ΕΛΛΑΔΑ
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΑΡΑΠΟΜΠΗ ΣΕ ΠΕΙΘΑΡΧΙΚΟ ΝΕΟΔΙΟΡΙΣΘΕΝΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ
Με αφορμή την πρόσφατη παραπομπή σε πειθαρχικό του νεοδιορισθέντα εκπαιδευτικού από τη Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Σερρών για το δικαίωμα στην απεργία-αποχή από την λεγόμενη «αξιολόγηση».
Με αφορμή την πρόσφατη παραπομπή σε πειθαρχικό του νεοδιορισθέντα εκπαιδευτικού από τη Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Σερρών για το δικαίωμα στην απεργία-αποχή από την λεγόμενη «αξιολόγηση».

Εξόφθαλμο πρόσχημα του Υπουργείου Παιδείας είναι ότι μέσω της αντιπαιδαγωγικής
«αξιολόγησης» - σχολικών μονάδων και ατομικής - δήθεν θα βελτιωθεί η ποιότητα στην Εκπαίδευση.
Στην πραγματικότητα η κυβέρνηση με τον τίτλο «αξιολόγηση» επιχειρεί να επιρρίψει την ευθύνη για
τα προβλήματα της Εκπαίδευσης στα σχολεία και στους ίδιους τους εκπαιδευτικούς ατομικά και να
αποποιηθεί των κρατικών ευθυνών.
Τελικά αυτό που ελέγχεται δεν είναι το αν και πώς μορφώνονται τα παιδιά μας, αλλά το κατά
πόσο προωθούνται οι κυβερνητικές αναδιαρθρώσεις, τις οποίες έχουμε αξιολογήσει όλοι μας εδώ και
χρόνια… Χωλαίνουν τα σχολικά βιβλία με λάθη και ανακρίβειες, κακογραμμένα και
αντιεπιστημονικά, εξοβελίζονται τα καλλιτεχνικά μαθήματα, παραμένουν χιλιάδες κενά σε
εκπαιδευτικούς, πραγματοποιούνται εκατοντάδες συγχωνεύσεις τμημάτων, λειτουργούν τάξεις σε
κοντέινερ, δεν καλύπτονται όλες οι ανάγκες για Παράλληλη Στήριξη, δεν επαρκούν τα Προγράμματα
ενισχυτικής διδασκαλίας και πρόσθετης διδακτικής στήριξης, εξαφανίζονται ειδικότητες σε ΕΠΑΛ, δεν
εξασφαλίζεται η σίτιση και η δωρεάν μεταφορά όλων των μαθητών στα σχολεία όλων των βαθμίδων
με κρατική ευθύνη. Τα προγράμματα σπουδών με τις αποσπασματικές γνώσεις και τις δεξιότητες
έχουν στόχο οι μαθητές να εμπεδώνουν τις “αξίες” της σημερινής κοινωνίας της εκμετάλλευσης.
Προωθείται ο καταιγισμός πληροφοριών αντί της ολοκληρωμένης μόρφωσης και η παπαγαλία αντί
της όξυνσης της κριτικής σκέψης. Με αυτά τα μέσα όμως είναι αναγκασμένοι να δουλεύουν οι
εκπαιδευτικοί και γι' αυτά θα τους «αξιολογήσουν» κι όχι για το αν είναι εφικτό να στέκονται
δημιουργικοί μέσα στις τάξεις μέχρι τα 67 τους χρόνια.
Αξιολογήσαμε κι εμείς την πολιτική που εφαρμόστηκε προκλητικά από όλες τις κυβερνήσεις
στη δημόσια Παιδεία, αφήνοντας τα σχολεία υποστελεχωμένα σε μόνιμο επιστημονικό και βοηθητικό
προσωπικό, να υπολειτουργούν λόγω ελλείψεων, ακατάλληλα σε κτιριακές υποδομές, χωρίς
ενδελεχή προσεισμικό έλεγχο, ελλιπή σε υλικοτεχνικό εξοπλισμό και χωρίς τα απαραίτητα μέτρα
υγιεινής και ασφάλειας. Όλα αυτά γιατί η σχολική στέγη και σε τελική ανάλυση η ασφάλεια των
παιδιών μας, λογαριάζεται ως κόστος για το κράτος.
