ΕΛΛΑΔΑ

​Μύκονος: Από το απόλυτο καλοκαιρινό hotspot, στην αμηχανία μιας δύσκολης σεζόν

Τουρίστες λιγότεροι, κρατήσεις μειωμένες και εκπτώσεις μέχρι 50% στην καρδιά του Αυγούστου — Τι αλλάζει στο πιο διάσημο νησί της Ελλάδας

Τουρίστες λιγότεροι, κρατήσεις μειωμένες και εκπτώσεις μέχρι 50% στην καρδιά του Αυγούστου — Τι αλλάζει στο πιο διάσημο νησί της Ελλάδας

Καθώς ο Αύγουστος ξεκινά και η καρδιά του καλοκαιριού χτυπά δυνατά σε όλη τη χώρα, η Μύκονος μοιάζει... μουδιασμένη.
Το άλλοτε αδιαπέραστο από πλήθη νησί δείχνει φέτος να περνά μία από τις πιο απαιτητικές τουριστικές σεζόν των τελευταίων
ετών, με τα στοιχεία να προβληματίζουν σοβαρά τους επιχειρηματίες που δραστηριοποιούνται εκεί.


Ήδη από τον Ιούνιο είχαν φανεί τα πρώτα σύννεφα, με τις κρατήσεις να καταγράφουν πτώση της τάξης του 20% σε σχέση με το 
αντίστοιχο περσινό διάστημα
. Η εικόνα δεν βελτιώθηκε ιδιαίτερα τον Ιούλιο, ενώ ιδιαίτερα ανησυχητική ήταν και η σημαντική
μείωση αφίξεων από τις Ηνωμένες Πολιτείες, με τους Αμερικανούς να εμφανίζονται μειωμένοι κατά 33%
– ένα ποσοστό που δεν
περνά απαρατήρητο, ειδικά όταν πρόκειται για επισκέπτες υψηλής αγοραστικής δύναμης.

Το ερώτημα είναι αυτονόητο: γιατί;
Η πρώτη σκέψη αφορά το κόστος. Έχει φτάσει η Μύκονος στο σημείο να «τιμωρείται» για τον υπερβολικά ακριβό, ελιτίστικο
χαρακτήρα της;
Οι ντόπιοι επιχειρηματίες πάντως υποστηρίζουν ότι οι τιμές έχουν προσαρμοστεί προς τα κάτω, σε σχέση με το
περσινό κύμα ακρίβειας που προέκυψε μετά την Covid εποχή. Όμως ίσως αυτό να μην αρκεί.

Η παγκόσμια συγκυρία δεν βοηθά. Η γεωγραφική εγγύτητα της Ελλάδας με περιοχές που βρίσκονται σε αναταραχή (όπως η Μέση
Ανατολή), σε συνδυασμό με την ισοτιμία δολαρίου–ευρώ που κάνει τις διακοπές στην Ευρώπη πιο ακριβές για τους Αμερικανούς,
δημιουργούν ανασφάλεια και επιπλέον σκέψεις. Ακόμα και αυτοί που τελικά επιλέγουν να ταξιδέψουν στη Μύκονο, φαίνεται να
περιορίζουν αρκετά τη δαπάνη τους στο νησί, σε σχέση με το παρελθόν.

Παράλληλα, η εκρηκτική ανάπτυξη των Airbnb έχει επηρεάσει σοβαρά τα ξενοδοχεία, τα οποία προσπαθούν πλέον να προσελκύσουν
επισκέπτες με προσφορές που μέχρι πρότινος θα θεωρούνταν αδιανόητες για το «νησί των ανέμων».
Ακόμα και ενόψει του
Δεκαπενταύγουστου, παραμένουν διαθέσιμα περισσότερα από 450 καταλύματα, πολλά εκ των οποίων προσφέρουν μεγάλες εκπτώσεις –
μερικές έως και 50%.

Δεν χωρά αμφιβολία ότι η Μύκονος εξακολουθεί να είναι ένα brand με παγκόσμια αναγνωρισιμότητα. Όμως ακόμα και οι κορυφές
χρειάζονται επανεκκίνηση.
Το φετινό καλοκαίρι δείχνει πως κάτι έχει «σπάσει» στη σχέση του νησιού με το διεθνές κοινό του.
Το στοίχημα, πλέον, δεν είναι μόνο η μείωση της ζημιάς, αλλά η αναζήτηση μιας πιο βιώσιμης ισορροπίας ανάμεσα στην
πολυτέλεια και την πραγματικότητα της τουριστικής αγοράς.