ΕΛΛΑΔΑ
Έως το τέλος του καλοκαιριού η επενδυτική απόφαση για το νέο αγωγό φυσικού αερίου από Σέρρες έως Κομοτηνή
Έως το τέλος του καλοκαιριού – σύμφωνα με πληροφορίες– πρόκειται να ληφθεί η τελική επενδυτική απόφαση από τον ΔΕΣΦΑ για το νέο αγωγό υψηλής πίεσης Καρπέρη – Κομοτηνή. Στόχος του Διαχειριστή είναι το έργο αμέσως μετά να μπει σε τροχιά υλοποίησης και να έχει ολοκληρωθεί έως τον Μάρτιο του 2027.
Έως το τέλος του καλοκαιριού – σύμφωνα με πληροφορίες– πρόκειται να ληφθεί η τελική επενδυτική απόφαση από τον ΔΕΣΦΑ για το νέο αγωγό υψηλής πίεσης Καρπέρη – Κομοτηνή. Στόχος του Διαχειριστή είναι το έργο αμέσως μετά να μπει σε τροχιά υλοποίησης και να έχει ολοκληρωθεί έως τον Μάρτιο του 2027.

Αποτελεί μάλιστα έργο έργο προτεραιότητας για τον ΔΕΣΦΑ και αυτό γιατί θα αυξήσει τη δυνατότητα του ΕΣΦΑ να μεταφέρει πρόσθετες ροές φυσικού αερίου μεταξύ του Βόρειου και του Νότιου τμήματος του Συστήματος. Κύριος στόχος του είναι η εξάλειψη των σημείων συμφόρησης για την παροχή αδιάλειπτης δυναμικότητας στα νέα σημεία εισόδου και εξόδου του βόρειου τμήματος του ΕΣΦΑ, καθώς και η παροχή αδιάλειπτης πρόσβασης στο Εικονικό Σημείο Συναλλαγών (ΕΣΣ).
Η εξάλειψη των σημείων συμφόρησης θα αυξήσει τη ρευστότητα του ελληνικού ΕΣΣ και θα παράσχει σε όλους τους χρήστες του ΕΣΦΑ ισότιμη πρόσβαση σε όλα τα βόρεια σημεία εξόδου, αυξάνοντας με τέτοιο τρόπο τα οφέλη για την ελληνική αγορά.
Ο νέος αγωγός μήκους 215 χλμ., που θα συνδέει την Καρπερή με την Κομοτηνή, θα αναπτυχθεί παράλληλα με την υφιστάμενη υποδομή μεταφοράς φυσικού αερίου στην περιοχή.
Ταυτόχρονα, ο αγωγός θα μπορεί να μεταφέρει υδρογόνο (100% υδρογόνο ή μείγμα υδρογόνου – φυσικού αερίου). Αρχικά, θα χρησιμοποιηθεί για τη μεταφορά φυσικού αερίου ενισχύοντας τη δυναμικότητα του Εθνικού Σύστηματος Μεταφοράς Φυσικού Αερίου (ΕΣΜΦΑ).
Λόγω του τεχνικού σχεδιασμού και των προδιαγραφών το έργο είναι απολύτως έτοιμο, χωρίς μελλοντικές παρεμβάσεις, να δεχτεί και μεταφέρει υδρογόνο, συμβάλλοντας άμεσα στην προσπάθεια εναρμόνισης της Ελλάδας με τις Ευρωπαϊκές οδηγίες για αύξηση της χρήσης ανανεώσιμων αερίων με ακόμα χαμηλότερο του φυσικού αερίου περιβαλλοντικό αποτύπωμα.
Ο προϋπολογισμός του έργου ανέρχεται στα 310,56 εκατ. ευρώ.
Το έργο περιλαμβάνει:
– Νέο αγωγό υψηλής πίεσης ονομαστικής διαμέτρου 30 ιντσών και γραμμικού μήκους 215 km
– Εγκαταστάσεις αγωγού κατά μήκος της διαδρομής του:
– 9 Βαλβιδοστάσια (LVS)
– 4 σταθμούς Ξέστρου/ Ξεστροπαγίδας (SS).
