ΚΟΙΝΩΝΙΑ
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ: ΙΕΡΑ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΣ ΣΕΡΡΩΝ ΚΑΙ ΝΙΓΡΙΤΗΣ
Ἀπό τήν Ἱερά Μητρόπολη Σερρῶν καί Νιγρίτης ἀνακοινώνονται τά ἑξῆς ἀναφορικῶς μέ τό πρόγραμμα τοῦ Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτου μας:
Ἀπό τήν Ἱερά Μητρόπολη Σερρῶν καί Νιγρίτης ἀνακοινώνονται τά ἑξῆς ἀναφορικῶς μέ τό πρόγραμμα τοῦ Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτου μας:
Ἀπό τήν Ἱερά Μητρόπολη Σερρῶν καί Νιγρίτης ἀνακοινώνονται τά ἑξῆς ἀναφορικῶς μέ τό πρόγραμμα τοῦ Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτου μας:
-Τήν Ἁγία καί Μεγάλη Πέμπτη, 17 Ἀπριλίου, ἡμέρα κατά τήν ὁποῖα ἡ Ἐκκλησία μας ἐνθυμεῖται λειτουργικῶς, τόν Ἱερό Νιπτήρα, τόν Μυστικό Δεῖπνο, δηλαδή τήν παράδοση τοῦ μυστηρίου τῆς θείας Εὐχαριστίας, τήν ὑπερφυᾶ προσευχή, τήν προδοσία καί τά Ἅγια καί Σεπτά Πάθη τοῦ Κυρίου ἡμῶν Ἰησοῦ Χριστοῦ, ὁ Σεβ. Ποιμενάρχης μας θά ἱερουργήσει στόν Ἱερό Καθεδρικό καί Προσκυνηματικό Ναό τῶν Ἁγίων Θεοδώρων Σερρῶν.
Στίς 7:00 τό ἀπόγευμα τῆς ἴδιας ἡμέρας θά χοροστατήσι στήν Ἀκολουθία τῶν Ἀχράντων Παθῶν, πού θά τελεσθεῖ στόν Ἱερό Μητροπολιτικό Ναό τῶν Παμμεγίστων Ταξιαρχῶν.
-Τήν Ἁγία καί Μεγάλη Παρασκευή, 18 Ἀπριλίου, ὁ Σεβ. θά χορο-στατήσει:
α) Στίς 10:00 π.μ. στόν Ἑσπερινό τῆς Ἀποκαθηλώσεως πού θά τελεσθεῖ στόν Ἱερό Μητροπολιτικό Ναό τῶν Παμμεγίστων Ταξιαρχῶν.
β) Στίς 12:30 μ.μ. στήν Ἀκολουθία τοῦ Ἐπιταφίου Θρήνου πού θά τελεσθεῖ στόν Ἱερό Ναό Ζωοδόχου Πηγῆς Β’ Κοιμητηρίου Σερρῶν.
γ) Στή 1:30 μ.μ. στήν Ἀκολουθία τοῦ Ἐπιταφίου Θρήνου πού θά τελεσθεῖ στόν Ἱερό Ναό Ἁγίας Αἰκατερίνης Γενικοῦ Νοσοκομείου Σερρῶν.
δ) Στίς 3:30 μ.μ. στήν Ἀκολουθία τῆς Ἀποκαθηλώσεως τοῦ Ἐπιταφίου Θρήνου πού θά τελεσθεῖ στόν Ἱερό Ναό Ἁγίων Κωνσταντίνου καί Ἑλένης Α’ Κοιμητηρίου Σερρῶν.
ε) Στίς 7:00 μ.μ. στήν Ἀκολουθία τοῦ Ἐπιταφίου Θρήνου πού θά τελεσθεῖ στόν Ἱερό Μητροπολιτικό Ναό τῶν Παμμεγίστων Ταξιαρχῶν. Ἡ συνάντηση τῶν Ἐπιταφίων τῶν κεντρικῶν Ναῶν τῆς πόλεως θά πραγματοποιηθεῖ ἐφόσον οἱ καιρικές συνθῆκες τό ἐπιτρέπουν στήν πλατεία Ἐλευθερίας στίς 9:30 μ.μ.