Αποτέλεσμα αυτής της απαράδεκτης πολιτικής είναι οι αναπληρωτές εκπαιδευτικοί να
κοιμούνται μέσα στις σχολικές μονάδες, σε τροχόσπιτα ή αυτοκίνητα λόγω των πανάκριβων ενοικίων
που αδυνατούν να καλύψουν με τους πενιχρούς μισθούς. Συνέπεια της ίδιας πολιτικής είναι οι λαϊκές
οικογένειες που αγκομαχούν με τη δυσβάστακτη ακρίβεια να επιβαρύνονται οικονομικά για σχολικά
είδη, για φροντιστήρια, για δραστηριότητες αθλητικές και πολιτιστικές. Το δικαίωμα των παιδιών μας
στην ολόπλευρη μόρφωση που θα έπρεπε να καλύπτεται με αποκλειστική ευθύνη του κράτους,
μετατρέπεται σε ατομική υπόθεση για κάθε οικογένεια.
Η περιβόητη «αξιολόγηση» αποτελεί ξεκάθαρα προσπάθεια απενοχοποίησης της κυρίαρχης
πολιτικής. Το πρόβλημα δεν είναι η «ανεπάρκεια» των εκπαιδευτικών, αλλά η πολιτική που χρόνια
τώρα αφήνει τα σχολεία χωρίς υποστήριξη και πόρους. Την ίδια ώρα για την πολεμική εμπλοκή της
χώρας μας ξοδεύονται δισεκατομμύρια από την τσέπη του λαού μας σε πολεμικές δαπάνες στη
δολοφονική μηχανή του ΝΑΤΟ και της ΕΕ για να μακελεύει παιδιά και λαούς σε όλον τον κόσμο.
Στην πράξη, καμιά βελτίωση δεν έφερε η «αξιολόγηση» σε σχολεία που παραμένουν
παμπάλαια, ούτε βοήθησε να φτιαχτούν σύγχρονα εργαστήρια, βιβλιοθήκες, αίθουσες σίτισης,
άθλησης, εκδηλώσεων, όπως και δεν εμπόδισε το να στοιβάζονται οι μαθητές στα τμήματα. Το
σχολείο της πόλης μας όπου έχασε τη ζωή του ο 11χρονος μαθητής από την έκρηξη στον καυστήρα
ήταν μια ακόμα «αξιολογημένη» σχολική μονάδα.
Στόχος της «αξιολόγησης» δεν είναι ούτε η αποτίμηση της εκπαιδευτικής διαδικασίας, ούτε η
«ενδυνάμωση» των εκπαιδευτικών, αλλά η επιβολή σιγής. Επιδιώκεται να καθυποτάξουν τους
εκπαιδευτικούς ώστε να αποδεχτούν και να υπηρετήσουν το σχολείο της υποβάθμισης και ταξικής
διαφοροποίησης, της εντατικοποίησης και ελαστικοποίησης των εργασιακών σχέσεων που φτάνουν
μέχρι τις απολύσεις. Αξιοποιείται η «αξιολόγηση» για τη συναίνεση και ενεργή συμμετοχή των
εκπαιδευτικών στην προετοιμασία των αυριανών εργαζόμενων, να διαμορφώνουν πειθήνιο εργατικό
δυναμικό, σε γνωστικό επίπεδο και στο επίπεδο της συνείδησης, να αναπαράγουν την προπαγάνδα
για την ΕΕ, το ΝΑΤΟ, να βρίσκονται απέναντι στους αγώνες των μαθητών.
Για το σκοπό αυτό θέλουν εκπαιδευτικούς υπάκουους, που να μη σκέφτονται και να μην
παλεύουν. Το σχέδιο τους περιλαμβάνει διάλυση κάθε συλλογικής διεκδίκησης, καθώς και
τρομοκράτηση των εκπαιδευτικών που με την απειλή παύσης εργασίας τίθενται σε διαρκές καθεστώς
ομηρίας. Έτσι εξηγείται γιατί η Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Σερρών καλεί μεμονωμένα
και αιφνιδιαστικά τον κάθε εκπαιδευτικό για να επιδώσει την πράξη παραπομπής σε πειθαρχικό και
μάλιστα με την ένδειξη «εμπιστευτικό»!
