ΤΟΠΙΚΑ

ΓΕ.Λ.ΝΕΑΣ ΖΙΧΝΗΣ: Ψηφιακή Εκπαίδευση και Βιώσιμη Ανάπτυξη = μένουμε στον τόπο μας

Ολοκλήρωση του Προγράμματος Erasmus+

Ολοκλήρωση του Προγράμματος Erasmus+

Με ιδιαίτερη ικανοποίηση ανακοινώνουμε ότι το σχολείο μας πραγματοποίησε κατά τη φετινή
σχολική χρονιά δύο τελευταίες κινητικότητες στο πλαίσιο του Σχεδίου: “Digital education and sustainable
growth= remaining locals”, ολοκληρώνοντας με απόλυτη συνέπεια το δεκαοκτάμηνο Πρόγραμμα
Erasmus+,που είχε εγκριθεί από το Ι.Κ.Υ. προς υλοποίηση. Οι ωφελούμενοι του Προγράμματος
Erasmus+ (συνολικά 27 μαθητές-τριες και 6 εκπαιδευτικοί) αισθάνονται πραγματικά ευγνώμονες για τη
μοναδική αυτή εμπειρία που τους δόθηκε μέσα από το Πρόγραμμα Erasmus+ να επεκτείνουν τις γνώσεις
τους, να διευρύνουν τον κύκλο των επαφών τους με Ευρωπαίους ομοτίμους τους και να εμπεδώσουν τις
πολυεπίπεδες δυνατότητες που προσφέρει η ένταξη στην ευρωπαϊκή οικογένεια. Δεσμεύονται, επίσης, να
αξιοποιήσουν, αλλά και να μεταλαμπαδεύσουν όλη αυτήν την εμπειρία που αποκόμισαν και στην υπόλοιπη
εκπαιδευτική κοινότητα, αλλά και στην ευρύτερη τοπική κοινωνία μέσα από στοχευμένες δράσεις
διάχυσης, όπως αυτή που θα πραγματοποιηθεί στο σχολείο μας στις 9/5/2025, με επίσημο
καλεσμένο φορέα τον Ευρωπαϊκό Κόμβο Ψηφιακής Καινοτομίας # Digi Agri Food, που ειδικεύεται
στις τεχνολογίες της Τεχνητής Νοημοσύνης, των Προηγμένων Ψηφιακών Δεξιοτήτων και του
Πράσινου Μετασχηματισμού ολόκληρου του φάσματος της Αγροδιατροφικής αλυσίδας.

Αναφορικά με τις φετινές κινητικότητες ενημερώνουμε ότι η τελευταία έλαβε χώρα στο Μιλάνο στις
17-21 Μαρτίου 2025 και συμμετείχαν δεκατρείς (13) μαθητές-τριες και τέσσερις (4) εκπαιδευτικοί-
συνοδοί φιλοξενούμενοι από το Σχολείο: “ IISS VERRI :Liceo, Linguistico, Tecnico, economico”.
Τα παιδιά παρακολούθησαν μαθήματα στο σχολείο εντασσόμενοι σε τάξεις μαζί με τους Ιταλούς συμμαθητές-
τριες τους, έμαθαν για το ιταλικό εκπαιδευτικό σύστημα και αντάλλαξαν απόψεις μαζί τους. Το θέμα στο
οποίο εστίασαν ήταν αυτό της Ευρωπαϊκής πολιτειότητας και του μέλλοντος της Ευρωπαϊκής
Ένωσης, πάνω στα οποία πραγματοποιήθηκαν συζητήσεις στρογγυλής τράπεζας και debates, ώστε να
αναδειχθούν με τον καλύτερο δυνατό τρόπο οι πτυχές αυτών των ζητημάτων , αλλά και να αναπτύξουν την
κριτική τους σκέψη πάνω σε αυτά. ‘Όπως ήταν φυσικό, η δυνατότητα συμμετοχής στα Προγράμματα
Erasmus+ (σε όλα τα επίπεδα: είτε στη σχολική εκπαίδευση είτε στην πανεπιστημιακή είτε στην αγορά
εργασίας μέσω της Πρακτικής Άσκησης σε χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης) επισημάνθηκε ως μια
ιδιαίτερα βασική παράμετρος ενίσχυσης του «ανήκειν» στην ευρύτερη ευρωπαϊκή οικογένεια.