Η όδευση του αγωγού θα εκκινήσει από το νέο σταθμό ξέστρου αποστολής (SCL) U-9510, εντός οικοπέδου υφιστάμενου σταθμού του ΔΕΣΦΑ, του αγροκτήματος Καρπερής του Δήμου Ηράκλειας και θα διέρχεται από τους Δήμους Ηράκλειας, Σερρών, Εμμανουήλ Παππά, Νέας Ζίχνης, Αμφίπολης, Προσοτσάνης, Δοξάτου, Καβάλας, Νέστου, Τοπείρου, Αβδήρων, Ιάσμου, Κομοτηνής και θα καταλήξει στο νέο βαλβιδοστάσιο και σταθμό ξέστρου (SCR) Κομοτηνής U-9660 στο Πάμφορο, που βρίσκεται περίπου 1,5 km νοτιοανατολικά της ΒΙΠΕ Κομοτηνής, στο Δήμο Μαρώνειας-Σαπών.
Η εξάλειψη των σημείων συμφόρησης θα αυξήσει τη ρευστότητα του ελληνικού ΕΣΣ και θα παράσχει σε όλους τους χρήστες του ΕΣΦΑ ισότιμη πρόσβαση σε όλα τα βόρεια σημεία εξόδου, αυξάνοντας με τέτοιο τρόπο τα οφέλη για την ελληνική αγορά.
Ο νέος αγωγός μήκους 215 χλμ., που θα συνδέει την Καρπερή με την Κομοτηνή, θα αναπτυχθεί παράλληλα με την υφιστάμενη υποδομή μεταφοράς φυσικού αερίου στην περιοχή.
Ταυτόχρονα, ο αγωγός θα μπορεί να μεταφέρει υδρογόνο (100% υδρογόνο ή μείγμα υδρογόνου – φυσικού αερίου). Αρχικά, θα χρησιμοποιηθεί για τη μεταφορά φυσικού αερίου ενισχύοντας τη δυναμικότητα του Εθνικού Σύστηματος Μεταφοράς Φυσικού Αερίου (ΕΣΜΦΑ).
Λόγω του τεχνικού σχεδιασμού και των προδιαγραφών το έργο είναι απολύτως έτοιμο, χωρίς μελλοντικές παρεμβάσεις, να δεχτεί και μεταφέρει υδρογόνο, συμβάλλοντας άμεσα στην προσπάθεια εναρμόνισης της Ελλάδας με τις Ευρωπαϊκές οδηγίες για αύξηση της χρήσης ανανεώσιμων αερίων με ακόμα χαμηλότερο του φυσικού αερίου περιβαλλοντικό αποτύπωμα.
Ο προϋπολογισμός του έργου ανέρχεται στα 310,56 εκατ. ευρώ.
Το έργο περιλαμβάνει:
– Νέο αγωγό υψηλής πίεσης ονομαστικής διαμέτρου 30 ιντσών και γραμμικού μήκους 215 km
– Εγκαταστάσεις αγωγού κατά μήκος της διαδρομής του:
– 9 Βαλβιδοστάσια (LVS)
– 4 σταθμούς Ξέστρου/ Ξεστροπαγίδας (SS).
Η όδευση του αγωγού θα εκκινήσει από το νέο σταθμό ξέστρου αποστολής (SCL) U-9510, εντός οικοπέδου υφιστάμενου σταθμού του ΔΕΣΦΑ, του αγροκτήματος Καρπερής του Δήμου Ηράκλειας και θα διέρχεται από τους Δήμους Ηράκλειας, Σερρών, Εμμανουήλ Παππά, Νέας Ζίχνης, Αμφίπολης, Προσοτσάνης, Δοξάτου, Καβάλας, Νέστου, Τοπείρου, Αβδήρων, Ιάσμου, Κομοτηνής και θα καταλήξει στο νέο βαλβιδοστάσιο και σταθμό ξέστρου (SCR) Κομοτηνής U-9660 στο Πάμφορο, που βρίσκεται περίπου 1,5 km νοτιοανατολικά της ΒΙΠΕ Κομοτηνής, στο Δήμο Μαρώνειας-Σαπών.
#SerresParatiritis
ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