Αντιστεκόμαστε στην επιδίωξη των ηγεσιών του υπουργείου Παιδείας να επιβάλουν με
νομοθετήματα την προοπτική του λεγόμενου αυτόνομου, κατηγοριοποιημένου και επιχειρηματικού
σχολείου που παράγει «δείκτες». Η κυβέρνηση, όπως και οι προηγούμενες κυβερνήσεις, υλοποιεί την
κατεύθυνση της πολιτικής της Ευρωπαϊκής Ένωσης, που δεν έχει ως κριτήριο την κάλυψη των
σύγχρονων μορφωτικών αναγκών των παιδιών μας, αλλά τη στήριξη της κερδοφορίας των
επιχειρηματικών ομίλων με απώτερο σκοπό την παράδοση κρίσιμων τομέων στους ιδιώτες. Δεν
αποδεχόμαστε το επιστέγασμα αυτής της πολιτικής που είναι παραπέρα βάθεμα της
κατηγοριοποίησης, της ταξικής διαφοροποίησης των σχολείων και της εμπορευματοποίησης της
γνώσης. Δεν ανεχόμαστε την πολιτική που αποσκοπεί σε σχολεία πολλών ταχυτήτων, εξαρτημένα από
την οικονομική κατάσταση των γονιών. Θέλουν μαθητές πολλών ταχυτήτων για να προετοιμάσουν
τους αυριανούς φθηνούς και «ευέλικτους» εργαζόμενους.
Στηρίζουμε ολόπλευρα τον δίκαιο αγώνα των εκπαιδευτικών για ένα σχολείο που θα θέτει ως
στόχο την άνοδο του μορφωτικού επιπέδου όλων των παιδιών και όχι τον διαχωρισμό και
αποκλεισμό τους από τη γνώση. Δεν συμβιβαζόμαστε με την πολιτική που φέρνει ιδιωτικοποίηση,
υποχρηματοδότηση και ένταση των ταξικών φραγμών. Δεν υποτασσόμαστε στον αυταρχισμό των
κυβερνώντων που θυμίζει άλλες εποχές.
Διεκδικούμε ένα σχολείο που πραγματικά να παρέχει σε όλα τα παιδιά ολόπλευρη
επιστημονική γνώση και να συμβάλει στην σωματική, νοητική, συναισθηματική, αισθητική και
κοινωνική τους ανάπτυξη. Παλεύουμε μαζί με τους εκπαιδευτικούς για δημόσια και δωρεάν Παιδεία,
για αύξηση της κρατικής χρηματοδότησης, για όλα όσα δικαιούνται οι ίδιοι και τα παιδιά μας.
Στεκόμαστε στο πλευρό των μαχόμενων εκπαιδευτικών κόντρα στην προσπάθεια εκφοβισμού
τους από το Υπουργείο Παιδείας. Απαιτούμε να ακυρωθούν όλες οι πειθαρχικές διώξεις κατά των
εκπαιδευτικών. Οι μαζικές απεργιακές συγκεντρώσεις και κινητοποιήσεις σωματείων και φορέων του
λαϊκού κινήματος φωτίζουν τη δύναμη της αλληλεγγύης του λαού προς την ανεπίστρεπτη νικηφόρα
διέξοδο για το δίκιο των πολλών.
Ο ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΓΥΝΑΙΚΩΝ Ν. ΣΕΡΡΩΝ Μέλος της Ο.Γ.Ε.
«αξιολόγησης» - σχολικών μονάδων και ατομικής - δήθεν θα βελτιωθεί η ποιότητα στην Εκπαίδευση.
Στην πραγματικότητα η κυβέρνηση με τον τίτλο «αξιολόγηση» επιχειρεί να επιρρίψει την ευθύνη για
τα προβλήματα της Εκπαίδευσης στα σχολεία και στους ίδιους τους εκπαιδευτικούς ατομικά και να
αποποιηθεί των κρατικών ευθυνών.
Τελικά αυτό που ελέγχεται δεν είναι το αν και πώς μορφώνονται τα παιδιά μας, αλλά το κατά
πόσο προωθούνται οι κυβερνητικές αναδιαρθρώσεις, τις οποίες έχουμε αξιολογήσει όλοι μας εδώ και
χρόνια… Χωλαίνουν τα σχολικά βιβλία με λάθη και ανακρίβειες, κακογραμμένα και
αντιεπιστημονικά, εξοβελίζονται τα καλλιτεχνικά μαθήματα, παραμένουν χιλιάδες κενά σε
εκπαιδευτικούς, πραγματοποιούνται εκατοντάδες συγχωνεύσεις τμημάτων, λειτουργούν τάξεις σε
κοντέινερ, δεν καλύπτονται όλες οι ανάγκες για Παράλληλη Στήριξη, δεν επαρκούν τα Προγράμματα
ενισχυτικής διδασκαλίας και πρόσθετης διδακτικής στήριξης, εξαφανίζονται ειδικότητες σε ΕΠΑΛ, δεν
εξασφαλίζεται η σίτιση και η δωρεάν μεταφορά όλων των μαθητών στα σχολεία όλων των βαθμίδων
με κρατική ευθύνη. Τα προγράμματα σπουδών με τις αποσπασματικές γνώσεις και τις δεξιότητες
έχουν στόχο οι μαθητές να εμπεδώνουν τις “αξίες” της σημερινής κοινωνίας της εκμετάλλευσης.