- Τό πρωί τοῦ Ἁγίου καί Μεγάλου Σαββάτου, 19 Ἀπριλίου, ὁ Σεβ. θά ἱερουργήσει στή Θεία Λειτουργία τῆς Α’ Ἀναστάσεως πού θά τελεσθεῖ στόν Ἱερό Μητροπολιτικό Ναό τῶν Παμμεγίστων Ταξιαρχῶν.
Στίς 11:00 τό βράδυ τοῦ Ἁγίου καί Μεγάλου Σαββάτου, θά ὑποδεχθεῖ στά προπύλαια τοῦ Ἱεροῦ Μητροπολιτικοῦ Ναοῦ τῶν Παμμεγίστων Ταξιαρχῶν τό Ἅγιον Φῶς, προερχόμενο ἐξ Ἱεροσολύμων καί στήν συνέχεια θά χοροστατήσει στήν Ἀκολουθία τοῦ Μεσονυκτικοῦ, στήν τελετή τῆς Ἀναστάσεως καί θά ἱερουργήσει στήν Ἀναστάσιμη Θεία Λειτουργία στόν Ἱερό Μητροπολιτικό Ναό τῶν Παμμεγίστων Ταξιαρχῶν.
-Τήν Ἁγία καί Μεγάλη Κυριακή τοῦ Πάσχα, 20 Ἀπριλίου, ὁ Σεβ. θά ἐνδυθεῖ κατά τήν τάξιν τά Ἀρχιερατικά του ἄμφια στό Ἐπισκοπεῖο καί θά
κατευθυνθεῖ ἐν πομπῇ, συνοδευόμενος ἀπό τούς Ἱερεῖς, τίς Ἀρχές καί
τούς πιστούς στόν Ἱερό Μητροπολιτικό Ναό τῶν Παμμεγίστων Ταξιαρχῶν, ὅπου στίς 11:00 τό πρωί θά τελεσθεῖ ἡ Ἀκολουθία τοῦ Ἑσπερινοῦ τῆς Ἀγάπης, κατά τήν διάρκεια τοῦ ὁποίου θά ἀναγνωσθεῖ τό Εὐαγγέλιο τῆς Ἀναστάσεως σέ πολλές ξένες γλώσσες.
κατευθυνθεῖ ἐν πομπῇ, συνοδευόμενος ἀπό τούς Ἱερεῖς, τίς Ἀρχές καί
τούς πιστούς στόν Ἱερό Μητροπολιτικό Ναό τῶν Παμμεγίστων Ταξιαρχῶν, ὅπου στίς 11:00 τό πρωί θά τελεσθεῖ ἡ Ἀκολουθία τοῦ Ἑσπερινοῦ τῆς Ἀγάπης, κατά τήν διάρκεια τοῦ ὁποίου θά ἀναγνωσθεῖ τό Εὐαγγέλιο τῆς Ἀναστάσεως σέ πολλές ξένες γλώσσες.
Στίς 7:00 τό ἀπόγευμα τῆς ἴδιας ἡμέρας, θά χοροστατήσει στόν Ἑσπερινό τῆς Ἀγάπης πού θά τελεσθεῖ στήν Ἱερά Μονή Τιμίου Προδρό-μου Σερρῶν.
-Τήν Δευτέρα τοῦ Πάσχα, 21 Ἀπριλίου, θά ἱερουργήσει στή Θεία Λειτουργία πού θά τελεσθεῖ στόν Ἱερό Ναό τοῦ Ἁγίου Γεωργίου Νιγρίτης.
Στίς 7:00 τό ἀπόγευμα τῆς ἴδιας ἡμέρας, θά χοροστατήσει στόν Ἑσπερινό πού θά τελεσθεῖ στό ἑορτάζον Ἱερό Παρεκκλήσιο Ἁγίου Ραφαήλ, πού βρίσκεται στον Ἱερό Ναό Ἁγίου Νικήτα Σερρῶν.
Τό Μεγάλο Σάββατο 19 Ἀπριλίου, στίς 11:00 τό πρωί, στό Ἐπισκοπεῖο ὁ Σεβ. Ποιμενάρχης μας θά κάνει γνωστό στά τοπικά μέσα Ἐνημερώσεως τό Μήνυμα τῆς Ἀναστάσεως, τό ὁποῖο σᾶς ἀποστέλλεται καί συνημμένως.
