ΕΛΛΑΔΑ
Η λίστα με τα 108 έργα που τροποποιούνται ή απεντάσσονται από το Ταμείο Ανάκαμψης
Τον Φεβρουάριο του 2024, κάνοντας τη δουλειά διαφάνειας που αρνήθηκε να κάνει η κυβέρνηση Μητσοτάκη, παρουσιάσαμε μετά από ενδελεχή έρευνα τη λίστα των έργων και μέτρων στο πλαίσιο αναθεώρησης του σχεδίου «Ελλάδα 2.0» αναφορικά με το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας, για τα οποία η ελληνική κυβέρνηση είχε ζητήσει την τροποποίηση ή την απένταξή τους.
Τον Φεβρουάριο του 2024, κάνοντας τη δουλειά διαφάνειας που αρνήθηκε να κάνει η κυβέρνηση Μητσοτάκη, παρουσιάσαμε μετά από ενδελεχή έρευνα τη λίστα των έργων και μέτρων στο πλαίσιο αναθεώρησης του σχεδίου «Ελλάδα 2.0» αναφορικά με το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας, για τα οποία η ελληνική κυβέρνηση είχε ζητήσει την τροποποίηση ή την απένταξή τους.

Σύμφωνα λοιπόν με το επίσημο κείμενο:
α) Οκτώ (8) μέτρα, σύμφωνα με την ελληνική κυβέρνηση, δεν είναι πλέον εφικτά εν μέρει ή πλήρως λόγω «απροσδόκητων καθυστερήσεων» που σχετίζονται με τις διαδικασίες δημοσίων συμβάσεων. Παραμένει νεφελώδες τι ισχύει ακριβώς σε κάθε περίπτωση. Συγκεκριμένα, αυτά τα 8 μέτρα είναι:
1. Το ορόσημο 64 στο μέτρο 16851 που αφορά στην ολοκλήρωση όλων των υποέργων για την προστασία της βιοποικιλότητας, συμπεριλαμβανομένης της δημιουργίας εθνικού δικτύου μονοπατιών και πεζοπορικών διαδρομών, καθώς και του οριζόντιου σχεδίου περιπολίας για όλες τις προστατευόμενες περιοχές της Ελλάδας.
2. Το ορόσημο 82 του μέτρου 16911 που αφορά στην ολοκλήρωση του έργου εναέριων μέσων για τη διαχείριση κρίσεων και την πολιτική προστασία, όπως για παράδειγμα, μεταξύ άλλων, την αναβάθμιση-εκσυγχρονισμό 7 αεροσκαφών Canadair CL415 σε CL515.
3. Το ορόσημο 80 του μέτρου 16283 που αφορά στην ολοκλήρωση κατασκευής και θέση σε λειτουργία 13 περιφερειακών κέντρων επιχειρήσεων πολιτικής προστασίας. Σύμφωνα με το κείμενο η Ελλάδα ζήτησε να αφαιρεθεί το μέτρο 16283.
4. Το ορόσημο 108 του μέτρου 16779 που αφορά στην ολοκλήρωση του έργου «Διαλειτουργικότητα και ανάπτυξη υπηρεσιών διαδικτύου», στην αξιολόγηση των οποίων θα περιλαμβάνεται ο στόχος των ανοικτών δεδομένων [την υλοποίηση του ελληνικού Μητρώου Μεταδεδομένων (όπως ορίζεται στο Μητρώο Διαλειτουργικότητας) και μιας κεντρικής Πύλης Εξυπηρέτησης των Βασικών Μητρώων, η οποία θα αποτελεί κεντρικό σημείο πρόσβασης στα βασικά μητρώα της χώρας].
5. Το ορόσημο 128 του μέτρου 16827 ορόσημο 128 που αφορά στην ολοκλήρωση του έργου «Στρατηγική και πολιτικές για τη διακυβέρνηση δεδομένων στον δημόσιο τομέα» και για τη διασφάλιση συμμόρφωσης με τον GDPR. Σύμφωνα με το κείμενο η Ελλάδα ζήτησε «να μειωθεί το εύρος του μέτρου 16827» χωρίς να δίνονται περαιτέρω λεπτομέρειες.
