Τ' ΑΠΑΡΑΤΗΡΗΤΑ

Να διεκδικήσουμε τη νέα διαδρομή του ΟΣΕ

  Διαβάζουμε ότι το ΤΑΙΠΕΔ θα προχωρήσει το διαγωνισμό για την πώληση του ΟΣΕ και μάλιστα με πολύ ασφυκτικές προθεσμίες (1 μήνα και οι όποιες παρατάσεις) καθώς διαφορετικά απειλείται με «ξαφνικό θάνατο» , δηλαδή με οριστικό λουκέτο ο οργανισμός..

  Διαβάζουμε ότι το ΤΑΙΠΕΔ θα προχωρήσει το διαγωνισμό για την πώληση του ΟΣΕ και μάλιστα με πολύ ασφυκτικές προθεσμίες (1 μήνα και οι όποιες παρατάσεις) καθώς διαφορετικά απειλείται με «ξαφνικό θάνατο» , δηλαδή με οριστικό λουκέτο ο οργανισμός..

 Διαβάζουμε ότι το ΤΑΙΠΕΔ θα προχωρήσει το διαγωνισμό για την πώληση του ΟΣΕ και μάλιστα με πολύ ασφυκτικές προθεσμίες (1 μήνα και οι όποιες παρατάσεις) καθώς διαφορετικά απειλείται με «ξαφνικό θάνατο» , δηλαδή με οριστικό λουκέτο ο οργανισμός..

 

Τι μπορεί να σημαίνει η όλη αυτή διαδικασία πώλησης ή και λουκέτου για το νομό μας;

 

Καταρχήν, θα πρέπει να πούμε ότι η ΕΕ και η Ευρωζώνη είτε μέσω του ΕΣΠΑ είτε μέσω του «πακέτου Γιουνκερ» έχει δηλώσει ότι θα χρηματοδοτήσει νέες γραμμές σιδηρόδρομου καθώς και αναβάθμιση του υπάρχοντος δικτύου, που και στις 2 περιπτώσεις ο Νομός Σερρών είναι εκτός.

 

Δηλαδή η γραμμή που θα αναβαθμιστεί πλήρως είναι από Αθήνα έως Θεσσαλονίκη και οι νέες γραμμές θα είναι στην Πελοπόννησο και η «παράκαμψη» των Σερρών με νέο δίκτυο από Θεσσαλονίκη προς Καβάλα. Συνεπώς και να κλείσει ο ΟΣΕ θα ανοίξει με νέους όρους και ιδιοκτήτες και αυτό θα πρέπει από τώρα να το δουλεύουμε γιατί μας ΑΦΟΡΑ.

 

Επίσης, η νέα γραμμή προς Καβάλα μπορεί υπό προϋποθέσεις, να δώσει μία προοπτική στην παραθαλάσσια περιοχή των Κερδυλλίων  και την Αμφίπολη, αλλά θα απομονώσει την μόνη περιοχή του Νομού μας με δυναμική τουριστική κίνηση, που είναι ο παλιός Δήμος Κερκίνης, στα όρια του σημερινού Δήμου Σιντικής, με μοναδικής ομορφιάς χωριά όπως πχ τα Άνω Πορρόια, την Μακρυνίτσα, τα Πλατανάκια , το χωριό Κερκίνη και την λίμνη αλλά και παραδοσιακά όμορφα μικρά χωριά όπως ο Παραπόταμος, τα Κάτω Πορρόια καθώς και το αστικό εμπορικό κέντρο της περιοχής την Ροδόπολη.

 

Το πρόβλημα δεν είναι μόνο ότι απομονώνεται οριστικά από κάθε ΜΜΜ η περιοχή, καθώς τα ΚΤΕΛ δεν την ενώνουν με αστικό κέντρο, με ότι αυτό συνεπάγεται με την οικονομική πραγματικότητα που ζούμε και το ακριβό κόστος μετακίνησης με αυτοκίνητο, αλλά και ότι η σημερινή γραμμή με την μη αξιοποίησή της (μικρή κίνηση εκτός του σταθμού Ροδοπόλεως), δεν βοηθάει στο αίτημα να παραμείνει ο ΟΣΕ (με όποιο σχήμα) στη γραμμή Θεσσαλονίκη – Κιλκίς – Ροδόπολη – Σιδηρόκαστρο – Σέρρες, μετά την κατασκευή των νέων γραμμών.