Ἐκ τῆς Ἱερᾶς Μητροπόλεως
ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΗΔΙΔΑΧΗ
ΕΠΙΤΗΛΑΜΠΡΟΦΟΡΩ ΑΝΑΣΤΑΣΕΙ
ΤΟΥΚΥΡΙΟΥΚΑΙΘΕΟΥΚΑΙΣΩΤΗΡΟΣΗΜΩΝΙΗΣΟΥΧΡΙΣΤΟΥ
«Σήμερον ἡμῶν τά λαμπρά νικητήρια γέγονεν. Σήμερον χαρά πανταχοῦ τῆς οἰκουμένης. Σήμερον καί τῶν ἀγγέλων ὁ δῆμος καί πασῶν τῶν ἄνω δυνάμεων ὁ χορός διά τήν τῶν ἀνθρώπων σωτηρίαν ἀγάλλονται. Ἀπό θανάτου γεγόναμεν ἀθάνατοι, ἀπό πτώσεως ἀνέστημεν, ἀπό ἡττήματος κατέστημεν νικηταί». (Ἅγ. Ἰωάννης ὁ Χρυσόστομος, Ε.Π.Ε. 36, 74-76).
Ἀγαπητοί μου ἀδελφοί,
Σήμερα, αὐτή τήν λαμπρή καί ὁλόφωτη νύχτα τῆς Ἀναστάσεως, «ἕαρ μυρίζει καί καινή κτίσης χορεύει». Σήμερα, ἡ φιλόστοργη μητέρα μας Ἐκκλησία μᾶς προσκαλεῖ νά ἑορτάσουμε «φαιδρῶς ὁμοῦ καί θεοσεβῶς» μαζί μέ ὁλόκληρη τήν κτίση, τήν μεγαλειώδη νίκη τοῦ ἀναστάντος Χριστοῦ κατά τοῦ θανάτου, τῆς φθορᾶς καί τοῦ διαβόλου.
Ὁ Κύριος μας Ἰησοῦς ἀναστήθηκε θεοπρεπῶς ἀπό τόν τάφον καί συνανέστησε φιλανθρώπως καί ὅλον τόν πεσόντα Ἀδάμ. Ὁ Ἅδης πικράθηκε, νικήθηκε καί καταργήθηκε, καθώς συνάντησε τόν Ἀρχηγό τῆς ζωῆς, Ἐκεῖνον πού ἀφάνισε τήν δύναμή του καί ἐσύλησε «χειρί παντοδυνάμῳ» τά σκοτεινά ταμεῖα του, χαρίζοντας στό ἀνθρώπινο γένος τήν ἄφεση, τήν ζωή καί τό μέγα ἔλεος. Αὐτό τό ἀνεκτίμητο πρός ὁλόκληρο τό ἀνθρώπινο γένος δῶρο τῆς ἀναστάσεως, γιά μεν τούς «φίλους καί συνοδοιπόρους τοῦ Χριστοῦ» γίνεται αἰτία μονίμου χαρᾶς καί εὐφροσύνης, ἀνάσταση ζωῆς, γιά δε τούς ἐναντίους καί ραθύμους γίνεται μέτρο κρίσεως καί ἀπωλείας. Αὐτό πού ἑορτάζουμε σήμερα δέν εἶναι ἁπλῶς ἡ ἐλπίδα καί ἡ προσδοκία τῆς ἀναστάσεως, ἀλλά ἡ βεβαιότητα τῆς ἀναστάσεώς μας πού ἤδη πραγματοποιήθηκε στό θεανδρικό πρόσωπο τοῦ Κυρίου. Λέγει ὁ ἅγιος Γρηγόριος ὁ Θεολόγος χαρακτηριστικῶς, «Σήμερον τήν Ἀνάστασιν αὐτήν ἑορτάζομεν, οὐκ ἔτι ἐλπιζομένην, ἀλλ’ ἤδη γεγενημένην καί κόσμον ὅλον ἑαυτῆ συνάγουσαν» (Ἁγ. Γρηγορίου Θεολόγου, Εἰς τό ἅγιον Πάσχα, λόγος με).