6. Τα ορόσημα 182 και 182a του μέτρου 16925 για την αύξηση της πρόσβασης σε κοινωνικές πολιτικές χωρίς αποκλεισμούς που αφορούν συγκεκριμένα στην ολοκλήρωση της παράδοσης από την διαχειριστική αρχή 80.000καρτών αναπηρίας στους δικαιούχους (ορόσημο 182) καθώς και, μεταξύ άλλων, τη δημιουργία Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης για την πρόσβαση στην κοινωνική προστασία στην οποία θα ενσωματωθούν οι υφιστάμενες ηλεκτρονικές αιτήσεις παροχών κοινωνικής πρόνοιας σε χρήμα, όπως και ενιαίας Εθνικής Πύλης Παροχών Αναπηρίας, η οποία θα επιτρέπει στους δικαιούχους να έχουν επιγραμμική πρόσβαση σε προσωπικά δεδομένα και παροχές και να εκδίδουν πιστοποιητικά (ορόσημο 182a).
7. Το ορόσημο 213 του μέτρου 16703 που αφορά στην καταπολέμηση του παραεμπορίου, την προστασία της πνευματικής ιδιοκτησίας και τη θέση σε λειτουργία ολοκληρωμένου και διαλειτουργικού πληροφοριακού συστήματος που επιτρέπει την αποτελεσματική διαχείριση των ελέγχων που διενεργούνται σε ολόκληρη τη χώρα για την καταπολέμηση του λαθρεμπορίου και τον έλεγχο της διακίνησης αγαθών και υπηρεσιών, με αντίστοιχη ενίσχυση της επιχειρησιακής ικανότητας της Διυπηρεσιακής Μονάδας Ελέγχου της Αγοράς (ΔΙΜΕΑ), έτσι ώστε να καταστεί δυνατή η χρήση του πληροφοριακού συστήματος σε επιτόπιους ελέγχους και η άμεση επιβολή προστίμων.
8. Τα ορόσημα 261 και 262 του μέτρου 16630 που αφορούν στον Βόρειο Οδικό Άξονα Κρήτης (Β.Ο.Α.Κ.) και συγκεκριμένα την πρόοδο των κατασκευαστικών εργασιών του BOAK (ορόσημο 261 - ολοκλήρωση του 60 % της αξίας των κατασκευαστικών εργασιών του βόρειου οδικού άξονα Κρήτης, έγκριση από ανεξάρτητο μηχανικό για το υποέργο 2: Χερσόνησος– Νεάπολη και το υποέργο 3: Νεάπολη–Άγιος Νικόλαος) καθώς και την ολοκλήρωση του έργου (ορόσημο 262 - ολοκλήρωση του 100 % της αξίας των εργασιών με την πιστοποίηση ανεξάρτητου μηχανικού με το πιστοποιητικό ολοκλήρωσης να φέρει έγκριση του Υπουργείου Υποδομών). Σύμφωνα με το κείμενο η Ελλάδα ζήτησε να αφαιρεθεί ο ενδιάμεσος στόχος 261 που ήταν προγραμματισμένος για το 2ο τρίμηνο του 2025.
β) Εννέα (9) μέτρα, σύμφωνα με την ελληνική κυβέρνηση, δεν είναι πλέον εφικτά εν μέρει ή πλήρως λόγω «χαμηλότερης από την αναμενόμενη ζήτησης». Και πάλι παραμένει νεφελώδες τι ισχύει ακριβώς σε κάθε περίπτωση. Αυτά τα 9 μέτρα (στην πραγματικότητα είναι 8) είναι:
9. Ο στόχος 35 του μέτρου 16876 που αφορά στην ολοκλήρωση παρεμβάσεων για τη βελτίωση της ενεργειακής απόδοσης σε κτίρια του δημόσιου τομέα (210 κτίρια) με μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου, κατά μέσο όρο, τουλάχιστον 30 %. Σύμφωνα με το κείμενο η Ελλάδα ζήτησε να μειωθεί το εύρος του μέτρου 16876 και να αφαιρεθεί ο στόχος 35 (ολοκλήρωση της ενεργειακής απόδοσης σε 100 δημόσια κτίρια και 100.000 αναβαθμισμένα των σημεία οδοφωτισμού που ήταν προγραμματισμένα για το 4ο τρίμηνο του 2025).
