ΕΛΛΑΔΑ
Ο ΔΡΟΜΟΣ ΠΟΥ ΣΚΟΤΩΝΕΙ: Σέρρες–Θεσσαλονίκη
Κάθε στροφή και φόβος – Γιατί ο δρόμος των Σερρών συνεχίζει να αφαιρελι ζωές
Κάθε στροφή και φόβος – Γιατί ο δρόμος των Σερρών συνεχίζει να αφαιρελι ζωές

Ο οδικός άξονας Σέρρες–Θεσσαλονίκη θα έπρεπε να αποτελεί σύγχρονο συνδετικό κρίκο για την ανάπτυξη και την ασφάλεια
της Βόρειας Ελλάδας. Αντί γι’ αυτό, έχει μετατραπεί σε έναν επικίνδυνο δρόμο, με δεκάδες τροχαία κάθε χρόνο και μια
κοινή αίσθηση ανασφάλειας σε όσους τον διασχίζουν. Η οργή μεγαλώνει, η ανοχή μειώνεται – και η ανάγκη για αλλαγή είναι
πλέον επιτακτική.
Το χρονικό του κινδύνου
Κάθε στροφή του δρόμου Σέρρες–Θεσσαλονίκη κρύβει και έναν φόβο. Οι οδηγοί καθημερινά διακινδυνεύουν τη ζωή τους σε έναν
δρόμο με κακό οδόστρωμα, κακή σήμανση και σχεδόν μηδενική πρόληψη. Η κυκλοφορία είναι βαριά, ο δρόμος δεν επαρκεί για τις
ανάγκες της εποχής, και κάθε δυστύχημα φέρνει ξανά στην επιφάνεια την ίδια ερώτηση: «Γιατί δεν αλλάζει τίποτα;»
Εκτός από τις ανθρώπινες απώλειες, οι επιπτώσεις είναι και κοινωνικές και οικονομικές. Ο φόβος να μετακινηθείς, η απώλεια
παραγωγικότητας, το πλήγμα στον τουρισμό και στην τοπική οικονομία είναι συνέπειες που αθροίζονται σε ένα κόστος βαρύτερο
από όσο φαίνεται αρχικά.
Αιτίες επικινδυνότητας του δρόμου
-Παλαιότητα και κακή συντήρηση του οδοστρώματος
-Ραγισμένο, ανώμαλο και φθαρμένο οδόστρωμα χωρίς επαρκή διαγράμμιση.
-Ανεπαρκής υποδομή και ελλιπής σήμανση
-Στενές λωρίδες, χωρίς διαχωριστικό στηθαίο, και φτωχός φωτισμός.
-Βαριά κυκλοφορία και έλλειψη ελέγχου
-Συχνή διέλευση φορτηγών και λεωφορείων, χωρίς κατάλληλη επιτήρηση ή μέτρα περιορισμού ταχύτητας.
Προτάσεις για άμεση αλλαγή
-Ολική ανακατασκευή του δρόμου με σύγχρονες προδιαγραφές
-Τετράιχνος δρόμος, διαχωριστικό στηθαίο, ασφαλείς κόμβοι, επαρκείς λωρίδες.
-Εγκατάσταση φωτισμού και έξυπνων συστημάτων ελέγχου
-Ραντάρ ταχύτητας, κάμερες, φωτεινή σήμανση και έξυπνα συστήματα προειδοποίησης.
-Τακτική συντήρηση και επαναξιολόγηση υποδομής
-Συνεχής τεχνικός έλεγχος, επανεξέταση σημάνσεων, αποκατάσταση φθορών και προσαρμογές στις ανάγκες κυκλοφορίας.
Επίλογος
Η κατάσταση δεν μπορεί να συνεχιστεί. Δεν γίνεται το 2025 να μιλάμε ακόμα για δρόμους-καρμανιόλες σε βασικούς άξονες της χώρας.