Ἡ ἑορτή τῆς ἁγίας Ἀναστάσεως, «ἡ καλλίστη καί περιφανεστέρα» ἑορτή, πού «ὑπεραίρει πάσας τάς ἑορτάς …ὅσον ἀστέρας ἥλιος» (Ἅγ. Γρηγόριος ὁ Θεολόγος, ἐνθ’ ἀνωτ.) εἰσοδεύει στόν κόσμο τό ἀνέσπερο φῶς καί τήν δόξα τοῦ Θεοῦ. Εἶναι ἡ κλητή καί ἁγία ἡμέρα, ἡ μία τῶν Σαββάτων ἡ βασιλίς καί κυρία, τό «Πάσχα τῆς ἀφθαρσίας, τοῦ κόσμου τό καθάρσιον». Ὁ Ἀναστάς Κύριος, ἡ πηγή τῆς ἀρρήτου αὐτῆς καί ζωηφόρου ἐλλάμψεως, χαρίζει τό ζωαρχικόν Του φῶς σέ ὁλόκληρη τήν κτίση, καθώς ὅπως διδάσκει ὁ Ἅγιος Συμεών ὁ νέος Θεολόγος, «ἐξ’ αὐτοῦ πάντα φῶς εἰσίν ὡς ἐκ φωτός ἡμῖν χορηγούμενα· ἡ ζωή φῶς, ἡ ἀθανασία φῶς, ἡ πηγή τῆς ζωῆς φῶς, τό ὕδωρ τό ζῶν φῶς, ἡ ἀγάπη, ἡ εἰρήνη, ἡ ἀλήθεια, ἡ θύρα τῆς βασιλείας τῶν οὐρανῶν, φῶς ἡ βασιλεία τῶν οὐρανῶν·… ὁ Χριστός ὁ Ἰησοῦς, ὁ Σωτήρ καί Βασιλεύς τοῦ παντός φῶς· ὁ ἄρτος τῆς ἀχράντου σαρκός αὐτοῦ φῶς, τό ποτήριον τοῦ τιμίου αὐτοῦ αἵματος φῶς, ἡ ἀνάστασις αὐτοῦ φῶς, τό πρόσωπον αὐτοῦ φῶς….» (Συμεών τοῦ Νέου Θεολόγου, θεολογικός τρίτος, σ. 277). Μέ τήν ἐκ νεκρῶν ἔγερσή Του ὁ νέος γενάρχης τοῦ ἀνθρωπίνου γένους, ὁ ἔσχατος Ἀδάμ, νικᾶ τόν θάνατον, ὡς ἐπιλογή ἀντίθετη στό θέλημα τοῦ Θεοῦ, καθώς «ὁ Θεός θάνατον οὐκ ἐποίησεν, οὐδέ τέρπεται ἐπ’ ἀπωλείᾳ ζώντων» (Σοφ. Σολ.1,13), ἀφανίζει ὅμως καί τόν φόβο τοῦ θανάτου, καταργεῖ τό κράτος τοῦ διαβόλου, κατακρίνει «ἐν τῆ σαρκί αὐτοῦ» τήν ἐξουσία τῆς ἁμαρτίας, μπολιάζει ὁλόκληρη τήν ἀνθρώπινη φύση ὄχι μόνο μέ τήν δυνατότητα τῆς ἀναστάσεως ἀλλά μέ κάτι πολύ πιό θαυμάσιο καί οὐσιῶδες, μέ τήν δύναμη τῆς ἀναστάσεως, μέσα ἀπό τήν ὁποία ὁ κάθε ἄνθρωπος πού ἑνώνεται μέ τόν Χριστό, ὑπερβαίνει τόν θάνατο, στήν διπλῆ του διάσταση, πνευματική καί βιολογική, καί ξηραίνει τήν πικρή ρίζα τῆς ἁμαρτίας πού δηλητηριάζει τήν φύση μας. Ὁ θεάνθρωπος Σωτῆρας Χριστός γίνεται ὁ ἴδιος μέ τήν πανένδοξη ἀνάστασή Του πρωτότοκος ἐκ τῶν νεκρῶν, ἡ εὐλογημένη ἀρχή τῶν κεκοιμημένων, τό πλήρωμα τῆς φανερώσεως τῆς ζωῆς στήν ἀνθρώπινη φύση, τό «αἰώνιο Πάσχα» τοῦ ἀνθρώπου στήν Βασιλεία τοῦ Θεοῦ, ἡ θύρα καί ἡ ὁδός πρός τήν ἀθανασία, ἡ ἀπαρχή τῆς καινῆς κτίσεως.