10. Τα ορόσημα 312 και 316 του μέτρου 16285 που αφορούν σε «Μεγάλο πρόγραμμα αρδευτικών έργων με ΣΔΙΤγια την ενίσχυση της γεωργικής παραγωγής» (ορόσημο 312 - ανάθεση συμβάσεων για αρδευτικά έργα και ορόσημο 316 - ολοκλήρωση αρδευτικών έργων). Σύμφωνα με το κείμενο η Ελλάδα ζήτησε να αφαιρεθεί το ορόσημο 312.
α) Οκτώ (8) μέτρα, σύμφωνα με την ελληνική κυβέρνηση, δεν είναι πλέον εφικτά εν μέρει ή πλήρως λόγω «απροσδόκητων καθυστερήσεων» που σχετίζονται με τις διαδικασίες δημοσίων συμβάσεων. Παραμένει νεφελώδες τι ισχύει ακριβώς σε κάθε περίπτωση. Συγκεκριμένα, αυτά τα 8 μέτρα είναι:
1. Το ορόσημο 64 στο μέτρο 16851 που αφορά στην ολοκλήρωση όλων των υποέργων για την προστασία της βιοποικιλότητας, συμπεριλαμβανομένης της δημιουργίας εθνικού δικτύου μονοπατιών και πεζοπορικών διαδρομών, καθώς και του οριζόντιου σχεδίου περιπολίας για όλες τις προστατευόμενες περιοχές της Ελλάδας.
2. Το ορόσημο 82 του μέτρου 16911 που αφορά στην ολοκλήρωση του έργου εναέριων μέσων για τη διαχείριση κρίσεων και την πολιτική προστασία, όπως για παράδειγμα, μεταξύ άλλων, την αναβάθμιση-εκσυγχρονισμό 7 αεροσκαφών Canadair CL415 σε CL515.
3. Το ορόσημο 80 του μέτρου 16283 που αφορά στην ολοκλήρωση κατασκευής και θέση σε λειτουργία 13 περιφερειακών κέντρων επιχειρήσεων πολιτικής προστασίας. Σύμφωνα με το κείμενο η Ελλάδα ζήτησε να αφαιρεθεί το μέτρο 16283.
4. Το ορόσημο 108 του μέτρου 16779 που αφορά στην ολοκλήρωση του έργου «Διαλειτουργικότητα και ανάπτυξη υπηρεσιών διαδικτύου», στην αξιολόγηση των οποίων θα περιλαμβάνεται ο στόχος των ανοικτών δεδομένων [την υλοποίηση του ελληνικού Μητρώου Μεταδεδομένων (όπως ορίζεται στο Μητρώο Διαλειτουργικότητας) και μιας κεντρικής Πύλης Εξυπηρέτησης των Βασικών Μητρώων, η οποία θα αποτελεί κεντρικό σημείο πρόσβασης στα βασικά μητρώα της χώρας].
5. Το ορόσημο 128 του μέτρου 16827 ορόσημο 128 που αφορά στην ολοκλήρωση του έργου «Στρατηγική και πολιτικές για τη διακυβέρνηση δεδομένων στον δημόσιο τομέα» και για τη διασφάλιση συμμόρφωσης με τον GDPR. Σύμφωνα με το κείμενο η Ελλάδα ζήτησε «να μειωθεί το εύρος του μέτρου 16827» χωρίς να δίνονται περαιτέρω λεπτομέρειες.
6. Τα ορόσημα 182 και 182a του μέτρου 16925 για την αύξηση της πρόσβασης σε κοινωνικές πολιτικές χωρίς αποκλεισμούς που αφορούν συγκεκριμένα στην ολοκλήρωση της παράδοσης από την διαχειριστική αρχή 80.000καρτών αναπηρίας στους δικαιούχους (ορόσημο 182) καθώς και, μεταξύ άλλων, τη δημιουργία Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης για την πρόσβαση στην κοινωνική προστασία στην οποία θα ενσωματωθούν οι υφιστάμενες ηλεκτρονικές αιτήσεις παροχών κοινωνικής πρόνοιας σε χρήμα, όπως και ενιαίας Εθνικής Πύλης Παροχών Αναπηρίας, η οποία θα επιτρέπει στους δικαιούχους να έχουν επιγραμμική πρόσβαση σε προσωπικά δεδομένα και παροχές και να εκδίδουν πιστοποιητικά (ορόσημο 182a).