 

Επειδή λοιπόν δεν πρέπει να περιμένουμε από κανέναν να ασχοληθεί με το πρόβλημά μας και επειδή ο χρόνος είναι χρήμα όταν μιλάμε για τουρισμό και ανάπτυξη, δεν δικαιούμαστε να αργήσουμε πάλι και ας φροντίσουμε με απλές , μη πολύ έξοδες λύσεις, να βοηθήσουμε την κίνηση της γραμμής με τουρίστες προς τις όμορφες περιοχές του Νομού μας και να δημιουργήσουμε μόνη μας την τύχη μας, δημιουργώντας μία νέα τάση.

 

Μία τάση διακοπών, μία τάση ημερήσιας εκδρομής στον όμορφο Νομό Σερρών, χωρίς πολύ έξοδες διαφημίσεις που δεν παράγουν αποτέλεσμα.

 

Πως θα το πετύχουμε ;

 

θεωρώ ότι δεν είναι δύσκολο άμα αποφασίσουμε να δούμε τις ευκαιρίες της κρίσης .. δηλαδή να προβάλουμε την φθηνή μετακίνηση του ΟΣΕ και τον ρομαντισμό της εκδρομής με τρένο, σε συνδυασμό με πεζοπορία στο μαγευτικό Μπέλες, βαρκάδα στην Κερκίνη, βόλτα στα λιβάδια των Βουβαλιών κτλ

 

Προτείνω προς κάθε αρχή του Νομού μας (Περιφέρεια, Δήμος Σιντικής, Επιμελητήριο) να υιοθετήσει την πρακτική της εξαγοράς εισιτηρίων προς τον σταθμό της Ροδόπολης (πάρα πολύ φθηνό κόστος) ,να φέρει τουρίστες κυρίως από την Θεσσαλονίκη, μέσω της χορηγίας του πακέτου σε ραδιόφωνα της πόλης!! Δηλαδή να τα δίνουμε ως δώρο σε ακροατές που θα θελήσουν να τα λάβουν!!

 

Αναφέρω πακέτο γιατί θα μπορούμε να συνδυαστεί με προσφορές για διαμονή από τα ξενοδοχεία της περιοχής ή να μπουν και νέες προτάσεις πχ εκδρομή στο Σιδηρόκαστρο για ένα χαμάμ ή ημερήσια βόλτα στο σπήλαιο της Αλιστράτης.

 

Δεν υπάρχει πρόβλημα μήπως και αγοραστούν εισιτήρια και δεν διατεθούν, καθώς μία συμφωνία με τον ΟΣΕ θα μας έδινε την δυνατότητα κάθε βδομάδα να αγοράζουμε τον αριθμό που ζητήθηκε από τους ραδιοφωνικούς σταθμούς και λόγω μαζικής αγοράς να απαιτούμε και έκπτωση στα ήδη φθηνά εισιτήρια!

 

Το ίδιο μπορούμε να το πράξουμε και με κόσμο από Κιλκίς, Δράμα και Σέρρες! Όπως και με εκδρομές σχολικές ημερήσιες των σχολείων μας, που θα δίναμε το κίνητρο της φθηνής εναλλακτικής εκδρομής με τρένο και της γνωριμίας με τον τόπο μας, αλλά και με προσφορές σε σχολεία όλης της περιφέρειας και όσο το συζητάμε θα βρίσκουμε νέες λύσεις και προτάσεις.

 

Το κέρδος θα είναι ΠΟΛΛΑΠΛΑΣΙΟ ..