Πολύ ενδιαφέρον ήταν και το Workshop με θέμα: « Ψηφιακές τεχνολογίες- εφαρμογές στη γεωργία και
την κτηνοτροφία», που έδωσε τη δυνατότητα να επεκτείνουν τις γνώσεις τους, καθώς πραγματευόταν
θεματικές όπως:
-sustainability and data analysis in Agriculture
- future trends/ the Internet of Things (IoT) in farming
-case studies of successful digital farming
- key technologies and challenges in digital farming
- implementing Drone Technology

Βέβαια, επισκεπτόμενοι μια τόσο ιστορική, αλλά και «λαμπερή» πόλη, όπως είναι το Μιλάνο –πέρα από το
καθαρά εκπαιδευτικό κομμάτι- δεν μπορούμε να παραβλέψουμε και το πολιτιστικό κομμάτι της ευρωπαϊκής
αυτής εμπειρίας. Έτσι, η ομάδα Erasmus+ του σχολείου μας επισκέφθηκε όλα τα ισχυρά τοπόσημα της
πόλης: την εμβληματική πλατεία Duomo και τον ομώνυμο καθεδρικό ναό, την περίφημη Scala di Milano, την
Πινακοθήκη της Brera, την πολυτελή Galleria Vittorio Emmanuele, τα κανάλια στην περιοχή Navigli, το
Castello Sforzesco, τις διάσημες πανύψηλες πολυκατοικίες -γνωστές και ως «Κάθετο Δάσος», το Εθνικό
Μουσείο Επιστήμης και Τεχνολογίας Leonardo da Vinci.

Η έτερη κινητικότητα αφορούσε την Παιδαγωγική Ομάδα του Σχεδίου Erasmus+ και υλοποιήθηκε στην
αρχή της σχολικής χρονιάς, στις 21-26/10/2024, στο Δουβλίνο της Ιρλανδίας, όπου τρεις εκπαιδευτικοί
παρακολούθησαν εργαστηριακά μαθήματα στο πλαίσιο στοχευμένης κατάρτισής τους σε ζητήματα
Βιωσιμότητας και Ψηφιακών δεξιοτήτων στον χώρο της Εκπαίδευσης.

Συνδιαλεγόμενοι και εργαζόμενοι και με συναδέλφους από άλλες ευρωπαϊκές χώρες, ασχολήθηκαν με
θεματικές, όπως:
- Τεχνητή Νοημοσύνη (A.I.) και η εφαρμογή της στον χώρο της εκπαίδευσης και της εργασίας: προκλήσεις
και κίνδυνοι
- «Ευφυής» γεωργία και κτηνοτροφία και η αξιοποίησή τους: προϋποθέσεις και αποτελέσματα
- Βιωσιμότητα (sustainability) ως μονόδρομος στο σύγχρονο περιβάλλον: εκπαιδεύοντας τη νέα γενιά με αυτό
το δεδομένο και μαθαίνοντάς τη να ζει σε βιώσιμες πόλεις (smart cities) και να προβαίνει σε φιλικές προς το
περιβάλλον (eco friendly) επιλογές τόσο στον χώρο της εργασίας όσο και στην καθημερινότητα: το
παράδειγμα της «γρήγορης» μόδας (fast fashion)
- «Καθαρή» ενέργεια (clean energy) και η μείωση του οικολογικού αποτυπώματος (carbon footprint) τoυ
ανθρωπογενούς περιβάλλοντος και ειδικά των επιχειρήσεων

Ολοκληρώθηκε, έτσι, με τον πλέον γόνιμο τρόπο ένα πραγματικά φιλόδοξο Σχέδιο Erasmus+ που
στόχευσε στην ενημέρωση και ευαισθητοποίηση των μαθητών και μαθητριών στο θέμα της
Βιώσιμης Ανάπτυξης και της Ψηφιακής Αναβάθμισης, εστιάζοντας στον αγροτικό τομέα, που
αποτελεί και κεντρική οικονομική δραστηριότητα της τοπικής κοινωνίας. Η υπεραξία της συμμετοχής
του σχολείου στο συγκεκριμένο Πρόγραμμα Erasmus+ και τα πολλαπλά οφέλη που θα επιφέρει στην
προσωπική και επαγγελματική συγκρότηση των παιδιών, και κατ’ επέκταση στην τοπική κοινότητα,
είναι ήδη δεδομένα και για τον λόγο αυτό επισημαίνουμε εκ νέου τον κομβικό ρόλο που
διαδραματίζει ο θεσμός του Ευρωπαϊκού Προγράμματος Erasmus+ προς την κατεύθυνση μιας
ανοιχτής, ολιστικής εκπαίδευσης∙ μιας ουσιαστικά ποιοτικής εκπαίδευσης με ευρωπαϊκό
προσανατολισμό.

 

Η Διευθύντρια του ΓΕ.Λ. Νέας Ζίχνης
Αθηνά Χριστοδούλου
Φιλόλογος