Ἡ ἁγία Ἐκκλησία προσκαλεῖ ὅλους μας νά ἑορτάσουμε στήν ὀμορφότερη ἐποχή τοῦ χρόνου, τήν ἄνοιξη, μέ πνευματική ἀνάταση τήν Ἀνάσταση τοῦ Κυρίου μας Ἰησοῦ Χριστοῦ. Ἡ πασχαλινή ἐμπειρία προσφέρει τήν μέθεξη τοῦ μυστηρίου τῆς νέας ἐν Χριστῷ ζωῆς. Ἄς προσέλθουμε προθύμως στό σωτήριο κάλεσμα τῆς προσωπικῆς μας μετοχῆς στήν ἀνεκλάλητη χαρά τῆς Ἀναστάσεως τοῦ Κυρίου μας, ἡ ὁποία ὡς ἱστορικό γεγονός μεν συνετελέσθη σέ συγκεκριμένο χῶρο καί χρόνο, ὡς πνευματικό καί ἐκκλησιαστικό ὅμως βίωμα γίνεται μεθεκτό μέσα ἀπό τήν λειτουργική ζωή τῆς Ἐκκλησίας μας, πού καταυγάζεται ἀπό τό ἀνέσπερο φῶς τῆς Ἀναστάσεως. Ἡ πίστη στήν ἀνάσταση τοῦ Χριστοῦ διανοίγει τόν ὁρίζοντα τῆς αἰωνιότητας καί θεμελιώνει μία πραγματικά νέα προοπτική γιά τήν ἀνθρώπινη ὕπαρξη. Μέ τήν ἐκ νεκρῶν θεοπρεπῆ καί αὐτεξούσια ἔγερσή Του, ὁ Κύριός μας «ντύνει» τό ἀνθρώπινο γένος συνολικῶς μέ δόξα, εὐπρέπεια, ἀφθαρσία καί ἀθανασία.
Ἀγαπητοί μου ἀδελφοί,
Πάνω στό μοναδικό καί λυτρωτικό γιά τήν ἀνθρώπινη ἱστορία γεγονός τῆς ἀναστάσεως τοῦ Χριστοῦ ἔχει στερεωθεῖ ἀκλόνητα ὁ ὁρατός καί ὁ ἀόρατος κόσμος. Μέσα στήν ἀναστάσιμη αὐτή φωτοχυσία, ἄς πλατυνθεῖ ἡ καρδιά μας, γιά νά γνωρίσουμε ἐμπειρικῶς στήν ζωή μας, «τόν Χριστόν καί τήν δύναμιν τῆς ἀναστάσεως Αὐτοῦ» ( Φιλιπ. γ, 10). Ἄς γεμίσει ἡ ψυχή μας μέ τήν ἐλπιδοφόρο βεβαιότητα ὅτι νικήθηκε ὁ θάνατος, καταδικάσθηκε ἡ ἁμαρτία, ἐλεήθηκε ὁ ἁμαρτωλός. Ἄς πλουτίσουμε τήν ζωή μας μέ την ὀμορφιά τῆς πίστεως στόν ἀναστημένο Κύριο. Αὐτή ἡ πίστη μεταμορφώνει τόν ἄνθρωπο, ὑπερνικᾶ τίς κρίσεις, γαληνεύει τήν συνείδηση, ἀνατρέπει τά ἀδιέξοδα, ἱεροποιεῖ, ὡραιοποιεῖ καί νοηματοδοτεῖ τήν ζωή μας καί τόν κόσμο ὁλόκληρο. Ἄς ἐμπιστευθοῦμε τόν ἑαυτόν μας σέ Ἐκεῖνον, τοῦ Ὁποίου ὁ θάνατος ἔγινε γιά ἐμᾶς ζωή. Αὐτός μόνος, ὁ Κύριος καί Θεός καί Σωτῆρας μας Ἰησοῦς Χριστός εἶναι «ἡ ἀνάστασις καί ἡ ζωή» (Ἰω. ια’, 25), «τό φῶς καί ἡ ἀλήθεια»(Ἰω. η’, 12- ιδ’ 6) τοῦ κόσμου. Σ’ αὐτόν ἡ δόξα, ἡ τιμή καί ἡ προσκύνησις στούς αἰῶνες τῶν αἰώνων, Ἀμήν.