Προωθείται ο καταιγισμός πληροφοριών αντί της ολοκληρωμένης μόρφωσης και η παπαγαλία αντί
της όξυνσης της κριτικής σκέψης. Με αυτά τα μέσα όμως είναι αναγκασμένοι να δουλεύουν οι
εκπαιδευτικοί και γι' αυτά θα τους «αξιολογήσουν» κι όχι για το αν είναι εφικτό να στέκονται
δημιουργικοί μέσα στις τάξεις μέχρι τα 67 τους χρόνια.
Αξιολογήσαμε κι εμείς την πολιτική που εφαρμόστηκε προκλητικά από όλες τις κυβερνήσεις
στη δημόσια Παιδεία, αφήνοντας τα σχολεία υποστελεχωμένα σε μόνιμο επιστημονικό και βοηθητικό
προσωπικό, να υπολειτουργούν λόγω ελλείψεων, ακατάλληλα σε κτιριακές υποδομές, χωρίς
ενδελεχή προσεισμικό έλεγχο, ελλιπή σε υλικοτεχνικό εξοπλισμό και χωρίς τα απαραίτητα μέτρα
υγιεινής και ασφάλειας. Όλα αυτά γιατί η σχολική στέγη και σε τελική ανάλυση η ασφάλεια των
παιδιών μας, λογαριάζεται ως κόστος για το κράτος.
Αποτέλεσμα αυτής της απαράδεκτης πολιτικής είναι οι αναπληρωτές εκπαιδευτικοί να
κοιμούνται μέσα στις σχολικές μονάδες, σε τροχόσπιτα ή αυτοκίνητα λόγω των πανάκριβων ενοικίων
που αδυνατούν να καλύψουν με τους πενιχρούς μισθούς. Συνέπεια της ίδιας πολιτικής είναι οι λαϊκές
οικογένειες που αγκομαχούν με τη δυσβάστακτη ακρίβεια να επιβαρύνονται οικονομικά για σχολικά
είδη, για φροντιστήρια, για δραστηριότητες αθλητικές και πολιτιστικές. Το δικαίωμα των παιδιών μας
στην ολόπλευρη μόρφωση που θα έπρεπε να καλύπτεται με αποκλειστική ευθύνη του κράτους,
μετατρέπεται σε ατομική υπόθεση για κάθε οικογένεια.
Η περιβόητη «αξιολόγηση» αποτελεί ξεκάθαρα προσπάθεια απενοχοποίησης της κυρίαρχης
πολιτικής. Το πρόβλημα δεν είναι η «ανεπάρκεια» των εκπαιδευτικών, αλλά η πολιτική που χρόνια
τώρα αφήνει τα σχολεία χωρίς υποστήριξη και πόρους. Την ίδια ώρα για την πολεμική εμπλοκή της
χώρας μας ξοδεύονται δισεκατομμύρια από την τσέπη του λαού μας σε πολεμικές δαπάνες στη
δολοφονική μηχανή του ΝΑΤΟ και της ΕΕ για να μακελεύει παιδιά και λαούς σε όλον τον κόσμο.
Στην πράξη, καμιά βελτίωση δεν έφερε η «αξιολόγηση» σε σχολεία που παραμένουν
παμπάλαια, ούτε βοήθησε να φτιαχτούν σύγχρονα εργαστήρια, βιβλιοθήκες, αίθουσες σίτισης,
άθλησης, εκδηλώσεων, όπως και δεν εμπόδισε το να στοιβάζονται οι μαθητές στα τμήματα. Το
σχολείο της πόλης μας όπου έχασε τη ζωή του ο 11χρονος μαθητής από την έκρηξη στον καυστήρα
ήταν μια ακόμα «αξιολογημένη» σχολική μονάδα.
Στόχος της «αξιολόγησης» δεν είναι ούτε η αποτίμηση της εκπαιδευτικής διαδικασίας, ούτε η
«ενδυνάμωση» των εκπαιδευτικών, αλλά η επιβολή σιγής. Επιδιώκεται να καθυποτάξουν τους
εκπαιδευτικούς ώστε να αποδεχτούν και να υπηρετήσουν το σχολείο της υποβάθμισης και ταξικής
διαφοροποίησης, της εντατικοποίησης και ελαστικοποίησης των εργασιακών σχέσεων που φτάνουν
μέχρι τις απολύσεις. Αξιοποιείται η «αξιολόγηση» για τη συναίνεση και ενεργή συμμετοχή των
εκπαιδευτικών στην προετοιμασία των αυριανών εργαζόμενων, να διαμορφώνουν πειθήνιο εργατικό
δυναμικό, σε γνωστικό επίπεδο και στο επίπεδο της συνείδησης, να αναπαράγουν την προπαγάνδα
για την ΕΕ, το ΝΑΤΟ, να βρίσκονται απέναντι στους αγώνες των μαθητών.
