυλωνάς» ότι «ο κόσμος διακατέχεται από έντονο στρες και ψυχολογική πίεση λόγω της πανδημίας», γεγονός το οποίο επίσης αποτελεί επιβαρυντικό παράγοντα.


Newsletter

Σαν σήμερα...

1877 | 

Ιδρύθηκε στις Σέρρες η Φιλόπτωχος Αδελφότης «Αγίου Ελευθερίου». Σκοπός της: η δωρεάν ανάληψη της κηδείας των απόρων χριστιανών και η συνοδεία αυτών στην «τελευταία τους κατοικία». Τα μέλη της Αδελφότητας πρόσφεραν υπηρεσίες νεκροκομιστών και νεκροφορέων. Η Αδελφότητα λειτούργησε γύρο από την ενορία του Αγίου Αντωνίου. Προστάτη της είχε τον Άγιο Ελευθέριο, που εικονίζονταν στο μέσο της σφραγίδας της. Η λειτουργία της συνεχίστηκε μέχρι τον Μεσοπόλεμο μέχρις ότου όταν έκαναν την εμφάνιση τους τα «γραφεία τελετών».

1907 | 

Ο καπετάν Μητρούσης μαζί με τους άνδρες του, τον υπαρχηγό Θεόδωρο Τουρλεντέ, τον Νίκο Παναγιώτου, τον Μιχάλη Ουζούνη και τον Γιάννη Ούρδα, εισήλθε στην πόλη των Σερρών και εγκαταστάθηκε στη συνοικία Καμενίκια, στο σπίτι του Παπαθανάση Ιερέα του Ιερού Ναού της Ευαγγελιστρίας.

1965 | 

Έγραψε η εφημερίδα Ελληνικός Βορράς: «Η αγανάκτησις των καπνοπαραγωγών Αλιστράτης, οι οποίοι επώλησαν τα καπνά των εις τον ΕΟΚ εκορυφώθη ήδη διότι, καίτοι διανύομεν τον Ιούλιον, δεν προέβη ο Οργανισμός εις την αποπληρωμήν της αξίας των αγορασθέντων καπνών, με αποτέλεσμα να ευρίσκονται οι καπνοπαραγωγοί εις αθλίαν οικονομικήν κατάστασιν».
Ιστορικό ημερολόγιο των Σερρών
Επιμέλεια: Σ. Π. Αραμπατζής
(δημοσιογράφος ΕΡΑ Σερρών)

Τα πιο διαβασμένα

Τις τελευταίες 7 ημέρες