ΧΡΟΝΙΑΠΟΛΛΑ, ΕΥΛΟΓΗΜΕΝΑ, ΑΝΑΣΤΑΣΙΜΑ!
Διάπυρος πρός τόν Ἀναστάντα Κύριον εὐχέτης σας.
Ο ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗΣ
Ο ΣΕΡΡΩΝ ΚΑΙ ΝΙΓΡΙΤΗΣ ΘΕΟΛΟΓΟΣ
16-4-2014
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
Μέ τήν εὐκαιρία τῆς ἑορτῆς τοῦ ἁγίου Πάσχα ἡ Ἱερά Μητρόπολις Σερρῶν καί Νιγρίτης ἐντείνει, οὐσιαστικά καί δημιουργικά, τήν φιλανθρωπική καί κοινωνική της δραστηριότητα, προσπαθώντας νά ἀνακουφίσει τόν πόνο τῶν ἀδύναμων ἀδελφῶν μας, πού στίς ἡμέρες μας ὅλο καί περισσότερο αὐξάνεται, καί νά συμπαρασταθεῖ στούς φτωχούς, τούς ἡλικιωμένους καί ἀστέγους ἀδελφούς τῆς Μητροπολιτικῆς μας περιφερείας πού ἔχουν ἀνάγκη.
Τόσο τό Γενικό Φιλόπτωχο Ταμεῖο τῆς Ἱερᾶς Μητροπόλεως, πού πρωτοστατεῖ στήν φιλανθρωπική διακονία, ὅσο καί τά ἐνοριακά προσέφεραν μέχρι στιγμῆς ἔκτακτα οἰκονομικά βοηθήματα σέ περισσότερες ἀπό 800 οἰκογένειες πού εἶχαν ἀνάγκη.
Ἀπό τό Κοινωνικό Παντοπωλεῖο «Κιβωτός Ἀγάπης» στίς Σέρρες καί τήν Νιγρίτα διετέθησαν δωρεάν μέχρι σήμερα, Μεγάλη Τετάρτη 16 Ἀπριλίου, 50 τόνοι τρόφιμα καί ἄλλα εἶδη πρώτης ἐπισιτιστικῆς ἀνάγκης, σέ 500 οἰκογένειες ἐμπεριστάτων ἀδελφῶν μας. Εἰδικῶς γιά τήν ἡμέρα τοῦ Πάσχα ἐδόθησαν ἤδη σέ ὅλες τίς παραπάνω οἰκογένειες 600 καί πλέον κιλά κρέατος γιά τό γιορτινό τραπέζι. Τό κεντρικό Διαμητροπολιτικό Συσσίτιο προσφέρει ἐπίσης περί τίς 250 μερίδες ζεστοῦ φαγητοῦ καθημερινῶς σέ ἀνθρώπους πού τό ἔχουν ἀνάγκη. Εἰδικῶς γιά τήν ἡμέρα τοῦ Πάσχα θά στρωθεῖ ἐφέτος τό γιορτινό τραπέζι γιά ὅλους τούς ἀδελφούς μας τούς ἐμπεριστάτους, ὥστε νά χαροῦν τήν μεγάλη ἑορτή. Ἐπίσης ἀπό τό κέντρο διανομῆς ρούχων «Ὁ Ἅγιος Ἰωάννης ὁ Ἐλεήμων» προσεφέρθησαν μεγάλες ποσότητες ρούχων.
Ἡ ἀγάπη, ἡ φιλανθρωπία καί ἡ ἀλληλεγγύη, πού νοηματοδοτοῦνται αὐθεντικῶς ἀπό τήν ἁγία πίστη μας στόν Σωτήρα μας Χριστό, εἶναι ἡ ἔμπρακτη ἀπάντηση τῆς ἁγίας Μητέρας μας Ἐκκλησίας στίς προκλήσεις τῆς πολυσχιδοῦς κρίσεως πού μαστίζει τήν κοινωνία καί τήν πατρίδα μας.
Ἐκ τῆς Ἱερᾶς Μητροπόλεως
#SerresParatiritis