7. Το ορόσημο 213 του μέτρου 16703 που αφορά στην καταπολέμηση του παραεμπορίου, την προστασία της πνευματικής ιδιοκτησίας και τη θέση σε λειτουργία ολοκληρωμένου και διαλειτουργικού πληροφοριακού συστήματος που επιτρέπει την αποτελεσματική διαχείριση των ελέγχων που διενεργούνται σε ολόκληρη τη χώρα για την καταπολέμηση του λαθρεμπορίου και τον έλεγχο της διακίνησης αγαθών και υπηρεσιών, με αντίστοιχη ενίσχυση της επιχειρησιακής ικανότητας της Διυπηρεσιακής Μονάδας Ελέγχου της Αγοράς (ΔΙΜΕΑ), έτσι ώστε να καταστεί δυνατή η χρήση του πληροφοριακού συστήματος σε επιτόπιους ελέγχους και η άμεση επιβολή προστίμων.
8. Τα ορόσημα 261 και 262 του μέτρου 16630 που αφορούν στον Βόρειο Οδικό Άξονα Κρήτης (Β.Ο.Α.Κ.) και συγκεκριμένα την πρόοδο των κατασκευαστικών εργασιών του BOAK (ορόσημο 261 - ολοκλήρωση του 60 % της αξίας των κατασκευαστικών εργασιών του βόρειου οδικού άξονα Κρήτης, έγκριση από ανεξάρτητο μηχανικό για το υποέργο 2: Χερσόνησος– Νεάπολη και το υποέργο 3: Νεάπολη–Άγιος Νικόλαος) καθώς και την ολοκλήρωση του έργου (ορόσημο 262 - ολοκλήρωση του 100 % της αξίας των εργασιών με την πιστοποίηση ανεξάρτητου μηχανικού με το πιστοποιητικό ολοκλήρωσης να φέρει έγκριση του Υπουργείου Υποδομών). Σύμφωνα με το κείμενο η Ελλάδα ζήτησε να αφαιρεθεί ο ενδιάμεσος στόχος 261 που ήταν προγραμματισμένος για το 2ο τρίμηνο του 2025.
β) Εννέα (9) μέτρα, σύμφωνα με την ελληνική κυβέρνηση, δεν είναι πλέον εφικτά εν μέρει ή πλήρως λόγω «χαμηλότερης από την αναμενόμενη ζήτησης». Και πάλι παραμένει νεφελώδες τι ισχύει ακριβώς σε κάθε περίπτωση. Αυτά τα 9 μέτρα (στην πραγματικότητα είναι 8) είναι:
9. Ο στόχος 35 του μέτρου 16876 που αφορά στην ολοκλήρωση παρεμβάσεων για τη βελτίωση της ενεργειακής απόδοσης σε κτίρια του δημόσιου τομέα (210 κτίρια) με μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου, κατά μέσο όρο, τουλάχιστον 30 %. Σύμφωνα με το κείμενο η Ελλάδα ζήτησε να μειωθεί το εύρος του μέτρου 16876 και να αφαιρεθεί ο στόχος 35 (ολοκλήρωση της ενεργειακής απόδοσης σε 100 δημόσια κτίρια και 100.000 αναβαθμισμένα των σημεία οδοφωτισμού που ήταν προγραμματισμένα για το 4ο τρίμηνο του 2025).
10. Τα ορόσημα 312 και 316 του μέτρου 16285 που αφορούν σε «Μεγάλο πρόγραμμα αρδευτικών έργων με ΣΔΙΤγια την ενίσχυση της γεωργικής παραγωγής» (ορόσημο 312 - ανάθεση συμβάσεων για αρδευτικά έργα και ορόσημο 316 - ολοκλήρωση αρδευτικών έργων). Σύμφωνα με το κείμενο η Ελλάδα ζήτησε να αφαιρεθεί το ορόσημο 312.
#SerresParatiritis
ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