Για το σκοπό αυτό θέλουν εκπαιδευτικούς υπάκουους, που να μη σκέφτονται και να μην
παλεύουν. Το σχέδιο τους περιλαμβάνει διάλυση κάθε συλλογικής διεκδίκησης, καθώς και
τρομοκράτηση των εκπαιδευτικών που με την απειλή παύσης εργασίας τίθενται σε διαρκές καθεστώς
ομηρίας. Έτσι εξηγείται γιατί η Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Σερρών καλεί μεμονωμένα
και αιφνιδιαστικά τον κάθε εκπαιδευτικό για να επιδώσει την πράξη παραπομπής σε πειθαρχικό και
μάλιστα με την ένδειξη «εμπιστευτικό»!
Αντιστεκόμαστε στην επιδίωξη των ηγεσιών του υπουργείου Παιδείας να επιβάλουν με
νομοθετήματα την προοπτική του λεγόμενου αυτόνομου, κατηγοριοποιημένου και επιχειρηματικού
σχολείου που παράγει «δείκτες». Η κυβέρνηση, όπως και οι προηγούμενες κυβερνήσεις, υλοποιεί την
κατεύθυνση της πολιτικής της Ευρωπαϊκής Ένωσης, που δεν έχει ως κριτήριο την κάλυψη των
σύγχρονων μορφωτικών αναγκών των παιδιών μας, αλλά τη στήριξη της κερδοφορίας των
επιχειρηματικών ομίλων με απώτερο σκοπό την παράδοση κρίσιμων τομέων στους ιδιώτες. Δεν
αποδεχόμαστε το επιστέγασμα αυτής της πολιτικής που είναι παραπέρα βάθεμα της
κατηγοριοποίησης, της ταξικής διαφοροποίησης των σχολείων και της εμπορευματοποίησης της
γνώσης. Δεν ανεχόμαστε την πολιτική που αποσκοπεί σε σχολεία πολλών ταχυτήτων, εξαρτημένα από
την οικονομική κατάσταση των γονιών. Θέλουν μαθητές πολλών ταχυτήτων για να προετοιμάσουν
τους αυριανούς φθηνούς και «ευέλικτους» εργαζόμενους.
Στηρίζουμε ολόπλευρα τον δίκαιο αγώνα των εκπαιδευτικών για ένα σχολείο που θα θέτει ως
στόχο την άνοδο του μορφωτικού επιπέδου όλων των παιδιών και όχι τον διαχωρισμό και
αποκλεισμό τους από τη γνώση. Δεν συμβιβαζόμαστε με την πολιτική που φέρνει ιδιωτικοποίηση,
υποχρηματοδότηση και ένταση των ταξικών φραγμών. Δεν υποτασσόμαστε στον αυταρχισμό των
κυβερνώντων που θυμίζει άλλες εποχές.
Διεκδικούμε ένα σχολείο που πραγματικά να παρέχει σε όλα τα παιδιά ολόπλευρη
επιστημονική γνώση και να συμβάλει στην σωματική, νοητική, συναισθηματική, αισθητική και
κοινωνική τους ανάπτυξη. Παλεύουμε μαζί με τους εκπαιδευτικούς για δημόσια και δωρεάν Παιδεία,
για αύξηση της κρατικής χρηματοδότησης, για όλα όσα δικαιούνται οι ίδιοι και τα παιδιά μας.
Στεκόμαστε στο πλευρό των μαχόμενων εκπαιδευτικών κόντρα στην προσπάθεια εκφοβισμού
τους από το Υπουργείο Παιδείας. Απαιτούμε να ακυρωθούν όλες οι πειθαρχικές διώξεις κατά των
εκπαιδευτικών. Οι μαζικές απεργιακές συγκεντρώσεις και κινητοποιήσεις σωματείων και φορέων του
λαϊκού κινήματος φωτίζουν τη δύναμη της αλληλεγγύης του λαού προς την ανεπίστρεπτη νικηφόρα
διέξοδο για το δίκιο των πολλών.
Ο ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΓΥΝΑΙΚΩΝ Ν. ΣΕΡΡΩΝ Μέλος της Ο.Γ.Ε.
#SerresParatiritis