Ο δρόμος Σέρρες–Θεσσαλονίκη έχει ήδη κοστίσει αρκετές ζωές και υπομονή. Αν δεν υπάρξει άμεση και σοβαρή παρέμβαση, η επόμενη
τραγωδία είναι μόνο θέμα χρόνου. Το ερώτημα πλέον δεν είναι αν θα συμβεί, αλλά ποιος θα είναι ο επόμενος. Η ευθύνη βαραίνει όλους
– και κυρίως αυτούς που κρατούν το τιμόνι της απόφασης.
Α.Σπ.
της Βόρειας Ελλάδας. Αντί γι’ αυτό, έχει μετατραπεί σε έναν επικίνδυνο δρόμο, με δεκάδες τροχαία κάθε χρόνο και μια
κοινή αίσθηση ανασφάλειας σε όσους τον διασχίζουν. Η οργή μεγαλώνει, η ανοχή μειώνεται – και η ανάγκη για αλλαγή είναι
πλέον επιτακτική.
Το χρονικό του κινδύνου
Κάθε στροφή του δρόμου Σέρρες–Θεσσαλονίκη κρύβει και έναν φόβο. Οι οδηγοί καθημερινά διακινδυνεύουν τη ζωή τους σε έναν
δρόμο με κακό οδόστρωμα, κακή σήμανση και σχεδόν μηδενική πρόληψη. Η κυκλοφορία είναι βαριά, ο δρόμος δεν επαρκεί για τις
ανάγκες της εποχής, και κάθε δυστύχημα φέρνει ξανά στην επιφάνεια την ίδια ερώτηση: «Γιατί δεν αλλάζει τίποτα;»
Εκτός από τις ανθρώπινες απώλειες, οι επιπτώσεις είναι και κοινωνικές και οικονομικές. Ο φόβος να μετακινηθείς, η απώλεια
παραγωγικότητας, το πλήγμα στον τουρισμό και στην τοπική οικονομία είναι συνέπειες που αθροίζονται σε ένα κόστος βαρύτερο
από όσο φαίνεται αρχικά.
Αιτίες επικινδυνότητας του δρόμου
-Παλαιότητα και κακή συντήρηση του οδοστρώματος
-Ραγισμένο, ανώμαλο και φθαρμένο οδόστρωμα χωρίς επαρκή διαγράμμιση.
-Ανεπαρκής υποδομή και ελλιπής σήμανση
-Στενές λωρίδες, χωρίς διαχωριστικό στηθαίο, και φτωχός φωτισμός.
-Βαριά κυκλοφορία και έλλειψη ελέγχου
-Συχνή διέλευση φορτηγών και λεωφορείων, χωρίς κατάλληλη επιτήρηση ή μέτρα περιορισμού ταχύτητας.
Προτάσεις για άμεση αλλαγή
-Ολική ανακατασκευή του δρόμου με σύγχρονες προδιαγραφές
-Τετράιχνος δρόμος, διαχωριστικό στηθαίο, ασφαλείς κόμβοι, επαρκείς λωρίδες.
-Εγκατάσταση φωτισμού και έξυπνων συστημάτων ελέγχου
-Ραντάρ ταχύτητας, κάμερες, φωτεινή σήμανση και έξυπνα συστήματα προειδοποίησης.
-Τακτική συντήρηση και επαναξιολόγηση υποδομής
-Συνεχής τεχνικός έλεγχος, επανεξέταση σημάνσεων, αποκατάσταση φθορών και προσαρμογές στις ανάγκες κυκλοφορίας.
Επίλογος
Η κατάσταση δεν μπορεί να συνεχιστεί. Δεν γίνεται το 2025 να μιλάμε ακόμα για δρόμους-καρμανιόλες σε βασικούς άξονες της χώρας.
Ο δρόμος Σέρρες–Θεσσαλονίκη έχει ήδη κοστίσει αρκετές ζωές και υπομονή. Αν δεν υπάρξει άμεση και σοβαρή παρέμβαση, η επόμενη
τραγωδία είναι μόνο θέμα χρόνου. Το ερώτημα πλέον δεν είναι αν θα συμβεί, αλλά ποιος θα είναι ο επόμενος. Η ευθύνη βαραίνει όλους
– και κυρίως αυτούς που κρατούν το τιμόνι της απόφασης.
Α.Σπ.
#SerresParatiritis