 

Το κόστος του εισιτηρίου είναι μηδαμινό , το κέρδος των τοπικών επιχειρήσεων σημαντικό, η αλληλεπίδραση τεράστια στην οικονομία της περιοχής και του Νομού γενικότερα, αν πράξουμε ομαδικά και προσπαθήσουμε ώστε σε κάθε κατάστημα ο τουρίστας να λαμβάνει-γνωρίζει το Σερραϊκό προϊόν και να το ζητάει στο τόπο του.. ούζο, αναψυκτικό, κρασί, λάδι, ρύζι, αγροτικά προϊόντα γενικότερα, αλάτι , ρετσίνα, κρέας, τοπικοί συνεταιρισμοί και τα προϊόντα τους και πόσα ακόμα μπορούμε να πούμε, μέχρι και απορρυπαντικά που θα ήταν όμορφο αν τα έβρισκε το πελάτης-επισκέπτης σε κάθε ξενοδοχείο του Νομού.

 

Η απλή φθηνή εύκολη στην πράξη ιδέα, μπορεί να γίνει πολύ καλύτερη με τον ανάλογο διάλογο στους θεσμούς του Νομού και μπορεί να βελτιωθεί πάρα πολύ.

 

Μία ημερήσια ρομαντική εκδρομή .. γνωριμίας με το τρένο & Πακέτο ΝΟΜΟΣ ΣΕΡΡΩΝ λοιπόν …

 

ΥΓ1. είμαι σίγουρος, ότι εφόσον επικοινωνηθεί σωστά η πρόταση , θα βρει και «μικρούς» χορηγούς, όπως ξενοδοχεία, καφετέριες, ταβέρνες καθώς και τα ταξί (τα οποία θα αποτελούν την αιχμή της εσωτερικής μετακίνησης στον τελικό προορισμό του επισκέπτη από τους σταθμούς των τρένων).. δηλαδή μετά την πρώτη «χορηγία» των Περιφέρεια, Δήμος Σιντικής, Επιμελητήριο, θα μπορούσαμε τα εισιτήρια του ΟΣΕ να τα χρηματοδοτούμαι από τις προσφορές των επαγγελματιών.

 

Θα ήταν σημαντικό να άνοιγε μία κουβέντα και με τα ΚΤΕΛ που δεν έχουν παρουσία (πάρα πολύ μικρή μάλλον και όχι «ελκυστική» για τον πολίτη - επισκέπτη) ώστε να ήταν πιο εύκολες οι μετακινήσεις σε τουριστικές περιοχές εφόσον το πρόγραμμα λειτουργήσει.

 

ΥΓ2. Θεωρώ ότι ο Δήμος Σερρών πρέπει να αρχίσει να σκέφτεται Μητροπολιτικά… μία πρώτη αρχή θα μπορούμε να είναι αυτό το «πακέτο» διακοπών στο Νομό μας! Έχει άμεσο συμφέρον αλλά θα το αναλύσουμε σε επόμενη παρέμβαση αυτό..

 

ΥΓ3. Το κόστος των καυσίμων, δυστυχώς θα επιβαρυνθεί με νέους φόρους και οι μετακινήσεις θα γίνουν ακόμα δυσκολότερες και ο ΟΣΕ σήμερα με τα ελάχιστα δρομολόγιά του και με τις συχνές απεργίες σε περιόδους εορτών, δημιουργούν πρόσθετα προβλήματα στους επισκέπτες , που είναι είτε ετεροδημότες είτε τουρίστες.

Πρέπει να αντιδράσουμε και να απαιτήσουμε πολιτικά λύσεις στο πρόβλημα αυτό, καθώς εκτός από οικονομικό πρόβλημα για τις δεκάδες τουριστικές επιχειρήσεις του Νομού μας, είναι και κοινωνικό για τα χωριά μας.

Πρέπει να ασχοληθούμε επιτέλους με την επαρχία του Νομού μας (σε διάφορους τομείς βέβαια), που είναι αυτή που θα δώσει το ξεκίνημα μίας νέας οικονομικής , αναπτυξιακής προοπτικής.

 

Γιώργος Τσινεκίδης